MuscleMeat

Taurine supplementeren bij gebruik beta-alanine? (waar kopen)

Bezoekers in dit topic

Jeraszi

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
12 nov 2012
Berichten
1.741
Waardering
178
Lengte
1m78
Massa
43kg
Ik wil zeer binnenkort beta-alanine gebruiken en heb gelezen dat het de hoeveelheid taurine in je lichaam verlaagt. Wat mogelijk schadelijk is op de lange termijn.


Heb eigenlijk 3 vragen:
- Is taurine supplementeren nodig wanneer je beta-alanine gebruikt. (links naar studies zijn voldoende)
- Als je taurine gebruikt hebt, heb je positieve effecten gemerkt op het gebied van krachttraining.
- Waar kan je taurine poeder voor een normaal bedrag kopen in Nederland?


Het goedkoopste wat ik met snel googlen kon vinden is 227 gram taurine van NOW foods voor ongeveer 10 euro. Via bulkpowders UK koop je echter 1 kilo voor onder de 20 euro en heb zelfs 1 kilo voor onder de 15 euro gevonden in de VS. Snap best dat supplementen vaak wat duurder zijn hier, maar dit is toch wel een gigantisch verschil.

Alvast bedankt :D
 
klopt, echter moet je bij bulkpowders nog een hoop aan shipping en import kosten gaan betalen..

Een ander vraag die mij rest is hoeveel taurine ben je van plan te gaan supplementeren?
Ik heb zelf nog nooit gehoord van afbraak door beta alanine,
wat ik wel weet is dat taurine gesupplementeerd word tegen backpumps. en dan iets van 3 gram per dag..
Ook vraag ik mij af hoeveel beta alanine je wilt gaan gebruiken...ik neem aan alleen voor het sporten toch? of is dat iedere dag?

als ik dan kijk naar een 227gram verpakking kun je wel even vooruit dacht ik zo?
 
gewoon normale dosis taurine zou dat zijn. van 3gram/dag. en beta-alanine gewoon aanbevolen dosis van 6 gram op trainings dagen en 3 op rust. Ik train 6 dagen per week dus 6x of 7x per week het innemen zal het verschil niet maken.

Volgensmij kwam dat uit een onderzoek op ratten waar de dosis vele en vele malen hoger waren dan 6 gram op mensen.. zal er nog wat over zoeken. maar klopt denk ik dus niet dat je taurine moet supplementeren. (Als iemand nog ervaringen met taurine heeft zou ik ze wel willen weten!)
 
Ik heb tot nu toe alleen gelezen van taurine supplementatie bij gebruik van pro-hormonen..
met name superdrol. Nu denk ik niet dat dat de richting is die je in wilt :p

Als ik je nog een tip mag geven, hou het simpel, je bent ook geen zwaargewicht.
Whey en creatine zijn prima..als je een pre workout wilt neem er dan
eentje met beta alanine erin..dat hebben ze tegenwoordig toch allemaal..

Of als je toch taurine wilt supplementere...neem een blikje red bull voor je trainen
en tadaaa :p
 
Ik heb tot nu toe alleen gelezen van taurine supplementatie bij gebruik van pro-hormonen..
met name superdrol. Nu denk ik niet dat dat de richting is die je in wilt :p

Als ik je nog een tip mag geven, hou het simpel, je bent ook geen zwaargewicht.
Whey en creatine zijn prima..als je een pre workout wilt neem er dan
eentje met beta alanine erin..dat hebben ze tegenwoordig toch allemaal..

Of als je toch taurine wilt supplementere...neem een blikje red bull voor je trainen
en tadaaa :p


Ben student. Dus de kosten van bodybuilding zo laag mogelijk houden is toch wel een prioriteit :D Sinds ik hiermee begon ben ik ook veel meer met gezondheid bezig dus gebruik wel aardig wat supplementen. Maar bijna allemaal voor algemene gezondheid. (multi, omega 3, vit D, magnesium citraat, b100) Waarvan ik er 1 of 2 zelfs zal stoppen gebruiken als ze op zijn.

Echt BB supplementen heb ik niet gebruikt de laatste 4 maanden. Whey reken ik onder voeding. Creatine paar dagen geleden pas weer mee begonnen. En dan Beta-alanine van plan over een maand te gaan gebruiken om het niet te verwarren met de effecten van creatine. Zal er hoogstens 1 supplement aan toevoegen dit jaar. Ben wel een voorstander van je voeding, training en rust eerst goed op orde te hebben in plaats van supplementen te gebruiken.

Zal taurine dus ook niet gaan gebruiken. Van wat ik gelezen heb is het niet echt een waardevolle toevoeging wat betreft BB. Misschien wel voor gezondheid.
 
"(multi, omega 3, vit D, magnesium citraat, b100)"
Dikgedrukt: Oké, kan ik inkomen.
Anderen: Waarom? Ervaar je echt klachten om deze te gebruiken?

Vitaminen en omega kun je ook uit je voeding halen (vitaminen uit groenten, omega uit vette vis).
Omega kan ik ook nog wel begrijpen dat je die wilt supplementeren, meeste omega 3 bronnen zijn prijzig.

Onthoud dat supplementen aanvullingen op de dagelijkse voeding zijn géén vervanging ;)
 
Prestigo, veel mensen hebben een vitamine D tekort. In het eten hier is het haast onmogelijk om voldoende vitamine D binnen te krijgen. Tevens zijn de doseringen in een multivitamine vaak te laag. Het kan in veel gevallen juist erg verstandig te zijn vitamine D te supplementeren. Als je regelmatig de zon ziet (unicum in Nederland) of onder de zonnenbank gaat, zal het minder nodig zijn.

Zoek maar eens op wetenschappelijke artikelen met betrekking tot vitamine D, je zult er erg veel tegenkomen. Vitamine D zit tevens gelinkt aan je testosteron.
 
multi en omega 3 gewoon voor de gezondheid. multi is gewoon een extraatje. Vitamine D heeft Taste of fire al uitgelegd.

B100 was voor energie. ben hier nog wat sceptisch over. Goed slapen is verreweg toch het belangrijkste. (caffeine pillen zijn ook effectiever als je een energie boost zoekt). Maar het heeft wel wat effect. Vind het niet waard om bij te supplementeren. Liever een multi die wat meer Vitamine B heeft dan 100% van het ADH.

Magnesium citraat omdat veel mensen daar een tekort in hebben. Heb het heel wisselvallig gebruikt. tot nu toe wel positief over. Slaap toch wel zichtbaar beter wanneer ik het neem in de avond. Zal het waarschijnlijk blijven gebruiken. Eerst ff 1 maand achter elkaar gebruiken voordat ik een echt oordeel geef.
 
Back
Naar boven