MuscleMeat

Supplementen voor natural bodybuilder?

Bezoekers in dit topic

Creatine, B complex, Enzymes, probiotics, Omega 3
 
Creatine, B complex, Enzymes, probiotics, Omega 3

En van waar precies deze samenstelling van supplementen? Welke redenering zit hierachter? Op XXL vind ik de producten wel maar maakt de beschrijving me niet echt wijzer..
 
En van waar precies deze samenstelling van supplementen? Welke redenering zit hierachter? Op XXL vind ik de producten wel maar maakt de beschrijving me niet echt wijzer..

Enzymes zijn noodzakelijk voor goeie opname en vertering van je voedsel. Zeker als je wilt aankomen en of veel eet. Is vaak een onderschat supplement maar imo toch één van de belangrijkste.

Probiotics zijn goede bacteriën die er voor zorgen dat je maag gezond blijft. Zeker voor ons ´´bodybuilders´ die vaak veel moeten eten en of verteren is het belangrijk dat je maag gezond blijft. Zijn kleine details waar vaak overheen gekeken word.

Gebruik dit nu ongeveer een jaar en merk dat ik alles een stuk beter verteer en opneem. De rest van de supplementen spreken voor zichzelf.
 
Supplementen zijn er om tekorten aan te vullen. Beetje onzinnig dus om maar lukraak supplementen aan te raden als we niet weten wat je nodig hebt.

Gebruik dit nu ongeveer een jaar en merk dat ik alles een stuk beter verteer en opneem. De rest van de supplementen spreken voor zichzelf.

Hoe merk je dat?
 
Supplementen zijn er om tekorten aan te vullen. Beetje onzinnig dus om maar lukraak supplementen aan te raden als we niet weten wat je nodig hebt.



Hoe merk je dat?

Er zijn heel veel mensen die geen supps nodig hebben,maar ze willen graag van hun geld af :) 90% van de supps zijn toch rommel die niks tot bijna niks doen.

Maar sommige supps kunnen natuurlijk wel nuttig zijn.
 
Supplementen zijn er om tekorten aan te vullen. Beetje onzinnig dus om maar lukraak supplementen aan te raden als we niet weten wat je nodig hebt.



Hoe merk je dat?

Veel betere stoelgang en minder maag klachten, vooral bij grote maaltijden. Wat dus zorgt voor betere opname van je voeding.
 
Supplementen zijn er om tekorten aan te vullen. Beetje onzinnig dus om maar lukraak supplementen aan te raden als we niet weten wat je nodig hebt.

Ik nuttig gewoon wat de pot schaft thuis op dit moment, neem geen extra vitamientjes en eet weinig groenten. Ik denk dus dat ik wat extra vitaminen kan gebruiken, iets in de vorm van multivitaminen. Ook moet ik goed mijn best doen om 3000kcal in een dag te eten dus supplementvorm is zeker handig in de vorm van een shake bijvoorbeeld.
Voor de rest wou ik graag uitzoeken of er must haves voor mij waren die ik nog niet gelijst had, door deze post :p
 
Er zijn heel veel mensen die geen supps nodig hebben,maar ze willen graag van hun geld af :) 90% van de supps zijn toch rommel die niks tot bijna niks doen.

Maar sommige supps kunnen natuurlijk wel nuttig zijn.

Hiermee ga ik zeker akkoord, vandaar dat ik wat uitzoek welke supps nu net nuttig kunnen zijn voor mij.
 
Hoi, ik kan na 8 maanden stil liggen terug beginnen opbouwen in de gym.
Nu, welke supplementen worden zeker aangeraden om te gebruiken?

Ik nam "vroeger" een whey concentraat-en-isolaatmix, creatine (5g) na de training en dit was het.

Ik ga sowieso weer bulken, aankomende zomer of niet, maakt mij niets uit. Ik wil mijn spiermassa terug pakken want ik ben een aardig stukje kwijt helaas.

Whey-mix koop ik sowieso, vind het makkelijk om wat extra proteïnen naar binnen te drinken. Over de rest nog geen idee wat ik zal/wil gebruiken (creatine, BCAA's, vitamines, fishoils, andere dingen).

Wat gebruiken jullie zelf én waarom?

Bedankt!
Creatine (verbetert kracht en lichaamscompositie)
Vitamine D (mijn vitamine D-status zal deficiënt, of in elk geval insufficiënt zijn, wanneer ik het niet suppleer)
Melatonine (helpt mij een beetje met slapen)
Trimethylglycine toevallig weer (verbetert misschien de lichaamscompositie en krachtprestaties)
Wei-eiwit (spreekt voor zich)

Als ik het kon vinden in Nederland voor een normale prijs zou ik ook fosfatidezuur willen proberen.

Voor de geïnteresseerden, mijn boek over voedingssupplementen is gratis in te zien op Supplementenboek - PeterBond.nl
 
Melatonine (helpt mij een beetje met slapen)
Hoeveel mg suppleer je hiervan? De 3mg tabs zijn voor zover ik weet veel te veel als effectieve dosis.
 
Waar zeg ik dat ze persé nodig zijn?;)
Ben het zeker met je eens dat veel supps puur business zijn, van sommige is zelfs bewezen dat het NIET werkt (bcaa) maar worden nogsteeds volop aangeprezen.
Veel supps gaan inderdaad een tekort verbeteren;vitamine d3, omega3 enzv. Maar er zijn ook genoeg producten die daadwerkelijk iets toevoegen aan spieropbouw. Denk aan EAA’s die ook in een compleet dieet spierafbraak verminderen en spieropbouw bevorderen wanneer je het intra-workout neemt.
Dat het niet persé nodig is klopt, maar waarom zou je geen producten gebruiken die hebben bewezen waardevol te zijn?

Gebruik jij zelf EAA's en zoja, welke? Is blijkbaar 1 van de duurdere, dus vraag dit liever even na voor ik de knoop doorhak.
 
Gebruik jij zelf EAA's en zoja, welke? Is blijkbaar 1 van de duurdere, dus vraag dit liever even na voor ik de knoop doorhak.
Ik denk niet dat er bij de gerenommeerde bedrijven een heel groot verschil gaat zitten in kwaliteit, huismerk van XXL is prima.Essential Amino Stack Gebruik zelf Aminomagic van Scitec tijdens de (vastende) cardio. Intraworkout gebruik ik Recovery Factor X van Granite Supplements; geweldig product qua samenstelling maar daar betaal je ook flink voor.
 
Volgens dbb alles onder 1g
 
Back
Naar boven