XXL Nutrition

Tanden bleken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik poets mijn tanden sinds een maand of twee met rembrandt plus (gewoon om eens uit te proberen) en mijn tanden zijn echt een STUK witter geworden. Zo wit dat het al verschillende mensen is opgevallen (met opmerkingen als 'heb jij je tanden laten bleken?)
Geloofde nooit zo in blekende tandpasta (ga meestal gelijk voor het 'echte' werk) maar deze werkt echt wel! Misschien ook omdat het een amerikaans merk is en het volgens mij wat sterkere werkstoffen bevat als de nederlandse tandpasta's (peroxide) Is ook wat duurder (9 euro per tube) maar bevalt mij heel goed!
 
Goede tip! Is deze tandpasta ook gewoon in de Nederlandse super te koop?
 
Ja, haal hem altijd bij t kruidvat. Je hebt 'm in twee soorten, neem de rembrandt PLUS (sterktste versie) en wel even volhouden...
 
Oke zal eens even kijken. Thanks!
 
Dan zal ik ook nog even een tip geven en dat is als je je tanden laat bleken wacht dan op aanbiedingen. Meestal heb je na de zomer een aanbiedingsperiode. Overigens kan ik ook melden dat je alleen de eerste twee dagen een beetje gevoelige tanden hebt. Ik heb er in ieder geval geen spijt van.

Toen ik trouwens advies vroeg aan mijn tandarts was het eerste wat hij zei dat is toch niet nodig tanden bleken, het is heel slecht voor je blablabla. Maar wel tandsteen slecht verwijderen. Hoezo tandartsen niet commercieel? :P:D

Overigens doe je maar maximaal 3 jaar met het resultaat Witte Tanden krijgen Witte Tanden Nadelen van bleaching
Maarja, je gaat toch ook meerdere keren naar de kapper en je pot eiwitten raakt ook ooit op. Persoonlijke verzorging is nu eenmaal onderhouden van jezelf.
 
Laatst bewerkt:
wat ik mij nou afvraag, is duurder automatisch beter?

bij wit.nl betaal je rond de 500 euro en pearly white 370 euro minder..
 
Vroeg ik mijzelf ook al af.
 
op je 20 kan je normaal nog geen gele tanden hebben van het roken zelfs indien je van je 13 al zou roken, mss is er wel iets mis aan je tanden zelf en is het niet van het roken alleen.
Ik ben 25 en rook al 11 jaar, mijn tanden zien nog steeds wit.
Je bent idd best dat je je vraag eerst richt aan de tandarts..want zij praten zonder commerciële bedoelingen.

De kleur van je tanden wordt mede bepaalt door erfelijke aanleg. Sommige mensen hebben gele tanden van nature en andere weer stralend wit. Vraag me dan ook af of bleken in het geval van het eerste veel nut heeft.
 
Heb het laatst ook aan mijn tandarts gevraagd hoe het nou zit met dat bleken, hij zei sowieso
alles wat je op internet kan vinden over tanden bleken is allemaal verkoop praat
Ze waren nu ook zelf aan het experimenteren en eventueel dat het bij hen mogelijk is over een half jaar,
daarbij is het ook niet zeker wat het bleken (lees: peroxide) op langer termijn voor effect heeft op je tanden
m.b.t. o.a. brosheid.

Edit: welk principe zij gebruik van maken, geen idee.
 
Nou daar is heel simpel achter te komen. Vraag jezelf af of je veel aan koffie doet, roken etc. En observeer je tanden. Ik had namelijk dat mijn hoektanden iets geler waren en nu hebben ze allemaal dezelfde witte kleur. Overigens heeft het ook niets met tandenpoetsen te maken.

Wat betreft behandel methoden heb ik een insider gesproken van WIT en een ex-medewerker en die kon mij mededelen dat ze voor de wet dezelfde behandeling gebruiken met exact dezelfde samenstelling aangezien ze wettelijk niet meer van dat spul mogen gebruiken.

@masallah: Daarom gaf ik ook de link naar die onafhankelijke website.
 
Ik heb het een paar keer aan één tand laten doen, omdat deze er door een ongelukje waren afgebroken. Eerst een wortelkanaalbehandeling, dan wordt het gebleek. En het neemt af na tijd....
 
ff een kick;

nou ik heb mijn tanden laten bleken, maar ik ben niet echt tevreden over het resultaat:(. ze zijn wel wit, maar niet zo wit als ik ze wil hebben. Morgen maar ff bellen en doorgeven dat ik niet tevreden ben en vragen wat de mogelijkheden zijn..
 
Nou daar is heel simpel achter te komen. Vraag jezelf af of je veel aan koffie doet, roken etc. En observeer je tanden. Ik had namelijk dat mijn hoektanden iets geler waren en nu hebben ze allemaal dezelfde witte kleur. Overigens heeft het ook niets met tandenpoetsen te maken.

Wat betreft behandel methoden heb ik een insider gesproken van WIT en een ex-medewerker en die kon mij mededelen dat ze voor de wet dezelfde behandeling gebruiken met exact dezelfde samenstelling aangezien ze wettelijk niet meer van dat spul mogen gebruiken.

@masallah: Daarom gaf ik ook de link naar die onafhankelijke website.

Bij de meeste mensen worden de hoektanden het snelst geel, hoe verklaar je dat dan precies?
Ik had gelezen dat als je tanden geel worden het deels te maken heeft door de ouderdom, meer bepaalt door het verzwakken van de zenuw.
 
Wat ik ook ergens gelezen had dat het "bleken" niet voor vullingen werkt.Dus als 1 van je tanden aan de voorkant gevuld is kun je het vergeten denk ik.

Verder ga ik ook 1x per 2-3 jaar naar de tandarts, heeft niks met verzekeren te maken volgens mij.
 
Ik ga deze week even naar het kruidvat om Rembrandt Plus te halen. Ik zal jullie wel up to date houden over de resultaten.:)
 
heeft er iemand meer informatie of het nu slecht voor je tanden is of niet om ze te laten bleken?
 
ik heb het vorig jaar laten doen en het effekt was zo weer weg dus eigenlijk weg gegooid geld geweest hmmm had iik toch wel iets anders mee kunnen doen eigenlijk....het enige wat echt werkt zijn die plaatjes die ze er op zetten facings heten die geloof ik.
 
heeft er iemand meer informatie of het nu slecht voor je tanden is of niet om ze te laten bleken?

Ik heb het toevallig ook mijn tandarts gevraagd vorige week.
Hij zei dat veel bedrijfjes die "witten" er grof geld mee verdienen en de behandeling vaak te lang doen (er zitten vaak jonge onervaren mensen zonder vergunning), waardoor het slecht voor je tanden is.

Het zal zeker niet heel goed voor je tanden zijn, al zijn de echte lange termijn gevolgen nog niet bekend.

Bij vrijwel iedere tandarts/mondhygienist kan je het ook laten doen. Zij weten waar ze over praten en is vaak veel minder duur (b.v. 200 euro ipv 600).
 
ik heb het vorig jaar laten doen en het effekt was zo weer weg dus eigenlijk weg gegooid geld geweest hmmm had iik toch wel iets anders mee kunnen doen eigenlijk....het enige wat echt werkt zijn die plaatjes die ze er op zetten facings heten die geloof ik.

Zou ook wel echt van die spierwitte tanden willen, maar dat lukt eigenlijk idd alleen met facings.. Zijn porseleinen schildjes die ze op je eigen tanden zetten. Begin ik niet aan want ik ben blij met mijn tanden, maar blijf wel lekker poetsen met rembrandt plus want daarmee zijn ze toch een stuk witter geworden...
 
Ik poets mijn tanden sinds een maand of twee met rembrandt plus (gewoon om eens uit te proberen) en mijn tanden zijn echt een STUK witter geworden. Zo wit dat het al verschillende mensen is opgevallen (met opmerkingen als 'heb jij je tanden laten bleken?)
Geloofde nooit zo in blekende tandpasta (ga meestal gelijk voor het 'echte' werk) maar deze werkt echt wel! Misschien ook omdat het een amerikaans merk is en het volgens mij wat sterkere werkstoffen bevat als de nederlandse tandpasta's (peroxide) Is ook wat duurder (9 euro per tube) maar bevalt mij heel goed!


He floppie daar zou ik wel eens wat meer over willen weten:

als ik 2 keer per dag mijn tanden poets daarmee; hoe lang moet ik dan poetsen voor resultaat? En moet ik daarna dit flink bijhouden?

Spierwit vind ik niet mooi 2-3 kleine tintjes lichter wel, dat extreem wit is zo fake.
 
Back
Naar boven