XXL Nutrition

Te hoog in KH % hulp gezocht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Monkeytilt

Novice
Lid geworden
2 jan 2013
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
76kg
Vetpercentage
14%
Hallo beste forum mensen,

Na het uitzoeken van mijn voeding en het één en ander aan te passen ben ik de weg kwijt. Ik weet niet zo goed wat ik aan moet passen om het tot een goede verhouding te laten komen. Ik ben student en zit dus met mijn maaltijden op school. Brinta eten op school vind ik geen probleem alleen rijst word erg lastig.

Het probleem zit het ( denk ik ) dat ik vrij hoog in mijn KH zit 50 % en wat laag in de eiwitten. Ik merk dat ik wel aardig goed reageer op vetten dus die wil ik iets hoger houden dan 1gram p gewicht.

Ik heb mijn schema in elkaar gezet voor een bulk periode '' +/- 3100 kcal ''
Ik zoek dus nog enig hulp om het voedings schema te perfectioneren.

Alvast bedankt

In de bijlage heb ik mijn schema neergezet.
 

Bijlagen

  • Voeding 2 jan 2013.xls
    225 KB · Weergaven: 55
50% kh is goed.
Ik heb de laatste tijd ook al heel wat bijgeleerd.
Als je te laag in kh zit en overdrijft met proteine, kan je problemen krijgen met je gezondheid. Met name pijn in de nieren bijvoorbeeld. (overbelasting van de nieren is dat). Ik heb deze pijn zelf ervaren. Nu ben ik al iets wijzer geworden door uren bezig te zijn met opzoekingen over voeding en schema's en kan ik eindelijk op een verstandige manier een goed schema maken.
 
50% kh is prima hoor. En je zit zeker niet te laag in eiwitten. Meer dan 1,65g per kg lichaamsgewicht gaat niet voor extra voordeel zorgen, al kun je misschien iets beter op safe spelen, en zorgen dat je tussen de 1,65 en 2g eiwit per kg binnen krijgt. Meer eiwit dan dat is zinloos eigenlijk. Kun je beter meer kh en vetten binnen krijgen.
 
Even serieus. Je weegt dus 160kg en je wilt gaan bulken?
 
Ik denk dat je gezien zijn opmerking over vetten, en de hoeveelheid vetten in zijn schema, wel kan afleiden dat ie tussen de 70 en 80kg zit wss, en dus geen 160kg weegt :p
 
Oh ok. Nougoed het is natuurlijk je persoonlijke voorkeur.. Je krijgt iig genoeg eiwitten. Ik zou 250gr eiwit nemen, iets meer vet (100gr) en iets minder kh. Maar dat is mijn voorkeur.
 
Haha, nee wat michieln zegt klopt. rond de 76 kilo. Als ik iets meer vet wil binnen krijgen en iets minder kh. Wat zou dan beste zijn om te veranderen? enig idee?
 
Ontbijt: Lean gain eruit, pindakaas erin.
10:00 appelstroop eruit, pindakaas erin.
17:30 rijst naar 75g (houd er rekening mee dat dit ongekookt gewogen is)
Olijfolie of iets dergelijks erin (cashewnoten smaken ook lekker bij rijst).
Pre workout géén lean gain nemen
^^ Enkele opties, probeer zelf even uit te zoeken wat je ermee doet ;)
 
Cashewnoten door de rijst! He thanx dat ga ik zeker doen.

Nu nog ff uitzoeken waar het goedkoop te halen is
 
waarom probeert iedereen zo halsstarrig vast te houden aan macroverhoudingen? gewoon je vereiste proteine en vetinname aanvullen met KH tot je aan het benodigde calorieen komt.
 
Olijf olie niet mee gerekend met het bereiden. Pre workout shake is eigenlijk na de training wist niet welke plek ik die moest geven. Bedankt , zal weer verder puzzelen
 
Back
Naar boven