Fitness Seller

tanden

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
Waardering
4
Wat is allemaal goed voor je tanden, ik weet dat Fluor goed is (maar ik heb wel eens gelezen dat het slecht voor je hersenen zijn)

Ik weet dat xylitol ( en volgens mij sorbitol) goed voor je tanden zijn.
Maar zijn er nog wat dingen ?

Hoe zorg je ervoor (een paar voor tanden zijn erg dun en lijkt het net of er vlekjes op zitten terwijl dat niet zo is) dat je tanden wat dikker worden of kan dat niet?

calcuim... toch???

voor sterke botten en tanden :thumbs:

Laatst bewerkt:
ik zie niet helemaal waarom je dikkere tanden zou willen?je kijkt toch van voren tegen ze aan..anyway voor witte tanden heb ik wel een tip:poets je tanden af en toe met keukenzout..

Je tanden dikker maken kun je vergeten. Dat doet alleen de tandarts voor je als hij/zij dit nodig acht. Waarschijnlijk is dit bij jou niet het geval (of hij moet er iets over gezegd hebben)

Die vlekjes die op je tanden zitten kan fluorose zijn. Dit is het gevolg van te hoge concentratie's fluor in de tijd dat je tanden aan het wisselen waren (eigenlijk in de tijd dat ze gevormd worden). Hierdoor kunnen witte plekjes onstaan die dan vaak op de voortanden zitten. Deze aandoening is er in verschillende gradaties, maar aan de witte variant wordt meestal niks gedaan. (het is enkel een esthetisch probleem)

Goed voor je tanden is inderdaad xylitol kauwgom en ook kauwgom waarin carbamide inzit (V6). Deze stoffen zorgen voor een PH verhoging van je speeksel wat weer gunstig is voor je tanden.

En het beste voor je tanden (en tandvlees!) is nog altijd goed poetsen (met een fluoride tandpaste die ervoor zorgt dat je glazuur sterker wordt). Ook flossen en stokeren (tandenstokers) zijn erg belangrijk.

Fluoride is trouwens in concentraties die in tandpasta zitten nergens slecht voor.

The dentist has spoken :D:)

Vergeet cola niet :thumbs: :D

• Topic Starter Topic Starter
de vlekjes zijn dus omdat mijn tanden (zeg maar door schijnen) door dat ze te dun zijn, echt waar

Zou kunnen. Zijn je tanden erg dun aan de snijkant of ook aan de kant van je tandvlees? Heeft je tandarts er ooit iets van gezegd?

aan de snijkant, hij heeft er nog nooit wat van gezegd

Zijn er ooit stukjes afgebroken? Hoe dik is de snijrand ongeveer. Glazuur is trouwens doorzichtig en bij de snijrand zit ook alleen glazuur. Dus als er licht opvalt dan is het normaal dat het een beetje doorzichtig is.

Ik denk dat je het het beste met je tandarts kunt overleggen wanneer je weer op controle moet. Dan kun je daar ook vragen wat ze er aan kunnen doen.

jah er is wel vroeger wat afgebroken, maar aan de onderkant, en de bovenkant is het juist erg zichtbaar

ik zal het eens overleggen

Terug
Naar boven