Fitness Seller

supps voor lever en nieren? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bestoldschool

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
2.485
Waardering
0
Heb gisteren bloedonderzoek gedaan om te kijken hoe het er van binnen nou aan toe gaat na mijn 4 kuurtjes.
Bijna alles was perfect en goed binnen de normaalwaarden, op de nieren en lever na.

De laborant zei dat mijn creatinine waarde in mijn nieren te hoog waren, maar dat dat normaal is voor mensen die meer spiermassa hebben ontwikkeld, maar dit betekende wel dat als er een probleem zou zijn waarbij mijn creatinine een hoofdrol speelde, het moeilijk zou zijn om te bepalen of het probleem nou kwam van de nieren of vanuit de spieren die ook die creatinine bevatten.

Mijn lever werkte ook te hard en had te hoge SGOT waarden.

Mijn vraag: wat zou je nog meer voor supplementen kunnen gebruiken voor deze 2 kwalen, behalve milk thistle, Tyler liver detox, Liv 52, ALA, cranberry sap/capsules en (nog meer) water?

Aanraders??
Doen jullie wel eens bloedtesten (ook al zit je niet aan de AS)?
Thanx
 
Universal Uni-Liver, MRM Liver Performance

p.s. nu je lever te hard werkt en je te hoge SGOT waarden hebt betekend dit dat je binnen een bepaalde termijn dood gaat of ernstige gezondheidsproblemen krijgt?

Succes
 
Bedankt!
Ik sterf denk ik...
Nee, grotere kans op lever cirrose en gerelateerde gezondheidsproblemen
 
Laatst bewerkt:
Dit snap ik dus niet zo goed bos, je kuurt 4 keer, je kuurt verantwoord, je weet veel van steroiden af eet goed en rust goed.

Die hardcore bb ers kuren dag in dag uit non stop en worden vrolijk 50 jaar en ouder

Kan je je lever nog wel redden, zo niet red je de 50 wel

Succes
 
Pff als jij het al niet weet hoe moet zo'n minder wijze als ik het dan weten?! :p

Nou ja misschien lever tabbs? Robin had het er over dat die je een opschoonbeurt bezorgen ofzoiets.....
 
Hoge SGOT/SGPT-waarden (tot 2000-3000 U/l) worden gezien bij acute celnecrose, zoals bij acute hepatitis, exacerbatie van chronische hepatitis, toxische levercel-beschadiging (tetrachloorkoolstof), ernstige cardiovasculaire problemen (shock) e.d.. De hoogte van de enzymwaarden is geen weerspiegeling van de klinische ernst van de leverbeschadiging. Matig verhoogde transaminasen (waarden tot 200-300 U/l) worden gezien bij een chronische hepatitis, levercirrose in actieve fase, alcoholische leverbeschadiging. Een primaire obstructie-icterus met secundaire levercelbeschadiging laat SGOT/SGPT-waarden zien tot 200 U/l. Bij een acute afsluiting van de extra-hepatische galwegen kunnen soms hoge, snel dalende waarden gezien worden. Licht verhoogde transaminasen (tot 100-150 U/l) worden gezien bij steatosis hepatis, granulomateuze ontstekingen, infiltratieve leveraandoeningen. Bij een rustige levercirrose kunnen de transaminasen normaal tot licht verhoogd zijn.

Geneesmiddelen/toxische stoffen
- Stijging van de transaminasen is vaak het eerste teken van levercelbeschadiging door geneesmiddelen en toxische stoffen. Bij toxische effecten van deze middelen op het levercel is de ernst van de beschadiging afhankelijk van de aard en dosering van het toxische agens. Onafhankelijk van dosering of duur van de therapie wordt bij bepaalde medicamenten levercelbeschadiging gezien, te kwalificeren als een overgevoeligheids-reactie.
Beelden kunnen variëren van licht afwijkende levertests (afwijkingen wijzend op intrahepatische cholestase, al of niet gecombineerd met levercelverval) tot het beeld van een acute, virale hepatitis.
- Bij alcoholabusus wordt frequent levercelbeschadiging gezien in de zin van:

. abnormale levertests zonder histologische afwijking (matig tot duidelijke stijging y-GTP, normale AF, licht verhoogde transaminasen, SGOT>SGPT).
. abnormale levertests met histologisch beeld van steatose (palpabele lever; biochemische afwijkingen zoals eerder beschreven).
. duidelijk gestoorde levertests met histologisch beeld van alcoholische hepatitis (duidelijk verhoogde waarden bilirubine, AF, y-GTP, SGOT/SGPT; soms moeilijke differentiatie ten aanzien van obstructie-icterus).
. abnormale levertests met histologisch beeld van levercirrose (actieve levercirrose met duidelijk afwijkende levertests), afwijkend eiwitspectrum; eventueel uitgebluste levercirrose met gering afwijkende levertests.

Steatosis hepatitis
Het beeld van een steatosis hepatitis komt in de praktijk vaker voor dan door de huisarts verondersteld wordt. Meestal wordt deze steatose gezien bij patiënten met een alcoholabusus, niet goed gereguleerde diabetes mellitus type II of te koolhydraatrijke voeding. De levertests (met name y-GTP en SGOT/SGPT) kunnen licht gestoord zijn. Analyse van de voeding door de diëtiste kan bij een patiënt met een mogelijk te koolhydraatrijke voeding een hulpmiddel bij de diagnosestelling zijn. Wanneer bij opvolgen van de dieetrichtlijnen de levertestafwijkingen verdwijnen, dan kan de diagnose steatosis hepatis als correct gezien worden.
 
Nou nou drs Juriaan!!
Bedankt voor de moeite! Stel het zeer op prijs!!
 
Originally posted by bestoldschool
Heb gisteren bloedonderzoek gedaan om te kijken hoe het er van binnen nou aan toe gaat na mijn 4 kuurtjes.
Bijna alles was perfect en goed binnen de normaalwaarden, op de nieren en lever na.

De laborant zei dat mijn creatinine waarde in mijn nieren te hoog waren, maar dat dat normaal is voor mensen die meer spiermassa hebben ontwikkeld, maar dit betekende wel dat als er een probleem zou zijn waarbij mijn creatinine een hoofdrol speelde, het moeilijk zou zijn om te bepalen of het probleem nou kwam van de nieren of vanuit de spieren die ook die creatinine bevatten.

Mijn lever werkte ook te hard en had te hoge SGOT waarden.

Mijn vraag: wat zou je nog meer voor supplementen kunnen gebruiken voor deze 2 kwalen, behalve milk thistle, Tyler liver detox, Liv 52, ALA, cranberry sap/capsules en (nog meer) water?

Aanraders??
Doen jullie wel eens bloedtesten (ook al zit je niet aan de AS)?
Thanx
Ok te hoog, maar zei ie ook of het iets is dat chronisch is of kan het verminderen?
Hij moet toch meer info en oplossingen hebben voorgesteld?
 
Hij zei alleen dat ik mijn proteine inname moest verminderen en meer water moest drinken voor 3 maanden voor mijn nieren en ook mijn vitamine tabletten moesten verminderd worden voor 3 maanden omdat mijn lever te hard moet werken om alles af te breken.
(heb hem verteld over mijn dbol gebruik in het verleden, alhoewel dat nooit hoger was als 15mg/dag voor 4 weken, nooit andere 17aa's gebruikt)
Over 3 maanden weer terug en dan kijken of de waarden binnen de grenzen vallen, anders... :(

Trouwens het is een franse laborant die weinig engels spreekt en dus niet veel info en oplossingen op me over kon brengen. En mijn frans reikt niet veel verder als "voulez vous couchez avec moi, ce soir" :( (niet tegen hem gezegd hoor :D )
Bovengenoemde oplossingen ben ik zelf mee gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Daarom dat ik zon tegenstander ben van 17AA als 15 mg dit kan doen icm verhoogde eiwit/vit inname stel je dan eens voor wat meer kan aanrichten.

Maar ik denk niet dat je blijvende schade ofzo hebt.
Gewoon alles wat je lever belast mijden als de pest en je komt er terug bovenop volgens mij.
 
Ben er niet zeker van of die 15mg dit heeft aangericht, het was in 2001 dat ik voor het laatst AS heb gebruikt.
Als het die 17aa's waren dan is het dus blijvende schade want we zitten nu in 2003.

Alles wat lever belast? Zoals? Alle tabletten (vit/min tabs) , voedingsstoffen?
 
Alcohol in ieder geval! Maar dat wist je al! :p
 
Kijk ook eens naar de post van Juriaan, daarin wordt ook te veel koolhydraten als oorzaak genoemd. Je geeft zelf al aan dat je ook hoog in de proteïne en vitamine zit. M.I. kan het niet met de orals te maken hebben, dat is te lang geleden.

Shawn Ray heeft ooit een aardig artikel op het Dutch BB forum geplaatst over het nut van overeten of niet. Hierin vermeldde hij dat eten wanneer je honger hebt volstaat als je dan goede maaltijden neemt. Dit aantal zal dan de drie keer per dag niet overstijgen bij een normale verbranding. Het is een beetje een controversiele gedachtengang, maar het brengt wel de inname van proteïne en koolhydraten omlaag.

Of ga een keer met de uitslag langs een arts

Succes Tsunami
 
Originally posted by frietbakker
Pff als jij het al niet weet hoe moet zo'n minder wijze als ik het dan weten?! :p

Nou ja misschien lever tabbs? Robin had het er over dat die je een opschoonbeurt bezorgen ofzoiets.....

Klopt...ik had het over LIV52...daar zit zo ongeveer heel de klerebende in...
 
Originally posted by bestoldschool
Ben er niet zeker van of die 15mg dit heeft aangericht, het was in 2001 dat ik voor het laatst AS heb gebruikt.
Als het die 17aa's waren dan is het dus blijvende schade want we zitten nu in 2003.

Alles wat lever belast? Zoals? Alle tabletten (vit/min tabs) , voedingsstoffen?
Ik zou een lever ontlastend dieet volgen en idd alles beperken dat moeilijk afbreekbaar is, vitaminen, alcohol, (sterke) kruiden, sauzen, hoge dosseringen eiwit, suiker, teveel verzadigde vette producten etc

Je kan bijv. een dieet doen met heel veel groenten en vis (grillen), geen gebakken of gefrituurd voedsel, veel koude schotel, volkoren brood en véél water.
 
Originally posted by bestoldschool

Alles wat lever belast? Zoals? Alle tabletten (vit/min tabs) , voedingsstoffen?

Alles...maar dan ook echt alles. Ga gewoon eens drie maanden chillen zoals je arts al zei. Maar doe dit iets strenger dan hij zei... Skip al je supplementen, 'verwaarloos' je voeding voor een 3 tal maanden. Ik bedoel, schoon eten kan natuurlijk wel, maar probeer ook via je voeding normale hoeveelheid voeding binnen te krijgen...en niet te veel cals (indien je op een relatief hoge waarde zit tenminste). Neem per dag, enkel na de training, een multivitamine tablet met max 100% van de ADH. En kijk verder voor leverondersteuning en verbeteraards uit (het hele scala aan stoffen die je eerder reeds noemde > zit overigens als totaal pakket in LIV52)

Bedenk dat de verliezen die je in die 3 maanden oploopt niet zeer groot zullen zijn (omdat je gewoon goed blijft doortrainen). Doe het ineens goed nu, zodat je over 3 maanden zeker bent of je je herstel genoeg geholpen hebt...dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Succes anyway bro :thumb:
 
Originally posted by admin

Ik zou een lever ontlastend dieet volgen en idd alles beperken dat moeilijk afbreekbaar is, vitaminen, alcohol, (sterke) kruiden, sauzen, hoge dosseringen eiwit, suiker, teveel verzadigde vette producten etc

Je kan bijv. een dieet doen met heel veel groenten en vis (grillen), geen gebakken of gefrituurd voedsel, veel koude schotel, volkoren brood en véél water.

Ik weet dat dit misschien wat ver gaat, maar aangezien zijn functies toch al niet zo bi zijn weet ik niet of veel vis een slimme keuze is. Er blijven nogal wat metalen in die beestjes achter. Normaal gezien is dat geen probleem...maar in dit geval misschien beter het zekere voor het onzekere nemen!?
 
In alles zit wel wat dat er niet thuishoort, volgens mij is vis nog een van de minst vervuilde voeding, moet wel gekweekte vis zijn bijv. zalm (word in speciale meren gekweekt die afgesloten zijn van vervuild water)
 
Klopt...maar daarom kan je toch nog wel een beetje selectief zijn. Naar mijn weten zitten er nog wel wat zware metalen in vis. Tonijn bvb wordt niet in meren gekweekt ofzo hoor... (niet dat ik weet iig). En om nou alleen zalm te eten ;)
 
Originally posted by Juriaan
Dit snap ik dus niet zo goed bos, je kuurt 4 keer, je kuurt verantwoord, je weet veel van steroiden af eet goed en rust goed.

Die hardcore bb ers kuren dag in dag uit non stop en worden vrolijk 50 jaar en ouder

Kan je je lever nog wel redden, zo niet red je de 50 wel

Succes

Dit slaat nergens op. de een heeft een zwakkere lever dan de ander.
 
Back
Naar boven