XXL Nutrition

T +5 Maingain. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nu de weegschaal weinig gewichtsverlies aantoont, zie je dan wel verschil ten opzichte van het begin?
Nauwelijks maar ik bekijk mezelf momenteel ook nauwelijks.
En waarom stel je jouw doel bij ? ik zou kiezen voor minder kcal.
Ja mogelijk ga ik dat ook doen zit alleen 10 dagen Benidorm tussen waar ik niet overdreven op mijn voeding ga letten.

Ik kijk wel hoe t loopt en hoe ik me voel.
 
82.2 kg. op verkoudheid na zit ik er lekker in. Superset (agonisten) UB gedaan vandaag lekker tempo er in ondanks verkoudheidje

30 min cardioooooo
 
Een dag of 10 geen bodybuilding of andere sport gedaan wel beetje gewandeld.

sinds terugkomst 3 traininen gedaan en blijg voorlopig ub/lb doen want bevalt gewoon ontzettend.
Voor het eerst in zo'n beetje 20 jaar afgevallen na een vakantie maar ik heb dit keer ook geen eten lopen proppen :clap:

80,9 kg. Perfect uitgangspunt voor de laatse maand cutten.

Let's goooooooo!
 
Lekker lekker -4kg totaal tot nu toe. Laatste loodjes nu. denk dat als ik er de komende 2 weken even goed aan trek de 78kg wel hehaald gaat worden. Best tevreden aangezien het mijn eerste naturel cut is in 133 jaar.

20230317_100043.jpg
 
Laatste 9 dagen cut ingegaan. Op mn nachtrust na voel ik me fantastisch.

Vanmorgen bloed getrokken en als er interesse is zal ik de uitslag hier neerplempen. Status is half jaar off -80kg en in de cut. Zelf wel heel nieuwschierig wat de waarden zijn aangezien libido volledig hersteld lijkt.

Als t lukt laat ik de dag voor ik ga knallen mn maatje een paar foto's schieten van mn begin 'maingaining' fase. Foto is van vanmorgen na benen.



20230321_121426.jpg
 
Laatse week cut.

Even reclame maken voor Galen en Diederik dr toko.(Als t kut was geweest had ik dat ook gezegd) maar het is allemaal supervloeiend gegaan en dus voor herhaling vatbaar.
In een paar dagen na bestelling de enevelop met bloedbuizen en instructies binnen, dinsdag bij de prikpost van het ziekenhuis bloed laten trekken en meteen bij de Primera in de postzak gedaan.
Vrijdag al labuitslag en interpetatie van Diederik (arts) erbij. Complimenten heren!!


Bijgevoegd.

Waarde Uitslag Referentiewaarde
HEMATOLOGIE
bloedbeeld groot
leucocyten 5.1 /nl 4.2 – 9.1
erythrocyten 5.0 /pl 4.6 – 6.1
hemoglobine 9.7 mmol/l 8.5 – 10.9
hematocriet 0.48 l/l 0.41 – 0.52
MCV 96.8 fl 82 – 98
MCH 1.95 fmol 1.59 – 2.00
MCHC 20.2 mmol/l 19.0 – 22.5
thrombocyten 209 /nl 150 – 400
neutrofiele granulocyten 46.9 % 34.0 – 68.0
lymfocyten 39.1 % 22.0 – 53.0
monocyten 11.2 % 5.0 – 12.0
eosinofiele granulocyten 2.0 % 1.0 – 7.0
basofiele granulocyten 0.8 % < 1.5
glykemie controle
HbA1c 5.3 % 4.0 – 6.0
HbA1c (IFCC) 34.4 mmol/mol 20.2 – 42.1
KLINISCHE CHEMIE
natrium 143 mmol/l 136 – 145
kalium Kalium-waarde niet valide i.v.m. hemolyse.
calcium 2.38 mmol/l 2.15 – 2.50

Waarde Uitslag Referentiewaarde
fosfaat 0.85 mmol/l 0.81 – 1.45
cholesterol 4.14 mmol/l < 6.50
HDL-cholesterol 1.58 mmol/l > 0.91
cholesterol/HDL 2.6 ratio
LDL-cholesterol 2.07 mmol/l < 3.37
LDL/HDL-risico index 1.3 ratio
triglyceriden 0.84 mmol/l < 2.28
glucose (NaF-bloed) 4.61 mmol/l < 5.56
bilirubine totaal 8.6 μmol/l < 20.5
ASAT (GOT) 38 U/l < 50
ALAT (GPT) 47 U/l < 50
gamma-GT 12 U/l < 60
alkalische fosfatase 77 U/l 40 – 130
LDH 204 U/l < 250
CK (creatine-kinase) ↑↑ 240 U/l < 190
ureum ↑ 8.68 mmol/l 2.77 – 8.10
creatinine 91.1 μmol/l 59.2 – 103.4
BSE 6 mm < 15
klinisch-chemisch urine onderzoek
albumine (urine) materiaal ontbreekt
PROTEINE-DIAGNOSTIEK
CRP (ultrasensitiv) 0.23 mg/l < 3
PSA 0.27 μg/l < 4.0
albumine 43.5 g/l 35.0 – 52.0
ENDOCRINOLOGIE
T4 vrij 15.19 pmol/l 11.60 – 21.90
TSH 2.28 mU/l 0.27 – 4.20
LH 3.7 IU/l 1.7 – 8.6
FSH 3.8 IU/l 1.5 – 12.4
estradiol (17-beta-estradiol) 90.3 pmol/l 41.5 – 158.5
prolactine 13.2 μg/l 4.1 – 15.2
testosteron 10.3 nmol/l 8.64 – 29.00
vrij testosteron (Vermeulen) 229 pmol/L 172 – 592
SHBG (sex.horm.bind. gl.) 26.2 nmol/l 18.3 – 54.1

Mensen nog geinteresseerd in de interpetatie van de arts?
 
Wel benieuwd hoe die interpretatie er uit ziet ja. Ga je nu weer on? :P
 
Wel benieuwd hoe die interpretatie er uit ziet ja. Ga je nu weer on? :P
Robert Downey Jr Yes GIF


Ben alleen 46, niet 43 zoals vermeld.

Inerpetatie:

Je hebt via onze kliniek een bloedonderzoek aangevraagd. In de bijlage vind je de uitslagen en ik zal je in deze mail een toelichting geven op de waarden.

Het bloedbeeld ziet er goed uit, met een normaal aantal rode en witte bloedcellen, en bloedplaatjes. De (gemiddelde) bloedsuiker is in orde. Een biochemisch panel met diverse mineralen is niet afwijkend. Je cholesterolprofiel is fraai, met een mooi laag ('slecht') LDL-cholesterol en juist hoog ('goed') HDL-cholesterol. Leverwaarden zijn netjes en nierfunctie is normaal. Het licht verhoogde CK zien we wel vaker bij mannen die een gespierd postuur hebben en/of aan krachttraining doen. Het ureum is slechts minimaal verhoogd en heeft geen betekenis. De prostaatwaarde (PSA) is normaal en je ontstekingswaarde (CRP) laag. Hier valt dus niets op aan te merken.

Dan je hormonale bloedonderzoek. Schildklierfunctie is normaal evenals het prolactine. Je testosterongehalte is 10,3 nmol/l. Op basis van je leeftijd van 43 jaar zit je hiermee op de 20ste percentiel. Dat houdt in dat van 100 mannen van jouw leeftijd er 20 lager zitten en 80 hoger. Daarmee zit je dus lager dan het gemiddelde maar dit is niet direct afwijkend. Immers, de helft van de mannen zit per definitie onder het gemiddelde. Er zijn genoeg mannen die zich goed voelen bij dergelijke waarden.

Als je echter klachten zou hebben die mogelijkerwijs passen bij een testosterontekort (denk aan vermoeidheid, somberheid en gebrek aan libido), dan is een extra analyse allicht wel zinvol. Misschien had je vroeger hogere testosteronwaarden (die ook binnen het normale bereik vielen maar dan een hoger percentiel). Dan kan er nu toch sprake zijn van een relatief tekort. Overigens is het zo dat als je anabole steroïden hebt gebruikt, het circa 3-6 maanden duurt voordat je eigen testosteronproductie volledig herstelt. Dit kan langer duren naarmate je vaker en langer hebt gebruikt.

Al met al zijn er eigenlijk geen afwijkingen van belang. Het één en ander hangt wel af van hoe je je voelt. Als er klachten zijn dan is een aanvullend gesprek of analyse waarschijnlijk we zinnig. Maar als je goed in je vel zit dan kan je tevreden zijn met deze waarden.

Mocht je graag meer duiding of informatie willen, weet dat je bij ons terecht kunt zonder verwijzing en vaak op korte termijn. Als je ooit weer besluit om anabole steroïden te gaan gebruiken, dan kunnen wij je helpen met informatie over veilig en verantwoord kuren en het monitoren van je gezondheid.


Met vriendelijke groet,
 
Top! Fijn om te horen dat het allemaal soepel is gegaan. We doen ons best om dezelfde dag dat we de uitslagen binnenkrijgen het ook gelijk te verwerken en door te sturen.

Je goede bloedwaarden lieten Diederik je waarschijnlijk 3 jaar jonger schatten ;)
 
Laatste dag als 'naturel' achter de rug.

Weging vanmorgen 79,8 kg. Doel niet gehaald, wel tevreden over mijn shape. Ik was gewoon te bang dieper te gaan en spier te verliezen.

Vandaag ook geshopt voor wat nieuwe sportkleding en ben er klaar voor.

Nieuw doel: Maingainen naar een atletische 85kg.

Blijf de komende 6 weken ub/lb doen.

Ondersteuning: 500 mg test pw.
20230331_130006.jpg

20230329_072136.jpg
 
-
 
Laatst bewerkt:
Wat is de reden dat je off was als ik vragen mag? In trouwens!!
M'n lichaam het zelf laten doen en vruchbaarheids issue's voorkomen. Wil probleemloos een vrouw zwanger kunnen maken mocht ik er nog een keer een tegen komen die er voor wil gaan met me.
 
M'n lichaam het zelf laten doen en vruchbaarheids issue's voorkomen. Wil probleemloos een vrouw zwanger kunnen maken mocht ik er nog een keer een tegen komen die er voor wil gaan met me.
Nu je weer on gaat is/gaat die vruchtbaarheid wel weer verminderen? :P
 
Nu je weer on gaat is/gaat die vruchtbaarheid wel weer verminderen? :P
Daar ga ik wel van uit ja maar blijkbaar herstel ik vrij makkelijk. Binnen een half jaar naar 'acceptable' waarden na 2 jaar achter elkaar gebruikt te hebben. (dacht dat ik trt wilde blijven doen)

Dus stel dat ik tussen nu en bv een half jaar iemand tegen kom waar ik goed mee match kan ik vrij makkelijk besluiten weer te kappen.

Voor nu: Weer lekker met volle teugen genieten van het leven.
 
Zou de test wat lager zetten en wat primo toevoegen
 
Zou de test wat lager zetten en wat primo toevoegen
Dat is het plan. Even dit een week of 8 en dan naar 250 sust met 200 mg primo elke 5 dagen.
 
Dat is het plan. Even dit een week of 8 en dan naar 250 sust met 200 mg primo elke 5 dagen.
gewoon 400-150 in 2x prikken. 400primo op 500 test is best hoog. sommigen krijgen dan lage Estro klachten.
 
gewoon 400-150 in 2x prikken. 400primo op 500 test is best hoog. sommigen krijgen dan lage Estro klachten.
Je leest t verkeerd. 200 mg elke 5e dag is 280mg primo pw. 250 mg sust elke 5 dagen is 350 mg sust pw

Dus 350 test en 280 mg primo pw. Doet t prima voor mij.

Nu even 8 weken lekker 500mg test.
 
Je leest t verkeerd. 200 mg elke 5e dag is 280mg primo pw. 250 mg sust elke 5 dagen is 350 mg sust pw

Dus 350 test en 280 mg primo pw. Doet t prima voor mij.

Nu even 8 weken lekker 500mg test.
Je hebt gelijk, oordeelde te snel excusez-moi ! E5D is alweer heel lang geleden dat ik dat deed.
 
3 weken in, 84.0 kg. voel me lekker, trainigen gaan smooth nog steeds ub/lb. Even kijken hoe ik komende 8 dagen ga en dan mogelijk begin Mei starten met de cut aangezien ik begin Juni mogelij een weekje op vakantie ga.
 
Back
Naar boven