XXL Nutrition

Supplementen zijn geldverspilling

Bezoekers in dit topic

Captain Tsubasa

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
5 okt 2013
Berichten
295
Waardering
7
Lengte
1m81
Vandaag in de krant gelezen, ben benieuwd wat jullie daarvan denken, vooral dat laatste stuk over eiwitten vond ik niet al te objectief, wat denken jullie over dit artikel?

20131219_110522.jpg


20131219_110415.jpg
 
'vitaminekuur'

Ben gelijk gestopt met lezen. ;)
 
Complete onzin, tegenwoordig is het gewoon interessant als iedereen zon beetje weet dat het wel een goede aanvulling kan zijn, dan de hoge heren weer komen met een situatie waardoor ze willen generaliseren dat het nutteloos en zelfs slecht kan zijn.


Ik neem geen vitamine omdat ik denk dat ik later een hart aanval of kanker kan vermijden (zoals wel vermeld wordt in het artikel).

Ik neem vitamine omdat ik weet dat ik in de wintermaanden niet alles uit mijn voeding kan halen waardoor je wat futloos voelt.
Ik neem Protien shakes omdat ik dit doe als aanvulling op mijn benodigde eiwit behoefte per dag gerelateerd aan mijn training met als doel te groeien.
Nou dat lukt aardig.
Dus middel en doel ligt vast en streef dus geen hogere doelen na dat ik nooit en te nimmer kanker/hartaanval (vermeld in artikel) krijg of 200 jaar oud wordt en noem maar op.

Kortom zon artikel zie ik als: PR, Gewoon opmerkingen voor de Buhne om goedkoop te scoren (in de dokters ogen) onder het 'klootjes' volk.
 
Laatst bewerkt:
De meeste supplementen zijn inderdaad geldverspilling.
 
Supplementen zijn geldverspilling.

in meeste supplementen zit. witte stevia in verwerkt is ongezond.

Witte en vloeibare Stevia zijn giftig!
De Stevia plant is groen, het meest verkochte Steviaproduct is wit. Hoe kan dat? Simpel. De mens wil geld verdienen en gaat een prachtig natuurproduct veranderen en helaas ook in dit geval giftig maken. En niet zo'n klein beetje ook...Idem dito wat betreft de vloeibare vormen van Stevia.


ook in eiwitten shakes. ;)


denk daar eens over naar
 
  • Like
Waarderingen: mat
Edit: waarom doe ik ook moeite.
 
Als zon grote aversie tegen supplementen bestaat, wat natuurlijk mogelijk is, gezien ieder zijn ding, temeer in theorie bijna alles uit de juiste voeding mogelijk te halen is.
Wie schrijft die supplementen reviews dan toch???????????, en vaak ook de reacties hierop, gezien ik supplementen toch echt wel als een welkome aanvulling op mijn dagelijks dieet zie en voorts zelf ook fijn vind om een PWO voor de training te nuttigen, met het oog, naar mijn inziens dat dan toch weer extreem overdreven positieve beoordelingen van 9-10/10?????????? in de eindbeoordeling van de reviews op dit forum.
 
Laatst bewerkt:
Als zon grote aversie tegen supplementen bestaat, wat natuurlijk mogelijk is, gezien ieder zijn ding, temeer in theorie bijna alles uit de juiste voeding mogelijk te halen is.
Wie schrijft die supplementen reviews dan toch???????????, en vaak ook de reacties hierop, gezien ik supplementen toch echt wel als een welkome aanvulling op mijn dagelijks dieet zie en voorts zelf ook fijn vind om een PWO voor de training te nuttigen, met het oog, naar mijn inziens dat dan toch weer extreem overdreven positieve beoordelingen van 9-10/10?????????? in de eindbeoordeling van de reviews op dit forum.

"welkome aanvulling", Als je gewoon eens heel objectief naar de de verschillen in resultaat kijkt qua gains en gezondheid tussen je dieet met en zonder supplementen, dan is die overprijzde bucht inderdaad zijn geld niet waard.
 
"welkome aanvulling", Als je gewoon eens heel objectief naar de de verschillen in resultaat kijkt qua gains en gezondheid tussen je dieet met en zonder supplementen, dan is die overprijzde bucht inderdaad zijn geld niet waard.

Dagelijks moet je de benodigde macros nuttigen en dan maakt geen sikken pit uit of ik daar ook een eiwit shake ingooi i.p.v. de kipfillet m.b.t de gains die je er aan zou overhouden.

Meer prijs zie ik eigenlijk ook niet, gezien er al jaren diverse internet adressen zijn waar e.e.a. gewoon flink goedkoop de basis supplementen te bestellen zijn.

Uiteraard voor sommige artikelen betaal je MEER dan andere supplementen, door de naam zoals de Jay cutler eiwit of nu ineens de Arnold series etc. maar die zou ik zelf dan ook niet snel bestellen.

Maar vind zeker voor onderweg een eiwit shake met wat oats een handig tool om dan toch snel wat eiwitten aan te tikken,
Maar ook na jaren lang 7 maal per dag kip, tonijn en of paardenvlees is het toch ook makkelijk om eens een shake te pakken.
Zo ook voor de laatste maaltijd kwark voor slapen, vervang ik toch graag met de Casien Pancake met verse appel erin (heerlijk).
dus ja voor mij supplementen zijn een welkome aanvulling.

En zo ieder zijn eigen ding.... niets mis mee.:)
 
Dagelijks moet je de benodigde macros nuttigen en dan maakt geen sikken pit uit of ik daar ook een eiwit shake ingooi i.p.v. de kipfillet m.b.t de gains die je er aan zou overhouden.

Meer prijs zie ik eigenlijk ook niet, gezien er al jaren diverse internet adressen zijn waar e.e.a. gewoon flink goedkoop de basis supplementen te bestellen zijn.

Uiteraard voor sommige artikelen betaal je MEER dan andere supplementen, door de naam zoals de Jay cutler eiwit of nu ineens de Arnold series etc. maar die zou ik zelf dan ook niet snel bestellen.

Maar vind zeker voor onderweg een eiwit shake met wat oats een handig tool om dan toch snel wat eiwitten aan te tikken,
Maar ook na jaren lang 7 maal per dag kip, tonijn en of paardenvlees is het toch ook makkelijk om eens een shake te pakken.
Zo ook voor de laatste maaltijd kwark voor slapen, vervang ik toch graag met de Casien Pancake met verse appel erin (heerlijk).
dus ja voor mij supplementen zijn een welkome aanvulling.

En zo ieder zijn eigen ding.... niets mis mee.:)

idd zolang het binnen je macro's past, maar ik heb gewoon de indruk dat heel veel lifters hun vereiste eiwitinname zwaar overschatten, en dat is ook deels weer te wijten aan die high protein hype die door diezelfde supp-verkopers wordt aangewakkert. 200 gram heb je wel heel makkelijk uit andere bronnen zonder elke dag een kilo vlees of kip te consumeren naast de rest.
Al moet ik toegeven dat whey tegenwoordig wel heel goedkoop is, maar het ging me vooral om al die andere zaken die amper iets bijdragen (BCAA's, creatine, etc)
 
idd zolang het binnen je macro's past, maar ik heb gewoon de indruk dat heel veel lifters hun vereiste eiwitinname zwaar overschatten, en dat is ook deels weer te wijten aan die high protein hype die door diezelfde supp-verkopers wordt aangewakkert. 200 gram heb je wel heel makkelijk uit andere bronnen zonder elke dag een kilo vlees of kip te consumeren naast de rest.
Al moet ik toegeven dat whey tegenwoordig wel heel goedkoop is, maar het ging me vooral om al die andere zaken die amper iets bijdragen (BCAA's, creatine, etc)


I agree!!!!!!!!
 
Overbelasting van de nieren ojee
 
sinds ik gestopt ben supps maak ik de gains van m.n leven :D
 
Kan inderdaad
En van springen kun je je benen breken
Maar van bier drinken kan je in coma geraken
Maar die kans is zo klein
 de kans dat je geschept word met je fiets
Is groter.

---------- Toegevoegd om 12:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:57 ----------

Wat jullie betreft zou ii gewoon doorgaan met sups als het je helpt met je gains
 
maar het ging me vooral om al die andere zaken die amper iets bijdragen (BCAA's, creatine, etc)

creatine nutteloos? creatine is een van de weinige supps dat wel werkt!
 
creatine nutteloos? creatine is een van de weinige supps dat wel werkt!

Supplementen kun je gewoon onderverdelen in de relevante en de minder belangrijke (is natuurlijk persoonlijk i.v.m. je eigen voeding in relatie met je Macro's).

Een echt basis supplement VOOR MIJ:p blijf toch de whey natuurlijk en ook de Creatine is gewoon een must have voor mij en ook eigenlijk bewezen als een van de enige natuurlijke producten dat echt werkt.
Ook een goede PWO lust ik wel voor een HEAVY training.


Maar uiteraard zijn er ook legio (het leeuwendeel) bij supplementen die gewoon als marketing gelanceerd worden om de nog onwetende het geld uit de portemonnee te kloppen of in ieder geval de werking zeer dubieus is.


Dus voor me zelf ben voorstander van de basis supplementen en de rest is niet zo mijn ding.
 
Als iemand moeite heeft met eten en daardoor een weightgainer supplement aanschaft dan is het niet nutteloos.
Als iemand een vitaminetekort heeft en daarom vitaminen supplementeert, is het niet nutteloos.
Creatine is sowieso nuttig, mits alles op orde is.
Whey is nuttig om makkelijker aan (je totaal) proteïne te komen.
En bijvoorbeeld caseïne, dat een afgifte periode van +/- 7 uur heeft - handig voor het slapengaan. En goedkoper+smaakvoller dan kwark, ook nog eens.

etcetc.

En dan heb je natuurlijk ook van die celltech etc. verkooppraatjes over testboosters en post-workout shakes die je in 10 weken 40kg spiermassa laten bijkomen enzo, waarbij je gewoon geen waar voor je geld krijgt.

Het een is het ander niet, het is totaal niet te vergelijken.

Supplementen hebben zeker hun plaats in de fitness/bodybuild wereld. Ik ken dan ook vrijwel niemand die het zonder een enkel supplement doet.
 
Als iemand moeite heeft met eten en daardoor een weightgainer supplement aanschaft dan is het niet nutteloos.
Als iemand een vitaminetekort heeft en daarom vitaminen supplementeert, is het niet nutteloos.
Creatine is sowieso nuttig, mits alles op orde is.
Whey is nuttig om makkelijker aan (je totaal) proteïne te komen.
En bijvoorbeeld caseïne, dat een afgifte periode van +/- 7 uur heeft - handig voor het slapengaan. En goedkoper+smaakvoller dan kwark, ook nog eens.

etcetc.

En dan heb je natuurlijk ook van die celltech etc. verkooppraatjes over testboosters en post-workout shakes die je in 10 weken 40kg spiermassa laten bijkomen enzo, waarbij je gewoon geen waar voor je geld krijgt.

Het een is het ander niet, het is totaal niet te vergelijken.

Supplementen hebben zeker hun plaats in de fitness/bodybuild wereld. Ik ken dan ook vrijwel niemand die het zonder een enkel supplement doet.


I agree.

En daarom verwondert het mij dan ook zo zeer, dat eigenlijk van dag 1 hier op dit Forum posts lees met veel aversie tegen supplementen en dat bij vrij velen, gezien ik eerlijkheidshalve erbij moet zeggen heerlijk zelf gebruik maak van supplementen, gewoonweg omdat ik geen zin meer heb (zoals reeds beschreven) 5 maal kip en 2 maal paardvlees op een dag te eten of 500gr. kwark (wat ik tiental jaren heb gedaan) voor het slapen terwijl dit ook met een heerlijke Casein Pancake kan
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven