AndroidHealthClinic

Te veel eiwitten?

Bezoekers in dit topic

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
14 jul 2004
Berichten
13.691
Waardering
417
Lengte
1m90
Massa
110kg
ik eet elke dag s'morgens een flink bord bambix pap met halfvolle melk, en neem 2x per dag een shake met 2 scheppen ProWhey, 300ml halfvolle melk en een schep suiker.

Dit is naast m`n gewone voeding op de rest van de dag (lunch, avondeten, bananen en de tussendoortjes) al aardig wat eiwitten, maar heb ik nu niet te veel eiwitten?
 
tja, hier kan ik weinig van opmaken

je kan toch wel ff uitrekenen hoeveel eiwitten je per dag binnekrijgt

wat is je lunch, avondeten, tussendoor..dus ook een maaltijd neem ik aan
bij ontbijt wat voor eiwit behalve melk, shake na training ook met melk btw of met water?

en bananen bevatten geen eiwitten dus daar hoef je je niet druk omte maken

mijn antwoord op je vraag zou in 1e instantie zijn: NEE
 
Reken eens uit aan hoeveel g eiwitten je dagelijks komt. Ik vermoed dat je toch niet zo hoog zal zitten als je denkt. 2 a 3g per VVM is goed.

En waarom doe je die suiker bij je shake? In een pwo shake is dat goed maar als je die shake als MRP ziet zou ik dat niet doen.
 
Je moet eerst je eiwitbehoefte opmaken

Daarna, wat dandyman al zegt, je inname nu bekijken.

Vervolgens je voedingsschema aanpassen aan je doel. Wil je (slechts) voorzien in de massa die je nu hebt, wil je groeien, wil je eiwitsnottebellen uit je neus peuteren en eiwitten zweten, etc.
 
Wat gebeurt er mss als je teveel eiwitten eet ?
 
Iron_cube zei:
Wat gebeurt er mss als je teveel eiwitten eet ?

Dan ploffen je ballen uit elkaar als je ook niet veel paalt of je af laat zuigen.


Nee even serieus een klein overschot zal niet zo een ramp zijn hooguit worden je nieren hierdoor wat zwaarder belast als normaal. Maar dit komt wel weer goed als je gewoon veel water drinkt om ze zeg maar te spoelen.

En het kan wel eens zwaar op de maag vallen en winderigheid veroorzaken maar voordat je iets van een eiwitvergiftiging zal krijgen moet je er wel heel erg veel innemen.
 
denysis zei:
Dan ploffen je ballen uit elkaar als je ook niet veel paalt of je af laat zuigen.


Nee even serieus een klein overschot zal niet zo een ramp zijn hooguit worden je nieren hierdoor wat zwaarder belast als normaal. Maar dit komt wel weer goed als je gewoon veel water drinkt om ze zeg maar te spoelen.

En het kan wel eens zwaar op de maag vallen en winderigheid veroorzaken maar voordat je iets van een eiwitvergiftiging zal krijgen moet je er wel heel erg veel innemen.

Volgens mij komen winden door de kh. Bij een grote hoeveelheid eiwitten heb ik er igg geen last van.
 
een hoop scheten en ploffende ballen :D

Maar ik ben niet zo zeer bang dat ik aan een eiwit overschot wat over zal houden, maar vroeg het me meer af omdat het anders zonde van die shakes zou zijn
 
Beste Garret, die artikels van Ergogenics, daar moet je maar veel van geloven, dan zul je 't nog ver schoppen met BB, NOT!!
Uit het eerste artikel onthoud ik vooral dit:
"in proeven waarin ouderen bij wijze van therapie aan krachttraining gaan doen blijkt juist iets heel anders. Hun lichamen gaan zuiniger met eiwitten om door training."
Oudere mensen dus...
"Op basis van de gegevens die hij wel vertrouwt komt Phillips tot een aanbeveling van minder dan 1.4 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht."
Klinkt echt heel betrouwbaar als ze het zo formuleren...

Wat de andere 2 artikels betreft, wij zijn toch geen ratten? Al ooit een rat aan BB zien doen? :D
 
christG zei:
Beste Garret, die artikels van Ergogenics, daar moet je maar veel van geloven, dan zul je 't nog ver schoppen met BB, NOT!!
Uit het eerste artikel onthoud ik vooral dit:
"in proeven waarin ouderen bij wijze van therapie aan krachttraining gaan doen blijkt juist iets heel anders. Hun lichamen gaan zuiniger met eiwitten om door training."
Oudere mensen dus...
"Op basis van de gegevens die hij wel vertrouwt komt Phillips tot een aanbeveling van minder dan 1.4 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht."
Klinkt echt heel betrouwbaar als ze het zo formuleren...

Wat de andere 2 artikels betreft, wij zijn toch geen ratten? Al ooit een rat aan BB zien doen? :D

PIEP???
 
Wat grappig is is dat BB'ers altijd komen met achtelijk hoge eiwitinnames, maar dat er nog nooit een wetenschapper is geweest die heeft kunnen aantonen dat dat ook echt noodzakelijk is. Ofwel is er nooit goed onderzoek verricht op en met echte BB'ers, of ....

Blijft het feit dat je de artikelen van ergogenics moet zien als een populaire samenvatting van heel gedetailleerd technisch wetenschappelijk onderzoek. De resukltaten van dergelijk onderzoek zijn alleen geldig binnen de beperkingen die aan het onderzoek zijn gesteld. Als het dus om ratten gaat, dan gaat het dus om ratten. Als je denkt parallellen naar mensen te kunnen trekken kun je dat gerust doen (de supplementenverkopers doen niet anders als het hun goed uitkomt), maar de validiteit van de wetenschappelijke conclusies wordt daarmee wel ontkracht.

De eerste BB'er die echt groot wordt op 1,4 gram eiwit per kilo VVM zal me overtuigen, maar tot die tijd hou ik voor de zekerheid mijn eiwitinname lichtelijk hoger. (en dan heb ik het niet over testosteron-spuitende genetische freaks, maar over naturel BB'ers met een genetische opbouw die met die van mij vergelijkbaar is)
 
ok, ik heb het zo snel ff uitgerekend, ik zit per dag gemiddeld aan de 105 gram eiwitten, en daar komt dan nog 4 scheppen ProWhey bij, staat op die bus dat er min. 80% eiwitten in zit, maar heb dus geen idee hoeveel het precies is...oh ja...en ik weeg 97 kg
 
Het enige dat er echt bekent is over het hoge eiwit gehalte dat de druk in je nieren groter wordt, dat je onderandere daardoor veel water moet drinken om het een beetje te zuiveren
 
bij extreem hoge eiwit inname worden de eiwitten als energie gebruikt (omdat ze niet kunnen opgeslagen worden) ipv kh en vet, dus té is ook niet goed (vooral niet in de cut)
 
Centaur zei:
ok, ik heb het zo snel ff uitgerekend, ik zit per dag gemiddeld aan de 105 gram eiwitten, en daar komt dan nog 4 scheppen ProWhey bij, staat op die bus dat er min. 80% eiwitten in zit, maar heb dus geen idee hoeveel het precies is...oh ja...en ik weeg 97 kg
dan neem je echt niet teveel eiwitten hoor

ter vergelijking: ik zit rond de 300-350 gram en ik weeg maar 83.5kg
 
Wakaera zei:
bij extreem hoge eiwit inname worden de eiwitten als energie gebruikt (omdat ze niet kunnen opgeslagen worden) ipv kh en vet, dus té is ook niet goed (vooral niet in de cut)

ben ik t niet mee eens, eiwitten zijn moeilijker voor je lichaam om te verwerken dan dat kh dat zijn. zit je dus in je cut juist hoger dan zal dat een beetje extra energie kosten om dat te verwerken. t thermogenisch effect zal dus wat hoger zijn dan als je die cals uit bijv kh haalt

:mier:, k weet t maar toch iets om in acht te nemen dacht ik. wil dan niet zeggen dat je op 4 gram per kilo lg moet zitten maar beter dan juist iets hoger in eiwit
 
Sluit me aan bij Dandy
 
Back
Naar boven