XXL Nutrition

Te veel koolhydraten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

He, bedankt voor uw reactie. Je kan gelijk hebben hoor, ik denk ook dat mijn porties niet juist gewogen zijn.

Ik ben echter niet met alles akkoord wat je zegt:

VETTEN
Verzadigde vetten en transvetten kan je niet vergelijken met onverzadigde. Het zijn echter onverzadigde vetten die je nodig hebt.


EIWITTEN
qua eiwitten; je moet tussen 1.5 à 2.0 gram/kg lichaamsgewicht nemen. Alles daarboven zet zich om in vetten.

MINDER ETEN
Verder, het is niet mijn bedoeling om af te vallen, maar wel om vetten te verbranden en mijn lichaamsgewicht te behouden. Kcal uit een american pizza of groenten kan je niet vergelijken ;)
Ga eens van die vrouwenfora af!!11
 
Ik ben ook heel benieuwd nu, waar ben jij het oneens?
kom op man, er zijn tig studies die anders bewijzen.
zelfs in de pro wereld gaan de meeste low carb tot keto.
Het maakt echt wel uit of je op een hoog carb dieet cut of laag carb dieet kwa resulaat, vvm verlies en de snelheid van vet verbranding.
Verder ga ik hier niet op in. lees je in!!!!
 
kom op man, er zijn tig studies die anders bewijzen.
zelfs in de pro wereld gaan de meeste low carb tot keto.
Het maakt echt wel uit of je op een hoog carb dieet cut of laag carb dieet kwa resulaat, vvm verlies en de snelheid van vet verbranding.
Verder ga ik hier niet op in. lees je in!!!!
Ik kan op jouw opmerking exact hetzelfde zeggen. Goede onderbouwing man.
Mijn idee is gebaseerd op de volgende studies (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27385608 en http://www.cell.com/cell-metabolism/pdf/S1550-4131(15)00350-2.pdf), die ook goed worden uitgelegd in deze link: [Link niet meer beschikbaar]

Ik hoor nu graag jouw argumenten. Dat profs het doen lijkt mij erg logisch, die willen ook vocht kwijt en op zulke lage kcal als zij uiteindelijk zitten is het verminderde hongergevoel erg waardevol. Om die redenen zou ik het ook zeker doen, niet omdat het meer vet verbrandt.

"Verder ga ik hier niet op in. lees je in!!!!"
 
kom op man, er zijn tig studies die anders bewijzen.
zelfs in de pro wereld gaan de meeste low carb tot keto.
Het maakt echt wel uit of je op een hoog carb dieet cut of laag carb dieet kwa resulaat, vvm verlies en de snelheid van vet verbranding.
Verder ga ik hier niet op in. lees je in!!!!
Maar zijn het ook goede, recente studies? Er zullen altijd tig studies zijn die A en die B bewijzen, maar welke is het meest betrouwbaar?

Ik merk niet zo veel van high of low carb, behalve dat ik na een kort tijdje low carb cravings krijg naar carbs. En zij in de pro wereld hebben er in de meeste gevallen ook de ballen verstand van, die hebben genen + geld voor nog meer genen in een flesje of potje.

Ik val goed genoeg af op high carb, dus low zal vast niet zo bijzonder zijn.
 
Ik kan op jouw opmerking exact hetzelfde zeggen. Goede onderbouwing man.
Mijn idee is gebaseerd op de volgende studies (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27385608 en http://www.cell.com/cell-metabolism/pdf/S1550-4131(15)00350-2.pdf), die ook goed worden uitgelegd in deze link: [Link niet meer beschikbaar]

Ik hoor nu graag jouw argumenten. Dat profs het doen lijkt mij erg logisch, die willen ook vocht kwijt en op zulke lage kcal als zij uiteindelijk zitten is het verminderde hongergevoel erg waardevol. Om die redenen zou ik het ook zeker doen, niet omdat het meer vet verbrandt.

"Verder ga ik hier niet op in. lees je in!!!!"
MAAR DE PRO'S DOEN HET DUS HET IS ZO!!! LEES JE IN
 
Voor de meesten is het voornamelijk gewoon lekker makkelijk om mee af te vallen: schrap je koolhydraten en eet iets meer eiwitrijk voedsel en je creëert automatisch een deficit, hoeft de gemiddelde Nederlander niet eens een schema voor te maken. Vervolgens schrijven mensen het afvallen niet toe aan het calorie tekort maar aan het koolhydraat loze eten....

Wat wel vervelend is is dat ze vervolgens continu gaan roepen dat brood, pasta en aardappelen slecht zijn voor je, om zich later volledig te laten gaan met pakken koek, chips en pizza's. Daarna kunnen ze opnieuw beginnen.
 
Zwaantje, cnh: bedankt voor jullie bijdrage
Sanca, HillR: jullie commentaar heeft weinig toegevoegde waarde

Eerst bedanken omdat je info toch niet klopt, om vervolgens te zeggen dat het geen toegevoegde waarde had?

:roflol: We've reached a new level of kansloos.

Weet je wat het is Foetus. Er zijn 1000en mensen net zoals jij. Die informatie en advies willen, maar naast dat ze dit kant en klaar (en dan ook nog mooi) op hun bordje opgediend willen zien zelf eigenlijk veel beter weten hoe het wel en niet moet. Je had ook even de zoekfunctie kunnen gebruiken Jwdoetookmee heeft bijvoorbeeld een heel topic gewijd aan waarheidsgetrouwe informatie met betrekking tot voeding. Daarnaast had je hetgeen wat ik zeg ook kunnen googelen om te verifiëren.

Wat jij vervolgens doet is komen vertellen wat allemaal wel en niet zo is... Helemaal goed, maar dan moet het natuurlijk wel de waarheid zijn anders blijven we natuurlijk onzin rondbazuinen, en blijft menig mens dik en ongelukkig.
Je begint bijvoorbeeld over verzadigde, onverzadigde en transvetten. Prima. Ik zei toch nergens dat je dagelijks een fles frituurvet moet opzuipen? Wat ik je duidelijk probeerde te maken is dat mensen tegenwoordig nog steeds denken dat Vetten, verzadigd of onverzadigd, slecht voor je is. Helemaal als je wilt gaan afvallen, want......... het is vet, en vet willen we juist kwijt!

Zowel voor mannen en vrouwen is vet belangrijk voor de hormoonhuishouding. Dat wilde ik je alleen maar even meegeven.

Wat ik met deze post wil. Eigenlijk niet echt iets. Maar ik wil je wel meegeven dat je in de toekomst op weinig hulp kunt rekenen als je op deze manier communiceert als anderen je van (juist) advies voorzien.
 
Hersenen van TS zijn ook wat vast gelopen, verbruiken waarschijnlijk sowieso niets :o
Vandaar dat zn werkelijke onderhoud lager is dan hij denkt :o
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Discussie rondom ketogeen dieet zal eeuwig voortduren ;) Net zoals een ieder ander dieet, voedingsschema, principe.. Enfin keto werkt via het lipogenese en lipolyse systeem wanneer je dusdanig laag in je carbs zit en je metabolisme gedwongen wordt energie te genereren alsmede op te slaan via dit vice versa "vetsysteem". De een zweert erbij, bij de ander is het een ronduit failure.. Kwestie van keer uitproberen of it fits you. Ik persoonlijk draai er fysiek tig keer beter op dan met bv. high carb dieet. Maar zoals ik zei ieder fysiek (en deels geest) werkt anders uit met en op keto

Handige link met wetenschappelijke onderzoeken en bijbehorend korte conclusie: https://authoritynutrition.com/23-studies-on-low-carb-and-low-fat-diets/
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Ik kan op jouw opmerking exact hetzelfde zeggen. Goede onderbouwing man.
Mijn idee is gebaseerd op de volgende studies (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27385608 en http://www.cell.com/cell-metabolism/pdf/S1550-4131(15)00350-2.pdf), die ook goed worden uitgelegd in deze link: [Link niet meer beschikbaar]

Ik hoor nu graag jouw argumenten. Dat profs het doen lijkt mij erg logisch, die willen ook vocht kwijt en op zulke lage kcal als zij uiteindelijk zitten is het verminderde hongergevoel erg waardevol. Om die redenen zou ik het ook zeker doen, niet omdat het meer vet verbrandt.

"Verder ga ik hier niet op in. lees je in!!!!"

Dat is zijn ding. Onzin posten en er verder niet op in gaan
 
  • Like
Waarderingen: cnh
He, bedankt voor uw reactie. Je kan gelijk hebben hoor, ik denk ook dat mijn porties niet juist gewogen zijn.

Ik ben echter niet met alles akkoord wat je zegt:

VETTEN
Verzadigde vetten en transvetten kan je niet vergelijken met onverzadigde. Het zijn echter onverzadigde vetten die je nodig hebt.


EIWITTEN
qua eiwitten; je moet tussen 1.5 à 2.0 gram/kg lichaamsgewicht nemen. Alles daarboven zet zich om in vetten.

MINDER ETEN
Verder, het is niet mijn bedoeling om af te vallen, maar wel om vetten te verbranden en mijn lichaamsgewicht te behouden. Kcal uit een american pizza of groenten kan je niet vergelijken ;)
Er zijn slechts twee vetzuren essentieel voor het menselijk lichaam: linoleenzuur (een omega-3-vetzuur) en linolzuur (een omega-6-vetzuur). In de praktijk is dit echter een weinig relevant gegeven wanneer je bepaalde gezondheidsdoelen nastreeft (louter voorzien in de twee essentiele vetzuren is niet optimaal) of zelfs sportprestaties. Sowieso zou je keuze in de praktijk moeten vallen voor wat voedingsmiddelen nog meer te bieden hebben dan louter wel/niet de essentiele vetzuren. Veel voedingsmiddelen die deze slechts in weinige mate bevatten, maar wel andere vetzuren in hogere concentraties, kunnen prima onderdeel uitmaken van een gezond voedingspatroon.

Je lichaam slaat netto vet op wanneer het energieverbruik lager uitvalt dan de energieinname. Niets meer, niets minder. Daarbij komt nog dat een hogere eiwitinname dan dat jij daar schrijft specifiek wordt aangeraden bij atleten die een caloriebeperktdieet consumeren, die stijgt naarmate het energietekort groter is (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24092765). Ook zijn er onlangs studies geweest die tonen dat eveneens een hogere eiwitinname dan dat jij beschrijft leidt tot meer vetverlies (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26500462, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24834017).

Je slotzin geeft aan dat je toch wat fundamentele kennis van voeding mist. Praktisch gezien ga je met een 'american pizza' makkelijk een kcal-inname van 1000 halen. Met groenten wordt dat veel en veel moeilijker. In de praktijk ga je dus niet dezelfde hoeveelheid calorieen eten. Voor het verliezen van lichaamsvet is het essentieel dat het energieverbruik hoger is dan de energieinname over een voldoende lange tijdsspanne. Dit betekent echter niet dat 2 dieten met exact hetzelfde aantal calorieen zullen leiden tot exact dezelfde hoeveelheid vetverlies over een gegeven tijdsspanne. Veel mensen denken dit toch en denken dan ook dat het 'calorieenverhaal' voor vetverlies om die reden niet kan kloppen. Wat die mensen door gebrek aan kennis niet weten is dat je dieet ook van invloed is op je calorieverbruik. Het grijpt dus aan op beide variabelen van de energiebalans: niet alleen de energieinname, maar ook de energieuitgave. Zo zal een dieet met heel weinig eiwitten leiden tot veel spiermassaverlies. Spiermassa heeft een veel lagere energiedichtheid dan vetmassa, waardoor je qua gewicht een stuk meer zult verliezen. Echter iedere calorie die uit spiereiwit wordt gehaald wordt niet uit lichaamsvet gehaald. Daarbij komt ook dat je lichaamsgewicht invloed heeft op je energieverbruik. Niet alleen gebruikt iedere gram spiermassa meer energie dan een gram vetmassa, ook zul je bij activiteit minder energie verbruiken omdat er minder lichaamsgewicht bewogen hoeft te worden. Bovendien is de hoeveelheid energie die wordt verbruikt voor het samentrekken van de spieren bij krachttraining ook verminderen (minder sarcomeren trekken samen voor dezelfde herhaling, dus minder energieverbruik en ook kracht). Naast dat je sowieso je spieren niet wilt verliezen, is het behoud van spiermassa essentieel voor het verliezen van de grootste hoeveelheid vet bij een bepaald calorietekort. Daarnaast zijn er nog hele praktische zaken, zoals beschikbaarheid en verzadiging. Niet alle voedingsmiddelen geven dezelfde mate van verzadiging dan andere voedingsmiddelen. Een dieet kan op papier qua getallen perfect kloppen, alleen zegt het niets over de uitvoerbaarheid. Veel 'junkfood'-producten zijn in de regel kcal per kcal minder verzadigend dan 'normale' voeding (naast dat het, zeker tijdens een calorietekort, vaak niet volledig kan voorzien in de micronutrientenbehoefte). Veel dieten, waaronder een ketodieet, maar ook intermittent fasting, spelen grotendeels in op het praktische effect. Namelijk dat een dieet makkelijker uitvoerbaar wordt en dus gehandhaafd wordt zoals 'afgesproken met je voedingsschema'. Ik negeer hier overigens nog veel andere aspecten van voeding, energiebalans, en het effect op de lichaamscompositie (en ook niet geheel onbelangrijk: de gezondheid), maar denken dat je niet afvalt door teveel koolhydraten i.p.v. teveel calorieen, is een grote misnoemer.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan op jouw opmerking exact hetzelfde zeggen. Goede onderbouwing man.
Mijn idee is gebaseerd op de volgende studies (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27385608 en http://www.cell.com/cell-metabolism/pdf/S1550-4131(15)00350-2.pdf), die ook goed worden uitgelegd in deze link: [Link niet meer beschikbaar]

Ik hoor nu graag jouw argumenten. Dat profs het doen lijkt mij erg logisch, die willen ook vocht kwijt en op zulke lage kcal als zij uiteindelijk zitten is het verminderde hongergevoel erg waardevol. Om die redenen zou ik het ook zeker doen, niet omdat het meer vet verbrandt.

"Verder ga ik hier niet op in. lees je in!!!!"
Hardcorebuilder kun je het beste negeren. Het is of een enorme troll, of iemand met een verstandelijke beperking. In elk geval niet iemand om je tijd aan te verspillen.
 
kom op man, er zijn tig studies die anders bewijzen.
zelfs in de pro wereld gaan de meeste low carb tot keto.
Het maakt echt wel uit of je op een hoog carb dieet cut of laag carb dieet kwa resulaat, vvm verlies en de snelheid van vet verbranding.
Verder ga ik hier niet op in. lees je in!!!!
Pro's die low carb gaan? :P
Voor een weekje of 2 voor de show ja niet een hele prep.
Dorian yates deed zelfs iffym Jay cutler high carbs , Ronnie coleman pizza ed zelfs in prep .
Lees je in ! Kcal in vs kcal out.
 
Ik kan uit ervaring spreken dat een low carb/keto dieet en een 'normaal' cutting dieet voor 10 weken met een zelfde tekort hetzelfde deden voor daling van mijn vetpercentage. Verschil was wel dat ik met keto vele malen 'platter' oogde... Daarentegen had ik wel minder cravings naar zoete meuk en de refeed dagen kon ik wel waarderen.
 
Ik kan uit ervaring spreken dat een low carb/keto dieet en een 'normaal' cutting dieet voor 10 weken met een zelfde tekort hetzelfde deden voor daling van mijn vetpercentage. Verschil was wel dat ik met keto vele malen 'platter' oogde... Daarentegen had ik wel minder cravings naar zoete meuk en de refeed dagen kon ik wel waarderen.

Heb dezelfde ervaring idd, wat betreft cravings weinig verschil gemerkt, eigenlijk altijd killing.
 
Heb dezelfde ervaring idd, wat betreft cravings weinig verschil gemerkt, eigenlijk altijd killing.
Merkte vooral dat soort cravings veranderde... Moest m'n pinda's echt per dag afwegen anders at ik de hele zak in een keer op.
 
Discussie rondom ketogeen dieet zal eeuwig voortduren ;) Net zoals een ieder ander dieet, voedingsschema, principe.. Enfin keto werkt via het lipogenese en lipolyse systeem wanneer je dusdanig laag in je carbs zit en je metabolisme gedwongen wordt energie te genereren alsmede op te slaan via dit vice versa "vetsysteem". De een zweert erbij, bij de ander is het een ronduit failure.. Kwestie van keer uitproberen of it fits you. Ik persoonlijk draai er fysiek tig keer beter op dan met bv. high carb dieet. Maar zoals ik zei ieder fysiek (en deels geest) werkt anders uit met en op keto

Handige link met wetenschappelijke onderzoeken en bijbehorend korte conclusie: https://authoritynutrition.com/23-studies-on-low-carb-and-low-fat-diets/
elk lichaam werkt anders; je kan zeggen wat je wil, maar mijn hand bevriest als ik hem boven een brandende lucifer houdt. Je moet het zelf maar eens uitproberen wat er bij jou gebeurt! Dat jij je nou brandt aan vuur en dat het vanuit logisch beredeneren ook bij mij zo zou moeten zijn zegt voor mij niks!
 
Laatst bewerkt:
Eerst bedanken omdat je info toch niet klopt, om vervolgens te zeggen dat het geen toegevoegde waarde had?

:roflol: We've reached a new level of kansloos.

Weet je wat het is Foetus. Er zijn 1000en mensen net zoals jij. Die informatie en advies willen, maar naast dat ze dit kant en klaar (en dan ook nog mooi) op hun bordje opgediend willen zien zelf eigenlijk veel beter weten hoe het wel en niet moet. Je had ook even de zoekfunctie kunnen gebruiken Jwdoetookmee heeft bijvoorbeeld een heel topic gewijd aan waarheidsgetrouwe informatie met betrekking tot voeding. Daarnaast had je hetgeen wat ik zeg ook kunnen googelen om te verifiëren.

Wat jij vervolgens doet is komen vertellen wat allemaal wel en niet zo is... Helemaal goed, maar dan moet het natuurlijk wel de waarheid zijn anders blijven we natuurlijk onzin rondbazuinen, en blijft menig mens dik en ongelukkig.
Je begint bijvoorbeeld over verzadigde, onverzadigde en transvetten. Prima. Ik zei toch nergens dat je dagelijks een fles frituurvet moet opzuipen? Wat ik je duidelijk probeerde te maken is dat mensen tegenwoordig nog steeds denken dat Vetten, verzadigd of onverzadigd, slecht voor je is. Helemaal als je wilt gaan afvallen, want......... het is vet, en vet willen we juist kwijt!

Zowel voor mannen en vrouwen is vet belangrijk voor de hormoonhuishouding. Dat wilde ik je alleen maar even meegeven.

Wat ik met deze post wil. Eigenlijk niet echt iets. Maar ik wil je wel meegeven dat je in de toekomst op weinig hulp kunt rekenen als je op deze manier communiceert als anderen je van (juist) advies voorzien.

Beste HillR,

ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen. Ik heb u bedankt voor uw bijdrage (en dit was niet sarcastich). Verder, met geen toegevoegde waarde doelde ik op uw commentaar ivm 'bannen van gebruikers'...
De bedoeling van mijn topic was om mij te helpen bij het aanpassen van mijn dieet omdat ik ervan uit ging dat ik té veel koolhydraten innam maar elke reactie leek een aanval op iemand zijn kennis of onbetrouwbare bronnen...
Het blijft voor mij zinvol indien we ons beperken tot antwoorden op mijn vragen. Ik dank iedereen voor jullie input!!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven