Fitness Seller

T-Bar mini cut

  • Topic starter T-Bar
  • Startdatum
  • Reacties 30
  • Weergaven 5K
  • Volgers 6

Bezoekers in dit topic

8/7/22 Legs

Squat: 80x5 90x5 x5 x5
DB RDL: 24x13 x12 x12
Leg Extension: 50x12 x11 x11
Leg curl: soort kramp in me knieholte aan de rechterkant dus met laag gewicht gepompt.
Calf raise op legpress: 180x19 x18 x18
Abductor: 40x15 x15
Zou zelf met calves beginnen want nu is het maar los vast erbij omdat het benen dag is met 3 setjes. Als ik het gewicht zie vraag ik me af of je wel maximale rek toelaat en maximaal eruit drukt met die hoeveelheid reps.

Is je doel beetje van bijde kwam kracht en massa bouwen aangezien de Squats maar 4 setjes zijn met relatief weinig reps en de leg press ook maar 3 setjes.

Kan zijn dat je per week je setjes opbouwt want 7 sets is niet heul veel.

Daarbij snap ik de eerste set van Squats niet.
80x5 maar je kan eens wel 90x5 3x doen. Snap het ook niet als opwarm setje. Dat is gewoon vragen voor problemen als je wel echt zwaarder gaat.
 
8/7/22 Legs

Squat: 80x5 90x5 x5 x5
DB RDL: 24x13 x12 x12
Leg Extension: 50x12 x11 x11
Leg curl: soort kramp in me knieholte aan de rechterkant dus met laag gewicht gepompt.
Calf raise op legpress: 180x19 x18 x18
Abductor: 40x15 x15

Tijd: 65 min.
Opmerkingen: benen beginnen weer beetje op kracht te komen, rustig weer richting de 100 opbouwen. Hamstrings blijven echt heel gevoelig dus ook daar bouw ik nog rustig mee op. En Abductor heel lang niet gedaan dus daar ook rustig aan mee gedaan voordat ik amper kan lopen morgen. Sowieso is het allemaal nog beetje aanvoelen hoe zwaar ik alles kan pakken aangezien de gym recent helemaal vernieuwd is. Wel heerlijke training weer gehad👌🏼
Zou op de squats hogere volume pakken man
 
Zou zelf met calves beginnen want nu is het maar los vast erbij omdat het benen dag is met 3 setjes. Als ik het gewicht zie vraag ik me af of je wel maximale rek toelaat en maximaal eruit drukt met die hoeveelheid reps.

Is je doel beetje van bijde kwam kracht en massa bouwen aangezien de Squats maar 4 setjes zijn met relatief weinig reps en de leg press ook maar 3 setjes.

Kan zijn dat je per week je setjes opbouwt want 7 sets is niet heul veel.

Daarbij snap ik de eerste set van Squats niet.
80x5 maar je kan eens wel 90x5 3x doen. Snap het ook niet als opwarm setje. Dat is gewoon vragen voor problemen als je wel echt zwaarder gaat.
Ik ga het uitproberen! De kuiten pak ik morgen als eerst, ik doe hem op zo’n machine, dus niet die plate loaded legpress. Probeer zo goed mogelijke ROM te pakken. Wat betreft het squatten, daar heb je gelijk in. Had al lang niet meer gesquat afgelopen weken, dus ben even aan het kijken waar ik sta qua kracht. Moest ook rustig opbouwen want had al bijna 2x me hamstring geblesseerd toen ik 3 weken te hoog wou in gewicht.
Zal vanaf nu aimen op 4x8 .
En ten slotte vanaf de volgende doe ik nog een quad oefening extra.
 
11/7/22 Pull

Lat pulldown: 55x13 x12 45x15 x13 (gewicht per kant)
Cable Row: 27.5x12 x10 22.5x14 x13 (uni met handles)
Standing pulldown: 20x17 x15 (deze moet ik vervangen, krijg altijd weer last van me rib)
Close grip pulldown: 25x12 x10
Reverse Fly: 15x8 10x12 x12 (rug was helemaal gesloopt)
Hammer: 16x14 x11 14x11
Cable curl: 7.5x L15 R15 x L14 R14
 
11/7/22 Pull

Lat pulldown: 55x13 x12 45x15 x13 (gewicht per kant)
Cable Row: 27.5x12 x10 22.5x14 x13 (uni met handles)
Standing pulldown: 20x17 x15 (deze moet ik vervangen, krijg altijd weer last van me rib)
Close grip pulldown: 25x12 x10
Reverse Fly: 15x8 10x12 x12 (rug was helemaal gesloopt)
Hammer: 16x14 x11 14x11
Cable curl: 7.5x L15 R15 x L14 R14
Wat is de rede dat je zoveel in % zakt met gewicht na 2 setjes als terwijl je bijna altijd ver van de 6-8 reps ben?

Een manier om te weten dat je sterker word en langzaam meer vollume doet is bij 1 gewicht te blijven.
Lat pulldown 55kg 4 sets 10- 16 reps. Pas als je na paar X trainen, alle sets tussen de 10-16 zit ( dus eerste set zeker 16 reps of meer) dan pas je gewicht verhogen en repeat. Jij wilde zaken opbouwen maar hoe je nu je schema heb doe je 2 setjes relatief "zwaar" en dan 2 setjes wat ik zie als chill mode. Ik kan niet zien hoe intensief je setjes zijn (ja ik snap je ben aan opbouwen maar dat hoef niet in baby stapje)

Dead lift 3 setjes 6-10 ( eerste set moet 10 net haalbaar zijn maar niet fail)

Barbell bentover row 5 setjes 8-12

Lat pulldowns 4 setjes 12-20

Alterneting bicep curl 5 setjes

Done
 
Wat is de rede dat je zoveel in % zakt met gewicht na 2 setjes als terwijl je bijna altijd ver van de 6-8 reps ben?

Een manier om te weten dat je sterker word en langzaam meer vollume doet is bij 1 gewicht te blijven.
Lat pulldown 55kg 4 sets 10- 16 reps. Pas als je na paar X trainen, alle sets tussen de 10-16 zit ( dus eerste set zeker 16 reps of meer) dan pas je gewicht verhogen en repeat. Jij wilde zaken opbouwen maar hoe je nu je schema heb doe je 2 setjes relatief "zwaar" en dan 2 setjes wat ik zie als chill mode. Ik kan niet zien hoe intensief je setjes zijn (ja ik snap je ben aan opbouwen maar dat hoef niet in baby stapje)

Dead lift 3 setjes 6-10 ( eerste set moet 10 net haalbaar zijn maar niet fail)

Barbell bentover row 5 setjes 8-12

Lat pulldowns 4 setjes 12-20

Alterneting bicep curl 5 setjes

Done
Dank voor je input, dat is ook de reden waarom ik een log ben begonnen.
Hoe ik het nu doe is 2 sets alles geven met 'zwaar' gewicht, en daarna 2 met minder gewicht, rustiger uitvoeren. (voel dan betere mmc). Zit niet echt een gedachte achter maar het voelt gewoon goed?
Vind je suggestie er goed uitzien voor pullday maar deadlifts hebben bij mij nooit goed gevoeld, en heb dan vaak ook spierpijn in me hamstrings omdat die heel gevoelig zijn...
Zou je daar miss een ander alternatief voor weten?
 
En dat opbouwen is vooral met benen voor de rest zit ik al op me max. Benen zijn gewoon heel blessure gevoelig helaas, altijd al zo geweest.
jayarade
 
Dank voor je input, dat is ook de reden waarom ik een log ben begonnen.
Hoe ik het nu doe is 2 sets alles geven met 'zwaar' gewicht, en daarna 2 met minder gewicht, rustiger uitvoeren. (voel dan betere mmc). Zit niet echt een gedachte achter maar het voelt gewoon goed?
Vind je suggestie er goed uitzien voor pullday maar deadlifts hebben bij mij nooit goed gevoeld, en heb dan vaak ook spierpijn in me hamstrings omdat die heel gevoelig zijn...
Zou je daar miss een ander alternatief voor weten?
Alternatief voor deadlift is rack pull. Bespaar je meer je Hams. Maar als je wel focus zet op dl en je pak je Hams erbij hoef je die niet te doen bij je. Als de dl of rackpull niet kan kan je pull up of down doen maar zeker met de bent over barbell rows beginnen wat dan je primaire back builder is
 
Gaat lekker dat loggen, of niet? :roflol:
 
Back
Naar boven