Fitness Seller

Te veel koolhydraten?

Bezoekers in dit topic

Waarom zou bijvoorbeeld 400 kcals onder onderhoud met keto effectiever zijn dan 400 onder onderhoud met high carb?

Ik durf je daar geen antwoord op te geven.. Alleen wil ik wel zeggen dat ik uit ervaring veel sneller afval wanneer ik high carb/low carb schema's volg gedurende mijn cut. Of dat nu gewoon minder vocht is of meer vet kwijt.. dat weet ik dan weer niet :P
 
Keto of normaal met een gelijk calorie deficit maakt praktisch geen verschil voor vet verlies. Bovendien worden vetten en carbs via hetzelfde systeem verbrand alleen levert een vet molecuul meer energie en zit er een verschil in de eerste stappen. En je hersenen kunnen geen vet verbranden, daarom kun je op keto wat vaag in je hoofd worden.

Keto is handig om je honger onder controle te houden en veel vocht te verliezen maar voor puur vet verbranden maakt het geen kloot uit.
 
Keto of normaal met een gelijk calorie deficit maakt praktisch geen verschil voor vet verlies. Bovendien worden vetten en carbs via hetzelfde systeem verbrand alleen levert een vet molecuul meer energie en zit er een verschil in de eerste stappen. En je hersenen kunnen geen vet verbranden, daarom kun je op keto wat vaag in je hoofd worden.

Keto is handig om je honger onder controle te houden en veel vocht te verliezen maar voor puur vet verbranden maakt het geen kloot uit.
grappige post. ik moest lachen.
 
Ik durf je daar geen antwoord op te geven.. Alleen wil ik wel zeggen dat ik uit ervaring veel sneller afval wanneer ik high carb/low carb schema's volg gedurende mijn cut. Of dat nu gewoon minder vocht is of meer vet kwijt.. dat weet ik dan weer niet :P

Met keto verlies je net zoveel vet als met high-carb dieet (indien hetzelfde deficit etc.). Verschil in gewichtsafname kan wel verklaard worden doordat je met keto naast vet ook je glycogeen en vocht gehalte snel dropped, doordat je (bijna) geen carbs neemt die dat laden. Effect is echter tijdelijk want zodra je vervolgens weer carbs gaat eten laadt je je glycogeen ook weer en bovendien heeft het niets met vetverlies te maken. Op de lange termijn zit er geen verschil tussen behalve dan (voor mij persoonlijk) dat ik met een keto dieet gewoon 0 energie ergens voor heb.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Met keto verlies je net zoveel vet als met high-carb dieet (indien hetzelfde deficit etc.). Verschil in gewichtsafname kan wel verklaard worden doordat je met keto naast vet ook je glycogeen en vocht gehalte snel dropped, doordat je (bijna) geen carbs neemt die dat laden. Effect is echter tijdelijk want zodra je vervolgens weer carbs gaat eten laadt je je glycogeen ook weer en bovendien heeft het niets met vetverlies te maken. Op de lange termijn zit er geen verschil tussen behalve dan (voor mij persoonlijk) dat ik met een keto dieet gewoon 0 energie ergens voor heb.

Ja, ik doe dan ook geen keto. I need my carbssssss. En wellicht is het zo dat je inderdaad niet meer vet verliest tegenover een schema met carbs, maar ik ben op een carbcycle dieet wel meer gemotiveerd omdat ik inderdaad meer vocht drop waarschijnlijk waardoor het resultaat er sneller lijkt te zijn en je dagelijks een beetje meer progressie ziet... Maar inderdaad, zodra ik dan weer carbs aanraak, met een klein beetje zout erop.. sta ik weer bommetje vol.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
BMR: +-3300 caloriën --> Vreemd want ik neem +-2800 cal/dag op en val niet af. Dus dit is voor mij ideaal.

Nee. Je TDEE (onderhoud) is 2800 en je BMR is aanzienlijk lager.
 
Ja, ik doe dan ook geen keto. I need my carbssssss. En wellicht is het zo dat je inderdaad niet meer vet verliest tegenover een schema met carbs, maar ik ben op een carbcycle dieet wel meer gemotiveerd omdat ik inderdaad meer vocht drop waarschijnlijk waardoor het resultaat er sneller lijkt te zijn en je dagelijks een beetje meer progressie ziet... Maar inderdaad, zodra ik dan weer carbs aanraak, met een klein beetje zout erop.. sta ik weer bommetje vol.

Nja ik herken wat je zegt ook goed hoor, maar inderdaad, het is vooral tussen je oren... Zodra je vocht dropped zie je er ook gewoon meteen een stuk leaner uit, hetgeen je extra kan motiveren en de conclusie kan laten trekken dat keto bijvoorbeeld echt goed werkt. Maarja, vocht en glycogeen zijn cyclisch dus zullen op de lange termijn niet meer uitkomst bieden dan carb-rijke dieten afgezien van het rationele aspect dan, maar daar staat zoals je zelf zegt ook tegenover dat jezelf uithongeren met no-carbs dieet echt niet lekker traint en werkt voor mij.
 
Ga eens naar een 2500 voor tien dagen en weeg je eens , carbs zit wel goed
 
Ik heb me ook laten vertellen dat door dit achterlijke Hollandse weer (van ski-jas- naar zwembroeken-weer) je lichaam automatisch meer vocht vast gaat houden en dat dit een vertekend beeld kan geven met een vetmeting.. misschien ben je toch wat meer kwijt maar is je meting niet correct?
 
Met keto verlies je net zoveel vet als met high-carb dieet (indien hetzelfde deficit etc.).
Misschien verlies je zelfs meer vet op een hoog koolhydraat dieet dan op een keto dieet bij hetzelfde aantal geconsumeerde calorieën, gezien het feit dat het thermogene effect van vet lager ligt dan van koolhydraten :p
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Dit artikel vond ik ook wel interessant:
[Link niet meer beschikbaar]

Onderschrijft dat keto dieet niet superieur is maar gewoon een handige tool tegen b.v. cravings
 
Verbranden van vet gaat via een geheel ander systeem en gebeurt pas (meest efficient) bij tekort aan makkelijkere energiebron als carbs/glycogen storage. Dat betekent als je echt zo graag "vet" meer of beter wilt gaan verbranden ander E/K/V voedingsschema en principe. Kom je op keto uit i guess..

Waarom zou bijvoorbeeld 400 kcals onder onderhoud met keto effectiever zijn dan 400 onder onderhoud met high carb?

doe je ook niet. Al die keto warriors hier kunnen daar ook geen onderbouwing voor geven; keto is prima als je je daar plezierig bij voelt maar t is niet superieur oid, wat ze je willen doen geloven.
 
Verbranden van vet gaat via een geheel ander systeem en gebeurt pas (meest efficient) bij tekort aan makkelijkere energiebron als carbs/glycogen storage. Dat betekent als je echt zo graag "vet" meer of beter wilt gaan verbranden ander E/K/V voedingsschema en principe. Kom je op keto uit i guess..
ok bedankt. Dat is wat ik dacht. Heb je een idee door wat ik bvb pasta kan vervangen om toch aan mijn min. kcal per dag te komen. Ik zou het glycogeen uit pasta willen vermijden
 
ok bedankt. Dat is wat ik dacht. Heb je een idee door wat ik bvb pasta kan vervangen om toch aan mijn min. kcal per dag te komen. Ik zou het glycogeen uit pasta willen vermijden
Zie circa alle posts na Zwaantje............
 
Ik zal nog eens de moeite doen betweters van info te voorzien....

Dan wordt het dus tijd je porties goed af te wegen. Succes hoor.
hahaha bedankt voor uw bijdrage. Mijn info blijkt toch niet helemaal te kloppen...
 
Zwaantje, cnh: bedankt voor jullie bijdrage
Sanca, HillR: jullie commentaar heeft weinig toegevoegde waarde
 
Sanca, HillR: jullie commentaar heeft weinig toegevoegde waarde

Gelukkig ben jij een goede toegevoegde waarde

He, bedankt voor uw reactie. Je kan gelijk hebben hoor, ik denk ook dat mijn porties niet juist gewogen zijn.

Ik ben echter niet met alles akkoord wat je zegt:

VETTEN
Verzadigde vetten en transvetten kan je niet vergelijken met onverzadigde. Het zijn echter onverzadigde vetten die je nodig hebt.


EIWITTEN
qua eiwitten; je moet tussen 1.5 à 2.0 gram/kg lichaamsgewicht nemen. Alles daarboven zet zich om in vetten.

MINDER ETEN
Verder, het is niet mijn bedoeling om af te vallen, maar wel om vetten te verbranden en mijn lichaamsgewicht te behouden. Kcal uit een american pizza of groenten kan je niet vergelijken ;)

:thumbs:
 
Back
Naar boven