XXL Nutrition

Te oud voor studie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

je bent nooit te oud om te leren, aan de andere kant..de mensen die dat zeggen hebben waarschijnlijk nooit op hun 28-ste tussen de net uitgekomen pubers gezeten. Het kan wel degelijk irritant zijn...hopen op een leuke klas :D
 
Hoezo zou je hem dat adviseren? Als hij wil studeren, laat hem lekker studeren. Je moet je niet laten afschrikken door je leeftijd... je bent er toch voor je zelf en niet voor al die andere pipo's.
 
Te oud??? Ik zit op de HVA...eerste jaars nu. Ik had mijn MBO nooit afgemaakt en spijt van. Miste een half jaar. Heb toch toelating gekregen vanwege mijn functies en competenties. Toch heb ik niet voor een dagopleiding gekozen omdat ik het financieel anders ook niet helemaal ga trekken. Dus doe nu de Deeltijd avondopleiding. Ik vind dat hij niet te oud is om te studeren, zeker niet op universitair niveau, daar zal hij niet de enige zijn die die leeftijd heeft. Anderzijds, de gene die jong en niet serieus zijn, heeft ie maar een half jaar tot max een jaar last van... die haken vanzelf wel af;)
 
plus.....

als je als oudere gaat studeren tussen al die jonge studentjes die net van huis zijn kun je als ervaren man makkelijk scoren... dat zou al voldoende moeten zijn om hem te adviseren er voor te gaan. :D
 
Ik zit vaak genoeg in college naast een 40er, je familie dien je juist te steunen in hun ontwikkeling, wat een flapdrol ben jij zeg
 
Ik zit vaak genoeg in college naast een 40er, je familie dien je juist te steunen in hun ontwikkeling, wat een flapdrol ben jij zeg

+1

Dankzij de hulp van mijn omgeving bereik ik iig mijn doelen;) Je zou idd een peptalk moeten geven om hem daarna naar school te schoppen. werkt echt;)
 
Hallo allemaal,

Mijn broer wil weer gaan studeren en hij is al 28 jaar oud. Hij heeft hiervoor een andere studie gevolgd (Wageningen universiteit) maar bachelor niet af gemaakt en daarna gewerkt en nu wil hij weer beginnen (studie archeologie aan VU Amsterdam of Utrecht), wat vinden jullie, want ik heb hem geadviseerd om dit niet te doen want de leeftijd vershil is volgens mij te groot met andere eerstejaarse studenten. Heeft

Alvast bedankt.

+1 werkgevers zullen doorzettingsvermogen waarderen

:roflol:
 
Misschien in TS er zoeen die jaloers is op zijn broer, vervolgens zijn ontwikkeling probeert tegen te houden omdat hij zelf maar mbo heeft gedaan...
 
Misschien in TS er zoeen die jaloers is op zijn broer, vervolgens zijn ontwikkeling probeert tegen te houden omdat hij zelf maar mbo heeft gedaan...

in dat geval zou het mij juist motiveren om het wel te doen...gewoon...om alleen al met me diploma mijn omgeving een draai om hun oren te geven..

Harm ik blijf je geen karma geven lol :D
 
Haha al dat positieve gedoe.
Je maakt wel eens fouten in je leven. Maar om dan dingen opnieuw te gaan doen? Vind ik ook een teken van zwakte.
Gewoon verdomme een andere job vinden en kijken of je daar opgeleid kan worden.
Stoppen met werken vind ik not done. Avondopleiding weer wel.
 
je moet doen wat je zelf wilt, ongeacht hoe een ander daar over denkt imo
 
28 jaar is wel bovengemiddeld daar heb je gelijk in. Als je broer echter wil studeren en het kan financieren zie ik niet waarom hij het niet moet doen. Als hij zijn huidige baan niet leuk vind moet je dat zeker niet de rest van je leven blijven doen en kun je beter nog een paar jaar gaan studeren.
 
idd...ander bijkomstigheid: hij krijgt stufi en OV...ik op mn 31e niet, dus vandaar dat ik de avond/ deeltijd opleiding doe.
 
idd...ander bijkomstigheid: hij krijgt stufi en OV...ik op mn 31e niet, dus vandaar dat ik de avond/ deeltijd opleiding doe.

best lame is dat eigenlijk hè, weer een obstakel opwerpen voor mensen die wat ouder zijn dan de gemiddelde leerling. Iedereen zou gewoon die financiële steun moeten krijgen. Achterlijke regering
 
jep...en dat terwijl vaak de oudere student meer gemotiveerd is:S

breek me de bek niet open over de regering....wel op een gayparade bootje lopen wuiven en schudden met die konten...maar problemen oplossen...ho maar:S
 
Liefde kent geen grens.
ZO ook voor opleiding. Laat je broer zijn ding doen, blijkbaar heeft het altijd gespeeld (soort van spijt) en dat gaat blijven...
 
Deze jongen begint volgend jaar ook nog aan 3 jaar extra studeren. Ben dan 28 als ik klaar ben.

7 jaar havo, 4 jaar hbo en 3 jaar uni. Beter wat ouder zijn voor je studie. Ben nu 24 en kan eindelijk zeggen dat ik serieus mee bezig ben.

Waarom zou je willen studeren tussen je 17e en 23e. Drugsgebruiken is het devies.
 
Haha al dat positieve gedoe.
Je maakt wel eens fouten in je leven. Maar om dan dingen opnieuw te gaan doen? Vind ik ook een teken van zwakte.
Gewoon verdomme een andere job vinden en kijken of je daar opgeleid kan worden.
Stoppen met werken vind ik not done. Avondopleiding weer wel.

Vind jij het dan ook een teken van zwakte dat ik alsnog ben gaan studeren ??
Zelfs ik zelf zie dat niet zo :p al kan ik er ook moeilijk positief over zijn dat ik er zo laat bij was :o
Maar toen ik van school af kwam, had ik er ab-so-luut geen zin in in nu wel!
Het zou dan eerder zwak zijn geweest om op de ingeslagen weg verder te gaan...

Ik ben dus op 24 nog begonnen en dat terwijl ik met 16 van school kwam, maar ik vind het zelf idd ook wel vervelend dat hoogstens de master studenten even oud zijn, maar dat is verder geen reden om het te laten :)
 
Zal je nog een reden geven om het niet te doen.
Iemand van 24 aannemen of iemand van 32 met dezelfde studie. Wat kies je zelf als werkgever?

Of klaar zijn met je studie en er dan geen job mee krijgen? Ben je tussen de 30-35 en vind je geen werk.
Toch lastig.

Ik zelf baal dat ik toen niet verder gegaan ben. Echter zal ik daar nooit op terug komen.
Zou hooguit een avondopleiding doen.
 
Zal je nog een reden geven om het niet te doen.
Iemand van 24 aannemen of iemand van 32 met dezelfde studie. Wat kies je zelf als werkgever?

Of klaar zijn met je studie en er dan geen job mee krijgen? Ben je tussen de 30-35 en vind je geen werk.
Toch lastig.

Ik zelf baal dat ik toen niet verder gegaan ben. Echter zal ik daar nooit op terug komen.
Zou hooguit een avondopleiding doen.

Ik mag toch aannemen dat werkgevers niet alleen op leeftijd selecteren. Maar ook nog of ze je leuk vinden :eek:
Dus mijn kansen worden niet significant kleiner dan ze al waren :p
Ik moet dan maar proberen om dat te compenseren met prestaties :fire:

Bij ons is dit jaar trouwens een gast van 49 begonnen maar dat is zelfs in het nieuws geweest.Ik weet ook niet of die nog wil proberen om werk te krijgen maar dat terzijde.
Je moet het idd wel alleen doen als je het ècht wilt en niet omdat je je baantje gewoon niet leuk vind.
 
Back
Naar boven