Fitness Seller

Supplementen (Zwier) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Supplementen

“Zie je door de bomen het bos niet meer? “

Iedereen kent het je leest de nieuwste sport en fitness en je ziet talloze advertenties van allerlei firma.”De ene nog beter als de andere 19 x beter als creatine”. “”Vergeet testosteron tribolon is de nieuwe sensatie”.
Zo kunnen we nog wel even doorgaan. In dit artikel een basis lijn van supplementen gebruikt. Een deel uit eigen ervaring en groot deel uit ervaring van klanten van de supplementen shop waar ik werk. Je ziet zo wat er bij veel jongens speelt op supplementen gebied.

Supplementen onnatuurlijk of niet?

Er komen vaak jongens met de kwestie ik ben nu klaar met die kuur whey wat moet ik nu nemen. Zo werkt het niet supplementen zijn aanvulling op je voeding die een bepaald iets aan je lichaam doen. Als iets een pilletje of poedertje zit maakt het niet ineens magisch of super anabool.

Ik wil groter worden wat moet ik nemen.

Laten we het training en voeding verhalen even buiten laten.

Wat iedere bodybuilder zou moeten nemen is...

Multi vitamine: Een complete multi vitamine hoog gedoseerd. Kies voor een natuurlijke vorm(solgar e.d) omdat deze dosering vaak veel hoger zijn en over dosering geen kwaad kan in tegenstelling tot synthetische vitamine (centrum e.d)

Vitamine C: Een goede cortisol blokker en zorgt voor een hoge weerstand. Neem 1000mg in de ochtend en 1000mg direct na je training.

Whey proteïne: Een eiwit wat heel erg snel opgenomen word. Wat gunstig is na de training om zo snel mogelijk met spierherstel te beginnen. Na de training beste te combineren met dextrose. Neem 0,8 maal je lichaamsgewicht aan dextrose en 30 a 40 gram whey eiwit. Er zijn veel merken op de markt kies voor de wat betere dymatize twinlab ultimate nutrion e.d

Lijnzaad olie: een vorm van omega 3 een goed vetzuur wat ook in vis, noten, olijfolie voorkomt. Als bodybuilder is het vooral interessant omdat het op je serotonine werkt en tevens positief werkt op je testosteron. Dosering 2 tot 3 eetlepels per dag. Let op ! Mijn eigen ervaring is dat je er erg van gaat transpireren omdat het ook op je stofwisseling werkt. Eventueel enkel voor het slapen nemen.Lijnzaad is te krijgen bij reform zaken en natuur voedingswinkels.

Wat als bodybuilder het proberen waard is om te nemen...

Creatine: Je wilt niet weten hoeveel vragen hierover komen. Van “kan je er impotent van worden” tot “moet ik het drinken of eten”. Logisch dat er zoveel vragen over komen. Het is een van de weinige supplementen die je echt voelt werken. Het werkt op je ATP systeem van je spier. Hierdoor zal je meer kracht krijgen ook houd het vocht vast waardoor je wat zwaarder word en dat gewicht kan je nog extra achter de gewichten zetten. In de pure creatine vormen is er nog wat verschil in in wat voor maten de creatine gefilterd is. De betere merken dymatize met rx hebben extra fijne creatine op de markt die ook beter geabsorbeerd word.
Dan zijn er de combinatie producten. De bekendste is wel cell tech. Het is creatine liponzuur dextrose en aminozuren. Een goede combinatie alleen de prijs is te hoog kies daarom voor een imitatie als je zoiets wil gebruiken zoals volu cell zell tech 2.

Glutamine: Vooral populair tijdens het cutten ook wel droog trainen genoemd. Het is anti katabool. Het remt de afgifte van cortisol in je lichaam hierdoor zal je minder spiermassa verliezen tijdens het cutten. Laatste tijd word glutamine ook populairder tijdens de massa fase. Het is een goede cell volumizer waardoor je lichaam betere voedingstoffen in je spier op zal nemen.

ZMA: Ook laatste tijd steeds populairder. Een mix van zink magnesium b6. Deze stoffen zorgen voor meer testosteron in je lichaam. Het is vooral goed na een kuur met pro hormonen om je testo weer op pijl te brengen. Meeste mensen ervaren er een goede krach toename van. Zeker het proberen waard. Mijn eigen ervaring is er erg positief mee. Let wel op ! vaak zie je dat mensen zelf hun zma samen gaan stellen. Aangezien ZMA van twinlab niet erg duur is zou ik het niet doen. Tevens is zma speciaal gebonden waardoor de opname en werking maximaal is. Dit heb je als je zelf gaat samenstellen niet.

Glycocyamine: Een supplement wat pas heel kort op de markt is. Het werk op je eigen creatine productie en de onderzoeken er na toe zijn er positief. Ben op dit moment het zelf aan het testen en het bevalt me goed. Nadeel is dat het vrij prijzig is producten als v12 en swole zijn erg duur. Daarom is het voor de meeste beter even af te wachten om te kijken wat de verdere reacties zijn.

Ik heb er voor gekozen pro hormonen hier niet bij te zetten. Eerder men hier aan begint heeft men niet genoeg aan een kleine samenvatting maar moet men weten waar men mee bezig is research doen dus.

Er zijn verder nog hele hoop verschillende producten op de markt. Meestal komen de ingrediënten overheen alleen is de naam iets anders. Meeste van deze dingen werken misschien uit het onderzoek maar vaak in heel hoge doseringen en niet in de doseringen zoals ze in het supplement zitten. Wat ik adviseer is je goed te laten voorlichten en na te denken wat je neemt. Ga eventueel na supplementen shop in je buurt waar ze je goede voorlichting kunnen geven.

Met sportieve groet

Zwier Noordman
 
leuk artikel, maar ik mis zo een stukje "Wat je als bodybuilder zeker NIET moet nemen, het werkt niet/het is het geld iet waard"
 
Goed artikel!
Nog ff een vraagje:

Originally posted by admin
Supplementen

Vitamine C: Een goede cortisol blokker en zorgt voor een hoge weerstand. Neem 1000mg in de ochtend en 1000mg direct na je training.

Met sportieve groet

Zwier Noordman

Wat kan je daar van verwachten als cortisol blocker? Helpt dat net zoveel als bijvoorbeeld HMB? Want dat is een veel duurder supplement als gewoon vit.C, maar met het zelfde doel.
 
Re: Re: Supplementen (Zwier)

Originally posted by elefino
Goed artikel!
Nog ff een vraagje:



Wat kan je daar van verwachten als cortisol blocker? Helpt dat net zoveel als bijvoorbeeld HMB? Want dat is een veel duurder supplement als gewoon vit.C, maar met het zelfde doel.

hmb werkt niet...

Is weggegooid geld...

Daarentegen is vitamine c veel goedkoper :D

kost nix , je kan gewoon ascorbinezuur halen bij zo een gezond en wel winkel....

En daar dagelijks 3g van nemen ofzo
 
Mij is vertelt dat HMB niet werkt als je maximaal 1 uur traint. Pas daarna komt er teveel cortisol vrij, en heeft HMB pas nut. Maar het voorkomt dan toch wél de aanmaak van cortisol?
 
Originally posted by elefino
Mij is vertelt dat HMB niet werkt als je maximaal 1 uur traint. Pas daarna komt er teveel cortisol vrij, en heeft HMB pas nut. Maar het voorkomt dan toch wél de aanmaak van cortisol?

als iets de aanmaak van cortisol zou verhinderen, prachtig dan zou ik dat de hele dag slikken...

zou je groot worden als de pest..

Nee natuurlijk verhindert dit het niet...

maar hmb schijnt sowieso niet te werken in die lage doseringen...

Weet trouwens dat robin op dit moment bezig is met het experimenteren met hmb in grote doseringen, als je ff w8 hoor je wel wat van resultaat van hem
 
Originally posted by nilsjei1234


als iets de aanmaak van cortisol zou verhinderen, prachtig dan zou ik dat de hele dag slikken...

zou je groot worden als de pest..

Dan ben je klaar om cortisol blokkers te nemen:). Helaas werkt het niet zo. Zoals zovaak is teveel niet goed, maar te weinig ook niet.
 
Dan is het ff wachten op de resultaten van Robin. Ik ben wel benieuwd. Want vaak duurt mijn training vaak toch langer dan een uur.
 
Originally posted by elefino
Dan is het ff wachten op de resultaten van Robin. Ik ben wel benieuwd. Want vaak duurt mijn training vaak toch langer dan een uur.

ja maar ja bij mij ook wle hoor...

Is opzich niet erg...

geloof niet echt in dat hele cortisolverhaal ...
 
Originally posted by burn

Dan ben je klaar om cortisol blokkers te nemen:). Helaas werkt het niet zo. Zoals zovaak is teveel niet goed, maar te weinig ook niet.
Precies, cortisol is ook een regelaar voor je lichaam.
Bijv zonder cortisol schommelingen zou je ' s ochtends niet wakker worden (hoge cortisol) en s' avonds niet moe worden (zeer lage cortisol)...

Volledig elimineren is dus niet verstandig.
 
Originally posted by nilsjei1234


ja maar ja bij mij ook wle hoor...

Is opzich niet erg...

geloof niet echt in dat hele cortisolverhaal ...
Geloof het of niet, maar dit is simpele wetenschap, honderden malen aangetoond.
Cortisol afgifte verhoogt naarmate de beschikbare energie daalt.
 
Ik vind het zeer interessant. Ik vraag me alleen af welke hoeveelheid dextrose ik bij mijn creatine in moet nemen. Er wordt 0.8 maal mijn gewicht vermeld. Aangezien ik 84kg weeg, zou dat 67,2 kg betekenen. Is het de bedoeling dat ik het in aantal grammen moet lezen (dus 67,2 gram).
Moet ik overigens uitgaan van mijn volledige gewicht of van mijn vetvrije massa?
 
Originally posted by theo
Ik vind het zeer interessant. Ik vraag me alleen af welke hoeveelheid dextrose ik bij mijn creatine in moet nemen. Er wordt 0.8 maal mijn gewicht vermeld. Aangezien ik 84kg weeg, zou dat 67,2 kg betekenen. Is het de bedoeling dat ik het in aantal grammen moet lezen (dus 67,2 gram).
Moet ik overigens uitgaan van mijn volledige gewicht of van mijn vetvrije massa?

Dat moet je idd in grammen lezen, en je moet uitgaan van je vetvrije massa.
 
Je hebt niks gezegd over vitamine B??? Was dit ook niet bevorderend om je eiwitten beter te splitsen? Het zit wel in een multivitamine, maar ik neem 500 tot 1000% van de ADH.
 
Idd, maar het is ook al een oud artikel van zwier. Ondertussen weten we dat extra vitamine C praktisch niets doet en vitamine b12 veel beter keuze is voor bb.
 
Hehe:D, ik blijf hier bijleren, maar is vitamine C dan niet weer bevorderlijk voor vetverbranding? Ja toch?
 
Vitamine C heeft als voordeel dat direct na je (harde) training je je een stukje vitaler voelt en wat minder lam. Ook kun je evt Efedrine wat dempen als je het enkel voor de energie gebruikte, want na je training wil je juist veel eten.

B1, B6 en B12 doen fysiek gezien meer. Ook voor je huid.
 
Back
Naar boven