Fitness Seller

Tand uit m'n bek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RoyV

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
5
Waardering
0
Ik kwam dit forum tegen omdat ik wat op het internet aan het zoeken was over wat ik afgelopen maandag weer meemaakte. Het was bij mij iets erger dan de meeste voorbeelden van misselijkheid tijdens de training op dit forum, maar het is wel herkenbaar allemaal. Ik ben geen zware bodybuilder, gewoon fitness, twee keer per week, maar wel fatsoenlijk. Af en toe word ik wel eens misselijk/duizelig tijdens het trainen. Meestal is dat tegen het einde, dus dan hou ik maar op en ga ik op mijn gemak buiten wat lopen en dan gaat het wel over. Dit is trouwens meestal als ik een keer 's morgen train ipv 's avonds. Afgelopen maandagavond echter, gewoon na een fatsoenlijke pasta-maaltijd, werd ik na een dik uur borst-trainen eerst misselijk (kotsneigigen, het gevoel dat ik naar de wc moest). Ik was weer zo'n beetje klaar, dus ik lever mijn schema in, loop naar beneden en word me toch een partij duizelig! Ik ga op een paaltje zitten, besluit na een tijdje dat ik beter terug naar de sportschool kan gaan om iemand te bellen en word vervolgens wakker met mijn gezicht op een geparkeerde auto... Tand uit mijn bek, erg grappig dus! Ik naar boven gestrompeld (voor zover ik nog kon zien waar ik heen liep) in een stoel gaan zitten en omdat er niemand reageerde na een tijdje maar naar huis gelopen. Mijn armen en handen tintelden alsof ze sliepen. Een huisarts gebeld, die had een over een blabla collapse, gewoon rustig blijven zitten of liggen en maximaal 16x per minuut door mijn buik ademen. Inmiddels is mijn tand opgelapt, maar dat wordt wel een kroon. Nogal een lomp signaal dat ik ergens op moet gaan letten!

Ik heb niet echt veel zwaarder getraind dan normaal, misschien wel wat te weinig rust (oefeningen afwisselen, dat is lekker doorwerken). Het zal dus wel mijn bloedsuikerspiegel zijn geweest. Thuisgekomen drink ik altijd van dat dextrose aanlengspul van Isostar (voor degenen die zich dat afvragen, gewoon te koop bij AH bij de natuurproducten), maar... als ik net voor of tijdens het sporten iets drink, word ik sowieso misselijk, zelfs (of vooral) al is het gewoon water. Nu moet ik dus iets gaan bedenken om toch mijn bloedsuikerspiegel op peil te houden, maar liefst zonder te drinken. Wat denken jullie? Wennen aan drinken en sporten tegelijk, dextrose-tabletten of mezelf dwingen een versnelling lager te draaien? (Ik zal er dadelijk eens op letten.)

<ps, er zijn al een hoop draadjes met dit onderwerp, maar die zijn zo oud dat ik er niet meer op kan reageren. dan maar een nieuw draadje.>
 
Ik denk inderdaad eerst wat rustiger aan doen met trainen of misschien iets anders proberen te eten voor het trainen. Ik ken die duizelingen trouwens wel en heel toevallig had ik vantevoren óók pasta (met tonijn) gegeten..

Misschien ben je na het eten té snel gaan trainen..?
 
.

Dat was snel! Als ik met mijn maat train (zoals zodadelijk), zit er meestal wel een uurtje of 1,5/2 tussen het eten en het trainen. Als ik alleen ga, misschien een uur. Daar heb ik trouwens nooit last van, sterker nog, als ik hardloop naar de sportschool voel ik het nog wel eens zitten, maar zodra ik in de sportschool begin, is dat over. Afgelopen maandag was in zoverre anders dat ik net terug ben van vakantie, maar dat was maar een week. Ik zal er eens op gaan letten wanneer het is en maar hopen dat het nooit meer zo erg wordt, want van de tandarts moet ik stilstaande auto's met rust laten ;)

Zo en nu naar de sportschool.
 
Een uur is dan wel voldoende, je energie is dan wel opgenomen uit je voeding dus daar kan het niet aan liggen. Misschien wel een te laat ijzergehalte of een lage bloeddruk, dat kan je bij de huisarts laten testen.

Zo en nu naar de sportschool.

Goed idee, ik peer 'em nu ook! :D
 
Het zal dus wel mijn bloedsuikerspiegel zijn geweest. Thuisgekomen drink ik altijd van dat dextrose aanlengspul van Isostar (voor degenen die zich dat afvragen, gewoon te koop bij AH bij de natuurproducten), maar... als ik net voor of tijdens het sporten iets drink, word ik sowieso misselijk, zelfs (of vooral) al is het gewoon water. Nu moet ik dus iets gaan bedenken om toch mijn bloedsuikerspiegel op peil te houden, maar liefst zonder te drinken. Wat denken jullie? Wennen aan drinken en sporten tegelijk, dextrose-tabletten of mezelf dwingen een versnelling lager te draaien? (Ik zal er dadelijk eens op letten.)

En direct na de training aan de suikers is dat misschien een idee ?

en probeer toch jezelf aan te leren om te drinken tijdens je workouts. Dehydratatie is niet alleen een performance killer, maar in combinatie met lage bloedsuikers (en wellicht bloeddruk) kan het een reden zijn om je gezicht op een auto te parkeren.

gebruik je nog supplementen ?
 
pff ik zou toch maar eens wat bloed laten onderzoeken, echt normaal is dit niet.
 
suikerziekte?
 
Re:'s

En direct na de training aan de suikers is dat misschien een idee ?
Dat deed ik al, maar dat was in dit geval te laat :p

en probeer toch jezelf aan te leren om te drinken tijdens je workouts. Dehydratatie is niet alleen een performance killer, maar in combinatie met lage bloedsuikers (en wellicht bloeddruk) kan het een reden zijn om je gezicht op een auto te parkeren.
Ik heb ergens op dit forum ook iemand zien zeggen steeds een heel klein beetje drinken. Ik denk dat ik dat om te beginnen eens ga proberen.

gebruik je nog supplementen ?
Nope.

Misschien wel een te laat ijzergehalte of een lage bloeddruk, dat kan je bij de huisarts laten testen.
pff ik zou toch maar eens wat bloed laten onderzoeken, echt normaal is dit niet.
Hm, die man ken ik helemaal niet...

suikerziekte?
Het zal toch zeker? Ik denk (hoop) dat het een beetje een zware reactie was op een samenspel van factoren. Ik zal er eens wat beter op gaan letten wanneeer ik er last van heb en wat experimenteren met suikerdrankejes tijdens het sporten. Mocht het allemaal niet helpen, dan kan ik altijd nog naar de dokter.

Bedankt voor alle reacties.
 
Suikerziekte is niet uitgesloten he. Als je geen glucose meer in je bloed hebt, krijgen je hersenen ook geen voeding... suikerziekte kan zorgen dat je geen juiste glucose spiegel hebt in je bloed.

Probeer eens TIJDENS je training van die dextro tabletten te nemen. En sowieso naar de doc voor bloed onderzoek als het vaker gebeurd.
 
Zou ook effe een bloed onderzoek laten doen kan toch ook geen kwaad
 
gewoon ff naar de dokter, je weet nooit.
 
Inderdaad, snel naar de dokter gaan man, straks zit je bek vol kronen...
Nee, ff serieus, als je suiker hebt, is het wel zo handig dat je hier ook daadwerkelijk vanaf weet! ;)
 
hoelang duurt een training bij jou...?

sommige mensen krijgen problemen als ze langer dan 1 uur zware inspanning moet leveren.
 
+ het lijkt me sowieso wel erg verstandig om te drinken tijdens je training, ik nam altijd aanmaak limo zodat me suiker spiegel lekker op peil bleef :)
 
de laatste keer dat ik zo misselijk werd dat ik moest stoppen was in maart......... en bij mij lag het toen duidelijk aan de voeding, te weinig eten

vaak is het zo dat je lichaam iets niet gewend is, je knalt als een gek en al je reserves worden aangesproken en je lichaam kan het gewoonweg niet aan terwijl je geest wil knallen..........

ook al heb je goed gegeten, dat had ik toen ook maarja, ik denk meer eten persoonlijk
 
laat je bloed eens onderzoeken, het probleem zal snel aan het licht komen.

echt wel lomp dat niemand je hulp aanbood enzo, jezes.
 
Kan dat je orthostatische hypotensie hebt. Eenvoudig gezegd komt het er op neer dat het zenuwsysteem dat je bloeddruk op peil moet houden wel eens wat hapert. Lange tijd recht/stil staan, suikertekort of zware inspanningen kunnen zo'n duik van je bloeddruk veroorzaken.

Je kan dit laten testen in het ziekenhuis. Dan binden ze je vast op een kanteltafel en zetten die dan recht en wachten tot je van je stokje gaat. Bij mij duurde dat maar 10 minuutjes :D
 
Ik heb vaak last van duizelingen en "licht in mijn hoofd" gevoel , vooral bij zware trainingen. Vooral bij het trainen van benen overkomt mij dit vaak. Ik moet dan echt even gaan zitten, anders heb ik het gevoel dat de grond onder mij wegvalt of ieder moment het zwart voor mijn ogen wordt.

Tevens veelvuldig gapen onder trainingen. (nee, ben dan niet moe, en ook niet lui) Net alsof ik zuurstof tekort heb ofzo.?
 
vlak voor het trainen nog eten..
de één heeft er last van, de ander niet..

ik eet gewoonlijk voor k ga trainen nog een 3-tal gekookte eieren, stuk kaas, banaan en een wheyproteine
en mij bevalt dat wonderwel, maar ja..

waarschijnl was het op de moment zelf zo leuk niet, maar zoals je t vertelt, brengt je tandongelukje me wel aant lachen..:D
 
Back
Naar boven