AndroidHealthClinic

Taliban verovert Afghanistan

Bezoekers in dit topic

apfelstrudel

Enormous Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
40.274
Waardering
53.532
Lengte
1m86
Massa
105kg
Vetpercentage
25%
Kabul is gevallen, de Amerikanen trekken zich terug.
20 jaar lang voor niets een heel land naar de klote geholpen.
1629025713052.jpg

Saigon 1975
Kabul 2021
chrisk


 
Laatst bewerkt:
Heb trouwens niet zo gevolgt wat wij er doen, was NL al een tijdje weg?
 
En alle wapens die geleverd zijn aan het Afghaanse leger zijn nu in handen van de Taliban. Wel fijn dat ze in 20 jaar geen fatsoenlijk leger konden opzetten in Afghanistan. Het lijkt wel een beetje op het zorgbeleid in NL, na ruim anderhalf jaar Corona is er capaciteit voor 100 corona patiënten 🤣
 
Deze foto hoort wat mij betreft bovenaan in dit topic.

Ook wil ik de USA "bedanken" voor een volgende stroom asielmigranten!
Ach die gelukszoekers krijg je toch steeds meer, in de EU is het u eenmaal beter vertoeven dan erbuiten.
Het beleid moet gewoon anders en als 1 EU aanpakken anders wordt het toch nooit wat.
 
Heb trouwens niet zo gevolgt wat wij er doen, was NL al een tijdje weg?
Tot in juni zaten wij er ook nog. Ondergetekende een jaar geleden, en ik heb toen al een start moeten maken met de logistieke planning mbt het terugtrekken. Verbazingwekkend hoe snel de Taliban dit voor elkaar krijgt. Analisten schreven gisteren nog dat ze dachten dat de val van Kaboel enkele maanden ging duren.
 
Misschien helemaal niet verkeerd om de mensen die graag op deze manier leven een land te geven. Kunnen al die gasten van IS ook daar gaan wonen.
 
Misschien helemaal niet verkeerd om de mensen die graag op deze manier leven een land te geven. Kunnen al die gasten van IS ook daar gaan wonen.
De taliban zijn voornamelijk paki's. De Afghaanse bevolking zit niet te wachten op de taliban.
Vrouwen en meisjes worden verkracht, mannen geexecuteerd. Kinderen worden vermoord.

Aldus 1 van mijn beste vrienden die Afghaans is en daar familie heeft.
 
Tot in juni zaten wij er ook nog. Ondergetekende een jaar geleden, en ik heb toen al een start moeten maken met de logistieke planning mbt het terugtrekken. Verbazingwekkend hoe snel de Taliban dit voor elkaar krijgt. Analisten schreven gisteren nog dat ze dachten dat de val van Kaboel enkele maanden ging duren.
Niet heel gek. Hun haat op usa is ongekend. Dit is hun overwinning lol.
 
De taliban zijn voornamelijk paki's. De Afghaanse bevolking zit niet te wachten op de taliban.
Vrouwen en meisjes worden verkracht, mannen geexecuteerd. Kinderen worden vermoord.

Aldus 1 van mijn beste vrienden die Afghaans is en daar familie heeft.
Klopt, heel fijne mensen zijn het niet. Gewoon vluchten naar een veilig land dan, en als je wel graag op die manier leeft kan je blijven.
 
Ze zeiden toch dat biden overal oorlogjes ging veroorzaken, voor hij president werd?
 
De taliban zijn voornamelijk paki's. De Afghaanse bevolking zit niet te wachten op de taliban.
Vrouwen en meisjes worden verkracht, mannen geexecuteerd. Kinderen worden vermoord.

Aldus 1 van mijn beste vrienden die Afghaans is en daar familie heeft.
Zonder te willen zeggen dat ik het beter weet dan een echte, leven in Afghanistan verschillende etnische groepen, stammen, clans en families en zijn volgens mij de Taliban vooral Pashtun (?) en die leven in Pakistan en Afghanistan.

Onder de Russen vluchtten die veelal naar familie in Pakistan en daar zaten ze op door oliestaten gesponsorde Madrassa's (koranscholen).

Een groot deel van de ellende in de wereld wordt ook gefinancierd door in het bijzonder het kwartet van haat: KSA, Qatar, Koeweit en de VAE.

China heeft al aangegeven dat zolang de Taliban geen uitstapjes maken naar of terroristen herbergen die iets in gebied waar Oeigoeren leven willen doen er met hen best te onderhandel valt. Laat Afghanistan nu buiten opium ook grote voorraden lithium en kadmium hebben.

EDIT: Taliban is meervoud van Talib hetgeen student (van een Madrassa) betekent.
 
Zonder te willen zeggen dat ik het beter weet dan een echte, leven in Afghanistan verschillende etnische groepen, stammen, clans en families en zijn volgens mij de Taliban vooral Pashtun (?) en die leven in Pakistan en Afghanistan.

Onder de Russen vluchtten die veelal naar familie in Pakistan en daar zaten ze op door oliestaten gesponsorde Madrassa's (koranscholen).

Een groot deel van de ellende in de wereld wordt ook gefinancierd door in het bijzonder het kwartet van haat: KSA, Qatar, Koeweit en de VAE.

China heeft al aangegeven dat zolang de Taliban geen uitstapjes maken naar of terroristen herbergen die iets in gebied waar Oeigoeren leven willen doen er met hen best te onderhandel valt. Laat Afghanistan nu buiten opium ook grote voorraden lithium en kadmium hebben.
Klopt. Er is ook niet 1 taliban. Er zijn verschillende groepen/clans.
 
Kabul is gevallen, de Amerikanen trekken zich terug.
20 jaar lang voor niets een heel land naar de klote geholpen.
Bekijk bijlage 534522
Saigon 1975
Kabul 2021
Maar als de helikopter crew toen uit cisgender witte mannen bestond en het nu allegaartje is van geslachten, genderidentiteiten en geaardheden dan moet je niet blind* de ogen sluiten voor deze vooruitgang!

*) vergeef mij deze microagressie van een valide persoon.

/cynisme
 
Als ze verandering willen zal het van hunzelf moeten komen naar mijn mening. En dat kan alleen door de religie en de haat die in de madrassas gepreekt wordt in te tomen. Hun wereld groter maken door meer ex moslims een veilig platform geven om het te ontkrachten en de censuur op sociale media omzeilen.
Met wapens ga je het enkel nog meer aanwakkeren,dat was het hoofddoel ook van Bin Laden in de eerste plaats.
 
Back
Naar boven