AndroidHealthClinic

supps voor lever en nieren?

Bezoekers in dit topic

Ik zou zeker niet voor de gekweekte vis gaan, deze zit vaal boordevol met antibiotica. Het schoonste imo is verse vis uit een snel stromende rivier. Bijvoorbeeld forel. Lekker duur, en helaas ook vaak gekweekt
 
Allemaal opgeklopte onzin die gifstoffen in vis. Denk je nu echt dat na alles wat er in Belgie , Nederland en GB gebeurd is er nog wat mis is met onze voeding?
De normnen zijn nog nooit zo streng geweest. En vis is de gezondste eiwitbron die er bestaat.

Vis uit stromende rivieren? Die 'rivieren' zijn in onze landen open riolen!

Als we het over vervuiling hebben denken jullie dan eens over wat er in vlees word gespoten aan hormonen?
En wat er in zuivelproducten dan zit?

Als je zo gaat redeneren is alles vervuild, maar vis daar heeft men nog het minst kunstmatige dingen mee gedaan.
 
Het gaat ook om al die kleine beetjes...het stapel effect. Daarom zei ik ook 'normaal' eten. Dus ook geen bergen vlees oid...
 
Originally posted by admin
Allemaal opgeklopte onzin die gifstoffen in vis. Denk je nu echt dat na alles wat er in Belgie , Nederland en GB gebeurd is er nog wat mis is met onze voeding?
De normnen zijn nog nooit zo streng geweest. En vis is de gezondste eiwitbron die er bestaat.

Vis uit stromende rivieren? Die 'rivieren' zijn in onze landen open riolen!

Als we het over vervuiling hebben denken jullie dan eens over wat er in vlees word gespoten aan hormonen?
En wat er in zuivelproducten dan zit?

Als je zo gaat redeneren is alles vervuild, maar vis daar heeft men nog het minst kunstmatige dingen mee gedaan.

Ons vlees is hormoonvrij. Zit een minimum aan zooi in. Ned is het strengste land ter wereld mbt. voedselcontrole, we kunnen een milhoenste ml in een zwembad terugvinden..
 
Originally posted by admin
Allemaal opgeklopte onzin die gifstoffen in vis.
.....
Als je zo gaat redeneren is alles vervuild, maar vis daar heeft men nog het minst kunstmatige dingen mee gedaan.
Ahh, hier kom je op mijn terrein.... Gifstoffen in vis is geen onzin! Vissen slaan helaas in grote mate zware metalen ed op in hun lichaam. Inderdaad het eten van forel uit schone bergbeekjes is de oplossing, maar hoe weet je welke forel daar vandaan komt? Waarschijnlijk geen 1 hier in NL of BE, allemaal kweekvis. Te lang zalm eten geeft ook de nodige problemen die ik zelf heb mogen ondervinden tijdens mijn keto dieet. Ik zou echt eerder tonijn aanbevelen. Maar afwisseling is het credo. Alles is inderdaad in enige mate vervuild, vis, vlees en gevogelte. Just live with it.
 
bestoldschool laat die arts de waardes opsturen en neem telefonisch contact op met een Nederlandse arts. Het klinkt over het algemeen niet zo heel ernstig verhoogde leverwaardes komen vaak voor. Zelf ook tijd gehad door alcoholvergiftiging. Mijn vader heeft hep C, opgelopen tijdens bloedtransfusies erg lang geleden. Die begint volgende week met een soort chemokuur die onder andere bestaat uit het spuiten van interfaron. Hij weet zelf ook erg veel over de lever dus ik zal er nog eens op terugkomen maar ik kan je aanraden een advies van een nederlandse arts te vragen.
 
Originally posted by oldy
Ahh, hier kom je op mijn terrein.... Gifstoffen in vis is geen onzin! Vissen slaan helaas in grote mate zware metalen ed op in hun lichaam. Inderdaad het eten van forel uit schone bergbeekjes is de oplossing, maar hoe weet je welke forel daar vandaan komt? Waarschijnlijk geen 1 hier in NL of BE, allemaal kweekvis. Te lang zalm eten geeft ook de nodige problemen die ik zelf heb mogen ondervinden tijdens mijn keto dieet. Ik zou echt eerder tonijn aanbevelen. Maar afwisseling is het credo. Alles is inderdaad in enige mate vervuild, vis, vlees en gevogelte. Just live with it.
Wat je zegt, maar vis is van nature veel gezonder dan vlees.
En hormonen vrij vlees is natuurlijk een illusie zoals Robin al zei.
 
Originally posted by Robin


Illusie.

Dikke lul illusie. Je weet niet waar je over praat. Tis me pa zijn werk, hij onderzoekt als 15 jaar zware metalen in vis, vlees en diervoeders.. vissen, levers, nieren, veevoer, alles. er is geen land ter wereld dat een strengere regelgeving heeft als ned. je kan nooit zeggen dat alles 100% vrij is van verontreining, maar ned. is wat dat betreft wel het schoonste en strengst gecontroleerde land ter wereld.. voor het geval je het nog niet geloof moet je de discussie met me pa eens aangaan, ik heb gezien dat ze in een meer 1 druppel met een bepaald goedje gooiden en vervolgens namen ze 7 dagen later een monster en de app. vond het terug, zo nauwkeurig zijn onze metingen in ned. nee het verhaal van hormonen, enz. is zwaar overtrokken.. je kan nooit alles onderzoeken, maar ik kan je 1 ding zeggen, geen land ter wereld heeft een betere controle.. dus illusie is onzin..
 
In Belgie zeker niet!!! Zware realiteit wel.
 
Ik bedoelde met illusie dan ook niet dat nederland geen goeie keuring heeft. (Hoewel daar wat onderzoeken betreft nog wel over te bomen val denk ik).

Ik weet niet precies wát jou vader voor baan heeft in deze richting, maar ik kan je vertellen dan m'n oom bij de KvW zit, dus ik zuig dit niet uit mn duim.
 
Mijn vader is projectleider zware metalen en hormonen in veevoeder en vee onderzoek bij dlo in wageningen.

Uiteraard waar geld verdient wordt wordt gebruikt gemaakt van illegale methoden, maar ned. is wat dat betreft qua controle het strengste land ter wereld, en we hebben het over minime hoeveelheden, de lucht die je buiten in ademt is schadelijker dan de hoeveelheden die je in ons vlees aantreft.. vis weet ik niet, dat test me pa niet, maar qua vlees weet ik het 100% zeker.. en mocht je me niet geloven dan kan ik het met beperkte (bepaalde info is vertrouwelijk) staven.. qua verontreiniging zou ik me drukker maken om datgene wat je in supplementen aantreft als in vlees..
 
Het gaat niet zozeer om de verontreining, maar om de hormonen. Maar goed, ik weet niet waar dit hele verhaal toe leid. We gaan geloof ik een beetje offtopic.
 
Bedankt voor jullie input jongens! :clap:

Ik woon niet in nederland en mijn visjes komen denk ik ook niet uit de Benelux :( , maar ik zal er op letten.

Alle supplementen stoppen voor 3 maanden? Ook geen proteine poeders/dextrose/glutamine, pre- en postworkoutshake, workoutdrink?
Nou ik zal maar geen foto posten van hoe ik er over 3 maanden uit zal zien dan :(

Verder er zijn hier nederlandse doctors en ik zal mijn testresultaten eens meenemen naar hun ook al heb ik niet veel vertrouwen in ze, maar ik zal eens kijken wat zij te vertellen hebben, behalve: "uit de sportschool blijven, niet bewegen en wat extra brinta eten 's morgens"

Dus het beste plan voor nu is: 3 maanden lang schoon eten, geen supplementen (helemaal niets??) en Liv52 of tyler detox?
 
Idd, 3mnd lang wel schoon eten, maar geen sups, Helemaal niks, behalve lever verbeteraars. Ja, misschien ga je wel iets achteruit (vraag me af hoeveel, want je blijft immers goed doortrainen neem ik aan!).
Succes bro, en houd ons op de hoogte...
 
bestoldschool zou je even gedetailleerd willen vermelden wat de precieze uitslag van het onderzoek was. Welke waarden te hoog waren en welke waardes etc. Zal eens kijken of ik wat navraag voor je kan doen.
 
Nieren
Creatinine: 17.50mg/l (referentiewaarden: tussen de 7 - 13.5)

Soit (frans woordje, weet niet wat het betekent): 154.70 micromol/l

Lever
S.G.O.T: 49 iu/l (referentiewaarden: < 37)
S.G.P.T was goed: 34 iu/l (referentiewaarden : <40)
 
De creatinine en klaring van creatinine is een maat voor het filtratie vermogen van de nierlichaampjes en daarmee voor de hoeveelheid functionerend nierweefsel in het algemeen. Wanneer er een evenwichtstoestand bestaat is de hoeveelheid die van een stof wordt uitgescheiden, gelijk aan de opname of wel de productie in het lichaam.

Gebleken is dat de productie van creatinine in het lichaam constant is. Dit betekent o.a. dat de concentratie van creatinine in het bloedplasma omgekeerd evenredig is met de klaring van creatinine in de urine. Dit geldt niet voor andere door de nierlichaampjes gefiltreerde stoffen.

De normaal waarde voor het serum bedraagt voor mannen 0.6-1.1 mg/100 ml en voor vrouwen 0.5-0.9 mg/100 ml.

De creatinine klaring van de urine.(140-leeftijd)x gewicht(kg) = 7.2 x creatinine mg/l

De normaal waarde voor mannen bedraagt voor de creatinine 8-120 ml/l en voor vrouwen 7-110 ml/l.
 
gTT,SGPT,SGOT en alcaline phosfatasen worden als routinematige levertesten uitgevoerd.
gGT (Gamma-glutamyl-transpetidase)

Deze test is een uitstekende aanduiding voor ontstekingen van de bilaire cellen van de lever. Met andere biologische testen zoals SGPT en SGOT is het eveneens een aanduiding van chronisch alcohol gebruik. De normaal toegestane waarde bedraagt voor mannen 6-28 nU/ml en voor vrouwen 4 tot 18 nU/ml.


Een geïsoleerde lichte gGT stijging wordt aangetroffen bij; alcohol abusus, diabetes, gebruik van geneesmiddelen zoals orale contraceptie, barbituraten, anti-epileptica en herstel na een virale hepatitis als de andere waarden terug normaal zijn (SGOT,SGPT) SGPT (transaminase glutamaat pyruvaat)

Normaal toegestane waarde voor mannen bedraagt < 23 nU/ml, voor vrouwen < 19 nU/ml.SGOT(transaminase glutamaat oxaloacetaat). Normaal toegestane waarde voor mannen bedraagt < 18 nU/ml , voor vrouwen < 15 nU/ml .

De alcaline phosfatase

De normaal toegestane waarde bedraagt 40 tot 190


Correlatiematrix

GGT GOT GPT URINEZUUR
GGT 1
GOT 0.273594 1
GPT 0.638959 0.630424 1
URINEZUUR 0.399309 -0.02369 0.453996 1




Bondgrafiek tussen de transaminase gGt, SGOT en urinezuur




De leveraandoeningen, zijn ziekten die uitsluitend of in hoofdzaak de lever betreffen. Rekening moet echter worden gehouden met het feit dat de lever vaak betrokken wordt in andere ziekte toestanden zoals infectieziekten, stofwisselingsziekten, bloedziekten, hartziekten etc.. Het komt zelfs voor dat dergelijke aandoeningen de afwijkingen van de lever zo zeer de aandacht trekken, dat een nauwkeurig onderzoek van de patiënt nodig is om duidelijk te maken dat er geen leverziekte in ergere zin bestaat, maar bijvoorbeeld een leverzwelling ten gevolge van een gestoorde hartwerking.

Bij de volgende aandoening is een verhoging van de boven vermelde waarden aan te tonen.

- Leverontsteking (hepatitis) komt vooral bij jongeren voor. Er zijn hiervoor twee virussen verantwoordelijk, Virus A, hepatitis epidemicae, virus B, serum hepatitis.

Al in de voorfase is het van groot belang voor de vroegtijdige herkenning van de ziekte is de verhoging van het gehalte aan enzymen in het bloed.

- Levercirrose, is een langdurige aandoening waarbij het weefsel wordt aangetast, vooral bij overmatig gebruik van alcohol.

- Een andere bijzondere vorm is de hartcirrose, veroorzaakt o.a. door een langdurige aandoening van de rechter harthelft. Deze kan leiden tot een langdurige door bloedstuwing vergrote lever en tot bindweefsel vorming en cirrose. Controle van andere cardiologische enzymen zijn in dit geval noodzakelijk zoals CPK (creatinine phosphokinase),LDH (Lactico deshydrogenase) en HBDH (Hydroxybutyrate Deshydrogenase)
 
Bedankt SR!
Maar hoe lees ik nou mijn waarden af in jouw post?
 
Back
Naar boven