XXL Nutrition

Tanita weegschaal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Live for the pu

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 dec 2007
Berichten
270
Waardering
0
[afbeelding niet meer beschikbaar]
# Merk: Tanita
# Type UM-073
# Capaciteit: 150kg / 23st 8lb
# Display: 27 mm LCD
# Healthy Range Indicatie voor Volwassenen & Kinderen
# Advanced BIA technologie
# Lichaams vet %
# Totaal lichaams vocht %
# Spier Massa
# Recall Functie
# Atleet & Gast Modus
# Geheugen: 4 personen
# Batterijen: Meegeleverd
# Let op: Niet gebruiken in combinatie met een pace-maker!
# Garantie: 3 Jaar


Vandaag mijn weegschaal aangekregen , en natuurlijk dadelijk een eerste meting uitgevoerd:
Woe 20/02/2008
21.05u
Gewicht: 87.9Kg
Vetpercentage: 11.6%
Waterpercentage: 61.6%
Spiermassa: 73.9
Dit was het resultaat ben er best tevreden over !
Mss even de verdere stats deze heb ik ook op de weegschaal moeten ingeven
19jaar
183Cm
Man+atleet(keuze tussen man of man+atleet voor indien je sport
Wat denken jullie ervan:D
 
Gewicht: 87.9Kg
Vetpercentage: 11.6%
Waterpercentage: 61.6%
Spiermassa: 73.9

Hoe kan dat.
 
Gewicht: 87.9Kg
Vetpercentage: 11.6%
Waterpercentage: 61.6%
Spiermassa: 73.9

Hoe kan dat.

Waterpercentage is al meegerekend met het totaalgewicht.
 
[afbeelding niet meer beschikbaar]
# Merk: Tanita
# Type UM-073
# Capaciteit: 150kg / 23st 8lb
# Display: 27 mm LCD
# Healthy Range Indicatie voor Volwassenen & Kinderen
# Advanced BIA technologie
# Lichaams vet %
# Totaal lichaams vocht %
# Spier Massa
# Recall Functie
# Atleet & Gast Modus
# Geheugen: 4 personen
# Batterijen: Meegeleverd
# Let op: Niet gebruiken in combinatie met een pace-maker!
# Garantie: 3 Jaar


Vandaag mijn weegschaal aangekregen , en natuurlijk dadelijk een eerste meting uitgevoerd:
Woe 20/02/2008
21.05u
Gewicht: 87.9Kg
Vetpercentage: 11.6%
Waterpercentage: 61.6%
Spiermassa: 73.9
Dit was het resultaat ben er best tevreden over !
Mss even de verdere stats deze heb ik ook op de weegschaal moeten ingeven
19jaar
183Cm
Man+atleet(keuze tussen man of man+atleet voor indien je sport
Wat denken jullie ervan:D

hoe duur en hoe betrouwbaar is zo'n ding?
 
ik denk dat die lui van Tanita mensen oren aannaaien.
 
Deze weegschalen zijn bekend om hun accurate metingen , zijn zeer bekend in de sportwereld. Dus ik twijfel er niet echt aan. Een perfecte meting zal het niet zijn maar dat heb je nooit!
 
Heb deze 29€ betaald op Ibood.
Uitgeroepen tot world's best selling 2007
 
Heb deze 29€ betaald op Ibood.
Uitgeroepen tot world's best selling 2007

graag veel reacties over de betrouwbaarheid van zo'n ding, €29 is imo geen geld..

indien betrouwbaar ikke zo'n ding halen..
 
graag veel reacties over de betrouwbaarheid van zo'n ding, €29 is imo geen geld..

indien betrouwbaar ikke zo'n ding halen..

Dan heb ik slecht nieuws voor je :p Ibood is een website waarop elke dag 1 Item aan een zeer scherpe prijs verkocht wordt. Dit wil dus zeggen dat deze weegschaal in questie er nietmeer opstaat, vandaag staat er:
Mini Maglite Magled 3AA LED Flashlight
Meer informatie »
Bespreek dit product »
€ 69,95 normale prijs
€ 24,95 Ibood prijs
Het is wel mogelijk dat de weegschaal er binnen een bepaald tijd opnieuw komt testaan dit gebeurt.
 
Deze weegschalen zijn bekend om hun accurate metingen , zijn zeer bekend in de sportwereld. Dus ik twijfel er niet echt aan. Een perfecte meting zal het niet zijn maar dat heb je nooit!
haha, wij hebben er ook 1 in de gym, behoorlijk waardeloze metingen dat ie bij mij gaf, misschien scheelt het wel als je het steeds op nuchtere maag doet, dat weet ik niet.

graag veel reacties over de betrouwbaarheid van zo'n ding, €29 is imo geen geld..

indien betrouwbaar ikke zo'n ding halen..
voor 29 eu kan je je idd geen bult vallen, ik heb voor mijn simpele al 19eu betaald, dusja ook al meet ie niet goed is het nog geen miskoop imo.
 
Ik hecht niet veel geloof aan die dingen, maar €29 valt nog mee voor een weegschaal.
 
Ik vraag me af welke formule ze nemen voor de optie atleet-niet atleet.

Je vetpercentage valt lager uit als je atleet kiest(VVM hoger). Dit slaat natuurlijk nergens op, dit ding hoort gewoon te meten wat er werkelijk is.
Als je altijd dezelfde weegschaal gebruikt met dezelfde optie zien je wel de verandering op de waardes correct zijn of niet.

Edit:
Wanneer moet ik meten in de "atleetstand"
De atleetstand is bedoeld voor personen die:

tenminste 18 jaar oud zijn

het laatste half jaar minstens 10 uur per week intensief trainen

een hartslag in rust hebben van 60 slagen of minder per minuut

Als deze personen in de normale stand lichaamsvet meten, zullen zij een (te) hoog verpercentage als uitkomst krijgen. Dat komt omdat de berekeningen van het vetpercentage is gebaseerd op gemiddelden van standaard personen.



Het lichaamsvet wordt immers niet direct, maar indirect gemeten, d.w.z. de weerstand (impedantie) die het lichaam biedt aan het (zwakstroom) meetsignaal wordt gemeten. de impedantie wordt in zowel normale als in de atleetstand op dezelfde manier gemeten, zodat deze waarde in beide standen hetzelfde resultaat heeft. Het is echter de omrekenformule die het verschil maakt tussen een normale en een meting in de atleetstand.

Omdat sportieve mensen (die voldoen aan bovengenoemde eigenschappen) meer spierweefsel hebben dan een gemiddeld persoon (die niet of niet zo intensief aan sport doen) moet er een andere rekenformule worden toegepast. Deze wordt met de atleetstand ingeschakeld.


bron: Tanita.nl

Dus ze maken gebruik van een soort puntschatting ofzo.
Nog steeds vaag, want 2 vd 3 criteria zijn maar meetbaar(leeftijd, hartslag)

Maar wat is intensief trainen? En waar komt die 10 uur vandaan? Behoort iemand die 8 uur pw snoeihard traint niet tot de atleten?

En een marathonloper die voldoet aan de criteria zal niet meer spiermassa hebben, zal deze dan toch berekend moeten worden met de atleten-formule?
 
Laatst bewerkt:
Als je deze weegschaal aanhoud is het toch goed,je hebt dan gegevens waar je aan kan werken.


Resultaat zie je wel in de spiegel. ;)
 
klinkt leuk...mn weegschaal nu.sochtends : 87.5kg en savonds 89-90. niet echt accuraat imo
 
Ik heb enkele weken geleden een gelijkaardige schaal gekocht in de Aldi.
Gewicht meet ie haarscherp.

Maar vetpercentage zit ie er ongeveer 10% naast (22% ipv 12%). Deze schaal heeft echter geen atleetstand, en denk bijgevolg waarschijnlijk dit ik een gewoon dikkertje ben.

Hij geeft wel altijd ongeveer hetzelfde getal voor mijn vet%, dus de precieze lijkt me wel OK te zijn, maar de naukeurigheid zit er duidelijk naast.
 
22% ipv 12% is best een groot verschil :p
Had diezelfde weegschaal ook bekeken in de Aldi :D
 
22% ipv 12% is best een groot verschil :p
Had diezelfde weegschaal ook bekeken in de Aldi :D

Volgens de reklame van Aldi zou hij wel een atleetstand moeten hebben, maar in de praktijk heeft de mijne dat niet. :(
 
Volgens de reklame van Aldi zou hij wel een atleetstand moeten hebben, maar in de praktijk heeft de mijne dat niet. :(

jumping jacks erop doen, dat is atleetstand! :cool:

Maare, heb op de gym ook zo een staan. Ik hecht er geen waarde aan, geeft niet acuraat aan wat de waardes zijn. Kunt beter een 4/5 punts meting doen, of de spiegel nemen als meetpunt ;)
 
Ik heb hem ook maar ik krijg de ene keer een vet percentage van 20.0% en dan weer 21.5%. Erg vaag dus.. of nie?
 
Back
Naar boven