MuscleMeat

Nieuws Taxichauffeur slaat klant dood (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

porterhouse

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
24 jun 2007
Berichten
17.315
Waardering
699
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%
Taxichauffeur slaat klant dood.

Op het Leidseplein in Amsterdam heeft een taxichauffeur vannacht een man zo zwaar mishandeld, dat hij later aan zijn verwondingen is overleden. De man werd op de taxistandplaats nog gereanimeerd en naar het ziekenhuis gebracht.

De taxichauffeur is na het incident meteen aangehouden. De ruzie bij de standplaats op het Leidsplein zou zijn ontstaan toen de klant een taxi wilde nemen.

Er zijn al tijden klachten over de taxistandplaats op het Leidseplein. Chauffeurs zouden veel te hoge prijzen vragen, korte ritten weigeren en klanten intimideren.

Bron: Nos.nl

Wat...?
Reactie van Chauffeur op alle agressie of ?

---------- Toegevoegd om 17:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:45 ----------

Een 44-jarige man die vannacht ernstig werd mishandeld door een taxichauffeur op het Leidseplein in Amsterdam is vanmiddag overleden aan zijn verwondingen. Dat meldt de Amsterdamse politie.

Volgens de politie is er maar één klap uitgedeeld, maar het slachtoffer was er ernstig aan toe. In eerste instantie lukte het de hulpdiensten om de man te reanimeren, maar de man overleed vanmiddag alsnog in het ziekenhuis.

Klachten
De 37-jarige taxichauffeur is na het incident meteen aangehouden. Hij zit nog steeds vast. De ruzie bij de standplaats op het Leidsplein zou zijn ontstaan toen de klant een taxi wilde nemen.

Er zijn al tijden klachten over de taxistandplaats. Chauffeurs zouden korte ritten weigeren, veel te hoge prijzen vragen en klanten intimideren.

Wildwesttaferelen
Een van de beruchtste plekken is de standplaats bij het Centraal Station. De gemeente probeerde daar de wildwesttaferelen begin vorig jaar aan te pakken door alleen nog kwaliteitstaxi's toe te laten. Die moeten aan strenge voorwaarden voldoen.

Dat hielp echter niet. Daarom nam Amsterdam in juni maar weer eens nieuwe maatregelen, er kwam onder meer extra toezicht.

De problemen in de Amsterdamse taxiwereld ontstonden toen de markt in 2000 werd geliberaliseerd. Sindsdien mag iedereen taxi rijden.

---------- Toegevoegd om 17:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:47 ----------

Taxichauffeur slaat klant dood

* print
* stuur artikel door

Een 44-jarige man is overleden nadat een 37-jarige taxichauffeur hem zondagochtend op het Leidseplein in Amsterdam in elkaar heeft geslagen. Het slachtoffer wilde vermoedelijk een taxi nemen, waarna om nog onbekende reden ruzie ontstond. De politie heeft de chauffeur opgepakt.

Dat heeft een woordvoerder van de politie laten weten. Hulpverleners slaagden er in eerste instantie in om de ernstig gewonde man ter plekke te reanimeren. Zondagmiddag overleed hij echter in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.

Het misdrijf gebeurde rond tien voor half vijf op de taxistandplaats bij het Leidseplein. Er zijn al tijden veel klachten over de taxichauffeurs op die plek. Ze zouden korte ritten weigeren, veel te hoge prijzen vragen, ruzie maken met elkaar en klanten intimideren. Ook elders in Amsterdam zijn er veel problemen met taxi's.

'Absoluut dieptepunt'

De Amsterdamse wethouder Hans Gerson (verkeer) noemde het incident in een reactie ,,een absoluut dieptepunt in de taxiwereld en iets wat absoluut niet te tolereren is''.

Gerson is van plan noodmaatregelen te nemen op het Leidseplein. Hij zei dat daar waarschijnlijk volgend weekeinde al extra toezichthouders en politieagenten staan. Dat is sinds juni ook al het geval op de taxistandplaats bij het Centraal Station, een andere beruchte plek als het gaat om het gedrag van chauffeurs.

De wethouder gaat er ook in politiek Den Haag op aandringen haast te maken met een nieuwe taxiwet. De problemen in de Amsterdamse taxiwereld ontstonden namelijk toen de markt in 2000 werd geliberaliseerd. Sindsdien mag iedereen taxi rijden. ,,Er is langzamerhand sprake van een door iedereen erkende noodtoestand. Dan zou het toch mogelijk moeten zijn om dat voor elkaar te krijgen.''

© Trouw 2009
 
90% van de Amsterdamse taxi chauffeurs zijn Marokkaans toch?
 
waar gaat dit heen niet normaal ???
 
snorder is de beste oplossing :)
 
Allochtonen taxichauffeurs in Adam daar wordt je echt gek van. Gasten spreken amper nederlands, proberen je altijd te naaien en weten geen enkele bestemming te vinden.
 
Hmm bekende m.o.

Taxichauffeurs zijn natuurlijk ubersippe figuren

idd daarom zijn veel marokkanen het, net als beveiliger.. :rolleyes: en de rest zit in de ww
 
Heerlijk! Tijdje weinig hier geweest.. lees ik deze topic. Voel ik me weer helemaal thuis tussen m'n rechtse vrinden! :D
 
Allochtonen taxichauffeurs in Adam daar wordt je echt gek van. Gasten spreken amper nederlands, proberen je altijd te naaien en weten geen enkele bestemming te vinden.

Lijkt me niet handig als je taxichauffeur bent.:D
 
Daar is de Tomtom voor uitgevonden.

Het zijn wel criminelen ja, paar maanden geleden was ik Amsterdam centraal en wou de taxi nemen naar het Leidse Plein ****ing 35 Euro. Dan maar lopen dacht ik, door de ****ing regen.
 
Daar is de Tomtom voor uitgevonden.

Het zijn wel criminelen ja, paar maanden geleden was ik Amsterdam centraal en wou de taxi nemen naar het Leidse Plein ****ing 35 Euro. Dan maar lopen dacht ik, door de ****ing regen.

En toen wouden ze je een paraplu verkopen voor €50,- ?
 
Daar is de Tomtom voor uitgevonden.

Het zijn wel criminelen ja, paar maanden geleden was ik Amsterdam centraal en wou de taxi nemen naar het Leidse Plein ****ing 35 Euro. Dan maar lopen dacht ik, door de ****ing regen.

Triest hoog bedrag voor een ritje van *5min.
 
90% van de Amsterdamse taxi chauffeurs zijn Marokkaans toch?

yep.........er zijn nog wel een aantal oud gediende oudere echte Amsterdamse chauffeurs die hun tijd uitzitten tot hun pensioen. Die hebben niet echt meer plezier in hun werk.

Taxi islamisering..
 
Laatst bewerkt:
misschien zit de man in de stress omdat de ns met hun eigen taxi komt
 
Taxi, politie, brandweer, allemaal functie's die je een marokkaan noooit mag geven.

Laat ze maar tuinen schoffelen.
 
Taxi, politie, brandweer, allemaal functie's die je een marokkaan noooit mag geven.

Laat ze maar tuinen schoffelen.

dan jatten ze planten. of bedoel je woestijntuinen schoffelen in marokko?
 
Back
Naar boven