Fitness Seller

Te lange cardio na krachttraining (1 bezoeker)

Hoe lang zou jij cardio doen na een krachttraining?

  • 20 min

    Stemmen: 10 45,5%
  • 30 min

    Stemmen: 7 31,8%
  • 40 min

    Stemmen: 3 13,6%
  • meer dan 40 min

    Stemmen: 0 0,0%
  • ik doe geen cardio

    Stemmen: 2 9,1%

  • Totaal stemmers
    22

Bezoekers in dit topic

Speeddragon

Cool Novice
Lid geworden
23 mei 2013
Berichten
40
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
106kg
Ik ben sinds mei 20 kg afgevallen. en zit nu op een vetpercentage van 19% bij 98 kg
Dit heb ik gedaan door drie kwartier krachttraining te combineren met een uur cardio (MISS/LISS), af en toe een keertje HIIT voor 20 minuten ipv het uur. Dit gemiddeld 5 dagen per week, de cardio deed ik een deel voor en een deel na de krachttraining (dat dit niet handig is ben ik nu al wel achter)

Nu merk ik dat het stagneert en wil ik de zaken wat beter gaan aanscherpen

Nu ben ik bezig met mijn voeding te perfectioneren en dat lukt me aardig. Ik zit nu op 500 calorïen onder mijn onderhoud.

Ik snap echter geen bal meer van al de verschillende theoriën over cardio. Ik ben er ongeveer wel uit waarom je het beste na je krachttraining wat cardio kan doen. Maar het hele verhaal over glycogeen/ cortisol en een catabole staat vindt ik lastig om te begrijpen.

Soms lees je dat met een calorietekort je altijd in een catabole staat verkeerd (in de cut), sommigen zeggen dat dit ook tijdens een training kan gebeuren (maar dan gaat het niet over mensen die een calorietekort hebben of wel?)

Verder vond ik dit stukje over cortisol:

cortisol levels will rise while testosterone levels fall in an effort to build muscle. Excessive cardiovascular exercises can lead to cortisol levels rising too high, which will in turn, reverse the effects of your training! This overtraining causes the body to use muscle for fuel and hold onto fat instead of burning it.

Maar wat ik niet goed helder krijg is:
-Als je dus te lang traint en je cortisol niveau erg hoog wordt begint je lichaam dan pas te verbranden en is dit dan vet+spierweefsel?

of

-Als je te lang traint en dat cortisol niveau te hoog wordt gaat je lichaam meer spierweefsel verbranden dan daarvoor, maar werd ervoor al wel vet verbrand?

Bij het cutten verlies je altijd wel spieren, dus ik weet niet of men het er over heeft dat bij teveel cardio het verlies nog groter wordt of dat ze dan doelen op het verlies dat er sowieso is?


Hoeveel minuten cardio zouden jullie aanraden na een training? 20/30/40?


Bronnen waar ik zelf al uit heb geput:
Not All Cardio Is Created Equal!
Should You Do Cardio Before or After Working Out With Weights?
Does Your Body Burn Muscle Before Fat?
Why Doing Too Much Can Keep You Fat
https://debisilber.com/cortisol-and-cardio-why-youre-not-getting-the-results-you-want/
 
Je kunt ook gewoon een whey shake na je kt nuttigen om vervolgens iets van 30min cardio te doen.
 
3 tot 4 keer 10 minuten high intensity cardio werkt fantastisch. Burpees, pushups, kettlebellswings etc. hebben nog nooit iemand zwakker of dikker gemaakt. En je krijgt conditie als een malle. Een half uurtje als een soort zombie op een cardio apparaat zitten vind ik sowieso weinig aan, al kan het soms best effectief zijn.
 
3 tot 4 keer 10 minuten high intensity cardio werkt fantastisch. Burpees, pushups, kettlebellswings etc. hebben nog nooit iemand zwakker of dikker gemaakt. En je krijgt conditie als een malle. Een half uurtje als een soort zombie op een cardio apparaat zitten vind ik sowieso weinig aan, al kan het soms best effectief zijn.

Ik weet niet waarom, maar ik vind het juist veel chiller om een half uur lekker lui te fietsen of zo. Beetje muziek in en dan vind ik het oprecht chill om soms wat cardio te doen.
Maar meestal moet ik snel dus dat zit er bijna nooit meer in.
 
Ik weet niet waarom, maar ik vind het juist veel chiller om een half uur lekker lui te fietsen of zo. Beetje muziek in en dan vind ik het oprecht chill om soms wat cardio te doen.
Maar meestal moet ik snel dus dat zit er bijna nooit meer in.
Conditietraining moet helemaal niet chill zijn!!!! :mad:
 
En als je nu vrijwel iedere dag los van de krachttraining 30 minuten tot een uur cardio doet met een niet al te hoge hartslag (max 180 -/- je leeftijd)?
- Dit kan gewoon wandelen zijn;
- Eventueel één sessie opbouwen naar 90+ minuten per week.

Eventueel in combinatie met 10-15 minuten conditietraining als afsluiters van je krachttraining sessies?

Mocht je moeten kiezen dan liever de langzaam en als het niet anders kan na/met een shake na krachttraining voor langzaam.
 
Met stagneren bedoel ik dat het droger worden/afvallen minder snel gaat.

Ik ben nu een week bezig met minder cardio en af en toe wat hit sessies van een minuut of 20. En ik heb het gevoel dat dit een stuk beter werkt voor me. Bedankt voor al de reacties.
 
Met stagneren bedoel ik dat het droger worden/afvallen minder snel gaat.

Ik ben nu een week bezig met minder cardio en af en toe wat hit sessies van een minuut of 20. En ik heb het gevoel dat dit een stuk beter werkt voor me. Bedankt voor al de reacties.
Als je gewicht al een aantal weken gelijk blijft, eet je waarschijnlijk op onderhoud. Om weer verder af te vallen zul je minder moeten eten of meer moeten bewegen, of een combinatie van beide. De keuze is aan jouw. Verder is het altijd zo dat afvallen steeds langzamer gaat als je evenveel blijft eten en bewegen, omdat je onderhoudsbehoefte daalt naarmate je lichter wordt.
 
Minder eten of meer cardio. Of beide.
Langzaam wat kwijt raken is ook vooruitgang alleen wil men vaak te snel en zien het als stil staan.
 
Back
Naar boven