Fitness Seller

Supplementen voor mensen met koemelk/soja allergie &lactose intolerantie

Bezoekers in dit topic

ammi

Novice
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
78kg
Vetpercentage
5%
Om me even voor te stellen. Mijn naam is Amando 20 jaar en train nu 3/4 jaar. Ik weeg momenteel 76 kg 6% bf.

Sinds dat ik begon met sporten had ik al een probleem met mijn voeding. Omdat ik geen koemelk soja of lactose mag hebben, is dit een groot probleem om mijn eiwitten/calorien binnen te krijgen.
Dit betekend, geen kwark geen ei geen melk geen kaas helemaal niks.
Meestal is een druppeltje melk in de puree al te veel.

Na lang zoeken heb ik dan toch eindelijk een weightgainer gevonden voor mijn allergie. Ik heb deze nu een aantal weken en heb geen last ervan gehad.
Iron mass van t merk MP

Wanneer je alleen eiwitten zoekt. Zonder de extra calorien.
Carnivor van het merk Musclemeds.


Ik hoop hier een kleine groep mensen mee te helpen die met hetzelfde probleem zitten.
Heb zelf namelijk mijn voeding nog nooit 100% kunnen krijgen.
Tenzij dat ik een groot genoeg budget heb. Maar dat heb ik niet.
 
Om me even voor te stellen. Mijn naam is Amando 20 jaar en train nu 3/4 jaar. Ik weeg momenteel 76 kg 6% bf.

Sinds dat ik begon met sporten had ik al een probleem met mijn voeding. Omdat ik geen koemelk soja of lactose mag hebben, is dit een groot probleem om mijn eiwitten/calorien binnen te krijgen.
Dit betekend, geen kwark geen ei geen melk geen kaas helemaal niks.
Meestal is een druppeltje melk in de puree al te veel.

Na lang zoeken heb ik dan toch eindelijk een weightgainer gevonden voor mijn allergie. Ik heb deze nu een aantal weken en heb geen last ervan gehad.
Iron mass van t merk MP

Wanneer je alleen eiwitten zoekt. Zonder de extra calorien.
Carnivor van het merk Musclemeds.


Ik hoop hier een kleine groep mensen mee te helpen die met hetzelfde probleem zitten.
Heb zelf namelijk mijn voeding nog nooit 100% kunnen krijgen.
Tenzij dat ik een groot genoeg budget heb. Maar dat heb ik niet.

Bijzonder slechte tip :p, carnivor is een inferieur eiwit met daarbij een zeer hoog koolhydraatgehalte. Als je 0,0 lactose kan verdragen dan kies je het beste voor een Egg Proteïne.
 
ISO-100 van Dymatize raad ik je aan!

Persoonlijk mijn favoriete whey zonder lactose, carbs, vet of suiker. Daarnaast erg hoog eiwit gehalte en een fantastische smaak!
 
Hmmmh verschillende adviezen, mijn interesse is in elk geval wel gewekt.

Heb ook lactose intolerantie, als ik een shake neem op de sportschool dan heb ik al bloed en slijm bij mijn ontlasting.
Voel er weinig voor om van alles uit te gaan proberen, goed advies is zeker welkom.

@XXL, ik ga er even op Googelen
 
Lactase enzym gebruiken kan wel eens helpen bij producten die een laag lactose gehalte hebben.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lactase

En ivm carnivor, check mijn topic 'beef protein scam'
 
Je kan niet tegen koemelk,soja en lactose.
Waarom kan je dan ook geen eieren eten?

Je kan prima zonder koemelk,soja en lactose aan je eiwitten komen.
Zwarte bonen (blik) 200 gram = 14 gram eiwitten
100 gram quinoa vlokken of havermout = ca. 10 gram eiwitten
50 gram amandelen = 10 gram eiwitten
100 gram koolvis = ca 20 gr eiwitten
tonijn, 1 blik 150 gram = ca. 35 gr eiwitten
Kipfilet, 200 gram = ca. 40 gram eiwitten

Dan zit je al snel op 130 gram. Als aanvulling met shakes kan je denken aan egg protein of Pea protein
http://www.powersupplements.nl/pea-protein-isolate-1000g-121
 
Je kan niet tegen koemelk,soja en lactose. Waarom kan je dan ook geen eieren eten? Je kan prima zonder koemelk,soja en lactose aan je eiwitten komen. Zwarte bonen (blik) 200 gram = 14 gram eiwitten 100 gram quinoa vlokken of havermout = ca. 10 gram eiwitten 50 gram amandelen = 10 gram eiwitten 100 gram koolvis = ca 20 gr eiwitten tonijn, 1 blik 150 gram = ca. 35 gr eiwitten Kipfilet, 200 gram = ca. 40 gram eiwitten Dan zit je al snel op 130 gram. Als aanvulling met shakes kan je denken aan egg protein of Pea protein http://www.powersupplements.nl/pea-protein-isolate-1000g-121

Ja inderdaad Marina daar heb je gelijk in, momenteel zou een goed eiwit supplement zeer welkom zijn ivm vakantie. Voordeel van melk & bijv. kwark is (voor mij persoonlijk) dat het makkelijk weg drinkt en eet. Nu moet ik dagelijks stoeien om mijn eiwitten binnen te krijgen.

Gebruik momenteel soja-melk maar dat is ook niet slim begrijp ik.

En voor de rest rem ik mezelf een beetje ivm de nadelen:

Tonijn bevat veel kwik
Eieren weer veel cholesterol

Verder begrijp ik dat het aminozuurprofiel in verschillende producten ook niet optimaal is, dit maakt dat ik vooralsnog geen schema heb wat makkelijk loopt zeg maar. :)
 
Ik mag totaal geen zuivel. En ook geen noten.
 
Ik mag totaal geen zuivel. En ook geen noten.
Eieren dus wel! Dus dan zou ik er lekker een paar hele eieren ingooien. Eiwitten en goede vetten!
en dat cholesterol verhaal is onzin. Is al lang het tegendeel van bewezen. Je lichaam heeft het zelfs nodig.
Ga je al je cholesterol uit je voeding schrappen dan gaat je lichaam meer aanmaken.

Pinda dan ook wel? Want dat zijn geen noten maar peulvruchten. ;)
 
Eieren dus wel! Dus dan zou ik er lekker een paar hele eieren ingooien. Eiwitten en goede vetten!
en dat cholesterol verhaal is onzin. Is al lang het tegendeel van bewezen. Je lichaam heeft het zelfs nodig.
Ga je al je cholesterol uit je voeding schrappen dan gaat je lichaam meer aanmaken.

Pinda dan ook wel? Want dat zijn geen noten maar peulvruchten. ;)




Mag geen eieren en ook geen pindas
 
Vis en kip dan maar hé.
Als je voor zoveel spul allergisch bent zou ik überhaupt bij alles wat je eet dubbelchecken of je het kan verdragen.
 
Back
Naar boven