XXL Nutrition

Tandenpoetsen

Bezoekers in dit topic

Ik poets alleen 's morgens...niet electrisch, colgate tandpasta...

Was laatst voor t eerst na 7 jaar bij de tandarts geweest en had geen gaatjes maar wel tandglazuur aangetast omdat ik schijnbaar te hard duw als ik poets (dus waarschijnlijk zelfs beter dat ik niet 2x per dag heb gepoetst)
dan zou je beter enkel savonds poetsen imo
 
Sochtends 2 minuten en meestal savonds 2 minuten voor het slapen. Af en toe nog overdag. Elektrisch.

Wel veel tandenstoken, sinds ik daar mee begonnen ben ben ik echt verslaafd. Overal bakjes tandenstokers liggen. Flossen hier en daar maar wel paar keer per week.

Sinds ik invisalign gehad heb afgelopen jaar en paar keer gebleekt heb zijn mijn tanden me veel waard. Kan het iedereen aanrader echt een goede investering, krijg er veel goede reacties op merk echt dat ik beter in de markt lig sindsdien.
Haha letterlijk dit.
Ook 2 minuten in de ochtend en voor het slapen gaan en elektrisch
 
Weekdagen: 2x/dag ('s morgens en voor het slapen)
Weekend: 3x/dag ('s morgens, 's middags, voor het slapen)

Manueel, tweetal minuten, Oral-B of Sensodyne tandpaste + flossen.
Tandenstokers liggen ook overal rond, voornamelijk omdat ik twee "draadjes" achter mijn tanden heb en dat daar vanalles achter blijft zitten :scold:
Moet welk elke zes maand naar de tandarts voor verwijdering van tandplak, blijkbaar komt dat bij mij snel terug :(
Zou elektrisch poetsen ervoor zorgen dat tandplak zich minder snel opstapelt?
 
Laatst bewerkt:
Weekdagen: 2x/dag ('s morgens en voor het slapen)
Weekend: 3x/dag ('s morgens, 's middags, voor het slapen)

Manueel, tweetal minuten, Oral-B of Sensodyne tandpaste + flossen.
Tandenstokers liggen ook overal rond, voornamelijk omdat ik twee "draadjes: achter mijn tanden heb en dat daar vanalles achter blijft zitten :scold:
Moet welk elke zes maand naar de tandarts voor verwijdering van tandplak, blijkbaar komt dat bij mij snel terug :(
Zou elektrisch poetsen ervoor zorgen dat tandplak zich minder snel opstapelt?

nee
 
geloof er niks van man:P is het bewezen?
 
Mijn tandarts heeft ook keer op keer zitten zeggen dat ik elektrisch moet gaan poetsen en sinds ik dat doe heeft hij nooit meer ernaar gevraagd dus het zal toch wel te merken zijn:o
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Mijn tandarts heeft ook keer op keer zitten zeggen dat ik elektrisch moet gaan poetsen en sinds ik dat doe heeft hij nooit meer ernaar gevraagd dus het zal toch wel te merken zijn:o

hij gaf de moed op.
 
Is het schadelijk voor je tanden om bv 5 minuten na ontbijt je tanden te poetsen?
 
2x per dag elektrisch.

Eerst tanden stoken (met die van Jordan, die houten dingen) en dan 2 minuten elektrisch poetsen. Vervolgens nog even tong schrapen. Wanneer je tandvlees gaat bloeden is je tandvlees ontstoken en moet je vaker stoken:D

Gebruik Perio-Aid als mondwater en gebruik allen Sensodyne tandpasta. Meeste mondwater is enorm slecht (vooral Listerine) omdat dit je wangslijmvlies dun maakt en zo sneller voor ontstekingen zorgt, Perio-Aid niet. En bijna alle tandpasta's (op Sensodyne en een paar andere na) zijn slecht, hier zit een soort schuurmiddel in dat je glazuur slechter maakt.

Vriendin van mijn vader is tandarts:emo: Eerste wat zij deed een paar jaar geleden toen ze voor het eerst bij mij thuis kwam was mijn toenmalige tandenborstel/tandpasta/Listerine wegflikkeren en vervangen door een elektrische tandenborstel, houten tandenstokers, tongschraper en Perio-Aid+Sensodyne:o

Moet eerlijk zeggen, mijn mondhygiëne is hierdoor echt vooruit gegaan.
 
Weekdagen: 2x/dag ('s morgens en voor het slapen)
Weekend: 3x/dag ('s morgens, 's middags, voor het slapen)

Manueel, tweetal minuten, Oral-B of Sensodyne tandpaste + flossen.
Tandenstokers liggen ook overal rond, voornamelijk omdat ik twee "draadjes" achter mijn tanden heb en dat daar vanalles achter blijft zitten :scold:
Moet welk elke zes maand naar de tandarts voor verwijdering van tandplak, blijkbaar komt dat bij mij snel terug :(
Zou elektrisch poetsen ervoor zorgen dat tandplak zich minder snel opstapelt?

Zeker weten dat je tandplak bedoelt en niet tandsteen?
 
2x per dag elektrisch.

Eerst tanden stoken (met die van Jordan, die houten dingen) en dan 2 minuten elektrisch poetsen. Vervolgens nog even tong schrapen. Wanneer je tandvlees gaat bloeden is je tandvlees ontstoken en moet je vaker stoken:D

Gebruik Perio-Aid als mondwater en gebruik allen Sensodyne tandpasta. Meeste mondwater is enorm slecht (vooral Listerine) omdat dit je wangslijmvlies dun maakt en zo sneller voor ontstekingen zorgt, Perio-Aid niet. En bijna alle tandpasta's (op Sensodyne en een paar andere na) zijn slecht, hier zit een soort schuurmiddel in dat je glazuur slechter maakt.

Vriendin van mijn vader is tandarts:emo: Eerste wat zij deed een paar jaar geleden toen ze voor het eerst bij mij thuis kwam was mijn toenmalige tandenborstel/tandpasta/Listerine wegflikkeren en vervangen door een elektrische tandenborstel, houten tandenstokers, tongschraper en Perio-Aid+Sensodyne:o

Moet eerlijk zeggen, mijn mondhygiëne is hierdoor echt vooruit gegaan.

Maanden of jarenlang Perio-Aid (Chloorhexidine) gebruiken lijkt me ook niet goed, dit dood ook alle nuttige bacterien. En alle Sensodyne bevat voor zover ik weet Hydrated Silica, een schuurmiddel.
 
Zeker weten dat je tandplak bedoelt en niet tandsteen?
Is tandsteen niet tandplak die niet volledig werd verwijderd?
Het is inderdaad tandsteen die de tandarts dan wegprutst :)
 
Is tandsteen niet tandplak die niet volledig werd verwijderd?
Het is inderdaad tandsteen die de tandarts dan wegprutst :)

Na een paar dagen kan tandplak verharden tot tandsteen, dat klopt.
 
Back
Naar boven