XXL Nutrition

t3/t4 feiten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dennis999

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
4.195
Waardering
16
t4:

- werking treedt in na 3-5 dagen.
- t-max 5-6 uur
-metabolisering vnl in de lever, nieren, hersenen en spieren
- t 1/2el (half-waardetijd) ca. 7 dagen... (bij gezonde mensen).
- mogelijke bijwerkinge: o.a. hoofdpijn, spierkrampen, flushes, overgeven, koorts, trillen, slapeloosheid en diarree.
- medische dosering varieert van 75-300mcg p/d..langzaam opbouwen.
- innemen, eenmalige dagdosis, s'ochtends op een lege maag, een half uur voor het ontbijt met wat vloeistof.
- verhouding t4/t3 is 0,1mg t4 komt overeen met 25mcg t3

t3

- werking max na 2-3 dagen
- werkingsduur tot 3 dagen na staken van de therapie.
- T1/2el (half-life) 1-2 dagen.
- bijwerkingen zie t4.
- medische dosering varieert van 25mcg-75mcg...langzaam opbouwend.
- hoewel innemen op lege maag in deze versie niet wordt genoemd, is het nieuw medisch inzicht dat wel te doen. dus innemen zoals gesteld bij t4

uit:
farmacotherapeutisch kompas, 2004, p. 933/943.
 
- innemen, eenmalige dagdosis, s'ochtends op een lege maag, een half uur voor het ontbijt met wat vloeistof.


Dus jij neemt de hele dosis s'morgens vroeg in, ik dacht altijd dat je het over heel de dag moest verspreiden
 
Hij neemt alles in 1 keer als hij `s nachts moet pissen...
 
precies...waarom zou je verdelen...halfwaardetijd is toch lang genoeg..
bij bv efedrine verdeel je wel....

neem ook altijd dosering clen ineens....shake=lekker :P
 
Ik eet sinds kort mijn laatste maaltijd(kwark-milkshake) om 20:30.

Stel dat ik om 23:30 ga slapen. Dan zou ik het dan dus het beste in kunnen nemen?
Want als ik `s ochtends wakker wordt dan eet ik zo snel mogelijk om mijn metabolisme te starten.

Ik word namelijk niet elke nacht wakker om te pissen en ben ook niet van plan de wekker te zetten. ;)
Of is het zonde om `s nachts je metabolisme extra te verhogen of maakt dat totaal niet uit ivm de halfwaarde tijden??
 
Ik eet sinds kort mijn laatste maaltijd(kwark-milkshake) om 20:30.

Stel dat ik om 23:30 ga slapen. Dan zou ik het dan dus het beste in kunnen nemen?
Want als ik `s ochtends wakker wordt dan eet ik zo snel mogelijk om mijn metabolisme te starten.

Ik word namelijk niet elke nacht wakker om te pissen en ben ook niet van plan de wekker te zetten. ;)
Of is het zonde om `s nachts je metabolisme extra te verhogen of maakt dat totaal niet uit ivm de halfwaarde tijden??

ten eerste zou je zeker als je gaat cutten nog wat proteine moeten nuttigen voor t slapen gaan...als je die goed wegspoelt met water (hetgeen altijd aan te raden is) moet je gegarandeerd pissen...zou je t geheel niet willen aanpassen dan is bedtijd een mooi moment voor inname..echter telang geen eiwitten voor handen!!!!

je metabolisme is blijvend verhoogd...gezien de halfwaardetijd maakt t moment van inname geen zak uit...mits maar ingenomen op nuchtere maag!
 
gewoon s'morgens als je opstaat het eerste wat je doet is pissen (ik dan toch) en dan maar de t3 erin en dan de rest doen.
 
Hmmm ik moet er 's nachts ook altijd min. 2x uit om te pissen dus een mooi moment om mijn t3 in te nemen...
 
Hmmm ik moet er 's nachts ook altijd min. 2x uit om te pissen dus een mooi moment om mijn t3 in te nemen...

precies...merk (en met mij nog iemand) dat inname op lege maag veel beter werkt dan tijdens innamen met voedsel. je kunt lager doseren met een beter resultaat!
 
hmm dat word dan gewoon de wekker zetten voor jacky;)
 
Misschien is het handig om er bij te zetten dat mensen die artikels zoeken over T3 of T4 ook kunnen zoeken naar:
cytomel, tiromel, thyroids.
 
of t3shizzle
 
of mensen zoeken eens goed voordat ze meteen beginnen te blaten!
**** it....:P
 
precies...merk (en met mij nog iemand) dat inname op lege maag veel beter werkt dan tijdens innamen met voedsel. je kunt lager doseren met een beter resultaat!

Hoeveel neem jij in 1x gab?
 
ik ben nu ook op alles in 1 keer sochtends overgegaan, ik neem 400mcg met 25 mg zink erbij.
 
Zink hoeft niet bij T3 toch?
 
neem momenteel 100mcg t4 en 25mcg t3....schakel over naar 50mcg t3 als de t4 op is....dat zink verhaal met t3? kan iemand dat ff uitleggen...liefst onderbouwd uiteraard ;)
 
neem momenteel 100mcg t4 en 25mcg t3....schakel over naar 50mcg t3 als de t4 op is....dat zink verhaal met t3? kan iemand dat ff uitleggen...liefst onderbouwd uiteraard ;)

Dat heb ik als het goed is al een keer gepost, er waren 2groepen die T4 kregen 1tje werd gesuplementeerd met zink de ander niet. De groep met zink had meer omzetting naar T3.

Dit verhaal gaat dus niet op met T3.
 
Ben trouwens te lui om dat onderzoek op te zoeken ;)
 
Back
Naar boven