XXL Nutrition

Taboe anabolen moet doorbroken

Bezoekers in dit topic

rover757

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 mei 2009
Berichten
11
Waardering
0
Beste sporters,

Het is leuk om te lezen hoe mensen hun ervaringen delen op dit forum.

Zelf heb ik jarenlang ervaring in de fitness en bodybuildingbranche.

Regelmatig komt het gesprek mbt anabolica boven drijven.

Zelf heb ik hier inmiddels een duidelijke visie over ontwikkeld.

De overeenkomsten met softdrugs (mbt het beleid) zijn tevens opmerkelijk.
Zoals te lezen en bekend is ook in de diverse forums zijn er jongens (soms 18 jaar oud) die gewoon gelijk grijpen naar dergelijke anabolica.

Of men het hiermee eens is of niet doet niet terzake. Wat van belang is dat mensen medische begeleiding krijgen. Dus legaliseren.

Goede producten zullen dan verstrekt worden. En dankzij de medische begeleiding zal ingrijpen gedurende de kuur makkelijker worden.
Tevens worden mensen goed of beter geinformeerd.
Daarnaast ben ik van mening dat het beter is voor de branche. Sportscholen komen dan in een beter daglicht te staan omdat van louche handelaren geen sprake meer kan zijn.

Tevens is het een professionalisering in algemene zin. Een sporter wordt dan veel beter begeleid en ook niet in gevaar gebracht of bedrogen met een placebo.

Het is dus niet zo dat het zomaar aan iedereen verstrekt moet worden.
Maar als het dan toch moet...onder medische begeleiding.

Ik ben benieuwd naar jullie respons!
 
Zal nooit gebeuren, en dat is maar goed ook.

Jongeren roken nou wiet zoals wij vroeger sigaretjes rookte. Om nog foute dingen te doen voor de spanning ga je harddrugs doen. Bij ons was wiet al best spannend.

Ga je het legaliseren gaat elke gek aan de roids.
 
Ik ben het helemaal met je eens, mooie eerste post! wat is je achtergrond vanuit de sport? wat heb je allemaal gedaan?
 
Zal nooit gebeuren, en dat is maar goed ook.

Jongeren roken nou wiet zoals wij vroeger sigaretjes rookte. Om nog foute dingen te doen voor de spanning ga je harddrugs doen. Bij ons was wiet al best spannend.

Ga je het legaliseren gaat elke gek aan de roids.

Bedankt voor je respons. Ik snap je antwoord wel. Het is ook niet zo dat men het moet stimuleren.

Maar even uitgaan van "de gek die aan de roids gaat". Stel nu dat deze gek geen medische begeleiding krijgt zoals nu vaak het geval is.
Dan is het leed niet te overzien.

Onder de pet van bekwame medici kun je "de gek" op een professionele manier sturen en begeleiden. Hiermee voorkomt men heel veel leed.
Tevens kunnen mensen geadviseerd worden. Ze kunnen worden voorzien van een voortraject naar een kuur toe.

Veel topsporters gebruiken ook. Zij krijgen ook professionele begeleiding.
Dit is niet voor niets. Diverse waarden worden zo in de gaten gehouden.
Organen worden in de gaten gehouden. Bijwerkingen onder controle.

Diverse producten worden nu onder valse voorwendselen verstrekt. Mensen niet goed ingelicht. Producten die schadelijker zijn en helaas al mensen hebben geslachtofferd. Vaak onnodig.

Mensen zijn anno 2009 niet zo gek meer en veel mondiger dan voorheen.
Door goede uitleg door bekwame mensen (mensen met autoriteit) kan veel voorkomen worden. En gebruik in goed banen geleid worden. Daarnaast is een goede stap m.b.t. professionalisering van de fitness- bodybuildingbranche.

 
Als je het gaat legaliseren zijn er straks volwassenen die aas voor jongeren halen tegen grote bedragen, moet je niet doen.. je kan geen grens stellen wanneer iemand wel of niet mag gebruiken, je kan niet bewijzen of iemand weet waarmee ie bezig is, dan zal alles op vertrouwen moeten gaan. niet doen dus
zelfde met alle andere illegale stuff, als je alle drugs legaal gaat maken kan er ook betere medische begeleiding zijn. maar het is niet voor niks verboden, hm?
 
Bedankt voor de respons.

Naast uiteraard het beoefenen van de sport ben ik zelf jarenlang actief als coach.
Tevens volg ik jarenlang lezingen op het gebied van fitness en bodybuilding.
Verder ben ik ondernemer en bezoek met regelmaat diverse sportscholen.
 
Ergens zou dit bij een selecte groep moeten blijven want anders gaat iedere superdude en luie mensen die geen hard werk willen doen eraan.

Het is natuurlijk ook positief moest de kans op slechte producten zeer klein zijn(infectie of gewoon placebo). En de mensen begeleid zijn zodat er minder ongelukken gebeuren.

Ik vind dat het illegaal moet blijven maar dat er geen straffen op moeten staan.
 
Als je het gaat legaliseren zijn er straks volwassenen die aas voor jongeren halen tegen grote bedragen, moet je niet doen.. je kan geen grens stellen wanneer iemand wel of niet mag gebruiken, je kan niet bewijzen of iemand weet waarmee ie bezig is, dan zal alles op vertrouwen moeten gaan. niet doen dus
zelfde met alle andere illegale stuff, als je alle drugs legaal gaat maken kan er ook betere medische begeleiding zijn. maar het is niet voor niks verboden, hm?

Het gebruik van anabole steroïden en doping in het algemeen is wettelijk in Nederland niet verboden. Anabole steroïden, groeihormoon en precursors zijn geneesmiddelen en vallen daarom onder de Wet op de Geneesmiddelenvoorziening (WoG). Het verstrekken van deze geneesmiddelen is alleen toegestaan aan apothekers op recept van een arts. Artsen mogen deze geneesmiddelen alleen voorschrijven wanneer iemand een bepaalde ziekte heeft.

De kneep zit in laatste zin. Hierdoor zijn de mensen die willen gebruiken aangewezen op de (illegale) zwarte handel.
Deze groep mensen moet men dus bijstaan en begeleiden. Voordat ze echt ZIEK worden. Dit zou een echte verbetering betekenen.
 
Ik ben bij 2 huisdokters geweest die zeiden dat ze wel wilden helpen maar niet voorschrijven. Dus begeleiding kan je wel krijgen denk ik.
 
Onzin,lekker laten zo als het is,nix legaliseren,pur omdat ieder 16jarige arnie wilt zijn
 
Gelijk heb je kriel, als je connecties hebt kan je alles krijgen.
 
Ik ben bij 2 huisdokters geweest die zeiden dat ze wel wilden helpen maar niet voorschrijven. Dus begeleiding kan je wel krijgen denk ik.

Dat is ook een beetje de vergelijking met softdrugs. Wel gebruiken maar niet telen. Zo een halve beleidsmaatregel waar ze vroeg of laat op terug zullen komen.

Waarom niet alles in een keer goed. (Als men bijv. een kroket wil kopen dan moet een cafetaria ook aan allerlei criteria voldoen. Stel je voor dat je ziek zou kunnen worden!)
Wat is er mis aan goede advisering.
Mensen goed laten trainen onder professionele begeleiding.

Mensen helemaal goed begeleiden en met goede medicatie (geen illegale ziekmakers)
Toedienen op locatie dus geen middelen meegeven (voorkom wel de handel).

Men zal zo veel problemen kunnen voorkomen. En zo wordt dus ook niet zomaar aan iedereen verstrekt.
 
Zo zal een kuurtje makkelijk meer dan een maandloon kosten, of zal de overheid sponseren?
 
Onzin,lekker laten zo als het is,nix legaliseren,pur omdat ieder 16jarige arnie wilt zijn


Bedankt voor dit antwoord.

Mijn vraag is dan : Deze 16 jarige zal dus worden gevoed door de zwarte handel. Waarbij de kans bestaat dat de medicatie onjuist is en risico met zich meebrengt?
Door het financieel belang zal de handelaar er op zich nooit zo afwijzend tegenover staan. Wat kan hem het schelen?

In dit voorbeeld zal de 16 jarige onder begeleiding waarschijnlijk geen medicatie toegediend krijgen. Wel kunnen ze hem voorbereiden en onder professionele begeleiding kunnen laten trainen.
Dmv goede advisering zullen professionele mensen deze jongen goed onder hun hoede kunnen nemen. Dit is toch een veel betere oplossing?
 
Zoals het nu gaat kost het levens? Wat bedoel je daar mee?

Ik kan geen enkel geval.. jij wel?
 
Het probleem is dat dat bakken geld kost.
Niet iedereeen wil professioneel worden in deze sport en wil gewoon wat met chicks op de cardio praten.
Medische begeleiding kost enorm veel geld voor de staat, de producenten worden gesusidieerd door de overheid om producten te maken.
Men zal ook weer onderzoek doen naar betere middelen -> nog meer geld.
Begeleiders op de training kosten dan ook weer heeeel veel.
 
Beste sporters,

Het is leuk om te lezen hoe mensen hun ervaringen delen op dit forum.

Zelf heb ik jarenlang ervaring in de fitness en bodybuildingbranche.

Regelmatig komt het gesprek mbt anabolica boven drijven.

Zelf heb ik hier inmiddels een duidelijke visie over ontwikkeld.

De overeenkomsten met softdrugs (mbt het beleid) zijn tevens opmerkelijk.
Zoals te lezen en bekend is ook in de diverse forums zijn er jongens (soms 18 jaar oud) die gewoon gelijk grijpen naar dergelijke anabolica.

Of men het hiermee eens is of niet doet niet terzake. Wat van belang is dat mensen medische begeleiding krijgen. Dus legaliseren.

Goede producten zullen dan verstrekt worden. En dankzij de medische begeleiding zal ingrijpen gedurende de kuur makkelijker worden.
Tevens worden mensen goed of beter geinformeerd.
Daarnaast ben ik van mening dat het beter is voor de branche. Sportscholen komen dan in een beter daglicht te staan omdat van louche handelaren geen sprake meer kan zijn.

Tevens is het een professionalisering in algemene zin. Een sporter wordt dan veel beter begeleid en ook niet in gevaar gebracht of bedrogen met een placebo.

Het is dus niet zo dat het zomaar aan iedereen verstrekt moet worden.
Maar als het dan toch moet...onder medische begeleiding.

Ik ben benieuwd naar jullie respons!

Het gebruik van anabolen steroïden met als doelstelling het winnen van spiermassa of kracht is schadelijk voor de gezondheid en geeft een vergroot risico op potentieel dodelijke ziektes zoals kanker en hart-en vaatziekten.

Waarom zouden ze in dit moeten legaliseren?
 
Zal nooit gebeuren, en dat is maar goed ook.

Jongeren roken nou wiet zoals wij vroeger sigaretjes rookte. Om nog foute dingen te doen voor de spanning ga je harddrugs doen. Bij ons was wiet al best spannend.

Ga je het legaliseren gaat elke gek aan de roids.

Wiet wordt in Nederland al decennia gerookt en dacht niet dat hier nu een stijgende lijn in zat qua gebruik, eerder een dalende.

Verder snap ik de visie van de topicstarter en zou het een mooi idee zijn voor mensen die eerst goed hebben afgewogen of ze echt anabolen willen gebruiken. Dit noem ik verantwoordelijke gebruikers, kennis van de risico's maar toch besluiten om het te doen. Helaas kun je dit beter verboden houden omdat er te veel mensen zijn die niet kunnen omgaan met het onbekende, even als met drugs om maar even de link te leggen. Medische begeleiding zal nooit werken in onze verzorgingsstaat waarin medisch personeel al handen te kort komt, denk ook niet dat je dit moet willen voor recreatieve doeleinden.
 
ik vind dat alle vuurwapens gelegaliseerd moeten worden.........zelfde stelling
 
Back
Naar boven