Fitness Seller

Supplementen voor vrouwen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tuplad

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
1.595
Waardering
52
Lengte
1m85
Massa
92kg
Vetpercentage
9%
Mijn vriendin traint samen met mij en ik vraag mij af of zij dezelfde supps als mij mag nemen ? Ik neem multivitamines, visolie, shake, L-glutamine, BCAA en caffeine. Soms ook pre-workouts etc.

Mogen vrouwen in dezelfde supps als mannen nemen en welke supps zijn in het algemeen nuttig voor vrouwen en welke al helemaal niet ?

Tot nu toe heb ik al een paar dingen in gedachte voor mijn vriendin:
Multivits: Opti-Women/Alive! Once Daily Women's
Visolie: Now Foods 1000mg Omega 3
Shake: Whey Perfection
Pre-Workout: Power Pill
Fat Burner: Hydroxycut Hardcore-X
 
Laatst bewerkt:
Moet $%$#$% verkeerde #$$%$#% opmerking $@#$&@$# binnen #$*$#$@ houden
 
OT:

Ligt er aan wat je wil, fatburner kan nooit kwaad bij een vrouw. Gooi er er te veel in gaat je straks voorbij met massa :S
 
Wat is “te veel” ? Ik neem aan dat spierobouw nog altijd het belangrijkste is (wat sowieso al moeilijk gaat).
 
Wat is “te veel” ? Ik neem aan dat spierobouw nog altijd het belangrijkste is (wat sowieso al moeilijk gaat).

Tja, als je gewoon zorgt dat ze een goed voedingsschema heeft komt het goed, wil je een echte gespierde chick zijn wat supps altijd handig. Wel oppassen met sommige mixed supps, die willen nog wel eens oestrogeen verlagend zijn, lijkt me niet verstand bij je meisje.

whey ect kan geen kwaad
 
Volgens mij zijn er maar weinig supps die vrouwen niet kunnen gebruiken, hoogstens de dosering ietwat aanpassen. Aas is een heel ander verhaal.
 
Volgens mij zijn er maar weinig supps die vrouwen niet kunnen gebruiken, hoogstens de dosering ietwat aanpassen. Aas is een heel ander verhaal.
Dit dus.

Er zijn echter wel sups die een vrouw nog beter kan gebruiken, zoals ijzer bijvoorbeeld. Maar denk dat je dat allemaal wel in die multivit hebt zitten.


Killy, heb je wat onderbouwing over dat 'oestrogeenverlagend' en de gevaren daarvan? Heb daar eigenlijk nog nooit wat over gehoord ???
 
Dit dus.

Er zijn echter wel sups die een vrouw nog beter kan gebruiken, zoals ijzer bijvoorbeeld. Maar denk dat je dat allemaal wel in die multivit hebt zitten.


Killy, heb je wat onderbouwing over dat 'oestrogeenverlagend' en de gevaren daarvan? Heb daar eigenlijk nog nooit wat over gehoord ???

vrouwelijke [Link niet meer beschikbaar] genoemd worden, omdat ze een belangrijke rol spelen bij de ontwikkeling van de vrouwelijke geslachtskenmerken, het reguleren van de [Link niet meer beschikbaar] en bij zwangerschap.
Oestrogenen worden bij vrouwen onder andere afgescheiden door de [Link niet meer beschikbaar]. Ze spelen een belangrijke rol bij de lichamelijke ontwikkelingen in de puberteit, zoals de groei van de [Link niet meer beschikbaar] en [Link niet meer beschikbaar] en het groter worden van de [Link niet meer beschikbaar] en de genitaliën. Oestrogenen zijn van belang voor het soepel houden van de vagina, en voor de productie van het cervix-slijm (dat weer van invloed is op de activiteit en levensduur van zaadcellen die de vagina binnen komen).

Nu geen onderbouwde studie, meer een greep naar gezond verstand, zelfde om te zeggen dat het geen kwaad kan testosteron weg te doen. Ik ben geen deskundige op hormoon gebied, maar ik geef een waarschuwing die mij van belang lijkt. Als dit niet zo is mijn excuus, ik ben geen autoriteit op dit gebied.
 
Ik weet het ook niet, een tekort aan oestrogeen zal inderdaad vast niet handig zijn, maar volgensmij komt dat bijna niet voor. Ken alleen maar klachten met betrekking tot een te hoog oestrogeen, zou zelfs grote veroorzaker zijn van borstkanker en andere hart- en vaatziekten.

Het ging me vooral om welke 'mixed supps' dan oestrogeenverlagend zouden zijn. Dat heb je vast niet op gezond verstand gebaseerd maar ergens gelezen?
 
Ik weet het ook niet, een tekort aan oestrogeen zal inderdaad vast niet handig zijn, maar volgensmij komt dat bijna niet voor. Ken alleen maar klachten met betrekking tot een te hoog oestrogeen, zou zelfs grote veroorzaker zijn van borstkanker en andere hart- en vaatziekten.

Het ging me vooral om welke 'mixed supps' dan oestrogeenverlagend zouden zijn. Dat heb je vast niet op gezond verstand gebaseerd maar ergens gelezen?

Voorbeeld:
http://www.bodyenfitshop.nl/spieropbouw/lg-sciences/formadrol-extreme
Formadrol Extreme zorgt voor geweldige spiergroei, meer testosteron doordat het oestrogeenvorming voorkomt, testosteron beter wordt benut en de natuurlijke productie van testosteron in het lichaam wordt gestimuleerd.
Op een natuurlijke en veilge manier.

Formadrol Extreme, zorgt ervoor dat je natuurlijk testosteron hoog blijft en spiergroei een geweldige impuls krijgt doordat Formadrol Extreme het voor bodybuilders "spiergroeikiller" hormoon oestrogeen reduceert.

Formadrol Extreme zorgt ervoor dat er minder natuurlijk spieropbouwend testosteron in je lichaam wordt omgezet in oestrogeen. Dit is een heel belangrijk voordeel voor spiergroei daar er contant meer (spieropbouwend) testosteron beschikbaar blijft en doordat er minder testosteron in oestrogeen wordt omgezet blijft je lichaam ook nog eens meer natuurlijk testosteron produceren.
 
Ga ik niet direct aan haar geven. Dacht eigenlijk gewoon aan Creatine Ethyl Ester en de Pre-Workout Pill of Pre-Workout Power.
 
kan op zich geen kwaad, maar je weet het, supplementen zijn een TOEVOEGING aan het eten, niet een vervanging. Zorg dus eerst maar dat ze der eiwitjes binnen krijgt, denk dat jij hier nog wel wat lol mee kan bleven ;)
 
kan op zich geen kwaad, maar je weet het, supplementen zijn een TOEVOEGING aan het eten, niet een vervanging. Zorg dus eerst maar dat ze der eiwitjes binnen krijgt, denk dat jij hier nog wel wat lol mee kan bleven ;)
Hahaha, voor een meisje da nog 5 maand geleden op "pro anorexia" forums zat en alleen aan uithongeren dacht, doet zij het heel goed :D Eet ALTIJD met mij mee, iets minder natuurlijk maar zij is zo goed als “normaal”.
 
Mijn vriendin traint samen met mij en ik vraag mij af of zij dezelfde supps als mij mag nemen ? Ik neem multivitamines, visolie, shake, L-glutamine, BCAA en caffeine. Soms ook pre-workouts etc.

Mogen vrouwen in dezelfde supps als mannen nemen en welke supps zijn in het algemeen nuttig voor vrouwen en welke al helemaal niet ?

Tot nu toe heb ik al een paar dingen in gedachte voor mijn vriendin:
Multivits: Opti-Women/Alive! Once Daily Women's
Visolie: Now Foods 1000mg Omega 3
Shake: Whey Perfection
Pre-Workout: Power Pill
Fat Burner: Hydroxycut Hardcore-X
De supps die je noemt zijn voor jou net zo nuttig als voor haar. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat het handig is om een pre-wo supp laag gedoseerd uit te proberen... van een proefsample crack ben ik bijna KO gegaan tijdens de training, en was niet eens op een lege maag...
Hahaha, voor een meisje da nog 5 maand geleden op "pro anorexia" forums zat en alleen aan uithongeren dacht, doet zij het heel goed :D Eet ALTIJD met mij mee, iets minder natuurlijk maar zij is zo goed als “normaal”.
Doet ze netjes! Krachttraining en cardio gecombineerd is zó ontzettend effectief, dat heb ik zelf wel gemerkt...;)
 
Het zal je misschien verbazen maar zo heel erg veel verschillen mannen en vrouwen niet van binnen, er zitten wat andere onderdelen in en sommige dingen zijn niet te vinden in een vrouwenlichaam maar qua supps is er weinig tot geen verschil.
Omdat vrouwen meestal wat lichter zijn wel de doseringen aanpassen.
 
Ik weet het ook niet, een tekort aan oestrogeen zal inderdaad vast niet handig zijn, maar volgensmij komt dat bijna niet voor. Ken alleen maar klachten met betrekking tot een te hoog oestrogeen, zou zelfs grote veroorzaker zijn van borstkanker en andere hart- en vaatziekten.

Het ging me vooral om welke 'mixed supps' dan oestrogeenverlagend zouden zijn. Dat heb je vast niet op gezond verstand gebaseerd maar ergens gelezen?


Wat dacht je van vrouwen met overbeharing of acné? Vaak toch een verstoring van hormoonhuishouding, vooral testosteron (en te weinig oestrogeen?).
 
Veel klachten in de overgang komen inderdaad ook door een tekort aan oestrogeen, dus helemaal lekker zal het niet zijn ;)
Maar een verstoorde balans door supplementen?
 
Door supplementen, geen idee. Weet wel dat er supplementen zijn die inderdaad beweren dat ze oestrogeen verlagend zijn, al hoewel dit vast voor mannen is bedoeld. Of ze werken, geen idee.
 
Maar dat zijn toch supps die onder "testo boosters" vermeld staan ? Van een multivit moet er normaal niets gebeuren toch ?

Maar hoe zit het nu met vrouwen en testosteron ? Verhogen, verlagen of in balans houden ?

Zoals ik het begrijp: testosteron = spiermassa, oestrogeen = "vet".

Meer als dat weet ik niet als het aan vrouwen krachttraining komt.
 
Back
Naar boven