XXL Nutrition

Te oud voor studie?

Bezoekers in dit topic

Mijn oud-coach van 59 is dit jaar rechten gaan studeren op de Erasmus. Ik zie het probleem niet.
 
Waarom zou hij het niet doen?
 
als hij het financieel goed heeft zie ik het probleem niet echt. Als ik nu nog naar school wil moet ik elke maand 250 euro aan mijn moeder en dan heb ik mijn eten nog niet. Die hypocriete bitch. School ruled!!!!
 
Investeren in de toekomst. 1 stap terug, 2 vooruit.
 
als hij het financieel goed heeft zie ik het probleem niet echt. Als ik nu nog naar school wil moet ik elke maand 250 euro aan mijn moeder en dan heb ik mijn eten nog niet. Die hypocriete bitch. School ruled!!!!

Als ze moeilijk doet, neem je gewoon haar fiets en ga je een eindje rijden.;)
 
als hij het financieel goed heeft zie ik het probleem niet echt. Als ik nu nog naar school wil moet ik elke maand 250 euro aan mijn moeder en dan heb ik mijn eten nog niet. Die hypocriete bitch. School ruled!!!!

Als ik je posts zo zie dan lijkt het me dat je er best mee zit. Dan moet je gewoon echt iets ondernemen en niet alleen maar klagen. Anders zit je over 20 jaar nog in dezelfde positie.
 
Ik zal jullie mijn mening geven: een werkzoekende, net van school en HBO zonder werk ervaring wordt idd minder snel aangenomen dan iemand ie een waslijst aan werk ervaring heeft, steeds stap voor stap carrieere heeft gemaakt om daarna, vanwege studie een stap terug te doen, en op "rijpe leeftijd" af te studeren. Ervaring in werk en levens ervaring telt voor de hogere functie's nog altijd mee.

Is mijn ervaring hier in.
 
als hij het financieel goed heeft zie ik het probleem niet echt. Als ik nu nog naar school wil moet ik elke maand 250 euro aan mijn moeder en dan heb ik mijn eten nog niet. Die hypocriete bitch. School ruled!!!!

Ga in Nederland studeren. Ga op kamers, neem een bijbaan en vraag studiefinanciering aan! Honderd duizenden jonge Nederlanders doen het zo. Niks mis mee.
 
Als ik je posts zo zie dan lijkt het me dat je er best mee zit. Dan moet je gewoon echt iets ondernemen en niet alleen maar klagen. Anders zit je over 20 jaar nog in dezelfde positie.

there's nothing i can do but living with it :p
mogelijkheid 1: uit het huis gaan en dat is nog duurder + werken
mogelijkheid 2: alles zelf betalen + haar huur + werken
mogelijkheid 3: euromillions winnen + uit huis gaan + naar school gaan :p

ben bezig met optie 3 :D
 
Ik mag toch aannemen dat werkgevers niet alleen op leeftijd selecteren. Maar ook nog of ze je leuk vinden :eek:
Dus mijn kansen worden niet significant kleiner dan ze al waren :p
Ik moet dan maar proberen om dat te compenseren met prestaties :fire:

Bij ons is dit jaar trouwens een gast van 49 begonnen maar dat is zelfs in het nieuws geweest.Ik weet ook niet of die nog wil proberen om werk te krijgen maar dat terzijde.
Je moet het idd wel alleen doen als je het ècht wilt en niet omdat je je baantje gewoon niet leuk vind.

Tuurlijk selecteren ze niet alleen op leeftijd. Maar als 2 verdere gelijke komen solliciteren zullen ze voor de makkelijkste kiezen (jonger, vaak nog geen eigen huis en kids). Tevens is iemand van 24 goedkoper dan iemand van 35.

Ter verruimming van je kennis. Doen!
Maar ten koste van je inkomsten enz, zou ik het niet doen.
 
there's nothing i can do but living with it :p
mogelijkheid 1: uit het huis gaan en dat is nog duurder + werken
mogelijkheid 2: alles zelf betalen + haar huur + werken
mogelijkheid 3: euromillions winnen + uit huis gaan + naar school gaan :p

ben bezig met optie 3 :D

Optie 4: euromillions winnen en een one-way-ticket boeken richting Pattaya.
 
Zal je nog een reden geven om het niet te doen.
Iemand van 24 aannemen of iemand van 32 met dezelfde studie. Wat kies je zelf als werkgever?

Of klaar zijn met je studie en er dan geen job mee krijgen? Ben je tussen de 30-35 en vind je geen werk.
Toch lastig.

Ik zelf baal dat ik toen niet verder gegaan ben. Echter zal ik daar nooit op terug komen.
Zou hooguit een avondopleiding doen.

Maar iemand van 24 zal ook eerder van functie/ baan switchen in de wetenschap dat hij makkelijker een baan kan krijgen. Verder gaat het ook om je kwaliteiten en die zijn niet leeftijdsgebonden. Ik denk persoonlijk als je erg goed bent in je vak dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken.

Ik ken een aantal mensen zijn begonnen met zelfstudie (geen diploma's dus) op hun 30e omdat ze niet tevreden waren met het werk wat ze deden en toch hebben ze het geschopt tot een senior functie. Gewoon omdat ze super goed werden in een bepaald vak. Ik denk dat bedrijven het belangrijker vinden of je je werk ziet als je passie dan dat je jong of ouder bent.
 
Tuurlijk selecteren ze niet alleen op leeftijd. Maar als 2 verdere gelijke komen solliciteren zullen ze voor de makkelijkste kiezen (jonger, vaak nog geen eigen huis en kids). Tevens is iemand van 24 goedkoper dan iemand van 35.

Dan duurt het toch iets langer voordat je werk vindt. Uiteindelijk zullen er toch nog genoeg jaren over blijven om te werken, en heb je dus toch iets aan de opleiding gehad.

Dat is beter dan je hele leven blijven balen.
 
there's nothing i can do but living with it :p
mogelijkheid 1: uit het huis gaan en dat is nog duurder + werken
mogelijkheid 2: alles zelf betalen + haar huur + werken
mogelijkheid 3: euromillions winnen + uit huis gaan + naar school gaan :p

ben bezig met optie 3 :D

Het zal misschien niet makkelijk zijn, maar met jouw leeftijd zeggen dat je er niks meer aan kunt doen is gewoon onzin. Als je het echt wilt dan moet je er gewoon voor gaan, ook al zal het een tijdje moeilijk worden.
 
Op de arbeidsmarkt is het verschil tussen iemand van 24 en iemand van 30 met dezelfde opleiding niet zo groot.

Kwaliteit komt altijd bovendrijven.
 
Zal je nog een reden geven om het niet te doen.
Iemand van 24 aannemen of iemand van 32 met dezelfde studie. Wat kies je zelf als werkgever?

Of klaar zijn met je studie en er dan geen job mee krijgen? Ben je tussen de 30-35 en vind je geen werk.
Toch lastig.

Ik zelf baal dat ik toen niet verder gegaan ben. Echter zal ik daar nooit op terug komen.
Zou hooguit een avondopleiding doen.
Wat zal een werkgever eerder aannemen: iemand van 24 die net klaar is met zijn studie, iemand van 32 die net klaar is met zijn studie, of een dertiger zonder studie? Het is altijd goed om te gan studeren, zeker beter dan geen studie. Beetje kort door de bocht, die uitspraken van je... Klinkt alsof je voor jezelf probeert goed te pratenom niet alsnog aan de slag te gaan
 
zo dacht ik ook altijd richard....ik kwam er ook altijd. Tot ik de hogere plekken ambieerde. Dan beginnen ze met assesments e.d. waaruit blijkt dat je er totaal niet klaar voor bent.

In sommige functies zien ze een jong afgestudeerde echt niet zitten. Die hebben vaak te veel bla bla en zijn zo instabiel en vaak te incompetent. Over geloofwaardigheid naar de klanten al niet te spreken.

Niet om je aan te vallen: waarom voor jou dan geen deeltijd studie? Ik ben nog aan het studeren en wordt nu al vaker gebeld om op sollictatie te komen. Veel bedrijven hebben respect voor de gene die 40 uur werkt EN s'avonds de HBO doet.
 
Wat zal een werkgever eerder aannemen: iemand van 24 die net klaar is met zijn studie, iemand van 32 die net klaar is met zijn studie, of een dertiger zonder studie? Het is altijd goed om te gan studeren, zeker beter dan geen studie. Beetje kort door de bocht, die uitspraken van je... Klinkt alsof je voor jezelf probeert goed te pratenom niet alsnog aan de slag te gaan

Je vergelijkt nu 3 dingen, terwijl imo je maar 2 dingen hoef te vergelijken. Je moet afwegen of het de moeite waard is. Is ook afhankelijk van de richting die je wilt studeren. Tevens moet je niet onderschatten dat als je er een x-aantal jaar uit bent geweest je het zomaar weer even zult oppakken.

Tevens hoef ik nergens excuses voor te hebben. Ik heb schik in mijn job. Leuk salaris, leuke auto, heb vanaf mijn 20ste leuk geld gehad, al vroeg kids, en huis kunnen kopen. Waar moet ik spijt van hebben? Dat ik een bepaald papiertje niet heb?
Ik vind het zonde dat ik het toen niet heb gedaan. Maar spijt? Never.

En kort door de bocht ben ik zelden:D
 
zo dacht ik ook altijd richard....ik kwam er ook altijd. Tot ik de hogere plekken ambieerde. Dan beginnen ze met assesments e.d. waaruit blijkt dat je er totaal niet klaar voor bent.

In sommige functies zien ze een jong afgestudeerde echt niet zitten. Die hebben vaak te veel bla bla en zijn zo instabiel en vaak te incompetent. Over geloofwaardigheid naar de klanten al niet te spreken.

Niet om je aan te vallen: waarom voor jou dan geen deeltijd studie? Ik ben nog aan het studeren en wordt nu al vaker gebeld om op sollictatie te komen. Veel bedrijven hebben respect voor de gene die 40 uur werkt EN s'avonds de HBO doet.

Wanneer je hogerop wilt, verlangen ze soms wat meer. Echter is een interne opleiding of een avondstudie die ze wensen vaak voldoende. Hoef je niet een complete studie meestal voor te volgen.

Jong persoon kunnen ze vaak vormen na wat ze willen voor hun bedrijf. Iemand met meer ervaring vaak wat moeilijker. Tuurlijk kunnen er voordelen zitten aan een ouder persoon.

De reden dat ik nu niet studeer is gewoon omdat ik er de tijd niet voor heb/of wil vrijmaken. Als ik kijk wat mensen om me heen verdienen met hun mooie opleidingen, doe ik het zo slecht nog niet, dus voor dat aspect hoef ik het voorlopig niet te doen.

Iedereen moet zelf weten wat ze willen doen, echter vind ik als je ergens tijd en vaak ook gel din stopt dit zich uiteindelijk wel moet terug betalen. Is dit niet het geval, vind ik het al niet meer boeiend;)
 
Back
Naar boven