MuscleMeat

Te lage bloedruk

Bezoekers in dit topic

darky1945

Cool Novice
Lid geworden
4 jul 2020
Berichten
154
Waardering
31
Lengte
1m86
Massa
105kg
Ik ben een 50 jarige man die de laatste maanden 4 maal per week gaat fitnessen. Tijdens de oefeningen voel ik me regelmatig duizelig en flauw , ook in mijn hoofd. Ben dus bij mijn dokter sportcardioloog geweest en deze heeft mij getest. Ik doe dus tijdens mijn inspanning een serieuze bloeddrukval. Hij zei dat compressiekousen type 2 me zouden helpen. Kunnen jullie mij eventueel tips geven wat ik nog kan doen tegen die lage bloeddruk , miss kunnen bepaalde supplementen me helpen. Laatste training liep ik snel leeg , had geen kracht meer, thuis bloeddruk gemeten en had 9 over5. Dank bij voorbaat om me te helpen.
 
Ik ben een 50 jarige man die de laatste maanden 4 maal per week gaat fitnessen. Tijdens de oefeningen voel ik me regelmatig duizelig en flauw , ook in mijn hoofd. Ben dus bij mijn dokter sportcardioloog geweest en deze heeft mij getest. Ik doe dus tijdens mijn inspanning een serieuze bloeddrukval. Hij zei dat compressiekousen type 2 me zouden helpen. Kunnen jullie mij eventueel tips geven wat ik nog kan doen tegen die lage bloeddruk , miss kunnen bepaalde supplementen me helpen. Laatste training liep ik snel leeg , had geen kracht meer, thuis bloeddruk gemeten en had 9 over5. Dank bij voorbaat om me te helpen.
Mijn bloeddruk is regelmatig rond de 100/60. Als ik me zwak begin te voelen jaag ik er altijd gewoon 1-2 scoopjes elektrolyten poeder in en dan zijn m'n zwarte vlekken in een paar minuten gone.

Zou je kunnen proberen!

Ikzelf gebruik deze zakken:
 
Mijn bloeddruk is regelmatig rond de 100/60. Als ik me zwak begin te voelen jaag ik er altijd gewoon 1-2 scoopjes elektrolyten poeder in en dan zijn m'n zwarte vlekken in een paar minuten gone.

Zou je kunnen proberen!

Ikzelf gebruik deze zakken:
Kan dit alvast proberen. bedankt.
Nog mensen met tips ?
 
Zelf krijg ik hier ook weleens last van als ik mijn carbs verlaag. Met name bij grotere schommelingen in carbs inname.
Wanneer ik een periode lager in carbs doe heb ik ook extra electrolyten nodig (met name natrium en kalium).
Op een of andere manier stabiliseert zich dit wel na enkele dagen en wordt de behoefte dan minder.
Wellicht speelt zoiets ook bij jou wanneer je meer sport.

Ano_281122, gezien Bulk het niet op de website vermeld, zou je eens de vormen van deze elektrolyten willen delen?

Ik kan bijvoorbeeld niet goed tegen kalium of magnesium citraat. Op een of andere manier vinden mijn darmen de citraatvormen niet zo prettig.
 
@PartyMarty, gezien Bulk het niet op de website vermeld, zou je eens de vormen van deze elektrolyten willen delen?
Ik heb toevallig vorige week mijn laatste zak in een bakje gedaan en daarna weggegooid. Dus ik heb ook geen zak meer liggen. Misschien dat Onit er nog eentje heeft, ik weet dat hij die ook gebruikt.

De website van Bulk geeft inderdaad alleen dit aan:

Ingrediënten​

Per portie van 1 g:
Natrium (Na) 260 mg, kalium (K) 77 mg, calcium (Ca) 47 mg, magnesium (Ma) 7,5 mg.
Per 100 g:
Natrium (Na) 26 g, kalium (K) 7,7 g, calcium (Ca) 4,7 g, magnesium (Ma) 0,75 g.

Niet in welke vorm inderdaad.
 
Beter lage bloeddruk dan een te hoge, je symptomen komen wel overheen met een lage bloeddruk iig.

Gebruik je enige vorm van medicatie?
 
Beter lage bloeddruk dan een te hoge, je symptomen komen wel overheen met een lage bloeddruk iig.

Gebruik je enige vorm van medicatie?
Neen nog geen medicatie, ja ben wel blij dat ik geen te hoge bloeddruk heb. Medicatie geven ze pas als je veel valt zei de dokter.
Elke keer als ik opsta moet ik me wel eventjes vasthouden en schudden mijn benen een beetje. zal zien of het al zal helpen met die compressiekousen.
 
Neen nog geen medicatie, ja ben wel blij dat ik geen te hoge bloeddruk heb. Medicatie geven ze pas als je veel valt zei de dokter.
Elke keer als ik opsta moet ik me wel eventjes vasthouden en schudden mijn benen een beetje. zal zien of het al zal helpen met die compressiekousen.
Kan zo niet 123 bedenken waardoor je een lage bloeddruk hebt aangezien dat vrij uniek is toz van juist een te hoge bloeddruk. Denk dat je uit voeding weinig kunt halen of je moet juist “extra” zout gaan eten om je bloeddruk te verhogen. Weet niet of dit overigens werkt als tegeneffect voor een lage bloeddruk. Wat adviseert je dokter qua medicatie etc?
 
Mijn bloeddruk is regelmatig rond de 100/60. Als ik me zwak begin te voelen jaag ik er altijd gewoon 1-2 scoopjes elektrolyten poeder in en dan zijn m'n zwarte vlekken in een paar minuten gone.

Zou je kunnen proberen!

Ikzelf gebruik deze zakken:
helpt dat spul goed? daarna weer energie en niet meer flauw? ik neem som een paar dropjes en suikerklontjes mee. Laaste tijd veel banan/krentebollen bij lange ritten.
 
helpt dat spul goed? daarna weer energie en niet meer flauw? ik neem som een paar dropjes en suikerklontjes mee. Laaste tijd veel banan/krentebollen bij lange ritten.
Ja ik vind dat spul wel goed werken, natuurlijk als je er wat carbs bij gooit werkt het denk ik wel nog beter.
Doe zelf m'n rondjes altijd vooral op cafeine, 400mg en dan 2 scoopjes elektrolytenpoeder met half litertje water voor vertrek.
 
ga ik eens proberen, thanks niet vaak last van maar wel makkelijk als je het direct weer kunt verhelpen.
 
Kan zo niet 123 bedenken waardoor je een lage bloeddruk hebt aangezien dat vrij uniek is toz van juist een te hoge bloeddruk. Denk dat je uit voeding weinig kunt halen of je moet juist “extra” zout gaan eten om je bloeddruk te verhogen. Weet niet of dit overigens werkt als tegeneffect voor een lage bloeddruk. Wat adviseert je dokter qua medicatie etc?
Nog niets van advies gekregen qua medicatie, ik ga eerst met die compressiekousen proberen en als de klachten blijven zal ik miss wel moeten overstappen op medicatie, maar ik ga eerst alle andere middelen proberen en hopen op nooit medicatie !
 
Nog niets van advies gekregen qua medicatie, ik ga eerst met die compressiekousen proberen en als de klachten blijven zal ik miss wel moeten overstappen op medicatie, maar ik ga eerst alle andere middelen proberen en hopen op nooit medicatie !
Denk persoonlijk dat die kousen bar weinig verschil uitmaken. Kon je huisarts niet een onderzoek starten naar de reden van je lage bloeddruk ipv meteen medicatie voorschrijven.
 
Denk persoonlijk dat die kousen bar weinig verschil uitmaken. Kon je huisarts niet een onderzoek starten naar de reden van je lage bloeddruk ipv meteen medicatie voorschrijven.
Ik ben onderzocht door een sport cardioloog, met fietstest, resultaat was lage bloeddruk en soms bloeddrukval tijdens het fietsen.
Het is een dokter die zelf veel aan sport doet. Hij gaf mij voorlopig de raad van voor de training een halve liter isotone drank te drinken EN om die kousen ook te proberen. hij werkt samen met prof atleten. Mocht het dan nog even slecht blijven kon ik terug gaan bij hem.
 
  • Like
Waarderingen: ak
Ik heb toevallig vorige week mijn laatste zak in een bakje gedaan en daarna weggegooid. Dus ik heb ook geen zak meer liggen. Misschien dat Onit er nog eentje heeft, ik weet dat hij die ook gebruikt.

De website van Bulk geeft inderdaad alleen dit aan:

Ingrediënten​

Per portie van 1 g:
Natrium (Na) 260 mg, kalium (K) 77 mg, calcium (Ca) 47 mg, magnesium (Ma) 7,5 mg.
Per 100 g:
Natrium (Na) 26 g, kalium (K) 7,7 g, calcium (Ca) 4,7 g, magnesium (Ma) 0,75 g.

Niet in welke vorm inderdaad.
Check!

Komt ie:

Sodium Chloride, Potassium Sulphate, Calcium Hydrogen Phosphate Anthydrous, Magnesium Oxide.
 
Kan het zijn dat je binnen anderhalf a een uur van tevoren een wat grotere maaltijd eet?
Dan kan je iets hebben wat rebound hypoglykemie heet.
 
Kan het zijn dat je binnen anderhalf a een uur van tevoren een wat grotere maaltijd eet?
Dan kan je iets hebben wat rebound hypoglykemie heet.
Zou kunnen maar volgende maandag begin ik weer te trainen en zal mij top voorbereiden , goed eten , isotone drank ervoor drinken, compressie kousen, vitaminen.
 
Prima, minimaal 1,5 uur van tevoren dan.
Succes! Ik ben 52 en doe kracht en bokstraining. Ben begonnen met 45.
 
Back
Naar boven