AndroidHealthClinic

supplementen

Bezoekers in dit topic

thebeast1983

Novice
Lid geworden
4 mei 2015
Berichten
29
Waardering
6
Lengte
1m90
Massa
100kg
Heren vraagje,

Ik neem best wel wat supps en vroeg mij af of het kwaad kan om deze allemaal sochtends in te nemen? Ik begin de dag altijd met een banaan en neem vervolgens al deze supps tegelijk in en daarna mijn whey shake met brinta.

deze supps neem ik op dit moment: multivit, vit d, vit c, vit b5, visolie, magnesium/zink/calcium, phosphatidylcholine, glucosamine. Ik neem dit allemaal tegelijk kan dit kwaad of kan ik het beter of de dag verdelen???
 
Ik zou eerst eens kritisch gaan kijken of je al deze supplementen daadwerkelijk nodig hebt. Ik betwijfel het.
 
Nou ik kom net uit een deca-test E kuur en heb erge side effects ondergaan dus denk dat ik het op dit moment zeker wel kan gebruiken haha. acné , lusteloosheid (moe). Maar iemand een serieus antwoord aub >??
 
Kan je gewoon tegelijk 's ochtends innemen. Voor goede opname heeft vitamine D vetten nodig maar dat zit volgens mij wel goed als je tegelijkertijd omega-3 pakt.
 
Nou ik kom net uit een deca-test E kuur en heb erge side effects ondergaan dus denk dat ik het op dit moment zeker wel kan gebruiken haha. acné , lusteloosheid (moe). Maar iemand een serieus antwoord aub >??
Dat was gewoon een serieus antwoord, zolang je niks meet weet je ook niet waar je wel of geen tekort aan hebt of wel?
 
Laat eerst even je waarden testen. Huisarts vragen om bloed te laten prikken. Je kunt wel allerlei vitaminen en mineralen gaan slikken, maar als je geen tekort hebt dan is dat niet nodig. Bij sommige vitamines kan langdurig hoge doseringen nemen ook schadelijk zijn. Check even wat je écht nodig hebt en dan kun je kijken op welke momenten je deze het best kunt nemen.
 
Multivit, en dan apart Vit D en Vit C?
Gebruik zelf de multi van Swisse voor mannen en volgens mij is die dusdanig hoog gedoseerd dat aparte vitamines echt niet nodig is.
Mijn vrouw had last van rusteloze benen en tintelingen en bij bloedonderzoek bleek dat ze teveel vit B had.
Die kan nu zelfs geen multi meer gebruiken.

Ik zou niet zomaar bakken vitamines slikken zonder onderzoek. Baat het niet schaadt het niet gaat bij vitamines niet echt op.
 
Mijn vrouw had last van rusteloze benen en tintelingen en bij bloedonderzoek bleek dat ze teveel vit B had.
Die kan nu zelfs geen multi meer gebruiken.
Klopt. Teveel vit B6 kan zelfs neurologische klachten geven.
B6 wordt heel veel toegevoegd aan supplementen. Vooral in ZMA wordt veel teveel toegevoegd.
Dagelijkse aanbevolen hoeveelheid is 1,5 mg. In sommige ZMA supps zit wel 10 mg per dosis.
 
Kan dat een reden zijn waarom ik zo ontiechelijk veel slaap en zo moe ben elke keer haha
 
Te kort geeft heel veel klachten waaronder mogelijk vermoeidheid. Maar dat is een algemene klacht die je werkelijk op alles kan gooien.

Maar is je voeding en training wel op peil?
Slaap je wel goed en niet onrustig?
 
Back
Naar boven