MuscleMeat

Te oud voor studie?

Bezoekers in dit topic

Je vergelijkt nu 3 dingen, terwijl imo je maar 2 dingen hoef te vergelijken. Je moet afwegen of het de moeite waard is. Is ook afhankelijk van de richting die je wilt studeren. Tevens moet je niet onderschatten dat als je er een x-aantal jaar uit bent geweest je het zomaar weer even zult oppakken.

Tevens hoef ik nergens excuses voor te hebben. Ik heb schik in mijn job. Leuk salaris, leuke auto, heb vanaf mijn 20ste leuk geld gehad, al vroeg kids, en huis kunnen kopen. Waar moet ik spijt van hebben? Dat ik een bepaald papiertje niet heb?
Ik vind het zonde dat ik het toen niet heb gedaan. Maar spijt? Never.

En kort door de bocht ben ik zelden:D
Dan bof je... Is hardstikke mooi voor je dat de situatie zo is uitgepakt, maar ik denk dat de gemiddelde mens toch verder komt mét papieren, en imo is het nooit te laat om aan de slag te gaan. Ik blijf mijn moedertje ook constant aanmoedigen toch nog een studie op te pakken (die baalt na 30 jaar nog steeds dat ze na der havo is gestopt :))
 
Dan bof je... Is hardstikke mooi voor je dat de situatie zo is uitgepakt, maar ik denk dat de gemiddelde mens toch verder komt mét papieren, en imo is het nooit te laat om aan de slag te gaan. Ik blijf mijn moedertje ook constant aanmoedigen toch nog een studie op te pakken (die baalt na 30 jaar nog steeds dat ze na der havo is gestopt :))

Je moeder is vermoed ik 45-50 jaar.
Laat zeggen dat ze nu een opleiding gaat doen. Is ze 4-5 jaar verder normaal gesproken.
Wat dan?
 
Je moeder is vermoed ik 45-50 jaar.
Laat zeggen dat ze nu een opleiding gaat doen. Is ze 4-5 jaar verder normaal gesproken.
Wat dan?
Gaat ze gelukkiger de pijp uit :D

Hehe nee, zit zo.. Mijn ma is enigszins onzeker over het feit dat ze geen verdere opleiding heeft en voelt zich daarom niet altijd op haar gemak in bijv bedrijfsuitjes van mijn pa waar ze mee gaat, als ze praat in intellectueel gezelschap. Ik denk dat het voor haar een goede confidence boost zal zijn, ze is zeker een intelligente vrouw, studeren zal haar denk ik helpen in haar zelfvertrouwen. Ook zit ze nu bijv op een afdeling, en verdient het minste van iedereen met dezelfde functie, terwijl ze de oudste is... Maargoed dit is dus een andere motivatie dan de gem dertiger die nog zou gaan studeren om zijn carriere een boost te geven.
 
Verder zit ik zelf in de collegebanken nog regelmatig naast vijftigers; en in onze vriendengroep (van de studie) zitten jongens van 20, maar ook van 28, dus de ts die beweert dat dat leeftijdsverschil ook vervelend zal uitpakken slaat hier de plank mis.
 
Als ze het voor zichzelf doet, oke, maar omdat anderen dan beter over je denken...
Denk dat dan een cursus zelfvertrouwen beter is:D

Iets waar ik te veel van heb.
Ook al heb ik ergens geen sjoege van, boeit me niks, blijf lekker mee lullen;)
 
Als ze het voor zichzelf doet, oke, maar omdat anderen dan beter over je denken...
Denk dat dan een cursus zelfvertrouwen beter is:D

Iets waar ik te veel van heb.
Ook al heb ik ergens geen sjoege van, boeit me niks, blijf lekker mee lullen;)
voor zichzelf uiteraard, het is geen pubertje meer he ;)
 
Zou dan wel duaal gaan studeren, een startende zonder werkervaring van 35jaar wordt niet overal even snel aangenomen.
 
mensen ik kon de reacties niet lezen, moest vandaag werken heb 8 uurtjes gewerkt en straks weer 2 uurtjes. dus misschien vanavond ga ik het lezen.

Sorry
 
Haha al dat positieve gedoe.
Je maakt wel eens fouten in je leven. Maar om dan dingen opnieuw te gaan doen? Vind ik ook een teken van zwakte.
Gewoon verdomme een andere job vinden en kijken of je daar opgeleid kan worden.
Stoppen met werken vind ik not done. Avondopleiding weer wel.

Agree.
en hoe wil je rondkomen als je fulltime student bent van die leeftijd.
Van een paar euro die je in die paar vrije uurtjes bij kunt verdienen?
Of je moet er natuurlijk vrede mee hebben dar je tot je 32e thuis woont.
 
best lame is dat eigenlijk hè, weer een obstakel opwerpen voor mensen die wat ouder zijn dan de gemiddelde leerling. Iedereen zou gewoon die financiële steun moeten krijgen. Achterlijke regering

Weet je wel dat een opleiding tussen de 10.000 en 15.000 per jaar kost en dat wij in nederland net iets over de 1.000 er van zelf moeten betalen en nog studiefinanciering krijgen ook, dus eigenlijk betaal je al helemaal geen ****.
Dus zo slecht is het hier niet geregeld. In Amerika moet je zelf met 20.000 dollar uit je eigen zak over de brug komen om naar school te mogen. Moet er dan soms nog geld toegegeven worden ofzo, is het dan pas goed?
 
Gewoon doen!!! Leeftijd maakt op uni geen **** uit, er zijn vast andere gasten die ook zo oud of misscihen ouder zijn.

Trouwens 28 is niet oud, beter laat dan nooit.
 
Zo te lezen zijn de meeste reacties positief. Ik heb ook tegen hem gezegd dat als hij het echt wilt moet hij gewoon doen en alleen met vwo diploma kan je ook niks. Het is wel zo dat als hij toch begint zich niet laten beinvloeden door mensen die een er lacherig over doen of medestudenten.
Het is wel zo dat als hij nu nog alles in een keer haalt binnen drie jaar zijn bachelor diploma heeft. Dan is hij 30. Daarna kan hij werk gaan zoeken en als je wilt masters gaan doen (dan is hij 32).

En we weten hoe snel de tijd gaat. 3 jaar zijn zo voorbij.

Hij wilt BSC moleculaire wetenschappen of BSC gezondheidswetenschappen gaan doen.
 
28 jaar is niet oud het is best jong tenminste ik ben geen echte nederlander dus ik ben een domme duitser!
meeste studenten zijn inmiddels boven 21 jaar!!!
wft wat heb je voor problemen ik had relatie met een man toen ik 23 jaar was en hij was 53 jaar tenminste ik vind het maar een getal!
tenminste ik heb me al oud gevoelt op mijn 15e.
 
Lol, dat kan makkelijk. Er zijn 30/40/50 ers die eerstejaars zijn, boeit geen ****.
 
Ik zou niet weten waarom niet. Hij moet het niet voor het studentenleven doen maar voor de studie.
Vaak zijn deze mensen gemotiveerder dan de eerste jaars.

Als hij zijn diploma haalt heeft hij kans op een job die hij graag doet.

Zeker doen!

Dat dus :)

Bij mij zit er iemand van 30-35 die buiten zijn voltijdse job nog studie rechten doet, en het zou me niet verbazen moest hij alsnog beter halen dan de gewone eerstejaars (waaronder ook ik :mad: )
 
Uiteraard doen. No brainer.
 
Waarom niet? je bent nooit te oud om te studeren.
Mijn vader heeft op zijn 36ste nog een HBO opleiding aangeboden gekregen van zijn baas. Dus hij kreeg gewoon betaald en hij deed een opleiding die zijn baas betaalde. Op zijn 40ste is hij afgestudeerd en hij verdient nu zo'n 1000 euro netto meer. Maar in jou broers geval is het wel anders, maar ik zou het gewoon doen!
 
28 jaar is niet oud het is best jong tenminste ik ben geen echte nederlander dus ik ben een domme duitser!
meeste studenten zijn inmiddels boven 21 jaar!!!
wft wat heb je voor problemen ik had relatie met een man toen ik 23 jaar was en hij was 53 jaar tenminste ik vind het maar een getal!
tenminste ik heb me al oud gevoelt op mijn 15e.

K*t bump, 2008.
 
LOL! Had ik niet eens gezien, kaart!

Kijk uit, zet in je post dat je je niet profileert als moderator, anders kan je een kaart krijgen door het roepen van kaart. True story.

Bij deze; ik profileer mezelf dus ook niet als moderator in deze post.
 
Back
Naar boven