Beste Bodybuilders,
Ik ben onderhand al meer dan een jaar flink aan het trainen,
Maar omdat ik ook graag wou afvallen ben ik ook aan een streng dieet begonnen.
Dit is aardig gelukt, ben onderhand van 133 kg naar 99 kg gegaan.
Een gewichtsverlies van 34 kilo dus.
Maar door dit strenge dieet heb ik maar weinig kracht en massa opbouw gehad, terwijl ik toch hard heb getraind. Dit komt uiteraard door de weinige voedingstoffen die ik heb binnen gekregen.
Nu vraag ik me af, is het een goed idee om aan supplementen te beginnen? Zoja, welke? Zoniet, waarom niet?
Een vriend van me vertelde dat ik beter geen Eiwitshakes kan nemen (Omdat ik namelijk erg snel vet aanmaak), maar dat ik het beste aan Creatine kan beginnen.
Wat vinden jullie?
Mijn specs zijn trouwens:
1.94
99/100 KG
18-20%
Ohja, ik ben trouwens geen bodybuilder, maar wil wel graag "groot" worden
Ik wil me ook niet helemaal droog trainen, dat is namelijk niets voor mij, daar hou ik persoonlijk ook niet zo van.
Wel wil ik op dit gewicht blijven (Of zelfs wat hoger) maar wat vet hier aan daar omzetten naar spier.
Ik ben onderhand al meer dan een jaar flink aan het trainen,
Maar omdat ik ook graag wou afvallen ben ik ook aan een streng dieet begonnen.
Dit is aardig gelukt, ben onderhand van 133 kg naar 99 kg gegaan.
Een gewichtsverlies van 34 kilo dus.
Maar door dit strenge dieet heb ik maar weinig kracht en massa opbouw gehad, terwijl ik toch hard heb getraind. Dit komt uiteraard door de weinige voedingstoffen die ik heb binnen gekregen.
Nu vraag ik me af, is het een goed idee om aan supplementen te beginnen? Zoja, welke? Zoniet, waarom niet?
Een vriend van me vertelde dat ik beter geen Eiwitshakes kan nemen (Omdat ik namelijk erg snel vet aanmaak), maar dat ik het beste aan Creatine kan beginnen.
Wat vinden jullie?
Mijn specs zijn trouwens:
1.94
99/100 KG
18-20%
Ohja, ik ben trouwens geen bodybuilder, maar wil wel graag "groot" worden
Ik wil me ook niet helemaal droog trainen, dat is namelijk niets voor mij, daar hou ik persoonlijk ook niet zo van.
Wel wil ik op dit gewicht blijven (Of zelfs wat hoger) maar wat vet hier aan daar omzetten naar spier.