AndroidHealthClinic

Sticky Supplementlabtest.com - Alle testen op één plaats (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Schade is veel groter dan je denkt. De meeste kennen de slechte reputatie inmiddels dankzij de kracht van internet. Bij B&F gaat het absoluut slechter, want mijn vriendin besteld naar nog steeds noten en zaden etc (I know) en de verpakkingen zijn allemaal goedkoper geworden en ze zijn overgegaan op een goedkopere leverancier wat duidelijk te merken is aan de kwaliteit van de noten/zaden.

Inderdaad de winst is nog steeds groot. Maar absoluut een stuk minder dan wat het was.

Ik denk dat de meeste het nog niet weten. De meeste bekende van forumleden weten het. Maar als ik kijk bij mij in de sportschool hoeveel mensen het niet weten is dat toch echt veruit de meerderheid. Nu is het van iedereen maar wat speculeren op basis van je omgeving. Ben wel benieuwd naar de exacte cijfers.
 
Die kun je aan het eind van elk boekjaar gewoon opvragen bij de KvK. Moeten alle ondernemingen namelijk gewoon ter inzage aanbieden.
 
Bodylab heeft het volledige bedrag gedoneerd voor een analyse op droge stof, bepaling vocht %, koolhydraten + suikers en een aminozuuranalyse. Deze zal meteen uitgevoerd worden en de resultaten zijn bekend na 1 a 2 weken.

De analyse wordt uitgevoerd op dezelfde pot waar de stikstofanalyse op is gebeurd.

Wij houden alleen rekening met de al uitgevoerde meting op ruw eiwit (wat in de pot zit) en een maximaal verschil van 8% tov het label. Bodylab heeft aangegeven dat hun percentage op het label gebaseerd is op droge stof en een analyse hierop aangevraagd icm vocht %. Maar dit is hoe meeste merken het op hun label aangeven en houden wij zelf geen rekening mee.
 
Ongeacht of hier gespiked is vind ik 11% een te groot verschil bij Isolaat producten. Zijn gewoon dure eiwit producten waarbij 11% gewoon echt te veel is. Punt.

Het feit dat zij hebben betaald voor de rest van de tests is iig wel puik; ik denk dat als er uit komt dat er verder niks aan de hand is, ze hiermee een boel ellende zullen voorkomen of iig de schijn tegen gelijk zullen wegnemen. Neemt niet weg dat die 11% staat, en das mij te veel.

Nogmaals blij dat ik er m'n whey nooit heb gehaald.
 
Wat ik begrijp uit een reactie via e-mail van Bodylab is dat een vergelijk met het label alleen kan gemaakt worden na een vocht-analyse. Voor alle duidelijkheid: dit heeft niets te maken met wat B&F met producten had gedaan, hier gaat het om een verschillende meetmethode. Bodylab is zoals gezegd bereid om mee te werken en meer duidelijkheid te scheppen over de afwijkende cijfers.
 
Op het label staat inderdaad dat de meting op droge stof is. Maar dat wil zeggen dat je zelf het vocht % eraf zou moeten trekken om tot de werkelijke waarde, ruw eiwit, te komen. De andere merken die getest zijn zetten er meestal ook de waarde van droge stof op, maar dan horen ze nog binnen een bepaalde marge te liggen. Of ze moeten de meting op ruw eiwit er maar opzetten.

Een vocht analyse, wat een berekening is van het verschil tussen de meting op droge stof en ruw eiwit, gezien de eerste zonder vocht is en de 2de met, gaat dus niets duidelijker maken.

Dus het zou betekenen dat er eigenlijk 86 a 87% in de pot zou moeten zitten bij smaak vanille en dus ook op het label staan. Het gaat er dus om dat het label de werkelijke waarde binnen een bepaalde marge weergeeft en niet dat de consument zelf moet uitrekenen hoeveel er echt inzit.

B&F taferelen zullen het inderdaad niet zijn gezien ze zelf voor de aminozuuranalyse doneren. Ben toch benieuwd ernaar alsook suikergehalte.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het maar raar dat er dan op deze manier toch heel veel verwarring geschept is. Uiteindelijk zit er te weinig in de pot en dat is niet goed te praten en een enorme misser. Het is nu wel mooi om te zien dat de markt scherp gecontroleerd is en alle merken nu weer topkwaliteit leveren zoals wij als consument kunnen verwachten. Op deze manier is de concurrentie hoog en krijgen wij als klanten goede prijzen. Op deze manier blijf ik vertrouwen houden in de supplementen aanbieders en kan ik goedkoop en goed aan eiwitten komen.
 
Wat ik begrijp uit een reactie via e-mail van Bodylab is dat een vergelijk met het label alleen kan gemaakt worden na een vocht-analyse. Voor alle duidelijkheid: dit heeft niets te maken met wat B&F met producten had gedaan, hier gaat het om een verschillende meetmethode. Bodylab is zoals gezegd bereid om mee te werken en meer duidelijkheid te scheppen over de afwijkende cijfers.

Laten we inderdaad helder voor ogen houden dat we hier zeker niet een 1-op-1 vergelijking moeten maken met B&F, maar het mag wel gezegd worden dat deze wijze van labelen natuurlijk op zijn zachtst uitgedrukt verwarrend is. Dit doen overigens wel meer merken/shops natuurlijk. Ik vind het persoonlijk tegen het randje van consumentenbedrog, maar ik ben voor dit soort praktijken behoorlijk allergisch. Neemt niet weg dat ik ze vooralsnog absoluut niet in hetzelfde hokje als de heren uit Heerenveen plaats, dat zou getuigen van weinig denkvermogen.
 
Allemaal oplichters, stuk voor stuk !!
 
Als je een zak openmaakt en daar 100 gram van neemt, dan moet daar inzitten wat op het label staat, punt.
Niks gelul met procenten vocht en andere onzin.
 
Bodylab heeft zijn whey in de aanbieding nu haha met code whey15-9 15%korting.
Had dan 11% gedaan...

[Link niet meer beschikbaar]
 
Ben na de hele B&F gedoe met volle tevredenheid overgestapt op de whey van Bodylab, maar gisteren wou ik een shake maken en tijdens het scheppen
zag ik op mijn scoop een lange blonde haar uitsteken tussen de whey. Mijn vriendin en ik zijn allebei niet blond en de emmer is ook bijna leeg.
Opzich kan zoiets natuurlijk altijd gebeuren in de food processing industrie maar ik krijg er wel een beetje een naar gevoel van in mijn buik.
Wat is jullie gedachte hierover of vinden jullie het meer :mier: om over zoiets te klagen??
 
Ben na de hele B&F gedoe met volle tevredenheid overgestapt op de whey van Bodylab, maar gisteren wou ik een shake maken en tijdens het scheppen
zag ik op mijn scoop een lange blonde haar uitsteken tussen de whey. Mijn vriendin en ik zijn allebei niet blond en de emmer is ook bijna leeg.
Opzich kan zoiets natuurlijk altijd gebeuren in de food processing industrie maar ik krijg er wel een beetje een naar gevoel van in mijn buik.
Wat is jullie gedachte hierover of vinden jullie het meer :mier: om over zoiets te klagen??

Heb ik ook een keer gehad maar dan van een ander merk waar iedereen tevreden over is. Tja
 
Ik heb bij de B&F eiwitten toen ze nog het product Total Protein verkochtte (was hun goedkoopste whey) wel eens hele snipper-slierten plastic erin gevonden. Destijds niet moeilijk gedaan en vriendelijk de €20,- kortingscoupon aangenomen, maar inmiddels weten we wel beter.
 
Ben na de hele B&F gedoe met volle tevredenheid overgestapt op de whey van Bodylab, maar gisteren wou ik een shake maken en tijdens het scheppen
zag ik op mijn scoop een lange blonde haar uitsteken tussen de whey. Mijn vriendin en ik zijn allebei niet blond en de emmer is ook bijna leeg.
Opzich kan zoiets natuurlijk altijd gebeuren in de food processing industrie maar ik krijg er wel een beetje een naar gevoel van in mijn buik.
Wat is jullie gedachte hierover of vinden jullie het meer :mier: om over zoiets te klagen??


Waarom nog over een haar gaan klagen als je toch niet meer daar gaat bestellen?Of vind je het lekker om weer opgelicht te worden?
 
Waarom nog over een haar gaan klagen als je toch niet meer daar gaat bestellen?Of vind je het lekker om weer opgelicht te worden?
Ik bestel ook al lang niet meer bij bodyenfitshop, dit gaat om de whey van bodylab.
 
Ik bedoel ook bodylab,of het nou 20% of 11% is het blijft oplichting.
Vind dat soort uitspraken vooralsnog toch wat kort door de bocht. Het is op zijn zachtst uitgedrukt misleiding van de consument, maar ik snap niet dat mensen zijn vergeten dat B&F willens en wetens tot meerdere malen toe heeft gelogen en bedrogen. Voor wat B&F heeft gedaan is net in Amerika een bestuurder goed lang opgesloten in de gevangenis!
 
Vind dat soort uitspraken vooralsnog toch wat kort door de bocht. Het is op zijn zachtst uitgedrukt misleiding van de consument, maar ik snap niet dat mensen zijn vergeten dat B&F willens en wetens tot meerdere malen toe heeft gelogen en bedrogen. Voor wat B&F heeft gedaan is net in Amerika een bestuurder goed lang opgesloten in de gevangenis!


Misleiding is ook een soort van oplichting.
Dat B&F heeft gelogen is niet zo vreemd,want wat verwacht je nou van een oplichter.We moeten nog maar zien hoe dit verder gaat aflopen met Bodylab.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven