MuscleMeat

Tarwe, Graan, Brood en Haver

Bezoekers in dit topic

Ik vind het wel apart, mensen die juist darm problemen hebben qua stoelgang enzo word door artsen en voedingdeskundigen juist volkoren brood, brinta en havermaut aanbevolen, en het werkt vaak ook nog bij de meeste mensen met darm klachten en of stoelgang.

Waarom werkt dat? Omdat je lichaam dat in ieder geval beter door je darmsysteem heen krijgt dan het witbrood, de koekjes, chips, etc. etc. die die mensen daarvoor aten.
 
Volkoren brood is geen beschermde term, let dus op voor 'winkelbrood'(ook zit hier vaak zonnebloemolie in). Je zou kunnen stellen, hoe zwaarden per oppervlakte(en dikte), hoe beter. Hoewel je dat ook wel met een korreltje zout moet nemen. Veel broodverbeteraar = veel lucht en dat wilt natuurlijk niet veel zeggen over de hoeveelheid vezels en de glymische index.


Heb niet het hele topic gelezen dus vergeef me voor het herhalen van wat al verteld is, maar wou nog even kwijt dat magnesium en in het bijzonder magnesiumoxide goed laxeert en dus ideaal is tegen constipatie/obstipatie.


Haaibrid.
 
Is het ook niet het soort koolhydraat (Monosachariden-Disachariden-Polysachariden)
Havermout zitten veel Polysacharide in (Complexe koolhydraten een lange keten van sacharides) en deze moet eerst worden "geknipt" in monosacharide ( enkele keten) dit kost ook energie(?) en dit zorgt er ook voor dat het geleidelijk word afgegeven waardoor je insuline niet heel erg piekt. Brood enzo is zoveel onzin dat je bijna altijd wit brood eet ookal is het zo zwart als pek. ik weet niet of het bovenstaande allemaal klopt dit heb ik geschreven met de basiskennis die ik mee heb genomen van school.
 
Is het ook niet het soort koolhydraat (Monosachariden-Disachariden-Polysachariden)
Havermout zitten veel Polysacharide in (Complexe koolhydraten een lange keten van sacharides) en deze moet eerst worden "geknipt" in monosacharide ( enkele keten) dit kost ook energie(?) en dit zorgt er ook voor dat het geleidelijk word afgegeven waardoor je insuline niet heel erg piekt. Brood enzo is zoveel onzin dat je bijna altijd wit brood eet ookal is het zo zwart als pek. ik weet niet of het bovenstaande allemaal klopt dit heb ik geschreven met de basiskennis die ik mee heb genomen van school.

Het zijn inderdaad niet alleen de vezels die de GI-waarde bepalen. Vandaar ook 'de hoeveelheid vezels EN glymische index..'



Edit, magnesiumoxide wordt wel minder goed opgenomen dan anderen vormen. Houd hier rekening mee wanneer je dit wilt gebruiken tegen een magnesium tekort. Meer gebruiken of een ander soort is het devies. De hoeveelheid elementair magnesium in magnesiumoxide bedraagt circa 45 procent. Het is overigens ook vaak (één van) de werkzame stof(fen) in laxerende preparaten.
 
Dit gaat nergens over suc6 met je 'Bodybuilding Carriére'
 
Als je boven onderhoud zit word die overschot gebruikt voor het aanzetten van spiermassa en de rest word opgeslagen als vet. Of dit nou simpele of complexe suikers zijn, dat maakt hierin geen verschil

Dus een paar marsen , snickers en een paar eiwtshakes per dag en je bent good2go?
 
Volkoren brood is geen beschermde term, let dus op voor 'winkelbrood'(ook zit hier vaak zonnebloemolie in). Je zou kunnen stellen, hoe zwaarden per oppervlakte(en dikte), hoe beter. Hoewel je dat ook wel met een korreltje zout moet nemen. Veel broodverbeteraar = veel lucht en dat wilt natuurlijk niet veel zeggen over de hoeveelheid vezels en de glymische index.


Heb niet het hele topic gelezen dus vergeef me voor het herhalen van wat al verteld is, maar wou nog even kwijt dat magnesium en in het bijzonder magnesiumoxide goed laxeert en dus ideaal is tegen constipatie/obstipatie.


Haaibrid.

Volgens mij is volkoren wel een beschermde naam.
 
Nee dat is het toch niet, de granen zijn minder bewerkt met volkoren brood, er zitten meer schilletjes en en nog hele granen. Kortom een goede bron voor kh voor bodybuilders.
 
Back
Naar boven