MuscleMeat

Te veel sets / reps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

pasjeee

Novice
Lid geworden
5 mei 2020
Berichten
28
Waardering
5
Lengte
1m74
Massa
72kg
Vetpercentage
12%
👋👋

Ik hou van lekker gas geven en veel / zwaar trainen maar als ik mijn schema vergelijk met andere merk ik wel dat ik veel meer sets pak in een training. Bijv borst / tricep 3 oefeningen borst met 3 sets 15/12/10 en 3 oefeningen 4 sets 12/10/10/8. Daarna tricep 4 oefeningen 12/10/10/8. M’n andere trainingen net zo.

ergens weet ik dat het waarschijnlijk teveel zal zijn vandaar ook deze vraag omdat het in m’n hoofd niet klopt als ik ineens minder ga doen, alle tips zijn welkom ✌🏽
 
👋👋

Ik hou van lekker gas geven en veel / zwaar trainen maar als ik mijn schema vergelijk met andere merk ik wel dat ik veel meer sets pak in een training. Bijv borst / tricep 3 oefeningen borst met 3 sets 15/12/10 en 3 oefeningen 4 sets 12/10/10/8. Daarna tricep 4 oefeningen 12/10/10/8. M’n andere trainingen net zo.

ergens weet ik dat het waarschijnlijk teveel zal zijn vandaar ook deze vraag omdat het in m’n hoofd niet klopt als ik ineens minder ga doen, alle tips zijn welkom ✌🏽
Wat is je vraag precies?
minder sets met zwaardere gewichten kan wel effectiever zijn.
je reprange is niet persee slecht ofzo naar gelang wat je doelen zijn
 
Dus 6 oefeningen borst in één training?
Dan is je intensiteit ook niet zo hoog.
Hoeveel tijd zit er tussen 2 trainingen van borst/triceps in?
 
Wat is je vraag precies?
minder sets met zwaardere gewichten kan wel effectiever zijn.
je reprange is niet persee slecht ofzo naar gelang wat je doelen zijn
Oh ja was idd niet helemaal duidelijk. Ben iemand die veel moeite heeft met aankomen en zou graag de wintermaanden ff lekker vol willen worden en richting de 75 kilo terug willen gaan, dus dan lijkt me beter ff van schema te switchen toch ?
 
Dus 6 oefeningen borst in één training?
Dan is je intensiteit ook niet zo hoog.
Hoeveel tijd zit er tussen 2 trainingen van borst/triceps in?
Borst trainingen maandag en donderdag.
 
Oh ja was idd niet helemaal duidelijk. Ben iemand die veel moeite heeft met aankomen en zou graag de wintermaanden ff lekker vol willen worden en richting de 75 kilo terug willen gaan, dus dan lijkt me beter ff van schema te switchen toch ?

Aankomen doe je met je eten.

Borst trainingen maandag en donderdag.
12 oefeningen chest in de week is wel erg veel ja...
Zou dat eens halveren en je intensiteit omhoog gooien
 
Oh ja was idd niet helemaal duidelijk. Ben iemand die veel moeite heeft met aankomen en zou graag de wintermaanden ff lekker vol willen worden en richting de 75 kilo terug willen gaan, dus dan lijkt me beter ff van schema te switchen toch ?
Ik denk dat een simpel bestaand schema met een logische indeling beter helpt je doelen te bereiken.
 
Aankomen doe je met je eten.


12 oefeningen chest in de week is wel erg veel ja...
Zou dat eens halveren en je intensiteit omhoog gooien
Ben ook weer gestart met 4000 kcal
 
Aankomen doe je met je eten.


12 oefeningen chest in de week is wel erg veel ja...
Zou dat eens halveren en je intensiteit omhoog gooien
Thanks voor de tip 👌
 
Ik denk dat een simpel bestaand schema met een logische indeling beter helpt je doelen te bereiken.
Ga ik daar wel ff naar kijken, als je er een weet is altijd welkom haha
 
👋👋

Ik hou van lekker gas geven en veel / zwaar trainen maar als ik mijn schema vergelijk met andere merk ik wel dat ik veel meer sets pak in een training. Bijv borst / tricep 3 oefeningen borst met 3 sets 15/12/10 en 3 oefeningen 4 sets 12/10/10/8. Daarna tricep 4 oefeningen 12/10/10/8. M’n andere trainingen net zo.

ergens weet ik dat het waarschijnlijk teveel zal zijn vandaar ook deze vraag omdat het in m’n hoofd niet klopt als ik ineens minder ga doen, alle tips zijn welkom ✌🏽
Zijn dat piramide sets met steeds zwaarder gewicht? Of alle sets gelijk gewicht en je kunt door vermoeiing wat minder reps?
 
Zijn dat piramide sets met steeds zwaarder gewicht? Of alle sets gelijk gewicht en je kunt door vermoeiing wat minder reps?
Nee ga wel elke set hoger in gewicht
 
Nee ga wel elke set hoger in gewicht

Sla die beginsets over en begin (wel na opwarming) direct met het gewicht wat nu je zwaarste set is. Dan zijn 3 sets genoeg. Eerste 2 sets haal je wel 10 reps, laatste set iets minder.
 
Wel herkenbaar hoor. Zoveel mogelijk willen doen... was ooit ook mijn valkuil.
Pak 3 oefeningen max. Bijv flat bench 5x5 incline dumbell press 3x8 en flies 4 sets. En doe die dan goed zwaar. Ga i.i.g. NIET uit alle hoeken eindeloos 12 sets cable flies doen een half uur lang. En probeer steeds zwaarder te gaan op dumbell bench en dumbell press.
 
Wel herkenbaar hoor. Zoveel mogelijk willen doen... was ooit ook mijn valkuil.
Pak 3 oefeningen max. Bijv flat bench 5x5 incline dumbell press 3x8 en flies 4 sets. En doe die dan goed zwaar. Ga i.i.g. NIET uit alle hoeken eindeloos 12 sets cable flies doen een half uur lang. En probeer steeds zwaarder te gaan op dumbell bench en dumbell press.
Thanks man, idd wil zo graag gas geven dat het te is. Maar ga er mee aan de gang 💪🏽
 
Borst is in vergelijking met andere groepen geen grote spiergroep. Hoeveel volume en oefeningen doe je voor benen en rug?
 
iedereen is anders en regeert anders , wat bij de ene werkt werkt bij de ander niet .Het is ook handig om je reps te vernederen ,bijvoorbeeld eerst een poosje 3 keer tien en dan 4 keer 8 is maar een voorbeeld en als het niet brand bij je laatste paar reps is het te licht
 
Back
Naar boven