Fitness Seller

Te droog..

  • Topic starter She2
  • Startdatum
  • Reacties 34
  • Weergaven 3K
  • Volgers 6

Bezoekers in dit topic

She2

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 jan 2008
Berichten
445
Waardering
0
Hoi!

Ik heb even een vraagje...
Stel dat je vindt dat je te droog wordt... moet je dan meer koolhydraten tot je nemen?

Bedankt!
 
misch ook wat meer water drinken..
 
Ja, of minder cardioën..
 
Cardio doe ik maar 1x per week, verder 3x pw krachttraining. Ik denk dus dat het droger worden echt aan mijn voeding ligt, vandaar mijn vraag!
 
Cardio doe ik maar 1x per week, verder 3x pw krachttraining. Ik denk dus dat het droger worden echt aan mijn voeding ligt, vandaar mijn vraag!

zou kunnen, anders moet je ergens ff lengte/gewicht en je voedinggschema posten
 
Ik ben nu 172 m en 60 kilo. 8 weken geleden woog ik 62 kilo, dus het vetverbranden heeft succes (zie ook mijn foto in de gallerij). Ik ben vegetarier, dus eet geen vis/vlees. Zuivel kan ik ook maar beperkt hebben, vandaar dat ik om de dag kwark eet (dat gaat wel goed).

6:30 1 ei + 1 geperste sinasappel + brinta met water
9:30 1 boterham met pindakaas
12:30 2 boterhammen met pindakaas
15:30 handje amandelen + banaan
18:00 aardappelen/pasta/rijst met groente (voornamelijk peulvruchten), af en toe vleesvervanger
20:00 bakje kwark of 1 ei + 1 eiwit
 
gewoon overal een boterham meer en van een handje amandelen 2 handjes maken ;)

Oftewel: voer de porties wat op
 
Thanks sava!
 
Ik ben nu 172 m en 60 kilo. 8 weken geleden woog ik 62 kilo, dus het vetverbranden heeft succes (zie ook mijn foto in de gallerij). Ik ben vegetarier, dus eet geen vis/vlees. Zuivel kan ik ook maar beperkt hebben, vandaar dat ik om de dag kwark eet (dat gaat wel goed).

6:30 1 ei + 1 geperste sinasappel + brinta met water
9:30 1 boterham met pindakaas
12:30 2 boterhammen met pindakaas
15:30 handje amandelen + banaan
18:00 aardappelen/pasta/rijst met groente (voornamelijk peulvruchten), af en toe vleesvervanger
20:00 bakje kwark of 1 ei + 1 eiwit

poeh, niet zo heel gek dat je droger wordt, je eet aan kcal's écht weinig !!

1 ei = 70 kcal 1 sinaasappel als volle vrucht 60 kcal brinta met water ? hoeveel ?

1 boterham = 80 kcal en de pindakaas zal ook niet veel gewicht in de weegschaal gooien... laten we zeggen 100 kcal -150 kcal ?

12:30 zit je op 300 kcal, da's wel aardig ok in een CUTschema voor een vrouw.

15:30 handje amandelen ( 25 gram) zal je op zo'n 150 kcal zitten met een banaan 135 kcal 235 totaal ongeveer.

18:00 hoeveel eet je van aardappelen etc ?

20:00 bakje kwark , magere helemaal op ? dat is 260 kcal ongeveer, 1 ei met 1 eiwit is 70 kcal voor het hele ei en 15 voor het wit dus nog geen 100kcal.

je zit echt schandalig laag in je kcal's want een volwassen vrouw die veel sport heeft toch wel een dagelijkse behoefte van zo'n 2000-2500 kcal !!

als ik een ruwe schatting maak van jouw schema zit jij nog niet eens aan de 1500 kcal... dat is op de lange termijn vragen om problemen.

Waarschijnlijk zal je ook vrij snel weer een beetje vet aanzetten als je richting de 2000 kcal toewerkt, want daar zal je toch wel heen moeten om niet ondervoed/overtrained te raken.

je eet nu 6x per dag, dat is ok voor een man, als vrouw mag je best wel een maaltijd minder eten, afhankelijk van hoe lang je wakker bent op een dag, dus eet je zo rond de 5x eet dan rond de 300 kcal per dag zodat je afgerond op 2000 uitkomt om mee te beginnen.

eet je 6x deel die 2000 dan door 6 voor een maaltijd gemiddelde. Je kunt beter een tijdje 2000 kcal eten om je metabolisme te versnellen en vervolgens op 1800 ckal beginnen met je dieet, naar gelang je verder komt kan je dan zakken tot zo'n 1500 kcal, maar pas dan op voor spierverlies.

Succes !
 
Laatst bewerkt:
Thanks Darkman,

Ter aanvulling:
Ik neem 35 gram brinta met 200ml water in de ochtend.
Kwark, zal ongeveer 250gram zijn met een scheut lijnzaadolie.
Verder een bord vol met aardappelen, groente en eventueel vleesvervanger.
Ik doe 3x per week aan krachttraining (fullbody, 2setjes circuitvorm, 3kwartier per training) en 1x per week aan HITT zwemmen.
Verder heb ik een zittend beroep, dus buiten dat sporten beweeg ik minimaal.
Ik wil een voedingsschema waarbij ik altijd een platte buik zal hebben en verder overal strak en licht gespierd zal zijn.
Nu ben ik waar ik zijn wil, maar ik wil ook mbt toekomst een goed en gezond voedingsschema.
Zou het kunnen helpen als ik om 9:30 uur 2 boterhammen met pindakaas eet ipv 1?

Want zou dit ongezond zijn? Je geeft zelf ook aan dat ik naar 1500 kcal mag afzakken. Zou het ongezond zijn om altijd hierop te leven?
Hiervoor at ik echt nog minder toen ik nog niet zo met fitness bezig was...
 
Laatst bewerkt:
Je gaat toch niet echt het aantal amandelen tellen wat je naar binnen werkt he?

Dat is ook geen levensstijl om vol te houden
 
Nee, is een schatting... sava ;-)
 
Dat is een schatting sava... ;-)
 
De meeste goeie raad staat hier blijkbaar al... dus dan maar een postje om je good luck te wensen meid!
 
Darkman,

Ik heb het ff snel en globaal uitgerekend, maar ik kom op ongeveer 1600-1900 uit hoor...
6:30 1 ei + 1 geperste sinaasappel + 35 gram brinta met water = 270
9:30 1 boterham met pindakaas = 185
12:30 2 boterhammen met pindakaas = 370
15:30 handje amandelen + banaan = 299
18:00 aardappelen met groente (voornamelijk peulvruchten) = 400-600
20:00 bakje kwark (met eetlepel lijnzaadolie) of 1 ei + 1 eiwit = 218 of 98

Totaal kom ik dan ongeveer op 1.622 - 1.942 uit... Het wisselt dus per dag omdat ik niet elke avondmaaltijd hetzelfde eet en dus om de dag die kwark (met lijnzaadolie) of 1 ei + 1 eiwit neem.
Is het nu nog schandalig laag?
 
Hey She2 :)
1600 lijkt me te laag, maar als je 1800-1900 als richtlijn houdt dan valt het nog mee.
Als je je voedingsschema op gaat hogen, zou ik er als ik jou was wat boterhammetjes aan toevoegen, zoals ik ergens anders ook al zei.
Volkorenbrood bevat inderdaad veel koolhydtaten, maar ook vitamine b, ijzer en veel vezels.
Zeker als vegetarier is het dus niet verkeerd om wat extra brood te nemen zo nu en dan ;)
Gefeliciteerd met het behalen van je doel! :)
 
Hoi!

Ik heb even een vraagje...
Stel dat je vindt dat je te droog wordt... moet je dan meer koolhydraten tot je nemen?

Bedankt!

ALs dat blijkt uit je gewicht en aangezicht dan idd iets meer gaan eten, wat noten in je dieet erbij? Je eet overigens niet veel dus 200 kcal meer kan wel...;) dat twee weken volhouden en weer kijken wat er gebeurd.
Foto ziet er idd ok uit.

D (en A)
 
Hoezo 'te droog'? Idd gewoon wat meer eten, paar boterhammen erbij (is al gezegd), en hoe gaat het met je 'opgezette' buik? Is die nu wel plat of nog steeds opgezet?
 
Dank je allemaal!!!
Met 'te droog' bedoel ik dat je op een gegeven moment zover komt dat je echt het wasbord gaat zien. Een beetje lichte lijnen vind ik mooi, maar ik wil niet echt alle blokjes zien.
Ik gooi er om 9;30 uur gewoon een boterham met pindakaas bij! Ik kreeg ook al steeds meer trek, komt waarschijnlijk door dat HITT zwemmen wat ik heb toegevoegd. Dus ik ben wel blij dat ik ff iets meer mag eten. Kan ik zo blijven eten op die 1800/1900 of mag het alleen maar tijdelijk?

Mijn buik is minder opgezet. Ik heb die vacuum oefening gedaan en na 1 week zie ik al resultaat!!! Die tip kreeg ik van het forum!
 
Back
Naar boven