• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

MuscleMeat

Supplementen voor mij?

Bezoekers in dit topic

ZevenVijf

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Beste Bodybuilders,

Ik ben onderhand al meer dan een jaar flink aan het trainen,
Maar omdat ik ook graag wou afvallen ben ik ook aan een streng dieet begonnen.

Dit is aardig gelukt, ben onderhand van 133 kg naar 99 kg gegaan.
Een gewichtsverlies van 34 kilo dus.

Maar door dit strenge dieet heb ik maar weinig kracht en massa opbouw gehad, terwijl ik toch hard heb getraind. Dit komt uiteraard door de weinige voedingstoffen die ik heb binnen gekregen.

Nu vraag ik me af, is het een goed idee om aan supplementen te beginnen? Zoja, welke? Zoniet, waarom niet?

Een vriend van me vertelde dat ik beter geen Eiwitshakes kan nemen (Omdat ik namelijk erg snel vet aanmaak), maar dat ik het beste aan Creatine kan beginnen.

Wat vinden jullie?

Mijn specs zijn trouwens:

1.94
99/100 KG
18-20%

Ohja, ik ben trouwens geen bodybuilder, maar wil wel graag "groot" worden :)
Ik wil me ook niet helemaal droog trainen, dat is namelijk niets voor mij, daar hou ik persoonlijk ook niet zo van.
Wel wil ik op dit gewicht blijven (Of zelfs wat hoger) maar wat vet hier aan daar omzetten naar spier.

geen eiwitten shakes is wel wat overdreven vind ik, je mag er gerust nemen, maar geen weight gainer, je vriend zal wel dat bedoelen
creatine is aan te raden, een goed supplement voor een pump is ook aan te raden

en het meest belangrijkst, een goede voeding!!!!

eerst zorgen dat je voedingsschema optimaal is! post het eens in het voeding forum

Ik zit momenteel op een 1400-1600 kcal per dag.
Ik ben momenteel aan het terugbouwen naar 1800-2000
Maar dit moet ik rustig aan doen, anders knalt mn gewicht er weer bovenop.

Ik begin s'ochtends met Cornflakes+Melk
2 uurtjes later een tussendoortje zoals een paar koekjes of ontbijtkoek met een laagje boter

Als lunch eet ik 4 sneetjes donkerbruin brood met vleeswaren

2 uurtjes later eet ik een tussendoortje, meestal een paar koekjes met wat drinken

Avondeten eet ik wat de pot schaft :), Veel groentes, niet zoveel aardappels en een stuk vlees. (wat ik 25% van de tijd laat liggen, ik ben neit zo'n "vlees" man)

S'avonds eet ik niets meer, soms een crackertje.

Tussendoor drink ik water, cola light en vruchtensappen.

Ik weet dat dit geen optimaal dieet is voor spieropbouw, maar op het moment kan ik niet opeens van voedingspatroon veranderen, dit heb ik ook besproken met mijn dieetiste,
Mijn lichaam heeft gewoon snel de neiging VET te worden. Daaorm moet ik nu heel rustig aan steeds meer gaan eten, wat meer calorieën naar binnen krijgen. Als ik dit te snel doe dan zit ik in no-time weer op de 130 kilo.

Daarom probeer ik op een andere manier aan die essentiele stoffen te komen.

Iemand nog een ander idee of mening?

Back
Naar boven