XXL Nutrition

Sven's Log, from Strongman to "wannebe" BB...

Bezoekers in dit topic

Svenchez

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 apr 2008
Berichten
10
Waardering
5
Lengte
1m74
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Hi!

Ik lees hier al enkele jaren mee, maar tot op heden nooit echt een actief lid. Ik stel me even voor, ben Sven, 30j en woon in Paal, Belgisch Limburg. :cool: Ik ben op mijn 16de begonnen met naar de fitness te gaan, maar pas vele jaren later echt de microbe te pakken gekregen en intensief beginnen trainen. Na enkele jaren merkte ik toch dat ik heel wat sterker was als de gemiddelde sportschool bezoeker. Op aanraden van een vriend die strongman deed me ook wat gaan verdiepen in deze tak van de krachtsport. Heb dan enkele lokale wedstrijdjes meegedaan alsook voorrondes voor de Sterkste Man. Had wel vrij mooie cijfers behaald, deadlift 250kg, squat 210kg en bench 155kg.

Sinds ik al enkele jaren sukkel met de onderrug, heb een tussenwervelschijf van slechte kwaliteit en ze vinden niet echt een oplossing hiervoor, kan ik niet meer echt maximaal gaan jammer genoeg. Vermits ik vroeger at waar ik zin in had en ik me niets of weinig aantrok van porties woog ik op m'n zwaarst 107kg, wat bij 1m74 toch wel iets teveel van het goede was. Ik was beresterk, maar het vetpercentage was dat ook... :p

Sinds februari '17 ben ik me daarom wat meer in het bodybuilden gaan verdiepen en in begeleiding gegaan bij een coach. (Luc Nijns van Paris Gym in Loksbergen).

Toen ik er voor de eerste keer kwam woog ik 105.9kg en was ik 24%. We zijn daarom gaan sleutelen aan een voedingsschema en zijn uiteindelijk gezakt naar een 2000kcal (op legday is dit iets hoger). Nu voor de moment sta ik rond de 91kg bij 15%, heb de laatste maand een dipje gehad qua voeding. :o Op 10 maand tijd was ik een goeie 15kg kwijt, door enkel de voeding aan te passen. Cardio deed ik veel te weinig (fucking hate it!) :rolleyes::p Dus ben zeker wel fier op het resultaat tot nu toe. In het begin was het een mentale klap, had vrij veel krachtverlies. De kracht is terug vrij goed aan het terugkomen. Voel me fitter, zelfzekerder en gezonder! Heb ook veel nieuwe kleding moeten kopen, dus teken dat we goed bezig zijn! :laugh:

Heb me nu bij iTek een hometrainer gekocht en ben toch al m'n 2de week bezig met 's morgens een 20-30minuutjes op nuchtere maag cardio te doen. Eind van de maand ga ik terug op controle, fingers crossed.

M'n doel is om half februari 20kg kwijt te zijn, dan zijn we een jaartje verder. :flex:

Voor en na foto's moet ik nog eens zoeken!


x5e9vb.jpg


23rpw69.jpg


Mijn doel of goal, Ryan Spiteri :bang:

331irm1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beetje over hoe ik momenteel train:

Week 1 Heavy (4-6reps), Week 2 Reps (8-12reps), Week 3 Drop-sets (10-10-10 telkens iets lichter).

Deze week is Heavy Week. Op +-2000kcal is het dus een pak minder dan wat geweest is :p

Monday = Legday

(10minuutjes op de hometrainer warm fietsen)

Frontsquats:

Warmup: barbell x 10
50kg x 10

Set 1: 100kg x 6 (easy, te licht begonnen)
Set 2: 110kg x 6
Set 3: 120kg x 4
Set 4: 110kg x 5

Lunges (single leg bench)
halter in elke hand.

Set 1: 26kg x 6
Set 2: 30kg x 5
Set 3: 30kg x 5

Seated Leg Curl

Set 1: hele stapel x 8 / 2 benen
Set 2: 50kg x 5 / per been afwisselend
Set 3: 50kg x 5 / per been

Seated Leg Extensions

Set 1: 48kg x 5 / per been afwisselend
Set 2: 48kg x 5 / per been
Set 3: 42kg x 5 / per been

Calf Press (Leg press)

Set 1: Hele stapel x 14
Set 2: 180kg x 8 / per been
Set 3: 180kg x 8
Set 4: 180kg x 6

Dit was Legday, vandaag rust (wel deze morgen 40min cardio) ivm dagje winkelen met de vrouw + foodprepping (3dagen) en work 15u-23u.

Morgen Chest + Biceps, can't wait! :flexgrin:
 
Laatst bewerkt:
In! Jezus ben jaloers op jou Frontsquats, mijn Frontsquat 1RM is 125kg en dat was echt het maximale:eek:
 
Hehe thanx man, het is een haat-liefdeverhouding squats. :D

Ik vind de Frontsquat altijd wel een super chille oefening, doe hem nog niet gek lang maar merk dat ik me quads met deze véél meer aanspreek dan met de backsquat.
 
Trainde je samen met Pieter ?

Instagram link zou hier gewoon moeten embedden...
 
Trainde je samen met Pieter ?

Instagram link zou hier gewoon moeten embedden...

Jep. T is wel Nick Pieters. ;)

Mss omdat m'n insta privé is dat het niet lukt.
 
Jep. T is wel Nick Pieters.
Hahaha, ja, klopt, geen idee hoe ik altijd bij pieter kom, maar ik bedoel hem dus. Volgens mij hebben we elkaar vroeger ook al eens ontmoet.
 
Hahaha, ja, klopt, geen idee hoe ik altijd bij pieter kom, maar ik bedoel hem dus. Volgens mij hebben we elkaar vroeger ook al eens ontmoet.

Klopt ook ;) jij stuurde me bij m'n inschrijving bij de voorrondes een pm op fb en ik citeer "haaaa fresh meat" :laugh: Helaas stond je bij de wedstrijd langst de kant, ik vermoed geblesseerd. :D Heb daar toen een knieblessure opgelopen met de tire flipp, na de 5de flip schoof m'n steunbeen weg en kreeg ik de volle +-400kg op m'n knie. Einde wedstrijd.
 
Morning cardio 30min

Heavy Week

Chest + Bicepsday


Barbell Bench Press

Warmup: 40kg x 10
60kg x 10

Set 1: 110kg x 6
Set 2: 115kg x 5
Set 3: 115kg x 5

Incline Dumbell Press

Set 1: 45kg x 8
Set 2: 47.5kg x 5
Set 3: 47.5kg x 5

Incline Fly's

Set 1: 30kg x 8

Cable Fly's zittend

Set 1: 26kg x 8
Set 2: 30kg x 6
Set 3: 30kg x 6

Dumbell Bicep Curls (elke arm afwisselend)

warmup: 12kg x 10
14kg x 10

Set 1: 24kg x 5
Set 2: 24kg x 5
Set 3: 22kg x 5

Bicep Drag Curl (Barbell)

Set 1: 60kg x 8
Set 2: 80kg x 6
Set 3: 80kg x 6

Zottman Curl

Set 1: 16kg x 6
Set 2: 18kg x 5
Set 3: 18kg x 5

Farmers Walk

30kg in elke hand tot max. x 2

Al bij al tevreden, had een goeie pomp :flexgrin:
 
Sicke bench voor reps:eek:
 
:sd:

Toch nog wat farmers erbij :)
 
:sd:

Toch nog wat farmers erbij :)

Haha yes, om toch de grip te onderhouden een beetje en als afsluiter van de training wel leuk om te doen, als alles lekker opgepompt staat :D
 
Back
Naar boven