Fitness Seller

Te snel werkende schildklier

Bezoekers in dit topic

Vragensteller

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
86kg
Vetpercentage
15%
Beste Bodybuilders,

Sinds een jaar heb ik last van een te snel werkende schildklier. Hierbij heb ik last van hart kloppingen en veel zweten ( voornamelijk tijdens intensief krachttraining) mijn hart gaat volgens mij horloge zelfs tegen de 200 aan. Ik raak hierdoor erg in paniek, binnenkort krijg ik van de huis arts ook beta blokkers die ervoor gaan zorgen dat het TSH hormoon verminderd wordt, gaat dit er ook voor zorgen dat ik minder progressie ga zien en me zwakker ga voelen. Ik heb zo een 11 kg spiermassa opgebouwd vorig jaar(1,5 jaar aan het sporten) en ben bang dat ik een groot deel zal kwijt raken.

binnenkort krijg ik van de huis arts ook beta blokkers die ervoor gaan zorgen dat het TSH hormoon verminderd wordt

Weet je het zeker? IIRC zijn beta blokkers voornamelijk om de symptomen die je hebt/die jij noemt dus te verminderen maar doet het niks aan je te snelle schildklier.
Meestal wordt dit wel samen gegeven met een middel dat de schildklier minder snel laat werken maar krijg je dit dan niet? Bijv thiamazol of carbimazol.

Maar goed dat is je vraag niet.

Klopt, ik krijg een kuur van 6 weken waarbij ik thiamzol en betablokkers zal innemen dosering zal nog wel aangepast worden tijdens de 6 weken om bijkomende symptonen te verminderen

Maak een afspraak met internist-endocrinoloog !

Klopt, ik krijg een kuur van 6 weken waarbij ik thiamzol en betablokkers zal innemen dosering zal nog wel aangepast worden tijdens de 6 weken om bijkomende symptonen te verminderen

Ah dat is al beter dan haha.
Denk dat het met elke andere medicatie zo is: afwachten.
Niemand kan er echt antwoord op geven. Als de medicatie goed z'n werk doet, zul je misschien sneller aankomen en zul je je kcal moeten aanpassen.
Maar gains kwijtraken? Zou niet weten waarom.

Back
Naar boven