XXL Nutrition

Sticky Supplementlabtest.com - Alle testen op één plaats

Bezoekers in dit topic

Vind de conclusie raar, toen de d3 bij body en fit te hoog was was het een negatief iets, '' Dit is een afwijking van 32,2% en wijst op een onzorgvuldig productieproces waarbij de afwijkingen sterk kunnen verschillen per batch, potje en zelf per capsule. '' En nu de eiwitreep van een ander merk +26% eiwit heeft krijgt het een duim. Voor mij is dat dus juist een slechte uitkomst, een afwijking van +26% is gewoon slecht en je productieproces is niet in orde. Daarbij komt ook nog - 58.4% koolhydraten. Waar komt deze conclusie vandaan?

Dat ligt anders. Bij vitamine D is die maximale afwijking (naar boven en onder) vastgesteld door de Europese farmacopee. In hoge dosis kan het toxisch zijn en daarom moet het exact zijn (niet dat dit gaat gebeuren bij zo een afwijking). Vitaminepreparaten worden anders behandeld als het om afwijkingen gaat voor de veiligheid van de consument.

Bij whey is de maximaal toegelaten afwijking groter bij producten onder de 40gram eiwit per 100g. Omdat het procentuele verschil groter is bij kleinere afwijkingen. 8g meer eiwit lijkt me ook geen probleem per 100g?

Ivm de koolhydraten zouden ze zelf toegevoegde polyolen erbij kunnen gerekend hebben. Wij kijken daarom vooral naar de suikers en of het aantal kcal klopt. Als 1 van deze 2 sterk afwijkt zou het een duim naar beneden zijn.

Meting van het vetgehalte is dan weer duidelijker.

Maar om verwarring te voorkomen gaan we de duim weghalen. De resultaten kan de consument zelf beoordelen.


Info koolhydraten meting:

6.4 Koolhydraten
Wat wordt verstaan onder koolhydraten en voedingsvezel hangt sterk af van de gehanteerde definitie. Soms worden totaal koolhydraatgehaltes gegeven inclusief voedingsvezel en polyolen en soms exclusief voedingsvezel en polyolen.
In NEVO-online wordt het totale koolhydraatgehalte weergegeven zonder voedingsvezel en zonder polyolen weergegeven, die beide apart zijn opgenomen.
Koolhydraten bestaan uit:
Monosacchariden:
glucose, fructose en galactose
Disacchariden
(2 monosaccharidemoleculen):
saccharose, lactose en maltose
Oligosacchariden
(>2-<10 monosaccharidemoleculen):
o.a malto-oligosacchariden, raffinose, fructo-oligosacchariden
Polysacchariden
(≥10 monosaccharidemoleculen):
zetmeel, dextrinen, glycogeen
Oligosacchariden komen slechts in geringe hoeveelheden in voedingsmiddelen voor en zijn niet opgenomen in het NEVO-bestand. Verteerbare oligosacchariden tellen in principe wel mee in het totaal aan koolhydraten, hoewel bij de verkregen gegevens niet in alle gevallen duidelijk of dit inderdaad is gebeurd.
In NEVO-online worden totaal koolhydraten en totaal mono-, di- en polysacchariden weergegeven. Als analysecijfers beschikbaar zijn voor de afzonderlijke mono-, di- en polysacchariden, dan is hieruit het totale koolhydraatgehalte berekend. Ook kan het gehalte aan koolhydraten worden afgeleid door het aftrekken van de hoeveelheid water, eiwit, vet, voedingsvezel, polyolen, alcohol, organische zuren en as van 100 gram (de zogenaamde ‘by difference’ methode).
In NEVO-online 2016 worden afzonderlijke mono- en disacchariden niet meer gepubliceerd omdat de informatie hierover niet voor alle voedingsmiddelen beschikbaar is en omdat vrijwel geen recente informatie is ontvangen om
16
bestaande gegevens te kunnen updaten.
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt anders. Bij vitamine D is die maximale afwijking (naar boven en onder) vastgesteld door de Europese farmacopee. In hoge dosis kan het toxisch zijn en daarom moet het exact zijn (niet dat dit gaat gebeuren bij zo een afwijking). Vitaminepreparaten worden anders behandeld als het om afwijkingen gaat voor de veiligheid van de consument.

Bij whey is de maximaal toegelaten afwijking groter bij producten onder de 40gram eiwit per 100g. Omdat het procentuele verschil groter is bij kleinere afwijkingen. 8g meer eiwit lijkt me ook geen probleem per 100g?

Ivm de koolhydraten zouden ze zelf toegevoegde polyolen erbij kunnen gerekend hebben. Wij kijken daarom vooral naar de suikers en of het aantal kcal klopt. Als 1 van deze 2 sterk afwijkt zou het een duim naar beneden zijn.

Meting van het vetgehalte is dan weer duidelijker.

Maar om verwarring te voorkomen gaan we de duim weghalen. De resultaten kan de consument zelf beoordelen.


Info koolhydraten meting:

6.4 Koolhydraten
Wat wordt verstaan onder koolhydraten en voedingsvezel hangt sterk af van de gehanteerde definitie. Soms worden totaal koolhydraatgehaltes gegeven inclusief voedingsvezel en polyolen en soms exclusief voedingsvezel en polyolen.
In NEVO-online wordt het totale koolhydraatgehalte weergegeven zonder voedingsvezel en zonder polyolen weergegeven, die beide apart zijn opgenomen.
Koolhydraten bestaan uit:
Monosacchariden:
glucose, fructose en galactose
Disacchariden
(2 monosaccharidemoleculen):
saccharose, lactose en maltose
Oligosacchariden
(>2-<10 monosaccharidemoleculen):
o.a malto-oligosacchariden, raffinose, fructo-oligosacchariden
Polysacchariden
(≥10 monosaccharidemoleculen):
zetmeel, dextrinen, glycogeen
Oligosacchariden komen slechts in geringe hoeveelheden in voedingsmiddelen voor en zijn niet opgenomen in het NEVO-bestand. Verteerbare oligosacchariden tellen in principe wel mee in het totaal aan koolhydraten, hoewel bij de verkregen gegevens niet in alle gevallen duidelijk of dit inderdaad is gebeurd.
In NEVO-online worden totaal koolhydraten en totaal mono-, di- en polysacchariden weergegeven. Als analysecijfers beschikbaar zijn voor de afzonderlijke mono-, di- en polysacchariden, dan is hieruit het totale koolhydraatgehalte berekend. Ook kan het gehalte aan koolhydraten worden afgeleid door het aftrekken van de hoeveelheid water, eiwit, vet, voedingsvezel, polyolen, alcohol, organische zuren en as van 100 gram (de zogenaamde ‘by difference’ methode).
In NEVO-online 2016 worden afzonderlijke mono- en disacchariden niet meer gepubliceerd omdat de informatie hierover niet voor alle voedingsmiddelen beschikbaar is en omdat vrijwel geen recente informatie is ontvangen om
16
bestaande gegevens te kunnen updaten.
Voor d3 is het dan een duidelijkere zaak. Voor eiwit en helemaal koolhydraten hangt het dus af van de methode en wat de fabrikant heeft meegerekend heeft als koolhydraat, daardoor is het dus lastig te bepalen of er een afwijking is in declaratie en kunnen de percentages verwarrend worden. +26% vind ik te veel, qua gewicht is het 'maar' 8 gram (eiwit). De koolhydraten blijft dan maar gissen. Maar bedankt voor je reactie
 
Voor d3 is het dan een duidelijkere zaak. Voor eiwit en helemaal koolhydraten hangt het dus af van de methode en wat de fabrikant heeft meegerekend heeft als koolhydraat, daardoor is het dus lastig te bepalen of er een afwijking is in declaratie en kunnen de percentages verwarrend worden. +26% vind ik te veel, qua gewicht is het 'maar' 8 gram (eiwit). De koolhydraten blijft dan maar gissen. Maar bedankt voor je reactie

Bij eiwit is het correct, maar een aminozuuranalyse is nodig om zeker te zijn.

Koolhydraten is verwarrend inderdaad, producent kan vezels en polyolen erbij rekenen maar ook weer niet. En vezels heeft geen nut omdat niet alle vezels worden gemeten.

Vet en suikers zijn dan weer zeker omdat het een specifieke meting is.

Er is toevallig wel een rechtszaak geweest tegen Quest Bars ivm de vezelinhoud. Je kan ook lezen dat isomalto-oligosaccharides niet standaard door labs worden gemeten en dat consumerlab een test heeft gedaan waarbij het wel klopt.
[Report] Makers Of Quest Bars Sued Over Mislabeling; Allegedly Overstated Fiber By More Than 750%

Consumerlab test (ook Oh Yeah Bars).
ConsumerLab.com Test Report: Nutrition Bars (Energy Bars, Fiber Bars, Protein Bars, Meal Replacement Bars, Snack Bars and Whole Food Bars)

Discussie op Reddit.
 
Het is dus niet nieuw bij hun en al eerder aangetoond. Ik zie in mijn boek even niks over verplicht vermelden van vezels, als dat niet hoeft klopt het etiket gewoon op dat punt.
 
Kan ik ergens alle resultaten vinden van de testen?
Neem zelf whey protein en creatine monohydraat van bodyenfitshop.nl en ben toch benieuwd hoe deze uit de test komt in vergelijking met de rest.
 
Kan ik ergens alle resultaten vinden van de testen?
Neem zelf whey protein en creatine monohydraat van bodyenfitshop.nl en ben toch benieuwd hoe deze uit de test komt in vergelijking met de rest.
Kijk eens hoe dit topic heet.
 
Dit laat wel het niveau van een body&fit klant zien.
Al leg je alles voor hun neus, ze zien het nog niet, alleen de sensationele praatjes.
 
Haha man man. Heb een paar pagina's doorgenomen maar zag toen nog steeds geen concrete resultaten. Zal wel aan mij liggen dan :D
 
Misschien weer eens tijd voor een aantal testjes? Veel leden bestellen bij MyProtein en Bulkpowders.

Ben eigenlijk benieuwd of hun Whey Isolaat een beetje fatsoenlijk is. Andere leden ook geïnteresseerd? Wellicht kunnen we weer wat geld bij elkaar sprokkelen voor een analyse.
 
Ik zie dat er hier nog geen melding is van gemaakt.

Er is salmonella gevonden in bepaalde producten van myprotein en onderstaande worden teruggeroepen. Als je de batchnr. hebt meteen weggooien of terugsturen. Je kan myprotein contacteren voor een teruggave van het aangekochte bedrag.

Myprotein recalls a number of its products due to the presence of salmonella | Food Standards Agency

myprotein salmonella.png


Meer uitleg van myprotein vind je in de pdf terug.
 

Bijlagen

  • important_notice_about_myprotein_purchase.pdf
    164,4 KB · Weergaven: 221
Misschien weer eens tijd voor een aantal testjes? Veel leden bestellen bij MyProtein en Bulkpowders.

Ben eigenlijk benieuwd of hun Whey Isolaat een beetje fatsoenlijk is. Andere leden ook geïnteresseerd? Wellicht kunnen we weer wat geld bij elkaar sprokkelen voor een analyse.

Dit lijkt mij ook wel een goed idee. Ben wel erg benieuwd naar de kwaliteit daarvandaan.
 
In testen van producten van BulkPowders ben ik wel geïnteresseerd. Ik bestel er regelmatig. (bij XXL ook trouwens)
 
Ben ook erg benieuwd naar bulk powders. Het is het enige adres waar ik tegenwoordig whey haal.
 
Hallo Supplementlabtest team,

zeer mooi initiatief. Zelf zit ik nog met volgende vragen:
- hoe betrouwbaar/neutraal zijn deze testen? ik bedoel maar, wat hebben jullie deraan aangezien de resultaten gratis ter beschikking worden gesteld?
- Ik zie geen recente testen meer?
- blijkbaar staat de whey van XXL op nr 1 van betrouwbaarheid.... toevallig wel op één na grootste concurrent van B&F. deze laatste staat echt onderaan in jullie testen. alles kan natuurlijk maar vind het beetje verdacht :-)
vergeef me mijn paranoia opmerkingen maar ik luister graag naar wat jullie hebben te zeggen

Sportieve groeten



Beeldhouwer
 
Hallo Supplementlabtest team,

zeer mooi initiatief. Zelf zit ik nog met volgende vragen:
- hoe betrouwbaar/neutraal zijn deze testen? ik bedoel maar, wat hebben jullie deraan aangezien de resultaten gratis ter beschikking worden gesteld?
- Ik zie geen recente testen meer?
- blijkbaar staat de whey van XXL op nr 1 van betrouwbaarheid.... toevallig wel op één na grootste concurrent van B&F. deze laatste staat echt onderaan in jullie testen. alles kan natuurlijk maar vind het beetje verdacht :-)
vergeef me mijn paranoia opmerkingen maar ik luister graag naar wat jullie hebben te zeggen

Sportieve groeten



Beeldhouwer

- Eerste testen zijn georganiseerd door leden van het forum, komt overeen met eigen testen. Wat we eraan hebben is een correct beeld van eiwitgehalte in supplementen, is via donaties gebeurd dus daardoor hebben we het ook kunnen doen. Kosten van de website draaiende houdende is nihil.

Door leden van forum.
Whey Perfection - Bodyenfitshop - Aminozuuranalyse door Leden Bodybuilding.nl
Whey Delicious - XXL Nutrition - Aminozuuranalyse door Leden Bodybuilding.nl

Nadien anoniem, resultaten bevestigd.
Whey Perfection - Bodyenfitshop - Aminozuuranalyse door Anoniem op Bodybuilding.nl

En dan door studenten.
Whey Isolaat and Casein Perfection - Bodyenfitshop - Aminozuuranalyse + koolhydraten en suikers door Studenten op Bodybuilding.nl

Paar testen die we zelf hebben laten uitvoeren:
Whey Isolaat Perfection - Bodyenfitshop - Aminozuuranalyse + koolhydraten en suikers door Supplementlabtest.com
Whey Isolate - XXL Nutrition - Aminozuuranalyse + koolhydraten en suikers door Supplementlabtest.com
Micellar Casein Perfection - Bodyenfitshop - Aminozuuranalyse + koolhydraten en suikers Supplementlabtest.com
Night Protein/Micellar Casein - XXL Nutrition - Aminozuuranalyse + koolhydraten en suikers door Supplementlabtest.com
BCAA Amino - Bodyenfitshop - Vrije aminozuuranalyse door Supplementlabtest.com
BCAA Powder - XXL Nutrition - Vrije aminozuuranalyse door Supplementlabtest.com

Door lid van het forum.
Vitamin D3 1000IU - XXL Nutrition - Analyse door forumlid Bodybuilding.nl
Vitamin D3 1000IU - XXL Nutrition - Analyse door forumlid Bodybuilding.nl

- Momenteel voeren we geen testen meer uit omdat er veel tijd en werk in kruipt, maar dat kan altijd veranderen.

- Kijk hierboven.
 
Back
Naar boven