MuscleMeat

Sticky Supplementlabtest.com - Alle testen op één plaats (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hype Nutrition had het volledige bedrag gedoneerd voor een volledige analyse op hun Nr.1 Whey. De resultaten zijn bekend en geplaatst.

Hype Nutrition - Nr.1 Whey

---------- Toegevoegd om 18:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:50 ----------

Donaties verlopen nu volledig via de site. Myprotein staat op 220 euro, nog 130 euro te gaan.

Bodylab of een aminozuuranalyse op Optimum Nutrition zijn de volgende keuzes aan de hand van de vorige enquête. Een nieuwe enquête zal binnenkort geplaatst worden voor een keuze tussen deze 2.
 
Niet helemaal zeker waar dit op slaat, maar producten worden in batches gemaakt, dus een enkele pot is representatief voor de hele batch. Enige fout die supplementenlabtest mijns inziens maakt is dat er geen chain of custody is. De samples worden niet aangekocht door een geaccrediteerd labo, maar door hen zelf, waardoor er altijd een zekere partijdigheid geclaimd kan worden.
Ja en de allemaal maar afwachten tot de grote concurrent onder de loep genomen wordt en dan hun formule een paar maanden - jaar aanpassen en dan terug minder goeie producten afleveren. Want wat nu getest wordt geloof maar zeker dat het KAN ZIJN dat volgende maand een batch helemaal niet hetzelfde resultaat geeft. Wil je echt weten wat voor eiwitten je binnen hebt dan ben je nog altijd beter af met zelfgemaakt voedsel... moet toegeven af en toe drink ik wel graag een shake omdat het lekker smaakt. Maar als je echt zeker wilt zijn van de inhoud qua macro -en micro dan neem je best onbewerkt voedsel.
 
Ja en de allemaal maar afwachten tot de grote concurrent onder de loep genomen wordt en dan hun formule een paar maanden - jaar aanpassen en dan terug minder goeie producten afleveren. Want wat nu getest wordt geloof maar zeker dat het KAN ZIJN dat volgende maand een batch helemaal niet hetzelfde resultaat geeft. Wil je echt weten wat voor eiwitten je binnen hebt dan ben je nog altijd beter af met zelfgemaakt voedsel... moet toegeven af en toe drink ik wel graag een shake omdat het lekker smaakt. Maar als je echt zeker wilt zijn van de inhoud qua macro -en micro dan neem je best onbewerkt voedsel.

Denk je echt dat je stukje kipfilet altijd en overal hetzelfde eiwitpercentage heeft? Ik weet zeker van niet.
 
Denk je echt dat je stukje kipfilet altijd en overal hetzelfde eiwitpercentage heeft? Ik weet zeker van niet.
Ah niet soms? Huh daar had ik dus nog nooit bij stilgestaan van gehoord. Kan je dat breder onderbouwen want ben wel benieuwd naar de kijk erachter.

no offense. Probeer hier niet her en wer geschor eruit te halen maar wil gewoon weten hoe je dat beziet.
 
Ah niet soms? Huh daar had ik dus nog nooit bij stilgestaan van gehoord. Kan je dat breder onderbouwen want ben wel benieuwd naar de kijk erachter.

no offense. Probeer hier niet her en wer geschor eruit te halen maar wil gewoon weten hoe je dat beziet.

Vlees, kip, vis, zuivelproducten zijn niet gestandaardiseerd op het eiwitgehalte. Afhankelijk van wat het beestje te eten heeft gehad, leeftijd (ook het ras) en het jaargetijde varieert dit. De Universiteit van Wageningen gebruikt onze whey voor onderzoeken en de professor daar heeft me dit ooit uitgebreid toegelicht.

Daarbij is veel kip/vlees met vloeistof geïnjecteerd om het gewicht te verhogen en ook hierdoor verlaag je de voedingsstoffen t.o.v een niet geïnjecteerd stuk vlees/kip.
 
Vlees, kip, vis, zuivelproducten zijn niet gestandaardiseerd op het eiwitgehalte. Afhankelijk van wat het beestje te eten heeft gehad, leeftijd (ook het ras) en het jaargetijde varieert dit. De Universiteit van Wageningen gebruikt onze whey voor onderzoeken en de professor daar heeft me dit ooit uitgebreid toegelicht.
Whole-y ish.

Ok dan maar 100 gr meer vanaf nu voor zeker te zijn. :D

Thx for the insight.
 
Whole-y ish.

Ok dan maar 100 gr meer vanaf nu voor zeker te zijn. :D

Thx for the insight.

haha geen paniek! Is ook wel logisch eigenlijk het zijn geen chemische producten die gestandaardiseerd worden op een bepaalde voedingswaarden of eiwitpercentage. Zo is het dus ook met whey. De voedingswaarden hiervan varieert mee met de voedingswaarde van de melk (seizoen, binnen of buiten koe, wat eet de koe?) waarvan het gemaakt is. Er is een standaard bewerk/filtermethode die steeds opnieuw gedaan wordt op de melk. Het komt grotendeels als restant uit de kaasproductie maar de bron is natuurlijk melk.
 
Klopt helemaal wat je zegt René, je zult dus uiteindelijk nooit exact weten hoeveel gr eiwit je precies binnen krijgt. Ik denk dat er bij (supermarkt) vlees/vis heel veel geklooid wordt(kijk naar de plofkip, foppen vis, etc, om maar wat recente verhalen te noemen).

Uiteindelijk gaat het gewoon om gemiddelde, de ene week/dag zul je wat meer eiwitten binnen krijgen als de andere, als je gewoon zorgt dat je doel eiwitten in gr consistent is en je die dagelijks ongeveer haalt. Ook je voeding variëren is daarbij een goed idee, een soort van letterlijke carb cycling/protein cycling(aardappelen, rijst, pasta/koe, varken, vis, kip). Balance is everything.
 
Klopt helemaal wat je zegt René, je zult dus uiteindelijk nooit exact weten hoeveel gr eiwit je precies binnen krijgt. Ik denk dat er bij (supermarkt) vlees/vis heel veel geklooid wordt(kijk naar de plofkip, foppen vis, etc, om maar wat recente verhalen te noemen). Uiteindelijk gaat het gewoon om gemiddelde, de ene week/dag zul je wat meer eiwitten binnen krijgen als de andere, als je gewoon zorgt dat je doel eiwitten in gr consistent is en je die dagelijks ongeveer haalt. Ook je voeding variëren is daarbij een goed idee, een soort van letterlijke carb cycling/protein cycling(aardappelen, rijst, pasta/koe, varken, vis, kip). Balance is everything.
Ja true... ik eet ook echt niet elke dag hetzelfde soort vlees omdat ik dat beetje debiel vind.

Tonijn/zalm/kabeljauw/soms mosselen...
Kip/kotellete/mager gehakt/biefstuk/...

you know... :p

Lijkt me inderdaad dat je het dus nooit echt kunt weten. Maar wat ik van die batch zei geld dus nog.

Nu de tests eerst op b&f zijn gepleegd hebben alle andere leveranciers de belletjes wel horen rinkelen. Of de grootleveranciers en misschien hebben ze hun waarden toen teruggetrokken naar het goede... B&F wordt nu blindelings behandeld als stuk vuil terwijl het niet zo simpel is als de vinger wijzen naar 1 iemand. Ik denk dat met de vinger wijzen naar 1 leverancier heel wat andere gevaren en onwetendheid in de doofpot gehouden worden en de zaak weer op geheel andere manieren opgelicht wordt. Vind dat hele supp. gezeik wel een gedoe eigenlijk. Er zouden vanuit de overheid gewoon strengere controles moeten zijn. Het gaat hier namelijk over voeding gelijk bij eender welk bedrijf!

Anyway... kind of done with that... uiteindelijk is het aan de leveranciers om menselijk te blijven. Goed product = goede klanten = eigenwaarde.
 
haha geen paniek! Is ook wel logisch eigenlijk het zijn geen chemische producten die gestandaardiseerd worden op een bepaalde voedingswaarden of eiwitpercentage. Zo is het dus ook met whey. De voedingswaarden hiervan varieert mee met de voedingswaarde van de melk (seizoen, binnen of buiten koe, wat eet de koe?) waarvan het gemaakt is. Er is een standaard bewerk/filtermethode die steeds opnieuw gedaan wordt op de melk. Het komt grotendeels als restant uit de kaasproductie maar de bron is natuurlijk melk.

Klopt René en dit geldt voor alle zuivelproducten. De mate waarin koeien wel of niet bijgevoerd worden met krachtvoer, soja-en maisproducten of juist grazen in een weiland heeft een enorme invloed op bepaalde voedingswaarden in melk en daarmee dus ook alle melkproducten. De voedingswaarden die op verpakkingen staan zijn eerder een indicatie dan de werkelijke hoeveelheid.
 
Ja true... ik eet ook echt niet elke dag hetzelfde soort vlees omdat ik dat beetje debiel vind.

Tonijn/zalm/kabeljauw/soms mosselen...
Kip/kotellete/mager gehakt/biefstuk/...

you know... :p

Lijkt me inderdaad dat je het dus nooit echt kunt weten. Maar wat ik van die batch zei geld dus nog.

Nu de tests eerst op b&f zijn gepleegd hebben alle andere leveranciers de belletjes wel horen rinkelen. Of de grootleveranciers en misschien hebben ze hun waarden toen teruggetrokken naar het goede... B&F wordt nu blindelings behandeld als stuk vuil terwijl het niet zo simpel is als de vinger wijzen naar 1 iemand. Ik denk dat met de vinger wijzen naar 1 leverancier heel wat andere gevaren en onwetendheid in de doofpot gehouden worden en de zaak weer op geheel andere manieren opgelicht wordt. Vind dat hele supp. gezeik wel een gedoe eigenlijk. Er zouden vanuit de overheid gewoon strengere controles moeten zijn. Het gaat hier namelijk over voeding gelijk bij eender welk bedrijf!

Anyway... kind of done with that... uiteindelijk is het aan de leveranciers om menselijk te blijven. Goed product = goede klanten = eigenwaarde.

Dat verhaal met de whey's en caseine die afweken is wel een ander verhaal... Daar zat glycine in wat niet op het label stond en circa 7% suiker (fructose) die niet in de voedingswaarden terugkwam. Afwijkingen van 5% zijn normaal maar 20% is geen afwijking. Dat is een bewuste onderdosering van het eiwitpercentage om de kosten te drukken. Maar verder oprakelen van dit hele verhaal heeft geen nu maar het is even iets anders als de natuurlijke variatie in de voedingswaarde van een product.

Klopt René en dit geldt voor alle zuivelproducten. De mate waarin koeien wel of niet bijgevoerd worden met krachtvoer, soja-en maisproducten of juist grazen in een weiland heeft een enorme invloed op bepaalde voedingswaarden in melk en daarmee dus ook alle melkproducten. De voedingswaarden die op verpakkingen staan zijn eerder een indicatie dan de werkelijke hoeveelheid.

ja precies.
 
Dat verhaal met de whey's en caseine die afweken is wel een ander verhaal... Daar zat glycine in wat niet op het label stond en circa 7% suiker (fructose) die niet in de voedingswaarden terugkwam. Afwijkingen van 5% zijn normaal maar 20% is geen afwijking. Dat is een bewuste onderdosering van het eiwitpercentage om de kosten te drukken. Maar verder oprakelen van dit hele verhaal heeft geen nu maar het is even iets anders als de natuurlijke variatie in de voedingswaarde van een product. ja precies.
Voor de whey ben ik daarom ook niet langer bij hun. Maar heb eigenlijk geen verhaal gehoord van hen hoe het net komt. Ligt het bij hun.. wisten ze er niet van en lag het aan hun leverancier die hun in het zak heeft gezet of hebben ze ons in het zak gezet en waren ze er wel van bewust??? Dat is de vraag.

Indien het bij hun lag dan mag je van mijn part B&F zo beflikkeren als je wil maar heeft hun leverancier heel hun zaak ten zeike gezet dan zouden ze openbaar eigenlijk een rechtszaak hebben moeten aanspannen... dewelke tot op heden niet gebeurt is dus ik begin het ook allemaal wat in vraag te stellen.

Toch vind ik het nodig dat hier dan even serieuze posts over gemaakt worden ipv dat heen en weer geslinger van spot en zwartmakerij. Want denk dat meer mensen het beu zijn enkel verhalen te horen en nergens officiële feiten te lezen.

Zoals ik al zei... b&f die geen klacht heeft ingediend tegenover hun leverancier is een feit.
b&f heeft ons in het zak gezet met 20% te weinig is geen feit maar een vaststelling door een labo.
Diezelfde batch is niet door een 2de labo onderzocht is een feit.
En zo kan je doorgaan.

:mad: Maar beginnen kramen dat b&f slecht is tegen mensen die er bestellen is niet echt een fatsoenlijke manier om mensen te behandelen want die weten nogeens niet waarom en naar iemand luisteren die zegt dat iemand slecht is zonder grondig overzicht van de zaken vind ik nogal dolzinnig en laag. Als je perse de feiten wil geven geef dan de feiten en niet gelijk kleine kindjes beginnen spotten en mensen dom noemen omdat ze bij b&f gekocht hebben of vragen hebben over b&f producten. Is gewoonweg de onwilligheid om fatsoenlijk te communiceren en dat verlaagt het niveau hier of DBB. Want zo krijg je gewoon een drama-serie hier en niet nuttige informatie.
 
Feit is dat volgens b&f alleen met Whey Perfection wat mis was, check isolaat en caseïne. En dit blijven ze volhouden. Ook is het nu maar een paar procenten? 5% had ik ergens gelezen.

Nog een feit is dat de (tussen)leverancier aminolabs (die de smaken toevoegt als pre mix) al aangegeven had dat er aminozuren toegevoegd waren als smaakaroma. Dit enige tijd voordat ze de 'fout' hebben aangegeven was dit te lezen (check document reply aminolabs eerste testen). En nu zou de schuld dus bij aminolabs liggen.

Lijkt me wel duidelijk.

Trouwens aminolabs voegt alleen maar smaak toe en heeft niets te winnen door met de whey te kloten. Volgens iemand die daar gewerkt heeft maken ze ook alleen alles op bestelling en naar wens van de klant.
 
Laatst bewerkt:
Feit is dat volgens b&f alleen met Whey Perfection wat mis was, check isolaat en caseïne. En dit blijven ze volhouden. Ook is het nu maar een paar procenten? 5% had ik ergens gelezen. Nog een feit is dat de (tussen)leverancier aminolabs (die de smaken toevoegt als pre mix) al aangegeven had dat er aminozuren toegevoegd waren als smaakaroma. Dit enige tijd voordat ze de 'fout' hebben aangegeven was dit te lezen (check document reply aminolabs eerste testen). En nu zou de schuld dus bij aminolabs liggen. Lijkt me wel duidelijk. Trouwens aminolabs voegt alleen maar smaak toe en heeft niets te winnen door met de whey te kloten. Volgens iemand die daar gewerkt heeft maken ze ook alleen alles op bestelling en naar wens van de klant.

1) Volgens mij is dat meewerken aan oneerlijke praktijken.
2) Geef eens officiele weergaven van hun statement als het een feit is?

No offense maar als iemand mij iets zegt ben ik meer bepaald van... sorry wat zei jij nu juist?
 
1) Volgens mij is dat meewerken aan oneerlijke praktijken.
2) Geef eens officiele weergaven van hun statement als het een feit is?

No offense maar als iemand mij iets zegt ben ik meer bepaald van... sorry wat zei jij nu juist?

Hun prijzen verhogen om vervolgens in aanbieding te zetten en "waanzinnige" kortingen te claimen is namelijk ook oneerlijke praktijken, voor dat alleen al bestel ik niet meer bij hen
 
Hun prijzen verhogen om vervolgens in aanbieding te zetten en "waanzinnige" kortingen te claimen is namelijk ook oneerlijke praktijken, voor dat alleen al bestel ik niet meer bij hen
Heeft dat iets te maken met de discussie die ik met de andere persoon heb... NEE.

Wat jij doet is afwijken van het oorspronkelijke onderwerp en er wat onzin bij in smijten. Heb ik je toestemming gegeven om je in het gesprek te moeien. NEE. En op zo'n toon? NEE. Dus als je iets wilt bijdragen aan het onderwerp waarover we het hebben doe dat dan. Maar kom niet in dit gesprek gedonderd om over iets anders te beginnen. Brulaap. :p
 
1) Volgens mij is dat meewerken aan oneerlijke praktijken.
2) Geef eens officiele weergaven van hun statement als het een feit is?

No offense maar als iemand mij iets zegt ben ik meer bepaald van... sorry wat zei jij nu juist?

1) In principe is het geen oneerlijke praktijk gezien aminozuren mogen gebruikt worden als smaakstof zonder exacte vermelding van de samenstelling. Dit gezien het bij de voedingssector hoort. Check in de winkel ingrediënten maar eens. Daar zie je regelmatig aroma tussen staan zonder exacte samenstelling.

Alleen een stikstofanalyse gebeurd er bij testen van de staat samen met een meting op zware metalen en pathogenen. Als beide voldoen (eiwit mag tot 8% afwijken) is dit inorde.

2) Hierbij
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...x7Ij3LwrnMdQUoVUT58gtUQ&bvm=bv.96339352,d.bGQ

Ik quote aminolabs:

"Van de beschuldigen omtrent “aminospiking” is dus geen sprake. Wij gebruiken aminozuren als draagstof in onze unieke flavours om een optimaal product te creëren nauwsluitend aan de functie."

Datum document: 21 November 2014

En 17 December 2014 geven ze het pas toe. Na de 2de test pas dus.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/onafhankelijke-labtest-whey-perfection-378064/index24.html


En met de isolaat en caseïne zou nooit wat mis geweest zijn houden ze tot de dag nog vol.
http://forum.dutchbodybuilding.com/...-perfection-23-eiwit-bodyenfitshop-nl-379318/

21 December 2014
http://forum.dutchbodybuilding.com/f266/bodyenfitshop-nl-191196/index3084.html#post8894609

Ik quote b&f:

"Het ging alleen om de Whey Perfection en niet over andere producten, deze waarden kloppen wel. We gaan proberen om in de toekomst testuitslagen van producten op de website te zetten om zo transparantie te behouden."
 
Laatst bewerkt:
1) In principe is het geen oneerlijke praktijk gezien aminozuren mogen gebruikt worden als smaakstof zonder exacte vermelding van de samenstelling. Dit gezien het bij de voedingssector hoort. Check in de winkel ingrediënten maar eens. Daar zie je regelmatig aroma tussen staan zonder exacte samenstelling. Alleen een stikstofanalyse gebeurd er bij testen van de staat samen met een meting op zware metalen en pathogenen. Als beide voldoen (eiwit mag tot 8% afwijken) is dit inorde. 2) Hierbij http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...x7Ij3LwrnMdQUoVUT58gtUQ&bvm=bv.96339352,d.bGQ Ik quote aminolabs: "Van de beschuldigen omtrent “aminospiking” is dus geen sprake. Wij gebruiken aminozuren als draagstof in onze unieke flavours om een optimaal product te creëren nauwsluitend aan de functie." Datum document: 21 November 2014 En 17 December 2014 geven ze het pas toe. Na de 2de test pas dus. http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/onafhankelijke-labtest-whey-perfection-378064/index24.html En met de isolaat en caseïne zou nooit wat mis geweest zijn houden ze tot de dag nog vol. http://forum.dutchbodybuilding.com/...-perfection-23-eiwit-bodyenfitshop-nl-379318/ 21 December 2014 http://forum.dutchbodybuilding.com/f266/bodyenfitshop-nl-191196/index3084.html#post8894609 Ik quote b&f: "Het ging alleen om de Whey Perfection en niet over andere producten, deze waarden kloppen wel. We gaan proberen om in de toekomst testuitslagen van producten op de website te zetten om zo transparantie te behouden."
Ok goed zo :)
 
Back
Naar boven