Fitness Seller

Supplementlabtest - Welke whey willen we nog testen?

Waar willen jullie nog een test van zien?

  • Whey Gold Standard - Optimum Nutrition

    Stemmen: 22 16,1%
  • Impact Whey Protein - Myprotein

    Stemmen: 55 40,1%
  • Whey Temptation - PowerSupplements

    Stemmen: 5 3,6%
  • Whey Protein - Bodylab

    Stemmen: 12 8,8%
  • Raw Iron Pro Whey - Sportfood

    Stemmen: 3 2,2%
  • Bulkpowders - aminozuuranalyse

    Stemmen: 8 5,8%
  • Een andere whey van bovenstaande firma's

    Stemmen: 3 2,2%
  • Andere whey van B&F

    Stemmen: 11 8,0%
  • Een ander merk

    Stemmen: 8 5,8%
  • Een ander supplement

    Stemmen: 10 7,3%

  • Totaal stemmers
    137

Bezoekers in dit topic

Denk dat je het verkeerd hebt :p

Als er 66% op het label staat en een lab test geeft 66% aan dan lijkt dit te kloppen. Maar als er aminozuren aan toegevoegd zijn klopt dit niet want die geven een hoger % omdat ze meegerekend worden in de stikstofanalyse als eiwit.

Dus dat is spiken. Of je dit nu wel of niet op je label aangeeft. Je moet het maar weten dat aminozuren dit fictief verhogen en meeste stellen zich geen vragen erbij.

Het is zo dat hun eiwitpercentage niet klopt, dus de label klopt niet.

We praten langs elkaar heen denk ik, mijn punt is dat als het inderdaad zo is dat er 66 gr. eiwit per 100 gr. in zit (conform het label), het geen spiking is. Met andere woorden: stel dat B&F op hun label 62,5 gr. eiwit per 100 gr. had gezet, dan was het geen spiking (verschil is dat ze daar de toegevoegde glycine niet op het label zetten, terwijl de Iron whey dat wel doet).
 
We praten langs elkaar heen denk ik, mijn punt is dat als het inderdaad zo is dat er 66 gr. eiwit per 100 gr. in zit (conform het label), het geen spiking is. Met andere woorden: stel dat B&F op hun label 62,5 gr. eiwit per 100 gr. had gezet, dan was het geen spiking (verschil is dat ze daar de toegevoegde glycine niet op het label zetten, terwijl de Iron whey dat wel doet).

Iron whey heeft 67% op hun label staan.

http://www.supplementlabtest.com/tests/stikstofanalyse-iron-whey-arnold-series

In de stikstofanalyse is 67,6% gemeten. Nu moet je daar nog de aminozuren vanaf trekken, zijn er 5 dus zal wel redelijk wat zijn, en dan kom je op een lager eiwit % dan aangegeven op de label.

Dus dat ze een laag eiwit % op het label zetten wil niet zeggen dat het correct is. Ook maakt het geen fluit uit of de extra aminozuren aangegeven op het label staan.
 
Laatst bewerkt:
Test eens de Musculi eiwitten :p Heb net de eerste resultaten van de labotests gezien, en denk dat ze hier wel bij zouden zijn met de reclame als het onafhankelijk bevestigd wordt ook :p
 
Als het zover komt, ik heb nog een gesealde pot Just Protein uit oktober (chocola). :cool:

De hele bedoeling van een onafhankelijke test is net dat je het labo het rechtstreeks laat aankopen zodat er geen sprake is van eventueel geknoei.
 
De hele bedoeling van een onafhankelijke test is net dat je het labo het rechtstreeks laat aankopen zodat er geen sprake is van eventueel geknoei.
Bij de testen uigevoerd door supplementenlabtest.com zijn de verpakkingen ook niet rechtstreeks naar het lab gestuurd. En als de verpakking geseald is kan er moeilijk mee geknoeid zijn.
 
Bij de testen uigevoerd door supplementenlabtest.com zijn de verpakkingen ook niet rechtstreeks naar het lab gestuurd. En als de verpakking geseald is kan er moeilijk mee geknoeid zijn.

Omdat de concurrentie geen verpakking kan sealen denk je ?

Bij eerste test body en fit zijn ze ook blijven ontkennen, en terecht, omdat de chain of custody niet gerespecteerd werd.

Het is net heel belangrijk dat de verpakking op een onafhankelijke manier verkregen wordt op exact dezelfde manier als een willekeurige klant hem zou krijgen.
 
We praten langs elkaar heen denk ik, mijn punt is dat als het inderdaad zo is dat er 66 gr. eiwit per 100 gr. in zit (conform het label), het geen spiking is. Met andere woorden: stel dat B&F op hun label 62,5 gr. eiwit per 100 gr. had gezet, dan was het geen spiking (verschil is dat ze daar de toegevoegde glycine niet op het label zetten, terwijl de Iron whey dat wel doet).

Zo te zien had ik gelijk en naait MusclePharm iedereen erbij :p

http://forum.dutchbodybuilding.com/...ers-lack-protein-ripping-off-athletes-382533/
 
Voorlopig ontkennen ze, maar als ze die zaak verliezen, zie ik Arnold niet lang zen naam verlenen aan het supplement.

Het wordt een moeilijke zaak omdat er sprake moet zijn van een compleet onafhankelijk onderzoek. Dus het labo in kwestie zou dan de pot moeten besteld hebben zoals je al aangaf. Wat hier wel het geval is zover ik kan lezen.

Natuurlijk gaan ze vragen voor een nieuwe test en dit geeft de kans om nieuwe batchen aan te maken. Alhoewel de ingrediëntenlijst moet aangepast worden anders krijg je een 'te hoog' eiwitgehalte.

De ingrediëntenlijst vertelt al veel.
http://www.supplementlabtest.com/tests/stikstofanalyse-iron-whey-arnold-series

Glycine, Taurine, Leucine, Valine en Glutamine staan erop vermeld wat dus duidelijk aangeeft dat er sprake is van amino spiking. Maar aan de andere kant wordt alles aangegeven en moet men dan bewijzen dat dit met opzet is toegevoegd om de eiwitwaarde te verhogen.

Sowieso is de eiwitwaarde lager dan aangegeven, dit kan dan wel bewezen worden als er duidelijk door een onafhankelijk labo/expert aangegeven wordt dat dit de ewitwaarde verhoogt. Maar dat zou geen probleem moeten vormen.

Met de Iron Mass maken ze het helemaal fraai.

Creatine, glycine, leucine, iso-leucine, vailine, lactoferrine en dan nog eens 'hydrolyzed beef protein' wat gewoon collageen hydrolysaat is.

Allemaal aminozuren(bevattende stoffen) die het stikstofgehalte verhogen.

arnold-iron-mass-supplement-facts.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bodylab of Optimum Nutrition zal als volgende getest worden. Zo te zien zal het eerst een aminozuuranalyse op Whey Gold Standard worden, maar daarvoor maken we eerst een nieuwe enquete aan.
 
Smart protein van b&f ken veel mensen die die gebruiken
 
Smart protein van b&f ken veel mensen die die gebruiken

Voorlopig komen er geen nieuwe testen van b&f en xxl gezien deze al verschillende malen getest zijn via dit forum en onze site. Eenmaal de belangrijkste andere merken getest zijn komen deze weer aan bod.
 
Ik zou eens willen weten hoe het zit met eiwit in casein producten van XXL/Bulkpowders/...
 
Wanneer er voldoende aan donaties is ingezameld zal er een nieuwe enquete in een nieuw topic gestart worden. De keuze zal gaan tussen Bodylab en Optimum Nutrition.

Er is nu ook de mogelijkheid om te doneren via iDeal of Mister cash. De transactiewijze staat in de onderstaande link beschreven.

http://supplementlabtest.com/donaties-betaalwijzen
 
Back
Naar boven