XXL Nutrition

Supps tijdens afvallen

Bezoekers in dit topic

Robindg

Novice
Lid geworden
26 mrt 2012
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m90
Goeiemorgen.

Ik ben Momenteel 126Kilo en 181 lang.

Behoorlijk overgewicht, ik ben de laatste 4 weken 6 kilo afgevallen met trainen en veel spinning sessies.

Ik ben nu bezig met een goed supp schematje. en lees overal wel wat.
Wat raden jullie aan om te nemen, en wanneer neem ik dit?

Mijn Schema ziet er als volgt uit; 1/2x in de week doe ik aan spinning echt intervall fietsen met een groep.
En daarnaast 2/3x in de week me hele lichaam te trainen met gewoon wat borst, rug, arm oefeningen etc. (Fully body)

Nu merk ik dat ik heel erg in spiermassa ook aan het afvallen ben.

Dus zoek ik een goeie verhouding qua sups;
Vitamine slik ik ; Mutivitamine, Omega en magnesium.

Whey protein neem ik elke dag 1 scoop in een smoothy met amandelmelk, en aardbijen en blauwe bessen shake. ( 1 bak kwark, maar eet ik niet elke dag )
Zoals je ziet is mijn gewoonte niet vast, en wil ik graag een goeie schema qua sups om dagelijk te gebruiken. denk dus aan Eiwitten shake / creatine ? misschien niet iets wat aan te raden is tijdens het afvallen?

Hierbij doe ik ook intermit fasting, ik eet van 11 tot 19:00 ik ga opzich wel lekker hier op.
Dus mijn vraag is, wat raden jullie aan hoeveel eiwitten zou ik nemen en welke sups erbij toevoegen, en dan bv creatine dagelijks nemen of alleen als ik naar spinning / kracht training doe. heeft iemand goude tips! mijn dank is groot ps. ikben nieuw dus kan nog wat leren.
 
het belangrijke is om niet als eerste van supps uit te gaan. deze zullen altijd dienen ter ondersteuning.

je maakt een schema met kcal en macro's(eiwitten/vetten/kolydraathen) waar jij je aan kan aanhouden en die in je marge vallen.
als voorbeeld als je 100kg weegt.
zou je rond de 100gr vet in je dieet willen hebben, minder kan ook maar het is belangrijk om vetten in je dieet te hebben.
180gr eiwit
de rest vul je aan met een kcal doel.

als jij vanuit je dieet weinig eiwitten krijgt, kan je deze aanvullen met extra eiwitten (uit een pot als supplementen)
idem voor vitamines en mineralen.
 
In grote lijnen eens met Furry.

Alleen hoef je niet 100 gram vet door jouw lichaamsgewicht, want een groot deel van jouw lichaamsgewicht bestaat uit vet. En vet hoef je niet echt te voeden.. lichaamsvet is juist al voeding op zichzelf.
Het maakt in principe niet uit hoeveel vet of koolhydraat je precies eet, alleen bevat vet veel meer kcals per gram. Dus als je met zo´n groot afval plan bezig bent, zou ik eerder naast je eiwitten hoog (150 a 200 gram), als tweede je koolhydraten hoger houden dan je vetinname. Ook omdat koolhydraten veel en veel nuttiger zijn tijdens intervallen en krachttraining.

Stel dat je 100 gram vet zou eten, dan heb je al 900 kcals te pakken.. Niet heel handig wanneer je laag in kcals wilt zitten en nog 150 a 200 gram eiwitten moet nuttigen, wat weer 600 a 800 kcals is.
Dan is er waarschijnlijk amper nog ruimte voor koolhydraten.

Maar om letterlijk op jouw vraag terug te komen: supplementen vullen aan wat je niet haalt, of prettig vind om te halen doormiddel van eten.
Een eiwitshake is niet veel meer dan gewoon ca 22 gram eiwitten. Dus een shake vult 22 gram van je dagelijkse behoefte (150 a 200) aan. Dus het is aan jou om te bepalen of je shakes nodig hebt om jouw eiwitten te halen, of dat je het met voeding kan en wil halen.
200 gram eiwitten is trouwens boven wat jouw lichaam daadwerkelijk nodig heeft op dit moment. Maar eiwitten stilllen je honger beter dan koolhydraten en vetten. Dus kan geen kwaad om er iets teveel van binnen te krijgen. Met afvallen altijd liever teveel eiwitten dan te weinig.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik enkel l carnitine in de cut. Lijkt te helpen met wat extra energie als je wat diep gaat.
 
Allereerst wil ik je een compliment geven dat je hieraan begonnen bent!

Hoeveel kcal verbruik je, hoeveel eet je er, wat zijn je macro's, wat eet je hoe snel val je af, zijn veel belangrijker vragen dan je vragen over supps. Supps zijn een aanvulling op voeding, dat zit al een beetje in het woord zelf.

Eens met Furryx94 en YannickLB , al vraag ik me af of bij een hoog vetpercentage het wel zo belangrijk is om eiwitten zo hoog te houden als laatstgenoemde voorstelt.

Hoe weet jij zo zeker dat je spiermassa verliest? Als je al spiermassa verliest kan dit ook komen door te weinig kcals in het algemeen, of te wei ig eiwitten in het bijzonder. Voor het behoud van spiermassa moet je ook niet te snel zakken in gewicht. Tot op zekere hoogte zou ik me daar in jouw geval niet al teveel zorgen om maken. Prioriteit zou echt moeten zijn om eerst je gewicht in de dubbele cijfers te krijgen.

Bij Full Body mis ik benen, dat maakt wel benieuwd naar je trainingschema.

Succes!
 
Back
Naar boven