MuscleMeat

t3 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

surfgirl

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
5
Waardering
0
ik wil graag eens voorzichtig gaan experimenteren met t3, maar ik weet niet hoe ik eraan geraak.
Weet iemand hier waar ik het kan kopen (zonder doktersvoorschrift).
ik wil het proberen omdat ik er vrij zeker van ben dat mijn schildklier te traag werkt.

ik let al jarenlang op mijn voeding, maar mijn vet% daalt niet meer, erger zelfs: het stijgt onrustwekkend snel.
ik ben ook regelmatig moe en heb het snel koud.

greetz, Surfgirl
 
Originally posted by surfgirl
ik wil graag eens voorzichtig gaan experimenteren met t3, maar ik weet niet hoe ik eraan geraak.
Weet iemand hier waar ik het kan kopen (zonder doktersvoorschrift).
ik wil het proberen omdat ik er vrij zeker van ben dat mijn schildklier te traag werkt.

ik let al jarenlang op mijn voeding, maar mijn vet% daalt niet meer, erger zelfs: het stijgt onrustwekkend snel.
ik ben ook regelmatig moe en heb het snel koud.

greetz, Surfgirl


Eerste advies. Ga toch maar eerst ff langs de dokter. Laat in iedergeval je bloed controlleren en de werking van je schildklier.
 
Eet je wel genoeg vetten?

Hoelang zit je al op dieet? Als je al lang op dieet zit zal je lichaam zich aanpassen, je lichaam zal denken dat ie verhongert en gaat zich daartegen verzetten.

Schildklier kun je laten testen, is misschien verstandiger om eerst te doen.

T3 lijkt me niet meteen de juiste oplossing.
 
ik doe afwisselend dieetfase (1200kCal, vnl eiwit) van 4 -6 weken en periodes waarin ik meer eet.
ik blijf het tijdens deze normale periodes koud hebben, en ik kom echt razendsnel bij. het is alsof elke calorie die ik eet dan omgezet wordt in vet. daarom durf ik het mezelf nooit lang te gunnen van "normaal" te eten. dus naar mijn gevoel wordt mijn eigen t3-productie niet hoger (=terug normaal) terwijl ik meer eet, maar blijft ze gewoon doorgaan met te traag te werken.

nu zouden jullie kunnen antwoorden: probeer dan wat langer door te gaan met meer eten, omdat de schildklier misschien niet zo snel weer in gang zal schieten. Maar tegen de tijd dat ze terug naar behoren werkt, ben ik veel te vet geworden en heb ik mijn fysiek uiteindelijk verslechterd ipv verbeterd. en dan ben ik zo lang bezig geweest voor helemaal niets.

weet niemand hier waar je zoiets als t3 kan kopen?
 
Een lange tijd op 1200kcal? Dan vind ik het niet gek dat je stofwisseling heel laag is. Wat is je gewicht?
Misschien heb je wel schildklierproblemen, maar ik denk dat het je echt je voedingspatroon moet veranderen.
1200kcal en dan vnl eiwit? wat moet ik me daarbij voorstellen? Waarom voornamelijk eiwit?
Die symptonen die je geeft zijn namelijk ook vaak symptonen van een tekort aan vet.

Ik denk dat je toch langzaam je kcal moet opvoeren en dan voornamelijk met koolhydraten om zo je leptine en stofwisseling flink omhoog te krijgen. Je zult echt niet zomaar kilo's aankomen. Wanneer je stofwisseling weer 'normaal' is kun vanaf daar met een goed dieet gericht afvallen.
Als je echt schildklierproblemen hebt dan is het ander verhaal.

Wil je zomaar T3 gaan gebruiken als je al denkt dat je schildklierproblemen hebt en nog niet eens naar de dokter bent geweest?
 
Ik zou zeer zeker ook eerst naar de dokter gaan! En doen wat burn zegt, een dieet met een gezondere hoeveelheid van de andere macronutrienten (koolhydraten en vet) aanhouden. Weet je hoeveel kcal je kunt nemen om precies op gewicht te blijven? Dan zou ik, met een goede verhouding KH/vet/eiwit, en veel van het vet onverzadigd (olijfolie, en lijnzaadolie/vis) daar net boven gaan zitten, en krachttraining doen. Met een beetje geluk sluis je dan de extra energie naar je spieren en niet naar vet. Je lichaam krijgt dan ook de tijd om weer aan meer energie te wennen en je stofwisseling zal hopelijk gestaag toenemen.

Crashdieten ... ze maken meer kapot dan je lief is :(
 
Schilklier!

Hi

Schildklier werkt niet goed.... Ik heb gehoord dat je met T3 je schildklier voorgoed kapot kan maken en dat je dan voor de rest van je leven T3 mag slikken. Weet iemand hoe dat werkt ?

Xerxes
 
nee dat is nog nooit bewezen.

Ik heb zelf T3 gebruikt. belangrijkste is hoe je het gebruikt. Namelijk snel opbouwen, topdosage aanhouden voor bepaalde tijd en daarna langzaam afbouwen.

Verder is T3 zeer catabool. Dus ben je het van plan te gaan gebruiken zonder as dan zal de teleurstelling vrij groot zijn denk ik.

En het spul krijgen is trouwes geen probleem, maar dat weet iedereen wel denk ik.



groeten
 
Is wel al aangetoond. Zijn veel mensen, zelfs bekende mensen die nu levenlang thyroid hormoon moeten slikken omdat ze hun TSH productie hebben lam gelegd.

Het vinden is inderdaad geen probleem. 50 tabletten 25 mcg gaan normaal voor zo'n 15 euro.
 
Originally posted by surfgirl
ik wil graag eens voorzichtig gaan experimenteren met t3, maar ik weet niet hoe ik eraan geraak.
Weet iemand hier waar ik het kan kopen (zonder doktersvoorschrift).
ik wil het proberen omdat ik er vrij zeker van ben dat mijn schildklier te traag werkt.

ik let al jarenlang op mijn voeding, maar mijn vet% daalt niet meer, erger zelfs: het stijgt onrustwekkend snel.
ik ben ook regelmatig moe en heb het snel koud.

greetz, Surfgirl

Let wel dat T3 eigenlijk maar een lapmiddel is. NA een kuur T3 ligt je TSH productie tijdelijk stil, waardoor je zeer snel op korte termijn al die kilo's er weer bovenop krijgt. T3 is eigenlijk alleen maar van nut voor athleten die echt moeten vetpercentage moeten laag krijgen voor 1 of 2 wedstrijden.
 
ow ik dacht dat het nog niet aangetoond was. Maar goed t blijft link spul das 1 ding wat zeker is.







cya
 
werkt clen ook zo erg catabool? Aan clen zitten toch ook minder risicos?
 
Originally posted by patrick
ow ik dacht dat het nog niet aangetoond was. Maar goed t blijft link spul das 1 ding wat zeker is.

je kent Frank Zane toch. Da's een van de mensen die voor de rest van zn leven T3 moet nemen.
 
Originally posted by -Ma3stro-
werkt clen ook zo erg catabool? Aan clen zitten toch ook minder risicos?

Clen zitten inderdaad minder risico's, enkel verhoogde kans op hartcondities. Clenbuterol heeft weinig met de schildklier te zien, het is een ligand voor de beta-2 adrenergische receptor. Omdat het erg krachtig is en dat de receptor downgraded werkt het meestal maar 2-3 weken erg effectief.

En ja het is ook catabool.
 
Back
Naar boven