Fitness Seller

Te snel gebulkt

Bezoekers in dit topic

gympapa

Novice
Lid geworden
11 mrt 2020
Berichten
9
Waardering
8
Lengte
1m88
Massa
82kg
Vetpercentage
19%
Hallo medesporters,

7 maanden geleden ben ik begonnen met het sporten, ik ben meteen serieus begonnen met krachttraining hieronder mijn stats van 7 maanden gelden en van nu.
Ik ben 20 jaar.

7Maanden geleden :
1.88
67 Kilo
Vet % = ? (Laag)

Nu:
1.88
82,5 Kilo
Vet % ? (Hoog)

Ik ben sinds diemaanden dat ik aan het sporten ben begonnen met een push-pull-leggs schema waarbij ik 6 dagen in de sportschool ben en dus elke spiergroep 2x raak.

Ik ben toenmaal begonnen met bulken waarbij ik op ongeveer 3300 kcal zat (ik dacht dat ik een hardgainer was, niet dus) nu is mijn kcal inname 2900 kcal
Ik ben begonnen met het gebruiken van weight gainer 1 shake dagelijks (1000kcal)

Ik ben in die 7 maanden 15,5 kilo aangekomen. Ik wou te snel denk ik. Mijn vet % is op het oog denk ik rond de 18-19%

Ik weet niet wat ik nu moet doen aangezien ik in deze periode flink sterker ben geworden en veel progressie zie, ik ben niet dik nu, maar mijn vet % schiet nu wel erg omhoog denk ik. Wat raden jullie mij aan, ik heb gedacht aan cutten maar daar is nog niet genoeg massa voor in mijn opzicht. Bulken doe ik nu dus nog op ongeveer 400kcal boven mijn behoefte. Ik wil geen te hoog vet% maar wel snel groeien maar weet niet wat de juiste optie is.

Graag hoor ik wat jullie mij aanraden,
 
Laatst bewerkt:
Ja het was inderdaad een dirty bulk, aangezien ik in het begin dacht dat vanwege mijn enorm lage gewicht voor mijn lengte wel wat extra vet kon gebruiken en verwachtte dat ik een hard gainer was, na die paar maanden bulken toch wat meer aangekomen dan ik van te voren dacht.
 
Laatst bewerkt:
Je gewicht is nog steeds laag, voor je lengte. Laat je vetpercentage eens meten, dan weet je waar je het over hebt. Nu is het een beetje gissen in de ruimte.
 
Net mijn vet %laten meten. Ik weet de naam niet van het apparaat maar het zend schokjes uit. Jw weet vast wat ik bedoel. Hij gaf aan 15.5 % vet. Maar naar mijn wete zijn deze nooit accuraat
 
Zou een maandje gaan cutten, even 2-3 kilo verliezen en vanuit daar rustig aan bulken. 1 kg per maand aankomen is meer dan zat.
 
Net mijn vet %laten meten. Ik weet de naam niet van het apparaat maar het zend schokjes uit. Jw weet vast wat ik bedoel. Hij gaf aan 15.5 % vet. Maar naar mijn wete zijn deze nooit accuraat

Nee dat klopt. Dus weet je nog niks. Huidplooi meting laten doen op de sportschool.
 
Heb je foto's van voor en na?
Denk dat daarop meer gebaseerd kan worden. Op zich als je zo dun begint is 2 kg per maand niet eens supersnel. Aangezien er toch vaak gezegd wordt richt je op een 500 gram max per week.

Wat versta jij overigens onder een dirtybulk?
 
Onder dirty bulk versta ik; veelste hoog boven mijn onderhoud aan kcal. En deze kcal behaalt met onderandere 800 kcal aan chocolademelk (veel suikers) en 1 weightgainer shake.
Hieronder 2 before fotos. En 3 after fotos, degene in de spiegel is geforceerd haha maar wel het meest recent(deze week) andere after fotos van rug en normale houding van zijn 1.5 maand geleden.
 
Je was ook wel erg dun....
Je kan op onderhoud eten of een lichte cut inzetten en niet te lang. Je hebt nl nog niet veel massa.
 
Hebben jullie enig idee op basis van de foto in de spiegel (meest recent) op welk vet% ik zit. Ik snap dat dit lastig inschatten is. Bedankt voor de reacties
 
Misschien rond de 17-18%. Ik zou me er geen zorgen om maken en íets schoner gaan bulken en blijven groeien.
 
Heel gauw door bulken.
 
Back
Naar boven