AndroidHealthClinic

Te oud voor studie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kol

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
28
Waardering
0
Hallo allemaal,

Mijn broer wil weer gaan studeren en hij is al 28 jaar oud. Hij heeft hiervoor een andere studie gevolgd (Wageningen universiteit) maar bachelor niet af gemaakt en daarna gewerkt en nu wil hij weer beginnen (studie archeologie aan VU Amsterdam of Utrecht), wat vinden jullie, want ik heb hem geadviseerd om dit niet te doen want de leeftijd vershil is volgens mij te groot met andere eerstejaarse studenten. Heeft

Alvast bedankt.
 
Ik zou niet weten waarom niet. Hij moet het niet voor het studentenleven doen maar voor de studie.
Vaak zijn deze mensen gemotiveerder dan de eerste jaars.

Als hij zijn diploma haalt heeft hij kans op een job die hij graag doet.

Zeker doen!
 
Ik zou niet weten waarom niet. Hij moet het niet voor het studentenleven doen maar voor de studie.
Vaak zijn deze mensen gemotiveerder dan de eerste jaars.

Als hij zijn diploma haalt heeft hij kans op een job die hij graag doet.

Zeker doen!
+1 werkgevers zullen doorzettingsvermogen waarderen
 
je bent nooit te oud om te leren/studeren, wtf zeg...
 
Ik zou het niet doen, maar ja, ieder zijn leven
 
zoals gezegd, nooit te oud om te leren.
bij mij in de klas zitten ook mensen van 24/25 jaar. so what. die brengen het er zelfs nog beter vanaf dan de 18-19-jarigen. :P
 
Hallo allemaal,

Mijn broer wil weer gaan studeren en hij is al 28 jaar oud. Hij heeft hiervoor een andere studie gevolgd (Wageningen universiteit) maar bachelor niet af gemaakt en daarna gewerkt en nu wil hij weer beginnen (studie archeologie aan VU Amsterdam of Utrecht), wat vinden jullie, want ik heb hem geadviseerd om dit niet te doen want de leeftijd vershil is volgens mij te groot met andere eerstejaarse studenten. Heeft

Alvast bedankt.

Gewoon doen wat maakt het uit,zijn levenservaring is zijn voordeel tegeover de jonge lichting.
Dan daarbij je zit er voor jezelf niet voor anderen.
28 jaar starten laten we zeggen dat die studie op zijn langst 6 jaar doet.
Is die met zijn 34/35e klaar met studeren en kan die gaan doen wat die echt leuk vind.
En ga er maar vanuit dat straks iedereen moet doorwerken na zijn 65e jaar.
Dan is het dus zeker geen loze investering geweest.
 
Aan hoe oud is hij beginnen te werken?
Anders zal hij later zoveel mensen op pensioen zien gaan,
En moet hij maar blijven werken.
 
Is daar werk in dan?
 
28 is niet oud, zijn genoeg mensen van rond de 40/50 die nog een studie gaan beginnen.
 
gewoon doen, anders blijft hij waarschijnlijk de rest van zn leven ongelukkig
 
Ligt er maar aan hoe gedreven hij is . Als hij er echt interesse voor heeft en hij heeft het doorzettingsvermogen om zich 4 jaar voorbij snotneuzen , profs en assistenten die even oud zijn te worstelen , dan moet dat lukken . Leuk is wel anders . Maar dat is mijn mening .
Als zijn beweegreden is dat hij bijvoorbeeld zijn huidige job beu is , dan wordt het niets .
 
Hallo allemaal,

Mijn broer wil weer gaan studeren en hij is al 28 jaar oud. Hij heeft hiervoor een andere studie gevolgd (Wageningen universiteit) maar bachelor niet af gemaakt en daarna gewerkt en nu wil hij weer beginnen (studie archeologie aan VU Amsterdam of Utrecht), wat vinden jullie, want ik heb hem geadviseerd om dit niet te doen want de leeftijd vershil is volgens mij te groot met andere eerstejaarse studenten. Heeft

Alvast bedankt.
kan best man, ik heb ook bij gasten in de werkgroep gezeten van 34 die al eigen bedrijven hebben gehad en de halve wereld al gezien hebben. ook in de collegezaal zie je redelijk wat ouderen lopen, sommigen zelfs al met grijze haren ;)
 
Je wordt misschien 80 jaar :roflol:

Alsof je dan op je 28ste gaat denken laat ik het maar niet doen want me klasgenootjes zijn te jong, terwijl je misschien 50 jaar lang profijt heb aan dat diploma.
 
Studeren is niet voorbehouden aan 18 tot 24 jarigen hoor.
 
gewoon doen, maar dan moet ie wel een goede studie kiezen haha, geen werk in te vinden of je word het slaafje van de wel ''goede" archeoloog
 
Maar hij moet dat dan toch combineren met een job?
Of gaan de ouders alles voor hem betalen O_o

Als hij erbij ook werkt is het wel zwaar, maar heeft geen nadelige effecten op je pensioen dan. En je kan speciale studietrajecten volgen als voltijds werkende student.
 
Maar hij moet dat dan toch combineren met een job?
Of gaan de ouders alles voor hem betalen O_o

Als hij erbij ook werkt is het wel zwaar, maar heeft geen nadelige effecten op je pensioen dan. En je kan speciale studietrajecten volgen als voltijds werkende student.

In België kan je je inschrijven als vrije student, hoef je alleen examen te doen.
De situatie in Nederland ken ik niet.
 
Mijn buurman is nog gaan studeren toen hij 45 was. gebeurd regelmatig. Iedere lichting heeft er wel een oude lul bij. Good for them !

studiefinanciering echter .....
 
Wat maakt leeftijd en studie nou uit. Een tante van mij heeft op haar 40ste nog haar rechtenstudie afgerond..
 
Back
Naar boven