XXL Nutrition

Supraspinatus peesontsteking tendinitis tendinoses

Bezoekers in dit topic

ijzer

Ecto
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
22 apr 2006
Berichten
3.709
Waardering
1.056
Lengte
1m78
Massa
100kg
Vetpercentage
15%
Hallo ik zit sinds ik 145 probeerde te benchen met een verrote schouder. Zeurende pijn bij de supraspinatus pees. Eerst ging het even weg maar kwam na een paar series zwaar benchen (dom ik weet het) weer terug. Dit is ongeveer 2 maand geleden. (Al een maand daarvoor had ik wat zeurende pijn in mn schouder op de plek zoals genoemd.

Ik ben nu een maand serieus bezig met vermijden van pijnopwekkende bewegingen, gaat goed. Als ik snachts op mn schouder lig voel ik pijn opkomen maar het is niet zo erg meer als eerst was nog pijnlijker gewoon constant.

Op gegeven moment c.a. 3 week geleden ibuprofin gepakt. Voelde bijna niets meer alleen als ik overhead of andere zware bewegingen maak met mn schouder. Dus geen OHP meer ook bij deadlifts voel ik mn peesje dus die ook niet meer. Tijdje voelde ik het ook met rows maar dat gaat nu goed. Stopte met ibu kwam de pijn weer zeuren. Na tijdje zonder:

Ik zit nu in een zware ibuprofin kuur (2000mg verspreid over de dag) Dit voelt echt goed alsof de pijn weg aan het gaan is/onder controle is. Maar als de ibuprofin na een uur of 3/4 uitwerkt zeurt het licht en pak ik weer een pil en is het weer 3/4 uur weg.

Heelt het hierdoor nu ook beter? Vraag me af. Ik doe nu ook excentrische side raises met mn duimen omhoog focus ik dus op langzaam naar beneden laten zakken.

Iemand nog meer tips? Benchen doe ik heeeeeeel licht krijg er geen extra pijn door vind ik zelf. 60kg kan ik normaal drukken maar moet ik niet uit balans raken. 80 kg doe ik op een 3 board hoogte want als ik lager ga voel ik mn schouder wel een klein beetje.

Maar goed iemand nog meer dit ervaren? Duurt gvd al 3 maand bij elkaar!

Het kan tendinitis zijn tendinoses etc maar goed die ibuprofin werkt dan moet het toch geen tendinoses zijn?
 
Kan goed zijn dat er nog ontsteking op zit aangezien de ibuprofen helpt. Feit dat het steeds terugkomt betekent dat er een uitlokkende/oorzakelijke factor aanwezig is. Zolang je deze niet aanpakt heb je veel kans dat het blijft terugkomen.
Momenteel ben je enkel lokaal structureel aan het werken. Ibuprofen/excentrische peestraining.

Uitlokkende factoren kunnen zijn: slechte houding, acromion type 2/3, verkort dorsaal kapsel, slechte verhouding pecs/upper back, zwakke scapula controle, acromion type 2, calcificaties,...
 
schouder kan chronisch gaan worden als je niet even rust neemt voor herstel.
Probeer diclofenac, is meer ontstekingremmend en wat meer spierontspannend dan inbuprofen. En anders eventueel als ontstekingremmer naproxen.

Maar geef het even tijd om te herstellen voor je er jaren last van houdt.
 
Kan goed zijn dat er nog ontsteking op zit aangezien de ibuprofen helpt. Feit dat het steeds terugkomt betekent dat er een uitlokkende/oorzakelijke factor aanwezig is. Zolang je deze niet aanpakt heb je veel kans dat het blijft terugkomen.
Momenteel ben je enkel lokaal structureel aan het werken. Ibuprofen/excentrische peestraining.

Uitlokkende factoren kunnen zijn: slechte houding, acromion type 2/3, verkort dorsaal kapsel, slechte verhouding pecs/upper back, zwakke scapula controle, acromion type 2, calcificaties,...

Bedankt voor je reactie. Kan het ook wat stijf geworden zijn? Ik ken al die medische termen niet. Ik heb gister even met de armen rotaties gedaan je weet wel je arm ronddraaien overhead en naar beneden. Dat voelde toch wel pijnloos! Nu morgen werd ik wakker voelde beter dan eerst!

schouder kan chronisch gaan worden als je niet even rust neemt voor herstel.
Probeer diclofenac, is meer ontstekingremmend en wat meer spierontspannend dan inbuprofen. En anders eventueel als ontstekingremmer naproxen.

Maar geef het even tijd om te herstellen voor je er jaren last van houdt.

Bedankt voor de tip. Mss wel goed idee ja heb alleen nu al 5 pakken ibu liggen :p. Rust houden doe ik ja geen pijnopwekkende bewegingen maak ik!
 
Heb precies hetzelfde als jou en bij mij is het al een jaar aan de gang. Krachtverlies en pijn
Als je er op ligt en vooral overheadwerk of alles dat boven je schouder uitkomt. En tevens ook
Bij het bankdrukken gebeurt. Heb uiteindelijk een echo laten maken en was de lange bicepspees zat vocht
Omheen. De pijn is na een jaar voor 90% weg bij normaal gebruik. Wel voel ik letterlijk de pees verspringen
Bij over headpresses en schuin bankdrukken. Heb zelf bijna 9 maanden niks gedaan en de arts zei dat ik nog meer moest gaan rusten en geen belasting erop..

Heleboel kraakte ook aan alle kanten slik sinds een tijdje glucosamine en het kraakt een stuk minder.. Wel ben ik bijna na 0 punt gegaan na 9 maanden niks doen.. Zal gewoon door blijven trainen maar alternatieven zoeken voor dingen die pijn doen. Dumbells ipv barbells scheelt al een hoop merk ik bij mezelf dips eruit flies eruit cablecross overs kan ik zo controleren dat het geen pijn doet.. Arts zei dat als het vocht weg is dat ik dan weer helemaal beter zou zijn en dat het een kwestie van tijd was.

Bij twijfel altijd foto en echo laten maken imo..
 
Heb precies hetzelfde als jou en bij mij is het al een jaar aan de gang. Krachtverlies en pijn
Als je er op ligt en vooral overheadwerk of alles dat boven je schouder uitkomt. En tevens ook
Bij het bankdrukken gebeurt. Heb uiteindelijk een echo laten maken en was de lange bicepspees zat vocht
Omheen. De pijn is na een jaar voor 90% weg bij normaal gebruik. Wel voel ik letterlijk de pees verspringen
Bij over headpresses en schuin bankdrukken. Heb zelf bijna 9 maanden niks gedaan en de arts zei dat ik nog meer moest gaan rusten en geen belasting erop..

Heleboel kraakte ook aan alle kanten slik sinds een tijdje glucosamine en het kraakt een stuk minder.. Wel ben ik bijna na 0 punt gegaan na 9 maanden niks doen.. Zal gewoon door blijven trainen maar alternatieven zoeken voor dingen die pijn doen. Dumbells ipv barbells scheelt al een hoop merk ik bij mezelf dips eruit flies eruit cablecross overs kan ik zo controleren dat het geen pijn doet.. Arts zei dat als het vocht weg is dat ik dan weer helemaal beter zou zijn en dat het een kwestie van tijd was.

Bij twijfel altijd foto en echo laten maken imo..

Ik trainde nooit met dumbells mss ook daardoor zwakte ontwikkeld deed ook weinig rows nu wel maar exht door schouder te draaien (stijfheid eruit) en 10 dagen ibuprofin voelt nu stuk beter gwn niet niks doen maar goed bij jou klinkt het net wat erger..
 
En hoelang ben je nog van plan om ibuprofen te nemen?
 
10 dagen totaal
 
Wellicht heb baat bij rotator cuff oefeningen
Die zijn ALTIJD OK!
 
Fysio die shockwave-therapie doet en/of dry-needling?
 
Fysio die shockwave-therapie doet en/of dry-needling?

Tgaat nu al veel beter franske. Eerst had ik pijn toen bijna geen enkele beweging overhead doen ging pijn btje minder worden nu weken later keertje schouder draaien voelt het zowat alsof het overgaat! Btje tijgerbalsem doe ik ook laatste dagen en heb een blauwe maandag gekoeld na trainen + ibuprofin maar voelt zoveel beter nu
 
Biofreeze verzacht en geeft n betere doorbloeding
 
Biofreeze verzacht en geeft n betere doorbloeding��

Zal er eens naar kijken bedankt vor de tip! Tijgerbalsem doet hetzelfde toch? (iig verbeterde doorbloeding)
 
Ik geef je max een week zonder ibuprofen voor je weer pijn krijgt.
 
Ik geef je max een week zonder ibuprofen voor je weer pijn krijgt.

Oke en waarom? Merk wel dat de pijn minder is dan bijv 5 dagen geleden toen ik ook ibu pakte..
 
Oke en waarom? Merk wel dat de pijn minder is dan bijv 5 dagen geleden toen ik ook ibu pakte..

Ontstekingsremmers neem je altijd in een reeks van meestal 10-14 dagen. Ze hebben een opbouwende werking. Logisch dat je na bijvoorbeeld 7 dagen ontstekingsremmers de ontsteking meer hebt onderdrukt dan na 2 dagen.

De vraag is of de ontsteking (als het dit al is) weg blijft zodra je stopt met de remmers. Een pees ontsteekt niet zomaar, daar is een oorzaak voor. Zolang je de oorzaak niet wegneemt dweil je met de kraan open.
 
Ontstekingsremmers neem je altijd in een reeks van meestal 10-14 dagen. Ze hebben een opbouwende werking. Logisch dat je na bijvoorbeeld 7 dagen ontstekingsremmers de ontsteking meer hebt onderdrukt dan na 2 dagen.

De vraag is of de ontsteking (als het dit al is) weg blijft zodra je stopt met de remmers. Een pees ontsteekt niet zomaar, daar is een oorzaak voor. Zolang je de oorzaak niet wegneemt dweil je met de kraan open.

Oorxaak is overbelasting door vele bankdrukken tegen 3rm aan lange tijd dit doe ik nu niet meer alle pijnveroozakende bewegingen heb ik verwijderd..
 
Oorxaak is overbelasting door vele bankdrukken tegen 3rm aan lange tijd dit doe ik nu niet meer alle pijnveroozakende bewegingen heb ik verwijderd..

Dat is een veronderstelling. Het is niet omdat je de pijn bent beginnen voelen bij bankdrukken dat de oorzaak effectief overbelasting is. Best even naar de fysio voor aangepast advies en oefeningen.

Een zuivere overbelasting zou na 3 maand vermijden pijnlijke bewegingen en een kuur (10-14d) ontstekingsremmers moeten weg zijn. Als je herbegint en terug pijn krijgt is het waarschijnlijk meer dan zuiver overbelasting.
 
Back
Naar boven