MuscleMeat

Switchen van bb naar powerliften (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

newinthegame

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
1 apr 2011
Berichten
5.153
Waardering
406
Lengte
1m91
Massa
119kg
Vetpercentage
15%
Goedemorgen,

Ben nu zo +- 6 jaar bezig met bb en aangezien ik keer op keer merk dat men lichaam een laag vetpercentage niet leuk vind ( <10% kost me 2.5 uur per dag aan training/lopen/cardio op 2500 calorieën voor maanden)

Wil ik na de zomer switchen naar powerliften en daarna eigenlijk naar sterkste man toe.


Nu zit de dichtste locatie om met stones enz te trainen 40km verderop dus vandaar dat ik eerst is wil kijken hoe me lichaam op echt zwaar trainen reageert.

Enige programma's waar ik het beste mee beginnen kan? K doe graag teveel namelijk als het om trainen gaat.

Sq en vooral DL heb ik vaak verwaarloosd dus daar gaat eerst de focus naar uit.

Stats. Tenminste als je dat zo kunt noemen zonder er echt voor getraint te hebben.

2x 190kg sq
1x 150lg bp
2x 185kg DL
1x 90kg MP


Looping forward naar krieltjes, lamskoteletten, B&J, schouderkarbonade en heineken ipv rijst en kip hahaha
 
Goedemorgen,

Ben nu zo +- 6 jaar bezig met bb en aangezien ik keer op keer merk dat men lichaam een laag vetpercentage niet leuk vind ( <10% kost me 2.5 uur per dag aan training/lopen/cardio op 2500 calorieën voor maanden)

Wil ik na de zomer switchen naar powerliften en daarna eigenlijk naar sterkste man toe.


Nu zit de dichtste locatie om met stones enz te trainen 40km verderop dus vandaar dat ik eerst is wil kijken hoe me lichaam op echt zwaar trainen reageert.

Enige programma's waar ik het beste mee beginnen kan? K doe graag teveel namelijk als het om trainen gaat.

Sq en vooral DL heb ik vaak verwaarloosd dus daar gaat eerst de focus naar uit.

Stats. Tenminste als je dat zo kunt noemen zonder er echt voor getraint te hebben.

2x 190kg sq
1x 150lg bp.
2x 185kg DL
1x 90kg MP


Looping forward naar krieltjes, lamskoteletten, B&J, schouderkarbonade en heineken ipv rijst en kip hahaha

Dat het niet leuk is om diep te cutten kan ik inkomen. :)

Maar qua voeding eet ik bijna alles. Zie niet in waarom je als je aan BB doet alleen maar kip en rijst zou moeten eten.

Vind het wel een magere reden om over te stappen. Alles kunnen eten en bier drinken.


Verder veel succes gewenst met het powerliften.
 
Goede reden om te switchen, als dat je beweegreden is ga je het niet lang volhouden, zeker de strongman sport niet...
 
Ik overdrijf natuurlijk wat. Maar ben het liefst de hele dag in de gym maar dat honger lijden en elk calorietje tellen begin ik flauw te worden. Als ook Dat steeds niet kunnen mee eten als ik aan het cutten ben.
 
Ik overdrijf natuurlijk wat. Maar ben het liefst de hele dag in de gym maar dat honger lijden en elk calorietje tellen begin ik flauw te worden. Als ook Dat steeds niet kunnen mee eten als ik aan het cutten ben.
Oké dan ;)

Wat is de reden dat je squat en deadlift verwaarloosd hebt ? Dit zal nu prioriteit moeten gaan worden maar dat zul je vast zelf ook wel weten :P
 
Oké dan ;)

Wat is de reden dat je squat en deadlift verwaarloosd hebt ? Dit zal nu prioriteit moeten gaan worden maar dat zul je vast zelf ook wel weten :P

Dit geeft TS ook al zelf aan.
 
Dat het niet leuk is om diep te cutten kan ik inkomen. :)

Maar qua voeding eet ik bijna alles. Zie niet in waarom je als je aan BB doet alleen maar kip en rijst zou moeten eten.

Vind het wel een magere reden om over te stappen. Alles kunnen eten en bier drinken.


Verder veel succes gewenst met het powerliften.

Ben eerder erg dik geweest tot zo'n 7 jaar geleden en heb het idee dat dat er iets mee te maken heeft.

Moet mijn hele leven aanpassen aan bb om er een beetje droog uit zien en wil liever sporten aan men leven aanpassen.

Mijn obliques en v-lijn zitten op fitness blad niveau voordat ik me abs zie. Door vel/vet dus tis niet zo dat ik 12% kan zijn en abs zien.

Vorig jaar door 4 verschillende trainers op 9-9.5% gemeten zonder abs te zien.

Miss dat zo wat duidelijker is dat ik niet 20% wil zijn zolang ik alles maar kan eten. Meer niet meer elke macro moeten tellen het hele jaar
 
Oké dan ;)

Wat is de reden dat je squat en deadlift verwaarloosd hebt ? Dit zal nu prioriteit moeten gaan worden maar dat zul je vast zelf ook wel weten :P

DL omdat ik daar moeilijk techniek in krijg denk door men lengte maar goed voor pl en sterkste man is dat meer van belang als bij bb. DL kun je qua bb nog wel om heen ,bij powerliften niet

En squat vooral vanwege werk en de spierpijn. Heb als ik goed me benen train 6 dagen last en voor me werk kruip ik de hele dag op vrachtwagens en eronder door dus dan merk ik dat dat over de hele dag gezien dat tijd kost. Maar dat moet dan maar nu haha
 
Laatst bewerkt:
Ik zou iig 3x/week squatten, persoonlijk doe ik dat dan graag als 3 verschillende repranges (8-5-3 bv) op verschillende dagen.

3x deadliften kan ook als je niet te zwaar gaat, lees niet (vaak) boven 80%. Als techniek het punt is, is dat sowieso aan te bevelen.
 
Aangezien in uit het bb-ing kom kan ik er wel wat over zeggen. Ik snap het probleem niet zo heel erg. Je zult een ideaalbeeld van je fysiek hebben. Wat is dat? Je kunt toch ook bb-ing stijl trainen omdat je dat lekker vindt met bv 15 procent bodyfat. Als je richting Strongman gaat zul je iets minder moeten gaan trainen. De belasting op het Cns is groter en dus meer tijd voor herstel nodig.
 
Aangezien in uit het bb-ing kom kan ik er wel wat over zeggen. Ik snap het probleem niet zo heel erg. Je zult een ideaalbeeld van je fysiek hebben. Wat is dat? Je kunt toch ook bb-ing stijl trainen omdat je dat lekker vindt met bv 15 procent bodyfat. Als je richting Strongman gaat zul je iets minder moeten gaan trainen. De belasting op het Cns is groter en dus meer tijd voor herstel nodig.
Vind het ook wel tijd voor wat nieuws en heb echt het idee dat ik daar ook een stuk verder in kan komen qua aanleg. 1-5 rep range bevalt mij behalve bij elke oefening eigenlijk het beste.

En het probleem bij bb is dat ik niet echt verder kom. Qua ergens naar toe werken bijv een show door vel/straie kan dat niet en dat is eigenlijk wel het leukste. Ergens naar toe werken.

Oja ideaal beeld is men fysiek nu alleen buik een 8-pack n nog 5kg massa.
Alleen dat eerste, heb nu een zo ongeveer 6 pack ligt aan vocht van de dag en in ruil daarvoor moest ik alles al laten staan en niet meer gezellig doen met Pasen etc qua eten
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ben nu zo +- 6 jaar bezig met bb en aangezien ik keer op keer merk dat men lichaam een laag vetpercentage niet leuk vind ( <10% kost me 2.5 uur per dag aan training/lopen/cardio op 2500 calorieën voor maanden)

Wil ik na de zomer switchen naar powerliften en daarna eigenlijk naar sterkste man toe.


Nu zit de dichtste locatie om met stones enz te trainen 40km verderop dus vandaar dat ik eerst is wil kijken hoe me lichaam op echt zwaar trainen reageert.

Enige programma's waar ik het beste mee beginnen kan? K doe graag teveel namelijk als het om trainen gaat.

Sq en vooral DL heb ik vaak verwaarloosd dus daar gaat eerst de focus naar uit.

Stats. Tenminste als je dat zo kunt noemen zonder er echt voor getraint te hebben.

2x 190kg sq
1x 150lg bp
2x 185kg DL
1x 90kg MP


Looping forward naar krieltjes, lamskoteletten, B&J, schouderkarbonade en heineken ipv rijst en kip hahaha

Slechtste motivatie ooit. Het zit in je of je haakt af.
 
Is overigens echt niet zo dat je je als powerlifter volledig kunt laten gaan.
 
Doe maar een slotje erop Sanca Saxon
Blijf mezelf niet verdedigen
 
Trek het je niet zo aan, ga het gewoon doen en kijk of het wat voor je is en bepaal dan je volgende stappen.
 
Trek het je niet zo aan, ga het gewoon doen en kijk of het wat voor je is en bepaal dan je volgende stappen.
Is de bedoeling ook, interesse ligt er al langer ook om te kijken of dat me niet beter bevalt
 
Is de bedoeling ook, interesse ligt er al langer ook om te kijken of dat me niet beter bevalt
Een beginners of mockmeet heb je zo aan meegedaan om het te ervaren.
 
Kom een keer meetrainen bij ons om te kijken of het is wat je wilt
 
Back
Naar boven