MuscleMeat

Sust 250. Na paar maanden opeens bulten na zetten ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wheysted

Cool Novice
Lid geworden
12 jan 2015
Berichten
93
Waardering
11
Lengte
1m89
Massa
108kg
Vetpercentage
12%
Heren long time no see,
Graag zou ik jullie advies willen en/of zinvolle kritiek bij het volgende.

Sinds eind September 2022 zet ik per week 2x 0.5 ml sust250 in afstemming met een coach en aan de hand van mijn bloedwaardes uit de maanden daarvoor. Nu ging dit altijd vlekkeloos tot enige tijd geleden.
Voorheen had ik wel eens even een uurtje of dag het gevoel dat iemand een beuk op mijn kont had gegeven. Nu na 4 maanden prikken, heb ik erg veel last van bulten/schijven sinds de afgelopen 3x zetten. Deze bulten/schijven blijven ook enige tijd aanhouden.

Verdwijnt dus wel weer vanzelf na wat dagen, maar die dagen (3 a 4) is het zo pijnlijk dat zitten niet relaxed is op die bil.

Wellicht nuttige informatie:
Wat? 2x per week 0.5ml. Sust250 van UP
Hoe? Opzuigen met 21G 0.8x40mm (groen) zetten met 23G 0.6x30mm (blauw) met een 2ML spuit. Allemaal van BD.

Iemand uit mijn omgeving die in een zorginstelling werkt, en ook voor zijn/haar werk intramusculaire injecties doet. Doet dit ook bij mij, in mijn bil.
Altijd het vial beetje warm maken in de handen daarna het vial schoonmaken met alcohol, opzuigen, ontluchten & naald wisselen. En vervolgens de plek waar gezet wordt met alcohol schoonmaken, tijdens het zetten even terugtrekken om te kijken of er bloed mee komt en vervolgens rustig de vloeistof inbrengen.

De plek is ook altijd anders dan de vorige keer (min 2cm), los van de afwisseling per bill helft. (link/rechts) Vorige keer met zetten ook afgewisseld met naald, i.pv. zetten met blauw (0.6x30mm) nu voor het opzuigen en zetten een groene naald 0.8x40mm gebruikt. (beide acties nieuwe naald) Dit leek in eerste instantie beter gaan, maar na ongeveer 24 uur kwam er dus ook weer een pijnlijke bult/schijf.

Dus hopelijk is dit verhaal niet geheel onbekend bij jullie, en kunnen jullie mij helpen met het zoeken van de oorzaak / verhelpen van deze vervelende bijwerking.
Ik kijk uit naar jullie advies!

(Hopelijk het juiste topic en niet topic 689: Ik doe, dit maar dan zus en zo, en nu heb ik last van dit)
 
Laatst bewerkt:
Kan aan toevoeging liggen van EO of je hebt wat last van de Pindaolie. zetten kan prima met 23G 30mm, maar ook 25G 25mm als je niet teveel vet op je billen hebt
 
Thanks Bullshark voor je reply. Zover ik weet heb ik geen reactie op pinda's of de olie van deze.
Ben verbaast na 18 weken / 36x prikken dat dit probleem zich voordoet, de batch sust is ook allemaal het zelfde als vanuit de 1e paar weken zetten
 
Batch stickertje van UG stelt niks voor natuurlijk
 
Thanks Bullshark voor je reply. Zover ik weet heb ik geen reactie op pinda's of de olie van deze.
Ben verbaast na 18 weken / 36x prikken dat dit probleem zich voordoet, de batch sust is ook allemaal het zelfde als vanuit de 1e paar weken zetten
De 36e keer was het dan met andere naald.... misschien klooien met niet helemaal zetten of terugtrekken tijdens aspireren. kan van alles zijn. Volgens keer met naald die je altijd gebruikt hebt..
Bult kan wel tot 10 dagen aanhouden
 
De 36e keer was het dan met andere naald.... misschien klooien met niet helemaal zetten of terugtrekken tijdens aspireren. kan van alles zijn. Volgens keer met naald die je altijd gebruikt hebt..
Bult kan wel tot 10 dagen aanhouden
Nee, altijd de zelfde naald (blauw) 0.6x30mm, alleen nadat twee keer die bult kwam even met 21G 0.8x40mm geprobeerd. Om dus te kijken of dit verschil maakte qua diepte zodat we niet subcutaan prikte.
Ook qua diepte het zelfde, zal eens attenderen op het terugtrekken. Heb ooit een keer deze pijn gehad, en toen was ik zelf gaan bewegen tijdens het zetten :rolleyes:. Ga morgen weer laten zetten, dus zal dit vrij of het weekend delen hoe dit verliep.
 
Je hiel even optillen op te ontspannen. maar er zijn meer plekken waar je kunt zetten.
 
Je hiel even optillen op te ontspannen. maar er zijn meer plekken waar je kunt zetten.
Top! Ik ga het proberen, ook als ik op mijn buik lig? Want iemand anders zet voor mij
 
Top! Ik ga het proberen, ook als ik op mijn buik lig? Want iemand anders zet voor mij
Als je staat natuurlijk. je hoeft er niet voor te gaan liggen.
 
Ja daarom dacht ik al HUH, maar helder!
 
je krijgt ook last van bindweefsel van te veel zetten op dezelfde plek wat ik deed was hirudoid cream erop smeren na zetten dat help wel voor betere doorbloeding ..overigens gebruik ik als ik neem originele van de farmaceut
 
je krijgt ook last van bindweefsel van te veel zetten op dezelfde plek wat ik deed was hirudoid cream erop smeren na zetten dat help wel voor betere doorbloeding ..overigens gebruik ik als ik neem originele van de farmaceut
UG uit Canada, daar hadden we het al eerder over gehad.
tag
IkWilGrootWorde
 
Nee, altijd de zelfde naald (blauw) 0.6x30mm, alleen nadat twee keer die bult kwam even met 21G 0.8x40mm geprobeerd. Om dus te kijken of dit verschil maakte qua diepte zodat we niet subcutaan prikte.
Ook qua diepte het zelfde, zal eens attenderen op het terugtrekken. Heb ooit een keer deze pijn gehad, en toen was ik zelf gaan bewegen tijdens het zetten :rolleyes:. Ga morgen weer laten zetten, dus zal dit vrij of het weekend delen hoe dit verliep.
zet hem in je bovenbeen buitenkant prima plek
 
je krijgt ook last van bindweefsel van te veel zetten op dezelfde plek wat ik deed was hirudoid cream erop smeren na zetten dat help wel voor betere doorbloeding ..overigens gebruik ik als ik neem originele van de farmaceut
Topper! Ik ga dit eens proberen.

zet hem in je bovenbeen buitenkant prima plek

Dit kan gewoon met die blauwe naald ? 23G 0.6x30mm ?


Heren, tot zover bedankt voor het meedenken!
 
Ik ga test enanthaat halen bij parkweg sommers kliniek in Maastricht.

Zij schrijven het gewoon voor.

Sus250 heeft bij mij helemaal niet geholpen. Rare medic
 
Haha helder! Good to know

Dit is mijn eerste aanraking met Unique.
Ik ben ook gestopt met unique, extreme pip en wekelijks koortsig na een 1 ml inject.
 
Ik ga test enanthaat halen bij parkweg sommers kliniek in Maastricht.

Zij schrijven het gewoon voor.

Sus250 heeft bij mij helemaal niet geholpen. Rare medic
Zou dit hier niet zo vermelden.. Denk ook niet dag het zo eenvoudig ligt, met even ophalen bij een dermatoloog 😂
 
Zou dit hier niet zo vermelden.. Denk ook niet dag het zo eenvoudig ligt, met even ophalen bij een dermatoloog 😂
Ik ben gewoon erkend trt patient.

Maar het stomme erasmus mc is echt te protocol gericht. Met sus kreeg ik bijna geen erectie meer.

Dus mijn dossier wordt overgenomen door een ander dokter die wel bereidt was om te luisteren.
 
Back
Naar boven