XXL Nutrition

Sympathie voor personen als Bin Laden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

de VS terroristen? zonder o.a de VS zaten we nu duits of russisch te praten. hitler had de VS dan wel zelf de oorlog verklaard, maar dat terzijde gelaten.

nee, ik ben geen fan van de VS, ik vind het meer een zelfingenomen land waarin de mensen zichzelf nogal belangrijk vinden en stellen zich verantwoordelijk voor de orde op de wereld omdat ze denken het machtigste land op aarde te zijn. Ze zijn alleen bemoeizuchtig, maar terroristen? kom aan! :D


Een schande, als we allemaal duitsers waren dan konden we veel goedkoper in een bmw rondrijden, die amerikanen ook, het zijn een stel spelbrekers:D
 
TPH1976 zei:
Dat geloof ik niet.

Hij zegt net na de oorlog. Dus wie weet is het wel even zo geweest. :)
 
Laatst bewerkt:
Men kan niet zeggen dat Bin Laden, Stalin of Hitler het Kwade probeerde na te streven, wat dat is een paradox. Wat iemand nastreeft, beschouwt hijzelf als het Goede en zo meenden Stalin en Hitler van zichzelf dat zij zeer veel goeds hadden verricht, in het bijzonder voor hun eigen volk.
 
Echt veel waren het er niet en dat geef ik ook toe :D

maar bijvoorbeeld de proeven op tweelingen (waar hij een voorliefde voor had) waren belangrijk voor de eugenetica. Dan nog de experimenten voor het blootstellen aan kou tot overlijden, experimenten in vacuümkamers, amputeren van organen en ledematen en proeven van medicijnen op ziekten en aandoeningen. Ook probeerde hij ogen blauw te maken met vloeistofinjecties dat overigens faalde, maar ondanks de onmenselijke experimenten die hij verrichte, worden sommige nog gebruikt zoals zijn bevindingen van de maximale stroomsterkte die een menselijk lichaam aankan vormen nog steeds de basis voor de fabricage van aardlekschakelaars.

niet denderend veel, maar wel wat verschil maakte :)

Belangrijk voor de eugenetica? Wat versta je onder eugenetica en in hoeverre heeft Mengele daar een 'belangrijke' bijdrage aan geleverd? Als hij zijn onderzoeken anders had uitgevoerd had het een veelvoud aan veel belangrijker gegevens kunnen ontdekken. Hoewel een deel als 'wetenschappelijk' te bestempelen is, is het wat dat betreft wel baggerwetenschap geweest en heeft het in de kern nooit wat kunnen worden; als het werkelijk wetenschap was, zou het uiteindelijk de rassentheorieën onderuit hebben gehaald en dat had nóóit in het partijprogramma van de Nazipartij gepast. Nog altijd hebben neotjes moeite met de evolutietheorie en the human genome project. Voor hen is de aarde gewoon plat.

Dat dergelijk WOII onderzoek enkele gegevens heeft opgeleverd die we nog steeds gebruiken is geen ode aan Mengele, maar aan zijn slachtoffers: hun lijden zou volledig tevergeefs zijn geweest als we de kennis niet zouden gebruiken.

Nee, sympathie voor Mengele is een ronduit walgelijke gedachte. Evenals sympathie voor een Bin Laden, Stalin of Hitler.
 
Volkert van der G.
 
^ Jochie uit de polder met slechts 1 frag dat ook nog een lijk achterliet, niet noemenswaardig. In Siberië ging het even anders, alsof miljoenen door aliens werden ontvoerd, nooit 1 haar gevonden dus geen tragedie maar een statistiek voor de boeken.
 
Adolf Hitler, snap niet wat mensen tegen die man gehad hebben.
 
Hij zegt net na de oorlog. Dus wie weet is het wel even zo geweest. :)

Ken ook oost duitsers die vlak na de na de oorlog scholing hebben gehad.

Maar denk er eens over na: waar haalden ze al die Russisch sprekende docenten vandaan zo vlak na de oorlog, met een actieve bezetting en een startende koude oorlog terwijl de Rodina compleet in puin lag ;-)
 
Laatst bewerkt:
Als je bin laden goed vind/vond dan ben je echt gestoord en verdien je de doodstraf.
 
Adonis kent zen geschiedenis haha....
En wtf heeft Bin Laden en Amerika te maken met Israel - Palestina?
Als hier dan een palestijn of moslim een amerikaan of jood dood dan is het een held?
 
Als je bin laden goed vind/vond dan ben je echt gestoord en verdien je de doodstraf.

Het gaat niet over het wel of niet goedvinden, het gaat over de blik die je erop werpt. Je opmerking hoort hier dus totaal niet thuis, ook omdat het geen enige waarde heeft qua onderbouwing.


Neem nou bijv. dit artikel: http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1120873.ece/Bin_Laden_wil_heilige_oorlog_tegen_Israel

"De leider van het terreurnetwerk Al Qaida, Osama bin Laden, heeft woensdag moslims opgeroepen in opstand te komen tegen Israël ter verdediging van de Palestijnen in de Gazastrook."

Kan ik me helemaal in vinden. Ik denk niet dat de idealen van Al Qeada veel afwijken van diegene die ze bestrijden. Het is ook vrij slap van de westerse landen dat Israel niet tot de orde wordt geroepen. Palestijnen worden langzaamaan ingesloten en afgemaakt. Er is gewoon zo'n forse discrimatie door een regering gesteund door Amerika en de hele westerse wereld sluit z'n ogen ervoor. Wanneer een regering democratische gekozen wordt is het ongeldig? Palestijnen mogen geen huizen bouwen op plekken waar joden dat wel mogen. Zo zijn er nog talloze voorbeelden. Verbannen van hun land door de westerse wereld.
 
Zo slecht kan die man niet zijn.
 
Het gaat niet over het wel of niet goedvinden, het gaat over de blik die je erop werpt. Je opmerking hoort hier dus totaal niet thuis, ook omdat het geen enige waarde heeft qua onderbouwing.


Neem nou bijv. dit artikel: http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1120873.ece/Bin_Laden_wil_heilige_oorlog_tegen_Israel

"De leider van het terreurnetwerk Al Qaida, Osama bin Laden, heeft woensdag moslims opgeroepen in opstand te komen tegen Israël ter verdediging van de Palestijnen in de Gazastrook."

Kan ik me helemaal in vinden. Ik denk niet dat de idealen van Al Qeada veel afwijken van diegene die ze bestrijden. Het is ook vrij slap van de westerse landen dat Israel niet tot de orde wordt geroepen. Palestijnen worden langzaamaan ingesloten en afgemaakt. Er is gewoon zo'n forse discrimatie door een regering gesteund door Amerika en de hele westerse wereld sluit z'n ogen ervoor. Wanneer een regering democratische gekozen wordt is het ongeldig? Palestijnen mogen geen huizen bouwen op plekken waar joden dat wel mogen. Zo zijn er nog talloze voorbeelden. Verbannen van hun land door de westerse wereld.

Ok maar die k*tjongeren met hitlervlaggetjes en antisemitische sympathieën di zich altijd in dergelijke demonstraties begeven, mogen ze van mijn part lekker kapotslaan met de matrak.
 
Als je bin laden goed vind/vond dan ben je echt gestoord en verdien je de doodstraf.

Ik denk niet dat de TS dit bedoelde, hij heeft mss gewoon verkeerde woordkeus gebruikt ;) Ik denk dat het er gewoon op aankomt iets verder te kijken dan de neus lang is.

Bv wat Bin Laden betreft: ok, hij heeft veel doden op zijn geweten, terrorisme valt nooit goed te praten. MAAR: ik vind het tevens bijzonder hypocriet dat de VS moord en brand schreeuwden toen zij aangevallen werden, terwijl zij waarschijnlijk even erg zo niet erger zijn. Bin Laden en vele anderen zijn nota bene opgeleid door de Amerikanen zelf om in vroeger tijden de russen uit Afghanistan te knikkeren.

De Amerikaanse ambassadeur vd VN John Negroponte, is tevens degene die als ambassadeur voor de VS in Honduras zat begin jaren 80, toen honderden mensen (oa amerikaanse missionarissen) gemarteld en gedood werden door het Hondurese leger, dat ook door de Amerikanen opgeleid werd (ik begin hier een patroon te zien...). Die sympathieke meneer heeft er trouwens ook voor gezorgd dat de USA niet vervolgd kon worden door het internationale hof van justitie, door te dreigen de VN-vredesmissies stop te zetten.

En wie kent het Irak-verhaal niet? Oorlogje spelen om massawapens te vernietigen die er nooit geweest zijn...

Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan, en daarmee wil ik nog eens benadrukken dat ik helemaal geen sympathie heb voor terroristen en ga zo maar door, maar ik erger mij blauw aan al degenen die terrorisme toch zo slecht vinden en niet eens beseffen dat de grootste terroristen gewoon ongestraft hun gangetje konden en kunnen gaan.
 
De VS terroristen? :rolleyes:

Ten eerste is het de beslissing van de president, de rest van het land heeft daar toch weinig over te zeggen, buiten dan de keuze tussen een republikein of democraat.

Bush kon je zien als een oorlogsmisdadiger, omdat hij tegen de wil van de VN een oorlog is begonnen met een ander land. Anderzijds is daar nu een dictator/massamoordenaar minder wat ook niet slecht is.

Dat de VS beter neutraal zou blijven in het Israëlisch-Palestijns conflict is een feit, maar als je als Westers land moet kiezen tussen terroristen/moslims of imperialistische Joden dan is de keuze snel gemaakt.

Verder is iedereen in dit topic die sympathie heeft voor massamoordenaars compleet krankzinning en zouden zich moeten doodschamen.
De rest van het land heeft daar weinig over te zeggen?
http://www.youtube.com/watch?v=8y06NSBBRtY
Think again
 
Wat think again, mijn mening blijft gewoon hetzelfde.
 
Pas op he, aankomend fysicus.
 
Back
Naar boven