Fitness Seller

Te snelle gewichtstoename

Bezoekers in dit topic

ArnieProportio

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 feb 2007
Berichten
1.098
Waardering
17
Gisteren zaterdag heb ik gejunkt. Ik woog vrijdag 68kg. Tijdens junken weer teveel gegeten waar ik weer spijt van heb. Ook een grote boodschap gehad gisteren (ruime hoeveelheid). Vandaag gewogen: 72,1 kg. :eek: Gewichtstoename dus van meer dan 4 kg in 1 dag. :eek:
Hoe is dit te verklaren? Ik begrijp het niet. Morgen wil ik gauw met vetpercentage laten meten, want ik ben er erg van geschrokken. Als ik in de spiegel kijk zie ik geen verandering. 4 kg aan voedsel nog in darmen? Lijkt me onmogelijk.
Weegschaal is correct.
 
tenzij je 1.34 lang bent, ben je ook met 72,1 veel te licht.
 
Gisteren zaterdag heb ik gejunkt. Ik woog vrijdag 68kg. Tijdens junken weer teveel gegeten waar ik weer spijt van heb. Ook een grote boodschap gehad gisteren (ruime hoeveelheid). Vandaag gewogen: 72,1 kg. :eek: Gewichtstoename dus van meer dan 4 kg in 1 dag. :eek:
Hoe is dit te verklaren? Ik begrijp het niet. Morgen wil ik gauw met vetpercentage laten meten, want ik ben er erg van geschrokken. Als ik in de spiegel kijk zie ik geen verandering. 4 kg aan voedsel nog in darmen? Lijkt me onmogelijk.
Weegschaal is correct.

Als je een hele dag niks eet en opeeens wel gebeurt dat.
4 kg is moeilijk te zien in te spiegel maar kan wel.
Maar zo was het ook bij mij ook veel gegeten en vooraf niks gegeten.
3 kg bij maar een wc doet wonderen
 
Zou het kunnen zijn dat je veel vocht vasthoudt? Laatst had je een topic geopend over een kater gevoel na je junkdag. In dat topic werd geopperd dat je misschien wel te veel zout naar binnen kreeg met al je junkvoeding. Misschien is dit weer het geval ;)

Of misschien moet je gewoon een keertje flink schijten :toilet:
 
Wat zegt de spiegel?
 
onmogelijk dat dat vet is hoor dude; kan mij moeilijk voorstellen dat je op een junkdagje zomaar even 7000x4 = 28.000 kcal boven je onderhoud (!!) binnenramt!

prolly nog wat in de darmen & vocht; gaat er zo wel terug af :)
 
4 kilo, ja dat is ALL FAT.

Om 4 kilo vet aan te komen heb je een overschot van 9x1000x4= 36000 kcal nodig.

Lukt wel op een dag ja.
 
4 kilo, ja dat is ALL FAT.

Om 4 kilo vet aan te komen heb je een overschot van 9x1000x4= 36000 kcal nodig.

Lukt wel op een dag ja.

Is maar 72 hamburgers:p Hoeveel daarvan zul je binnenhouden?
 
Lekker boeiend ook als je 66 kg weegt met een bf % van 5%?
 
Schijn bedriegt.

Als je eerst 68kg op 5% bf was, had je 0.95x68= 64.5 kg vvm.

Nu weeg je echter 72kg, waavan 64.5kg vvm, en dus 72-64.5=7.5kg aan vet.

7.5:72= +- 10.5% vet, hahaha je vetpercentage is op 1 dag meer dan 5% gestegen.

Ik wil je niet bangmaken ofzo maar dit zijn gewoon de feiten, je laat het de spuigaten uitlopen.
Daarom raad ik ook aan nooit te junken.
 
Schijn bedriegt.

Als je eerst 68kg op 5% bf was, had je 0.95x68= 64.5 kg vvm.

Nu weeg je echter 72kg, waavan 64.5kg vvm, en dus 72-64.5=7.5kg aan vet.

7.5:72= +- 10.5% vet, hahaha je vetpercentage is op 1 dag meer dan 5% gestegen.

Ik wil je niet bangmaken ofzo maar dit zijn gewoon de feiten, je laat het de spuigaten uitlopen.
Daarom raad ik ook aan nooit te junken.

Hoop je nou datie gaat huilen ofzo?

@Arnieproportio: Ik ben het eens met de rest, dat kan nooit 4 kg vet zijn. Ik heb het ook hoor dan eet ik 1 avond friet. De volgende dag of 3 kg eraan, maar de dag daarna is het dan alweer normaal, op de een of andere manier hou je dan ook meer vocht vast ofzo.
 
Schijn bedriegt.

Als je eerst 68kg op 5% bf was, had je 0.95x68= 64.5 kg vvm.

Nu weeg je echter 72kg, waavan 64.5kg vvm, en dus 72-64.5=7.5kg aan vet.

7.5:72= +- 10.5% vet, hahaha je vetpercentage is op 1 dag meer dan 5% gestegen.

Ik wil je niet bangmaken ofzo maar dit zijn gewoon de feiten, je laat het de spuigaten uitlopen.
Daarom raad ik ook aan nooit te junken.
slaat nergens op, dit houdt geen rekening met vochtgehalte e.d.! Uitgaande van bovenstaande veronderstelling is ELKE gram die men aankomt een gram vet :S
 
4kg vet in 1 dag :roflol:

Dat is zeker mogelijk :roflol:
 
Ok. Ondertussen gescheten en geplast. Resultaat: ik weeg nu 71. Dit betekent dat ik nog 1 kg in darmen en blaas had.
Nog 3 kg te zwaar.
Mijn eigen theorie is:
Bij de junkdag krijgt je lichaam een enorme carbload. Doordat ik weinig carbs eet in dieet raken de glycogeenvooraden in spieren en lever snel gauw vol. Glucose gaat immers snel naar de opslagplaatsen in spieren.
Dit houdt ook veel vocht vast. Dit verklaart ook meteen het enorme dorstgevoel dat ik constant krijg de dag erna. Doordat de osmotische waarde in de gycogeenvoorden torenhoog stijgt, gaat enorm veel water erin. Dus cellen lopen vol met water.
Mijn verklaring is dus dat die 3 kg extra voor een groot deel water is.
Ook vergeten we dat ik naast de carbload ook een zoutload krijg. Dat trekt ook al water aan.
Dus enige manier om die 3 kg aan extra water kwijt te raken is door de volgeraakte gycogeenvoorraden in spieren en lever op te maken en zoutinname weer zoals dieet drastisch omlaag laten.
De enige manier om dit te toetsen is door morgen mijn vetpercentage te meten. Ik verwacht dat mijn vet weer 5-6% is.
 
Ok. Ondertussen gescheten en geplast. Resultaat: ik weeg nu 71. Dit betekent dat ik nog 1 kg in darmen en blaas had.
Nog 3 kg te zwaar.
Mijn eigen theorie is:
Bij de junkdag krijgt je lichaam een enorme carbload. Doordat ik weinig carbs eet in dieet raken de glycogeenvooraden in spieren en lever snel gauw vol. Glucose gaat immers snel naar de opslagplaatsen in spieren.
Dit houdt ook veel vocht vast. Dit verklaart ook meteen het enorme dorstgevoel dat ik constant krijg de dag erna. Doordat de osmotische waarde in de gycogeenvoorden torenhoog stijgt, gaat enorm veel water erin. Dus cellen lopen vol met water.
Mijn verklaring is dus dat die 3 kg extra voor een groot deel water is.
Ook vergeten we dat ik naast de carbload ook een zoutload krijg. Dat trekt ook al water aan.
Dus enige manier om die 3 kg aan extra water kwijt te raken is door de volgeraakte gycogeenvoorraden in spieren en lever op te maken en zoutinname weer zoals dieet drastisch omlaag laten.
De enige manier om dit te toetsen is door morgen mijn vetpercentage te meten. Ik verwacht dat mijn vet weer 5-6% is.

Ik ben eigenlijk wel beniewd wat je allemaal op je junkdag heb gegeten :roflol:

Anders moet je na elke junkdag maar aan de diuretica :p
 
zeer onwaarschijnlijk
 
Back
Naar boven