XXL Nutrition

Te jong, maar toch even voorstellen..

Bezoekers in dit topic

Gembird

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 jun 2010
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m74
Massa
74kg
Tja,
Na jaren van verwaarlozing en roofbouw op mn lichaam heb ik besloten het drastich aan te pakken en eindelijk weer eens uit mn stoel te komen :D
Ik ben 32 jaar en heb al jaaaren niks meer gedaan aan sport.Dit begin ik steeds meer te merken, en met een inspanningstest voor de boeg(brandweer), heb ik me gister bij de sportschool gemeld.Daar 45 min cardio gedaan, waaruit bleek dat m'n conditie te wensen over laat, maar nog niet ronduit slecht te noemen is.
Zaterdag is mijn 2e afspraak, dan wordt mn lengte ,gewicht en vetpercentage gemeten.
Ik lees hier al een tijdje mee, en heb voor mezelf wat doelen gesteld:

Conditie, zodat ik die inspanningstest haal, om me daarna volledig te gaan concentreren op KT.
Ben enkele dagen geleden begonnen met (clean)bulken, of het daadwerkelijk clean is zal ik me nog wat verder voor in moeten lezen.

Ik ben op zoek nnaar wat advies, is het verstandig om te gaan bulken, of is cutten beter.Heb namelijk een pens en tietjes :(, maar daar tegenover spillebeentjes en dunne armpjes.
Waarschijnlijk krijg ik zaterdag een schema mee van de sportschool, maar ik wil liever iets opzoeken om asap progressie te maken.

256447n.jpg

14j24g7.jpg

20uv3pi.jpg

50llpk.jpg


Is deze beginnende dertiger nog te redden :D ???
 
Nee, je bent niet meer te redden. Hopeloos geval :D

Allereerst welkom hier.

Met de juiste voeding en een goed trainingsschema kun je al aardig snel wat resultaten boeken. Lees op dit forum de stickies door over voeding, oefeningen en vetverbranding, dan zullen je de principes van gezond leven en sporten snel duidelijk worden.

Om je vraag te beantwoorden: Bereken eerst hoeveel je dagelijks aan kcal. nodig bent, eet daar iets boven (10%) en doe een combinatie van KT en cardio.

Heb je verder nog vragen, dan zijn er hier genoeg mensen die je willen helpen.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Het voordeel is dat het alleen maar beter kan worden, zeker als je er serieus werk van wilt maken. Zo groot is de schade ook weer niet. Ik zou eerst gaan cutten, zeker als je conditiettesten voor de boeg hebt. Succes iig!
 
Zou zelf niet zo'n schema van een gym volgen omdat meestal van die kant en klare schema's zijn. Ik zal persoonlijk eerder cutten en dan schoon beginnen.

Gr
 
Bedankt voor de reacties,

Heb inderdaad al het een en ander gelezen hier, en was daarom zelf op het idee gekomen om te gaan cleanbulken.Ik heb zojuist even mijn onderhoud uitgerekend en dat komt op ong. 2600 cal. per dag.
Zal vandaag eens proberen een nieuw schema te maken zodat ik daar een 10% boven kom, denk dat ik er nu namelijk ver boven zit.

De stickies over trainingsschema's heb ik gevonden, ik zal voor rippetoe of een 3 daagse split gaan.Hopelijk raak ik hiermee het buikje kwijt, en komt er meer massa/spier op mn benen en armen terecht :D
 
IK heb heel goede resultaten met mijn schema ( Zie Cut & Bulk ) in 35+.
Ben vet aan het verliezen, maar weegschaal blijft hetzelfde dus geen spierverlies wat zich bewijst door mijn krachstats. Ik zou eerst even een inspanning doen om vet te verliezen tot een 14% en dan pas spreken over bulken. Ga zeer hoog in de eiwitten om max spiermassa te behouden.
 
Welkom! En ik zou niet gaan cutten als ik jou was je bent op zich niet erg zwaar alleen doet de zwaartekracht zijn werk ;) ik zou gaan voor een clean-bulk, dan heb je een betere basis om te beginnen met KT, dat beetje extra vet eraf trainen zal je bij de test toch weinig helpen omdat dat meer met conditie te maken heeft :D En voor je trainingsschema kan je hier op BB genoeg vinden in de sticky's... succes
 
Gister voor het eerst wezen trainen onder begleiding van een instructeur.
Zoals verwacht kwam hij met een fullbodyschema waarin ik bijna alles train (behalve kuit,onderarm en/of pols).Volgens hem zou ik 1 set van 12 moeten doen op ieder apparaat met 1 sec positief, 0sec en dan 4 sec negatief.Zodra ik sets van 20 kan met een bepaald gewicht kan er wat gewicht bij.
Ik ben er eerlijk gezegd niet van overtuigd dat dit is wat ik zoek om snel progressie te maken.
Ik denk zelf meer in de richting van een split schema en of rippetoe, hoewel ik geen squatrek of iets dergelijks heb gezien.

Mijn meting van gister:

1.73 lang
72,5 kg
25,1 BF

Voeding:
Havermout met 250 ml melk, beker chocomelk
2 boterhammen pindakaas, banaan
4 boterhammen pindakaas of kipfilet, choco of gewone melk
2 eiren, 2 boterhammen, melk
avondeten (wat de pot schaft)
ongezouten pinda's, banaan
250 gr kwark

Kan iemand mij in de goede richting zetten?
 
Stickeys doorlezen..

Splitschema opstellen. 4 oefeningen grote spiergoepen, 3 oefeningen kleine spiergroepen. Iedere oefening 4 setjes bijv. 12-10-8-6

Verder ben ik bang dat je op een verkeerde sportschool bent gaan trainen naar aanleiding wat je zegt..

Aan je vet percentage te zien wil je vast wat droger worden.. Veel cardio en veel eiwitten weinig koolhydraten.. Maar goed lees nou maar eerst die stickeys.. Succes
 
Je houding (hangbuik) kan je al meteen aanpakken vriend..
Leer om constant je borst vooruit te houden en die pens in te trekken..

De rest is VOLHOUDEN en er 100% voor gaan.. dan komt er gegarandeerd resultaat!
 
Beginners moeten JUIST met full body beginnen.. en als je Rippetoe's adviezen volgt, laat hij je ook elke training dezelfde basisoefeningen doen.
Het is onzinnig om binnen 6 maanden al aan een split te beginnen, dus wat dat betreft was dat zeker geen verkeerd schema.
 
Beginners moeten JUIST met full body beginnen.. en als je Rippetoe's adviezen volgt, laat hij je ook elke training dezelfde basisoefeningen doen.
Het is onzinnig om binnen 6 maanden al aan een split te beginnen, dus wat dat betreft was dat zeker geen verkeerd schema.

Ik heb het idee dat het wat teveel is, ik volg dit schema nu, maar merk dat ik op het laatst de oefeningen gewoon niet meer fatsoenlijk kan uitvoeren en zelfs lichter moet gaan :(
Ik heb nog geen nieuw schema omdat ik eerst even moet opschrijven wat er aan materiaal staat in de gym :o

Weging vandaag:

1,73 lang
73,1 kg
19,9 BF

BF omlaag, gewicht een klein beetje omhoog :D
 
Back
Naar boven