XXL Nutrition

Supps voor de concentratie/focus

Bezoekers in dit topic

Zoals hierboven al werd geadviseerd, eerst eens proberen te achterhalen waar het vandaan kan komen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat half Nederland hier wel mee te maken heeft in ons gejaagde leventje.

Ik heb best wat ervaring met supps die voor meer energie of focus zorgen. Wil je iets dat echt werkt dan kom je al snel uit bij stimulanten. Deze geven uiteraard ook wat energie dus ik weet niet of je dit een probleem vindt. Je kan de energie afgifte beperken door geen grote dosering te nemen, maar zo kan je wel de verhoogde focus krijgen. Even een kwestie van de juiste dosering bepalen voor jezelf.

Dit zijn degene waar ik ervaring mee heb en die niet al te sterk zijn op energie gebied..

Rhodiola Rosea extract ( geen echte stimulant maar wel geschikt voor o.a focus )
Octopamine
Synephrine ( kleine dosis )
Phenylethylamine
Hordenine ( kleine dosis en eventueel gecombineerd met Phenylethylamine voor sterker effect )
Higenamine
Heb je zelf ook ervaring met deze supplementen? Ben voorstander van natuurlijke supplementen dus dat eerste lijkt me wel wat.

@TS: Is het ondertussen dan beter?
Nja niet echt heb nog dagelijks veel moeite met mijn focus en geheugen, maar er is wel iets verbetering en dat zonder supplementen. Probeer meer op mijn ademhaling te letten en wat meer externe stimuli te blokkeren.
 
Heb je zelf ook ervaring met deze supplementen? Ben voorstander van natuurlijke supplementen dus dat eerste lijkt me wel wat.
Zou je me kunnen uitleggen wat een natuurlijk supplement is?
 
dexamfetamine
 
Zou je me kunnen uitleggen wat een natuurlijk supplement is?
Ik bedoel bijvoorbeeld iets op basis van de natuur; kruiden, planten, wortelen etc. Geen synthetische stoffen.
 
Ik bedoel bijvoorbeeld iets op basis van de natuur; kruiden, planten, wortelen etc. Geen synthetische stoffen.
efedrine
cocaïne

beiden uit een plant :-)
 
chemisch bewerkt dacht ik, coke dan toch
 
Ik bedoel bijvoorbeeld iets op basis van de natuur; kruiden, planten, wortelen etc. Geen synthetische stoffen.
Zoals cyanide bijv.?
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Beste medebuilders,

de laatste tijd heb ik veel moeite met mijn concentratie en geheugen. Ik vergeet op dagelijkse basis van alles en nog wat en lijk zowel tijdens de training als daarbuiten geen focus meer te hebben. Ik voel me een verstrooide bejaarde man met alzheimer zo te zeggen.

Om dit tegen te gaan ben ik opzoek naar supplementen die mijn concentratie kunnen verbeteren. Ik ben op allerlei middelen gestuit van groene thee en omega 3 tot modafinil en concerta. Natuurlijk zijn niet al deze middelen zomaar verkrijgbaar en zullen ze ook lang niet allemaal even goed werken. Ik zie nu even door de bomen het bos niet meer.

Nu is mijn vraag of jullie ervaring hebben met bepaalde supplementen voor een gefocuste mind en concentratie, en zo ja welke jullie mij zouden aanraden? Alvast bedankt voor de moeite!

Mvg,

Red

Mentality ? [Link niet meer beschikbaar]
 
Heb je zelf ook ervaring met deze supplementen? Ben voorstander van natuurlijke supplementen dus dat eerste lijkt me wel wat.

Misschien had ik wat duidelijker moeten formuleren, maar ik heb ervaring met deze producten ja. Dit zijn voor mij de meest succesvolle stofjes die ik geprobeerd hebt. Er zijn er natuurlijk nog veel meer, maar dan kan ik geen persoonlijke mening over vormen.

Uiteindelijk zijn al deze producten van natuurlijke oorsprong. Misschien wordt je een beetje wantrouwig bij het horen van al die producten die eindigen op " ine "
maar dat is gewoon een bepaalde categorie stoffen die in planten worden terug gevonden. Er moet daarna natuurlijk nog wel wat gebeuren om daar een sterk extract van te maken. Sommige worden inderdaad volledig synthetisch nagemaakt. Net zoals dit bij alle vitamines gedaan wordt.. of dacht je dat je vitamine pillen van fruit gemaakt waren :rolleyes:

Wat betreft rhodiola rosea.. dit is zeker eens het proberen waard! Het verbaasd me eerlijk gezegd dat je dit product nog zo weinig terug ziet in de sport supplementen wereld. Het heeft naast de verhoogde energie en focus nog heel wat andere voordelen voor sporters. De energie moet je niet zien als een sterke boost die je krijgt, maar meer een algemeen energieker en fitter gevoel gedurende de dag.

Welke ik vergeten ben in het rijtje is Mucuna Pruriens extract ( L-Dopa ). Deze verhoogd de dopamine afgifte dus zal ook zeker goed passen in wat je zoekt!
 
Back
Naar boven